جایزه بین المللی از سازمان محیط زیست برای سواحل ترکیه 

 

ترکیه یکی از کشورهای توریست پذیر در جهان می باشد. ترکیه هرسال میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا می باشد. سواحل ترکیه یکی از زیباترین سواحل جهان است. با وجود گردشگران زیادی که به سواحل این کشور سفر می کنند، دارای یکی از تمیز ترین سواحل توریستی در جهان می باشد.

پرچم آبی یک جایزه بین المللی زیست محیطی است که به سواحل امن و تمیز از سراسر جهان اهدا می شود. در کل ترکیه 463 سواحل دارد که از سال 2019 مجوز پرچم آبی را دریافت می کنند. شما در بیشتر خط ساحلی ترکیه یک پرچم آبی پیدا خواهید کرد.

ترکیه به سومین تعداد سواحل دارای گواهینامه های پرچم آبی مفتخر است. شهر آنتالیا در ترکیه دارای بیشترین تعداد سواحل با گواهی پرچم آبی در جهان است.

 

سواحل پرچم دار ترکیه 

 

در سفر به ترکیه با تورهای ترکیه، شما می توانید به لطف کیفیت و ایمنی از 463 سواحل دوست داشتنی که به پرچم آبی بین المللی را بر سر در خود دارند، لذت ببرید. آب های شفاف و فیروزه ای، سواحل شنی و همه آنها در تابش آفتاب مثل الماس می درخشد. 

چندتا از مهم ترین این سواحل عبارتند از :

تمیز ترین سواحل در اژه جنوبی

موگلا: موگلا دارای برخی از محبوب ترین سواحل ترکیه و 102 سواحل با پرچم آبی است.

 

ازمیر: ازمیر، شهر در اژه جنوبی، تقریباً 49 سواحل تمیز دارد که به پرچم آبی اعطا می شود. سواحل فیروزه ای با آب های شفاف، خورشید درخشان، سواحل با شن و ماسه های سفید همچون نگینی در ترکیه می درخشد.

 

آیدین: آیدین دارای 30 سواحل است که دارای گواهینامه پرچم آبی هستند.

 

 

شهر های پرچم دار ترکیه

 

سواحل آنتالیا

 

آنتالیا، همچنین به عنوان Riviera ترکیه شناخته می شود که با خورشید کامل، سواحل تمیز بی پایان، استراحتگاه های فوق العاده لوکس، طبیعت و تاریخ خیره کننده ترین قسمت ساحل دریای مدیترانه ترکیه است. آنتالیا در مجموع 202 از 463 سواحل دارای گواهی پرچم آبی در کل ترکیه می باشد است. آنتالیا دارای تمیز ترین سواحل نه تنها در ترکیه بلکه در دنیا می باشد.

سفر به آنتالیا این شهرزیبا را با تورهای آنتالیا مهرپرواز آغاز نمایید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

مدیترانه شرقی

 

مرسین، در ساحل شرقی مدیترانه ترکیه، دارای یک ساحل بسیار طولانی است که از مرکز شهر به سمت غرب امتداد دارد. مرسین با 8 سواحل پرچم آبی و سواحل کشف نشده گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

سواحل اژه شمالی

Balikesir: Balikesir دارای 22 سواحل با پرچم آبی است.

 

Canakkale : دارای 13 سواحل است که با پرچم آبی جایزه می گیرند.

 

کاستلین

 

 

با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های لوکس ترکیه ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.