شهرهای ترکیه هر کدام دارای مناطق و محله های پر توریست هستند که دارای جاذبه های دیدنی منحصر به خود هستند از بناهای قدیمی گرفته تا چشم اندازهای زیبا و کافه و رستوانهای مختلف، همراه به اژانس مهرپرواز با این نقاط محبوب آشنا شوید

میدان تقسیم استانبول
میدان تکسیم یا تقسیم در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است که یکی از مراکز خرید و جاذبه های توریستی استانبول به شمار می رود و به دلیل وجود رستوران ها و فروشگاه ها و هتل هایی که این منطقه را شلوغ و پر رفت و آمد کرده اند مشهور شده است . این میدان معروف ترین مرکز مدرن شهر استانبول به حساب می آید و ایستگاه مرکزی متروی این شهر در این منطقه قرار گرفته است . پیئترو کانونیکا یک مجسمه ساز مشهور ایتالیایی است که مجسمه ای از یادبود جمهوریت را ساخت و در سال 1928 از آن در ابتدای خیابان استقلال رونمایی کرد .

یادبود جمهوریت برای ادای احترام به تشکیل جمهوری ترکیه در سال 1923 به وجود آمده است . این بنا محل دور زدن ترامواها یا واگن های برقی است که امروزه تنها وسیله نقلیه در خیابان استقلال برای جابه جایی توریستان و گردشگران است , می باشد . چنانچه در یکی از هتل های استانبول که در این منطقه ساکن هستید ، این میدان و خیابان می تواند بهترین گزینه برای گردش شما در تور ارزان استانبول باشد.


شهر قدیمی (کلاچی) آنتالیا

در شهر قدیمی یا همان کلاچی خانه هایی به سبک عثمانی با سقف های شیروانی قرمز رنگ و کوچه های سنگ فرش شده به سبک قدیمی قرار دارد . در این شهر قدیمی کلاچی آنتالیا پر پیچ و خم می توانید قدم بزنید و تاریخ کشور ترکیه را از نزدیک مشاهده کنید . در این شهر کوچک فروشگاه های سوغاتی , هتل بوتیک درجه یک و عالی , رستوران های عالی و متعدد و نیز گالری های هنری به چشم می خورند .

جاذبه های گردشگری گوناگونی از جمله : میدان اصلی (کاله کپیسی) , برج ساعت آنتالیا, قلعه بزرگ در شهر قدیمی قرار گرفته اند و همچنین مسجد محمد پاشا یا مهمت پاشا به این شهر نمای بیرونی فوق العاده ای بخشیده است . در تور لحظه آخری آنتالیا می توانید از این شهر قدیمی دیدن کنید.

منطقه باستانی سمیرنا ازمیر

سمیرنا (Smyrna) که گاهی اسمیرنا نیز نام برده می شود، یکی از بهترین و معروف ترین و نیز محبوب ترین استان ها و شهرهای تابستانی است که قدمتش به دوران باستان بازمیگردد. یکی از مناطق بازمانده بسیار مهم شهر تاریخی سمیرنا، محل تجمع آن، به عبارتی مرکز زندگی اجتماعی، قضایی، هت=نری و سیاسی این منطقه است. باقی مانده های تاریخی شامل پنج بخش هستند از جمله دروازه باسیلیکا استونا و بازار، این محل تجمع، که در زلزله و زمین لرزه خراب شد در سال 178 بعد از میلاد مسیح، طبق دستور امپراطوری مارکوس آرولیوس بازسازی شد و امروزه به عنوان یکی از بزرگترین محل های تجمع ایونیا که بهترین شکل از آن محافظت شده باقی مانده است.

این منطقه و محل تا دوره بیزانس قابل استفاده بوده است و ساخت قبرستان عثمانیان، در این محل، آن را در مقابل هجوم پیشرفت های مدرن محافظت نمود. برای سفر به ازمیر و بازدید از این شهر زیبا از قیمت تور ازمیر مطلع شوید.