خرید کردن بخش لذت بخش و جدایی ناپذیر در سفر است. خرید و تهیه سوغات برای اقوام و آشنایان، گشت زنی در مراکز تجاری و پاساژهای مختلف، تهیه انواع تهیه دستی در بازارهای سنتی و بازارچه های روباز با اجناس گوناگون، یکی از کارهای مورد علاقه گردشگران است. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز با نحو خرید در شهرهای مختلف ترکیه آشنا شوید.

خرید در استانبول

استانبول بهشت خرید و قیمت های مناسب است و همانطور که میدانید استانبول پر از مراکز خرید است و سالانه تعداد زیادی توریست از سراسر دنیا برای خرید به این شهر زیبا و توریستی سفر می کنند. همواره توریست های زیادی هستند که دنبال مراکز خرید ارزان قیمت هستند تا بتوانند تعداد بیشتری لباس با قیمت های مناسب تر در استانبول پیدا کنند. جاهای زیادی در استانبول هستند که شما می توانید کالاهای ارزان را از آن ها تهیه کنید. شاخص ترینشان فروشگاه های محلی هستند. اما خوب تعداد زیادی فروشگاه هم هستند که قیمت های نجومی دارند! برای مثال Ulus Market لباس هایی را می فروشد که در مقایسه با ارزش واقعیشان قیمت های سرسام اور و گزافی دارند.


اگر بخواهیم راحت تر و واضح تر صحبت کنیم، فروشندگان خیابانی گزینه های مناسبی برای خرید لباس و غذای ارزان هستند. خیابان Kadikoy رنج و تنوع عظیمی از لباس های جین را به شما پیشنهاد می دهد، البته برندهایشان اورجینال نیست اما جنسشان خوب و مرغوب است. خیابان Bakirkoy یک خیابان دیگر است که لباس های ارزان اما با کیفیت را می توانید در آن پیدا کنید. خیابان Besiktas لباس ها را با قیمت فوق العاده ارزانی به فروش می رسانند و از دیدن قیمت هایشان سورپرایز خواهید شد. یک منبع دیگر برای لباس های ارزان Sali یا پنج شنبه بازار است که شاید لباس هایش بهترین کیفیت را نداشته باشند، اما برای کسانی که دنبال خرید در تور ارزان استانبول هستند، گزینه خوبی است.


خرید در مارماریس

معروف‌ترین مراکز خرید مارماریس تانساس و میگروس می‌باشند که برند‌های جهانی در این مراکز خرید نمایندگی دارند. اگر به دنبال سوغاتی‌های خاص ترک هستید، فروشگاه‌های تابلو فرش و لباس‌های چرمی را می‌توانید در جاهای مختلف شهر با قیمت مناسب خریداری کنید، زمان خرید تا می‌توانید چانه بزنید تا قیمت را به نصف برسانید!
در بازار مارماریس ترکیه می توانید اجناس چرم و جیر عالی، لوازم مسی و برنجی، جواهرات و اشیای عقیق را پیدا کنید. در بین صنایع دستی زنان، مشهورترین آنها انواع سوزن کاری را می توان یافت. همچنین عسل با طعم کاج و صنوبر عالی هم خریداری کرد. از اول مهر تا آخر آبان اکثر فروشگاهها و مغازه های مارماریس اجناس خود را با 50 درصد تخفیف میفروشند. برای تجربه این خرید لذت بخش از قیمت تور مارماریس مطلع شوید.


خرید در کوش آداسی

کوش آداسی با داشتن بازارها، بازارچه های روزانه، فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد و بسیار، یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید می باشد. تنوع در مراکز خرید و بازارها، باعث می شود که خرید برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب باشد و همه افراد بتوانند خرید خوبی داشته باشند. در این بازارها و فروشگاه ها و مراکز خرید هرآنچه که فکر کنید همانند پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، فرش، سرامیک و صنایع دستی، به فروش می رسد. 
این مراکز خرید و بازارها تمام طول هفته تا دیروقت باز هستند و مشغول خدمت کردن به مشترین می باشند. بازار ماهی کوش آداسی یکی از بهترین این بازارها می باشد چرا که وقتی به آنجا می روید، می توانید از غذاهای تازه دریایی در رستوران های کوچک و بین راهی آن نهایت لذت را ببرید.
جمعه بازار کوش آداسی، مکانی بسیار مناسب برای خرید میوه ها و سبزیجات تازه و مواد غذایی دیگر با قیمتی بسیار کم می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قیمت ها در صبح ها بیشتر است، ولیکن هرچه به انتهای روز نزدیک می شویم، قیمت ها افت می کنند. برای شورع سفر ، تور لحظه آخری کوش آداسی را از آژانس مسافرتی مهرپرواز بخواهید.