مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

تفریحات هیجان انگیز دبی بعد از غروب خورشید

تفریحات جذاب دبی بعد از غروب خورشید
در دبی هیچ وقت بعد از تاریکی شب و غروب کردن خورشید، تفریحات پایان پیدا نمی کند. همه تفریحات در دبی 24 ساعته هستند. از باشگاه های ورزشی گرفته تا باغ های زیبای دبی، تورهای فرهنگی، سافاری ها در بیابان و حتی مراکز اسپای دبی، همه امکانات تفریحی در دبی در تمامی ساعات شبانه روز قابل استفاده هستند. به هر حال دبی شهری است که هیچ وقت و در هیچ ساعتی از شبانه روز خاموش و سوت و کور نمی شود و همیشه در آن اسباب تفریح به راه است و همین مسئله یکی از جذابیت های شهر دبی است.در ادامه جذاب ترین تفریحات دبی بعد از تاریکی شب را به شما معرفی می کنیم.

تفریحات جذاب دبی بعد از غروب خورشید

یک بازی جانانه را در زمین دارک گلف دبی تجربه کنید
دارک گلف دبی یک زمین مینی گلف سرپوشیده است که در همه ابعادش نورپردازی های هیجان انگیزی انجام شده است. البته این زمین گلف در همه ساعات شبانه روز حتی در طول روز نیز فضای تاریکی دارد. این زمین گلف با نورپردازی ها و نقاشی های نئونی زیبایش همیشه برای توریستان جذاب بوده است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که حتما بازی در دارک گلف دبی را تجربه کنید.
به یک تور رستوران گردی در دبی بپیوندید
یکی از بهترین راه ها برای گشت و گذار در دبی بعد از تاریکی شب این است که با یک تور رستوران گردی همراه شوید. کمپانی فرایینگ پن ادونچرز (Frying Pan Adventures) انواع تورهای رستوران گردی را در دبی در اطراف نهر دبی برگزار می کند. اما از بین همه تورهای آن تور 4 ساعته غذای خاورمیانه ای جذاب ترین تور رستوران گردی دبی است که هر شب از ساعت 6:30 بعد از ظهر تا 10:30 شب با هزینه 395 درهم برگزار می شود و با همراهی با آن می توانید در خیابان های مخفی خیابان های دیرا در تاریکی شب قدم بزنید و غذاهای کمتر شناخته شده دبی نظیر غذاهای فلسطینی، لبنانی، مصری و ایرانی را میل کنید.

تور رستوران گردی در دبی

غواصی در تاریکی را یاد بگیرید
در مرکز غواصی البوم در دبی می توانید غواصی را در شب تجربه کنید و با یک مربی اختصاصی در طول سه شب این ورزش مهیج را در تاریکی مطلق یاد بگیرید. در طی این آموزش های در ساحل جومیرا یا ساحل شرقی دبی یاد میگیرید که چگونه در زیر آفتاب نور را کنترل کنید، چگونه به آب وارد شوید، چگونه از آن خارج شوید و چگونه در تاریکی مسیر خود را پیدا کنید. تجربه غواصی در شب بسیار منحصر به فرد و جذاب است، چراکه رفتار حیوانات در طول شب به کل تغییر می کند و دیدن آن ها در آن زمان تجربه ایست که نصیب هر کسی نمی شود.

غواصی در تاریکی

به پارک یخی دبی بروید
پارک یخی دبی یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری دبی است. این پارک جذاب با تم زمستانی در سال 2018 در دبی تاسیس شده است و یک عالمه مجسمه یخی مثل برج خلیفه، برج العرب، مسجد جامع شیخ زاید و یکی دو تا شتر یخی در آن ساخته شده است. دمای این پارک 8- درجه سانتیگراد است! اما نگران نباشید! در این پارک به شما یک سری کت و ژاکت می دهند تا سرما نخورید و از سرمای زیاد آن اذیت نشوید! به شما قول می دهیم که گشت و گذار در این پارک یخی بعد از گرمای زیاد شهر دبی برایتان جذاب باشد و حسابی خنکتان کند!

پارک یخی دبی

یک شام خوشمزه را در کویر دبی میل کنید
در سراسر سال یک سری برنامه های تفریحی شاد و مهیج در کویر دبی برگزار می شود که به راحتی می توانید در یکی از آن ها شرکت کنید. این برنامه های مفرح شامل ترانسفر با ماشین سافاری به کویر دبی، شترسواری روی شن ها و خوردن یک شام سنتی عربی زیر چادرهای محلی عربی می شود. مطمئنا خوردن شام در فضای سنتی در کویر دبی، آن هم زیر آسمان پرستاره دبی و به دور از شلوغی شهر، تجربه جذابی است که هر توریستی باید یک بار تجربه اش کند.

کویر دبی

در زیر نور مهتاب در برج العرب شنا کنید
هتل 7 ستاره برج العرب، یک سری برنامه شنا برای توریستان تدارک دیده می شود که یک برنامه کاملا لاکچری است.در صورت رزرو این برنامه می توانید در استخر برج العرب با 155 ارتفاع شنا کنید، یک ماساژ 55 دقیقه ای بگیرید و در استخری با گلبرگ های رز ریلکس کنید. در پایان نیز یک لباس عربی به شما هدیه می دهند تا هر بار با دیدن آن یاد تفریح لاکچریتان در یکی از مشهوترین هتل های دبی بیفتید. لازم به ذکر است که هزینه چنین تجربه لوکس و متفاوتی 7000 درهم است.

برج العرب

کروز سواری را در طول شب تجربه کنید
کشتی باتوکس دبی یک کشتی کروز شیشه ای است که تورهای شبانه جذابی در آن برگزار می شود. این کشتی کروز هر روز در ساعت 7:45 دقیقه بعد از ظهر حرکت می کنند و بعد از یک گردش جذاب، یک شام اعیانی و خوشمزه در آن برای مهمانان سرو می شود. با این کشتی کروز می توانید چشم انداز جالبی را از بخش قدیمی دبی در طول شب تماشا کنید و نورپردازی های زیبای آن را در طول شب به زیباترین شکل ممکن ببینید.همچنین می توانید به روی بام کشتی کروز بروید و در آرامش کامل ساعتی را با چشم انداز بی بدیل آن سپری کنید. برنامه این کشتی در ساعت 10:30 پایان پیدا می کند و هزینه همراهی با آن 295 درهم است.
در زیر قرص کامل ماه یوگا کنید
هیچ تفریحی به آرامشب خشی و جذابیت یوگا در زیر نور ماه نیست! کلاس های فیرمونت د پالم (Fairmont The Palm) یکی از جذاب ترین کلاس های یوگا است که در هر ماه یک روز برگزار می شود. در این کلاس می توانید یک ساعت یوگا و 30 دقیقه مدیتیشن کنید و روی شن های سفید ساحلی، آرامش بی نهایتی را تجربه کنید. این برنامه 90 دقیقه ای یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید بعد از تاریک شدن هوا در دبی داشته باشید. البته اگر شانس این را داشته باشید که در زمان کامل شدن ماه در تور ارزان دبی اقامت داشته باشید و زمان برگزاری آن با روزهای اقامتتان در دبی هماهنگ شود. این مرکز یوگاه در پالم جومیرا دبی قرار دارد و هزینه شرکت در آن به ازای هر نفر 85 درهم و به ازای دو نفر 150 درهم است.

در زیر قرص کامل ماه یوگا کنید

ورزش شبانه را تجربه کنید
آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در طول سفر تا دم دم های صبح خوابتان نمی برد و یا هوس ورزش کردن در نیمه شب به سرتان می زند؟باید به شما بگوییم که باشگاه ورزشی جیمنیشن (Gymnation) در دبی در 24 ساعت شبانه روز باز است و شما در هر ساعتی که اراده کنید، می توانید در آن ورزش کنید. لازم به ذکر است که حق عضویت این باشگاه ورزشی از 199 درهم شروع می شود و با پرداخت این مبلغ به بیش از 200 کلاس ورزشی دسترسی خواهید داشت.اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، می توانید برای رزرو تور لحظه آخری دبی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

ورزش شبانه

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بالن سواری در یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا

بالن سواری در یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا 

ترکیه کشوری با بی نظیرترین نقاط گردشگری یکی از نقاط مهم و دوست داشتنی برای گردشگران از اقصی نقاط جهان است 
هر شهر آن بسته به تاریخ و طبیعت زیای آن سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد.
 از ساحل های بی نظیر آن تا نقاط تارخی آن امروز میخواهیم سفری بی نظیر به شهر زیبای کاپادوکیا آن معروف به شهر بالن ها داشته باشیم شهر در دل صخره ها و آتش فشان ها شهری که ساخت آن بدست طبیعت بوده و بشر در آن دخالتی نداشته است .

بالن سواری در زیبا ترین شهر صخره ای دنیا
بالن سواری در تاریخی ترین شهر توریستی ترکیه 

کاپادوکیا شهری تاریخی و بی نظیر که در قلب ترکیه قرار دارد این شهر زیبا تاریخی ترین شهر ترکیه است که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود میکشاند این شهر نزدیک قونیه ترکیه شهر مولانا می باشد .
کاپادوکیا به بالن های رنگی رنگیش معروفه از کل دنیا میان اینجا که بتونن این صحنه خاص معرکه رو نزدیک طلوع آفتاب ببینن و آرامش بی نظیری در دل صخره ها و آسمون آبی آن تجربه کنن.

 بالن 20 تا 30 نفر ظرفیت داره و باید از چند روز قبل رزرو کنین .حدود 200 بالن با تشریفات خاص ساعت پنج صبح مسافراشون رو سوار میکنن،مشعل بزرگ بالن روشن میشه با گرم شدن و سبک شدن وزنش آروم آروم از زمین بلند میشه یک ساعت زمان این پروازه و آخرش وسطه صخره ها فرود میان و همون جا به افتخار این فرود بی نظیر و ناب نوشیدنی مخصوص خودشون رو مینوشن .


بالن سواری
یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا 

فقط سه شهر در دنیا هستن که خانه ای آن از دل صخره ها و سنگ ها بیرون اومدن،کاپادوکیا معروف ترین و زیبا ترین آن هاست و از طرف یونسکو جز میراث فرهنگی جهانی نیز معرفی شده است.
خوابیدن توی اتاقی که با تراشیدن سنگ تو دل صخره ها درست شده حس خاصی داره اما جز این داستان فکر کن هر روز صبح  پنجره اتاقت رو به آسمونی باز بشه که پر از بالن های رنگی رنگیه...
این منظره بی نظیر می تونید در تور های ترکیبی ترکیه تجربه کنید .

بالن سواری در کاپادوکیا

زیبا ترین مناطق تاریخی و طبیعی کاپادوکیا 

به جز بالن سواری و تماشای منظره معرکه بالن ها در آسمان و لذت بردن از طبیعت بی نظر آن کاپادوکیا یکی از تاریخی ترین مناطق ترکیه است که دارای کلی مناطق تاریخی و طبیعی می باشد از مهم ترین های آن عبارتند از :
خانه های لانه کبوتری معماری اصیل منطقه را یادآور میشوند این منطقه در اوخر قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده است .

شهر زیر زمینی درینکویو مهیج ترین بخش منطقه کاپادوکیه است .این منطق در زمان حفر و کندن زمین ها توسط کارگران کشف شده است این شهر زیززمنی دارای کلی آثار و نشانه از آیین کهن زرتشتیان ایران باستان است  .
پاسابگ یکی از مناطق جذاب معروف به دودکش های جنی و پری کاپادئکیه است .
از دیگر مناطق مهیج و زیبای آن میتوان به قلعه یوچی سار ،صومعه سرای سلیمه پارک ملی گورمه و... اشاره کرد.

روزانه از شهرهای استانبول (پرواز استانبول) و دیگر شهرهای ترکیه پروازهای زیادی به شهر زیبای کاپادوکیه انجام میشود و شما میتوانید با یک سفر یک ساعته به این شهر بی نظیر سفر کنید .

زیباترین شهر صخره ای دنیا

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

رقص رنگ ها در کوچه پس کوچه های شهر

رقص رنگ ها در کوچه پس کوچه های شهر 

یکی از رنگارنگ ترین و خوشگل ترین خونه هایی که میتونی از نزدیک ببینی محله ی بالات در شهر زیبای استانبول می باشد . 

یکی از  آرام ترین و جذاب ترین محله های استانبول بالات که منطقه مسیحی های استانبول هم هست،مردم خونگرم و دوست داشتنی آن در کنار هم پذیرایی توریست های زیادی از اقسا نقاط جهان هستند .

بالات سنتی و قدیمی ترین محله در مجاورت ساحل غربی استانبول است  این محله زیبا از قدیم الایام محل سکونت و زندگی یونانی ها و یهودی ها بوده است.

اگر میخواهید در سفر خود به چند دهه قبل هم سفر کنید حتما بالات را جز گردشگری خود در سفر به استانبول قرار دهید  در کوچه پس کوچه های رنگی بالات میتوان خاطرات کودکی و دور گذشته رو ورق زد،رخت و لباس هایی که از گوشه کنار خانه ها آویزان شده اند .

سر و صدای جذاب کودکان که با بازی ها و شلوغ بازی ها برای چند لحظه به خاطرات کودکی پرت میکند و یاد آور دوران تکرار نشدنی کودکی هایمان است .این محل زیبا یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری محسوب میشود .

رنگی ترین محله استانبول

در کنار محله جذاب رنگی رنگی  بالات از فنر و فاتح هم دیدن کنید 

فنر و فاتح دوتا از قدیمی ترین و تاریخی ترین محله های استانبول هستن که در مجاورت محله زیبای بالات قرار دارند .اکثر جاذبه های تاریخی در این سه منطقه است این مناطق در فهرست میراث جهانی هم ثبت شده !!!

محله زیبای بالات چند دهه قبل پذیرای یهودی نشین ها بوده  با وجود رفتن یهودی ها از این مناطق آثار زیبا و تاریخی زیادی از آنان به جا مونده که در خانه ها مغازه ها هنوز میتوان این آثار را مشاهده کرد .

 محله فنر که در کنار محله بالات قرار دارد در زبان یونانی به معنی فانوس است از صدها سال قبل محل زندگی یونانی ها بوده است البته امروزه این محله تنها به یونانی ها تعلق نداد و همه قشری را شامل میشود .

از محله فاتح به عنوان تاریخی ترین منطقه استانبول هم یاد میشود این محله در زمان حکومت یونانی ها به عنوان مرکز فرهنگی شناخته میشده. 

مسجد فاتح پس از فتح شهر که  توسط سلطان محمت پس از گذشت ده سال ساخته شد، امروزه به یکی از جاذبه های مهم گردشکریتور ترکیه و استانبول تبدیل شده است .  

بالات خوشگل ترین محله استانبول
پیاده روی اجباری در محله بالات 

در سفر به استانبول حتما یکی از الویت های سفر خود را قدم زدن در محله رنگی رنگی بالات قرار دهید .

قدم زدن در قدیمی ترین منطقه استانبول و مشاهده رقص رنگ ها از گوشه و کنار محله یکی از جذاب ترین پیاده روی ها در سفر به استانبول می باشد 

این محله مملو از کافه و رستوران های محلی که میتوانید هنگام خستگی، توقفی داشته باشین و از غذا ها و دسر های خوشمزه ترکی لذت ببرین.

با هر وسیله عمومی میتوان به محله زیبای بالات رفت و دسترسی خوبی برای گردشگران در تور استانبول دارد .

 تاریخی ترین محله استانبول

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

کشف جذابیتهای گالریهای هنر معاصر بلگراد

با وجود هنرمندان مشهور و با ذوق صربیایی که هنر خود را در عرصه های مختلف به رخ کشیدند ولیعرصه هنر صربستان زیاد شناخته شده نیست. با این حال موسسات فرهنگی مختلفی در بلگراد قرار دارد که هنرمندان با استعدادی را در خود پرورش میدهد. آژانس مسافرتی مهرپرواز تعدادی از  گالریهای هنر معاصر با برای شما بازگو میکند.

گالری هنری SKC بلگراد

SKC (مرکز فرهنگ دانشجویی) ممکن است برای هنر آموزان بلگراد طراحی شده باشد، اما از آنجا که در سال 1986 افتتاح شد به یکی از فضاهای هنری در شهر تبدیل شده است. یک جایگاه اساسی برای عرضه هنر و فرهنگ معاصر کشور صربستان که نه تنها گالری، بلکه دارای سالن کنسرت و نمایشگاهای مختلف نیز میباشد. SKC جایی است که مارینا آبراموویچ هنر خود را در این محل در آغاز به کارش به نمایش در آورد.

این گالری ممکن است نقاشی های منحصر به فرد ناتاشا Skoric هنرمند بلگراد را نشان دهد که در آثار خود از همه چیز از جمله وسایل گرافیستی تا سنگ مرمر را استفاده می کند یا حتی نمایش عکس گروهی از آثار مجموعه ای از انجمن عکس صربستان که در تور صربستان تابستان 98 میتوانید این آثار را مشاهده کنید.

گالری هنری SKC بلگراد،مهرپرواز

گالری هنری Remont بلگراد

Remont یک انجمن هنری مستقل با حس شوخ طبعی است. در این محل آثار هنرمندان صربیایی را در زمینه های مختلف از جمله عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی و ویدئو را در معرض نمایش قرار داده است. اولین و مهمترین هدف انجمن بنیانگذاران هنری، ایجاد و ارتقاء فرهنگ هنر معاصر، حمایت از هنرمندان صربستان در همه عرصه ها و مراحل کار حرفه ای آنها و تحقق تجارب هنری نوآورانه است.

نمایشگاه هایی که قبلا در این محل برپا شده بود شامل نمایش گروهی در مورد موضوع مهاجرت، نمایش آثار نقاش هنرمند Biljana Durdevic است که از موسیقی کلاسیک و دوره باروک برای خلق آثار خود الهام میگیرد.

گالری هنری Remont بلگراد،مهرپرواز

گالری هنری O3One بلگراد

گالری O3One، یکی از محبوب ترین فضاهای هنری بلگراد با ارائه سه محل مختلف است: Art3ONE، Eko3ONE و Open3ONE .هر یک از پروژه های مختلف بر مبنای هنر، تکنولوژی و علم را نشان می دهد و به علاقه مندان اجازه کشف و مرتبط بودن این سه شاخه را میدهد.

 با تمرکز بر هنر، Art3ONE به طور خاص نه تنها با ارائه هنر معاصر صنایع فرهنگی را برجسته تر نشان میدهد، بلکه تمرکز آن بر روی ایجاد آثار جدید با همکاری هنرمندانی با استعداد است تا با خلق آثار هنری متفاوت، مخاطبان زیادی را جذب کند.نمونه ای از نگرش هنری متفاوت در این گالری، عکس های Marijana Jovanovic است.( سفرهای خود را با رزرو بلیط هواپیما در مهرپرواز آغاز کنید)

گالری هنریO3One بلگراد،مهرپرواز

گالری هنری نوا Nova بلگراد

نمایش هنر معاصر صربستان و هنرمندانی در زمینه های مختلف از جمله رسانه ها، از ویژگیهای منحصر به فرد گالری نوا است.جایی که نمایشگاه های گروهی با دقت زیادی برگزار میشود تا یک پل ارتباطی در بین هنرمندان با هنر مشابه و با تفاوتهای انفرادی آن را در این محل ایجاد کند.مانند آثار Nevena Prijic و نگاه او به تاثیر فرهنگ و رسانه در زندگی امروزی.

طیف گسترده ای از رسانه ها و نمایشگاه های مداوم در گالری نوا آن را به یکی از محل های مهم در نمایش صحنه های هنری بلگراد تبدیل کرده است. در تور بلگراد تابستان 98 شاهد هنرهای زیبای این گالری باشید.

گالری-هنری نوا Nova بلگراد،مهرپرواز

گالری هنری Beograd بلگراد

در میان گالریهای هنری بلگراد، با بازدید از این گالری هنر جدیدترین نقاشی های محلی، عکاسی، مجسمه سازی و رسانه های مختلف را می توانید کشف کنید. گالری Beograd در سال 1963 افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین گالری های شهر است و تاکید زیادی بر ارتقای هنر هنرمندان خود دارد. 

نمایشگاه های که در این گالری برپا شد شامل نمایشی Stanojevic بود که رابطه بین طبیعت و فرهنگ را نشان می داد و Bosiljka Zirojević که نقاشی های او شامل تصاویر هندسی همراه با ترکیبی از گرافیک و رسانه بود.( مجله گردشگری مهرپرواز را مطالعه کنید و جذابیتهای دنیا را کشف کنید)

گالری هنری Beograd بلگراد،مهرپرواز

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بایدها و نبایدهای مهم و ضروری سفر به باکو

بایدها و نبایدهای تور باکو
فرهنگ کشور آذربایجان تلفیقی از فرهنگ های ایرانی، ترکیه ای و روسیه ای است و سنت ها و آداب و رسوم های محلی بسیار زیادی در آن رعایت می شود. به همین دلیل توریستان باید تمام تلاششان را بکنند تا در مدت زمان اقامتشان در کشور آذربایجان و شهر باکو، این سنت ها را زیر پا نگذارند و به محلی ها و اهالی این کشور بی احترامی نکنند.در ادامه مهمترین بایدها و نبایدهای سفر به باکو را به شما معرفی می کنیم تا سفر بی حاشیه تری را به مقصد باکو تجربه کنید و با مشکل خاصی در خصوص فرهنگ و سنت های باکو مواجه نشوید.

بایدها و نبایدهای تور باکو

یادتان باشد که حتما نام خود را در اداره مهاجرت آذربایجان ثبت کنید
توریستانی که می خواهند بیش از 10 روز در آذربایجان اقامت داشته باشند، باید نام خودشان را در سیستم اداره مهاجرت آذربایجان ثبت کنند. البته هتل های آذربایجان موظفند که این کار را برای مهمانانشان انجام دهند. اما اگر قصد اقامت در مکانی به جز هتل را دارید، باید خودتان شخصا نسبت به این کار اقدام کنید. انجام این کار به صورت آنلاین نیز در وب سایت اداره مهاجرت آذربایجان ممکن است.
آذربایجانی ها و ارمنی ها با هم رابطه خوبی ندارند. در واقع یک منطقه وجود دارد که به آذربایجانی ها تعلق دارد، اما از سمت ارمنی ها اداره می شود و به همین دلیل صدها هزار آذربایجانی از خانه آبا و اجدادی خودشان بیرون شدند و به همین دلیل از سال 1988 تا کنون، تنش ها برقرار است. به همین دلیل بهتر است که در کشور آذربایجان صحبتی از ارمنی ها به میان نیاورید.

در کشور آذربایجان در مورد ارمنی ها صحبت نکنید

هیچ کالای ارمنی را به کشور آذربایجان نیاورید
به خاطر همان جنگی که گفته شد، هر دو طرف با یکدیگر مشکل دارند. به همین دلیل توریستانی که مهر ارمنستان را روی پاسپورتشان دارند، ممکن است که توسط مامورین اداره مهاجرت آذربایجان مورد پرس و جو قرار بگیرند. حتی ممکن است که اجازه ورود کالاهای ارمنی به خاک آذربایجان داده نشود و به همین دلیل بهتر است که کالایی را از ارمنستان به این کشور نیاورید و احیانا تیشرت یا لباسی با نام ارمنستان به تن نداشته باشید!
در آذربایجان آشغال نریزید
احتمالا شما هم با سفر به آذربایجان از تمیز بودن خیابان های باکو شگفت زده خواهید شد. تعداد زیادی سطل آشغال در هر طرف خیابان وجود دارد و همه اهالی باکو از آن ها استفاده می کنند. به همین دلیل شما هم باید مثل اهالی باکو در تمیز نگهداشتن شهر کوشا باشید و خاطر آن ها را مکدر نکنید.

در آذربایجان آشغال نریزید

در مورد آذربایجان به اهالی این کشور انتقاد نکنید و از جملات منفی استفاده نکنید
مردم آذربایجان بیشترین مهمان نوازی ممکن را در مورد توریستان به کار می گیرند و انتظار گله و شکایت را از توریستان ندارند.اهالی آذربایجان مشکلات کشورشان را می دانند و نیازی ندارند که دوباره آن ها را از دهان توریستان بشنوند. به هر حال آذربایجان اماکن دیدنی جذاب و فرهنگ غنی دارد و گذشته از مشکلاتش، خوبی های بسیار زیادی دارد.
به خانم های آذربایجانی احترام بگذارید
بی ادبی و بی احترامی در فرهنگ آذربایجانی ممکن است که با فرهنگ های دیگر کاملا متفاوت باشد. مردان در آذربایجان احترام زیادی برای خانم ها قائلند و از توریستان این انتظار می رود که همین رفتار را با آن ها داشته باشند. برای مثال خانم ها همیشه در وسایل حمل و نقل عمومی حق اولویت دارند و همیشه مردان صندلیشان را به خانم ها می دهند و یا اینکه برای خوردن غذا در رستوران، همراه آقا صورتحساب را پرداخت می کند. به هر حال بهتر است که این مسائل را قبل از سفر به باکو بدانید و حتما آن ها را رعایت کنید.

به خانم های آذربایجانی احترام بگذارید

هیچ وقت از فرودگاه تاکسی نگیرید
حتی اگر جیب پر پولی دارید، باز هم بهتر است که سوار تاکسی های فرودگاه نشوید. به شما توصیه می کنیم که از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو خارج شوید و از کنار تاکسی های لندنی آن عبور کنید و سوار اتوبوس های فرودگاه شوید. اتوبوس های فرودگاه شما را به مرکز شهر باکو و استگاه مترو 28 می برند و از آن جا می توانید به هر نقطه از شهر باکو دسترسی پیدا کنید. استفاده از اتوبوس ها به نسبت تاکسی ها زمان بیشتری نمی برد و با این حال بلیط آن ها 50 درصد ارزان تر از تاکسی است و واقعا به صرفه هستند.

هیچ وقت از فرودگاه تاکسی نگیرید

برای بازدید از جاذبه های گردشگری باکو همراه تورهای شخصی آذربایجانی نشوید
استفاده از تورهای یکروزه ای که در آذربایجان برگزار می شود، حدودا با راننده شخصی برایتان به ازای هر نفر 70 دلار هزینه دارد. اما شما می توانید بعد از اقامت در باکو، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و با پرداخت 5 دلار برای رفت و برگشت از جاذبه های گردشگری باکو بازدید داشته باشید و در هزینه های سفر به باکو صرفه جویی کنید.
همیشه و همه جا پاسپورتتان را در باکو همراه خود داشته باشید
بر طبق قانون آذربایجان، توریستان باید در همه حال پاسپورتشان را به همراه داشته باشند. پلیس معمولا جلوی توریستان را می گیرد، مدارک شناساییشان را طلب می کند و اگر کسی مدرک شناسایی همراهش نداشته باشد را جریمه می کند. البته همراه داشتن فتوکپی از پاسپورت معمولا کفایت می کند.

همیشه و همه جا پاسپورتتان را در باکو همراه خود داشته باشید

هدیه را از سمت آذربایجانی ها سریعا قبول نکنید
آذربایجانی ها مثل ما ایرانی ها تعارفی هستند. پس اگر می خواستید که یک هدیه را از سمت یک فرد آذربایجانی دریافت کنید، بهتر است که 2 بار تعارف کنید و بعد در بار سوم آن را دریافت کنید! در مقابل شما هم باید برای دادن هدیه به آذربایجانی ها کمال احترام را رعایت کنید و حتما تعارفات لازم را به آن ها داشته باشید.
علامت OK را در باکو نشان ندهید
در کشورهای غربی علامت OK با دست نشان داده می شود، اما در کشور آذربایجان این علامت بی ادبی تلقی می شود. پس بهتر است که این علامت را نشان ندهید و احتمالا باعث ناراحتی مردم آذربایجان نشوید. بهتر است که انگشت شست و اشاره تان را دایره شکل کنید و اینگونه تایید خود را به مردم آذربایجان نشان دهید. حالا که اطلاعاتتان در مورد آذربایجان بیشتر شد و با بایدها و نبایدهای آذربایجان آشنا شدید، می توانید سفر لذت بخش تر و بی حاشیه تری را به مقصد آذربایجان تجربه کنید. به هر حال در صورت تمایل می توانید برای رزرو تور لحظه آخری باکو با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

موارد جالبی که باید در مورد فرهنگ گرجستان بدانید

فرهنگ گرجستان آرام آرام در طول تاریخ بلندبالای این کشور شکل گرفته است و شکل خاص و منحصر به فردی هم دارد. خیلی از آداب و رسوم گرجستان در طول زمان از یاد رفته اند، اما هنوز که هنوزه یک سری آداب و رسوم خاص نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده اند تا امروز در گرجستان عملی شوند. در ادامه چند نکته جالب در مورد فرهنگ گرجستان به شما می گوییم که احتمالا شما هم از آن بی اطلاعید.

فرهنگ گرجستان

چرا گرجستان به عنوان ملت مهمان نواز شناخته می شود؟
گرجستان در طول تاریخ با عنوان کشور مهمان نواز در جهان شناخته شده است. حتی یک سمبل مهمان نوازی نیز در این کشور ساخته شده است. مجسمه مادر گرجستان در پایتخت گرجستان یعنی تفلیس یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان است که در واقع نشانگر مهمان نوازی و دوستی این ملت می باشد.
در گرجستان، مهمان به عنوان هدیه ای از سمت خدا تلقی می شود و به همین خاطر ساکنین گرجستان تمام تلاششان را می کنند تا به مهمانانشان و همچنین به توریستان نهایت احترام گذاشته شود. وقتی یک مهمان به خانه یک فرد گرجی می رود، با غذا و نوشیدنی به خوبی از او پذیرایی می شود و میزبان تمام تلاشش را می کند تا مهمانش در خانه او راحت باشد و احساس کند که درست در خانه خودش اقامت کرده است!

مجسمه مادر گرجستان

چرا در گرجستان دو کریسمس و دو سال نو جشن گرفته می شود؟
گرجستان یک کشور ارتودوکسی است و مردم آن از تقویم ژولینی استفاده می کنند. به همین خاطر است که در کشور گرجستان سال نو دوبار در طول سال جشن گرفته می شود. یک بار درست مثل کشورهای دیگر جهان در روز اول ژانویه و یک بار دیگر در روز 13 ژانویه که طبق تقویم ژولینی، روز سال نو تلقی می شود. بر طبق این تقویم، سال نو کمی دیرتر از تقویم میلادی اتفاق می افتد که به آن سال نو باستانی گفته می شود.
اما از بین این دو جشن، جشن اول ژانویه مهمتر است و معمولا در شب قبل از آن یعنی 31 دسامبر جشن گرفته می شود. در این شب خانواده های گرجی دور یک میز جمع می شوند و یک غذای کامل و خوشمزه میل می کنند. بعد از نیمه شب همه افراد به یکدیگر سال نو را تبریک می گویند و این جشن را جشن سال نو رسمی تلقی می کنند.
بر همین اساس هم کریسمس یک بار در روز 25 دسامبر و یک بار در روز 7 ژانویه جشن گرفته می شود. در روز 7 ژانویه یک سری غذاهای خاص در گرجستان درست می شود و یک بار دیگر کریسمس به پا می شود!

کریسمس در گرجستان

چرا گرجی ها در مراسم عید پاک به گورستان هایشان غذا می برند؟
بعد از روز یکشنبه پاک، اهالی گرجستان به گورستان ها می روند تا به اقوام مرحومشان ادای احترام کنند. جالب است که بدانید این سنت بین خیلی از اهالی گرجستان مقدس تلقی می شود. در گذشته در زمان حکمرانی شوروی بر گرجستان، در این روز کلیساها بسته می شد و بنا بر این تنها جایی که مردم می توانستند در روز عید پاک در آن شمع روشن کنند، گورستان ها بود. از آن جا این رسم شروع شد و هنوز که هنوزه به قوت خودش باقی مانده است.
عید پاک سمبل زندگی جاودانه است و گرجستانی ها این روز را همراه با تمام اعضای خانواده شان، چه مرده و چه زنده جشن می گیرند. در این روز به گورستان می روند و از این طریق به اقوام از دست رفته شان نشان می دهند که یادشان برای همیشه در خانواده ها باقی مانده است.

گورستان گرجستان

چرا هیچ کس در گرجستان انعام نمی دهد؟
رستوران ها و کافه های گرجستان یک مبلغ اضافه را به عنوان حق سرویس روی صورت حساب نهایی مشتریان اعمال می کند. این درصد حق سرویس منطقه به منطقه در گرجستان متفاوت است و از 10 تا 18 درصد متغیر است. با این حال یک سری از کافه ها و رستوران های ارزان گرجستان اصلا این درصد را به مبلغ صورت حساب اضافه نمی کنند تا مبلغ نهایی برای مشتریان ارزان تمام شود. به هر حال سیستم حق سرویس باعث شده است که انعام دادن در گرجستان به یک کار کاملا اختیاری تبدیل شود. اما به هر حال به شما توصیه می کنیم که اگر سرویس کافه و یا رستوران به نظرتان در حدی عالی بود که بیشتر از مبلغ پرداختیان به نظر می رسید، یک انعام کوچک به خدمه رستوران یا کافه بدهید تا آن ها را نیز خوشحال کنید.
چرا عروسی های گرجستانی تا این حد بزرگ و مفص است؟
گرجستانی ها عاشق جشن گرفتن هستند و هیچ فرصتی را برای جشن گرفتن از دست نمی دهند. مراسم عروسی هم از این قاعده مستثنی نیست و فرصتی برای شاد بودن و با هم بودن به شمار می آید. در این روز مردم گرجستان تا جایی که بتوانند مهمان های زیادتری را به نسبت دیگر جشن هایشان دعوت می کنند. خانواده عروس و داماد هر کدامشان حداقل 100 نفر را دعوت می کنند و هر کسی را که بشناسند به جشن عروسیشان فرا می خوانند. جالب است که بدانید در گرجستان جشن عروسی کمتر از 100 تا 150 نفر یک جشن کوچک تلقی می شود. البته جشن های عروسی کشور ما ایران نیز از عروسی های گرجستان دست کمی ندارد!
شما هم می توانید برای رزرو تور گرجستان و تجربه فرهنگ گرجستان از نزدیک، با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و با یک هزینه کاملا معقول و به صرفه به این کشور جذاب و توریستی سفر کنید.

عروسی های گرجستانی

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

راهنمای جامع گشت و گذار و تفریح در گوموشلوک بدروم

چگونه یک روز عالی را در گوموشلوک بدروم سپری کنیم؟
احتمالا شما هم نام بدروم را به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه شنیده باشید، اما شاید نام گوموشلوک کمتر به گوشتان خورده باشد. خلیج گوموشلوک در فاصله نزدیکی به بدروم واقع شده است و به نسبت مرکز شهر پرهیاهوی بدروم آرامش بسیار بیشتری دارد. گوموشلوک در واقع یک روستای جذاب در اطراف بدروم است که بیشتر اهالی ترکیه ای و محلی ها در آن به تفریح و استراحت می پردازند. اما به قدری فضای جذابی دارد که حیف است از دید توریستان پنهان بماند. اگر شما هم در سفر به بدروم به دنبال کسب آرامش هستید، اقامت در گوموشلوک بدروم یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. در ادامه به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید یک روز عالی را در گوموشلوک بدروم سپری کنید.

گوموشلوک در بدروم

در گوموشلوک کجا اقامت کنیم؟
گوموشلوک یک روستای ساده و بی شیله پیله است و اقامتگاه های آن از هر گونه تجملاتی به دور هستند. یک سری پانسیون ساده کوچک در مقابل ساحل وجود دارد که مشهورترینشان پانسیون توفیک، حرا و آریبا هستند. این اقامتگاه ها در واقع یک سری آپارتمان هستند که ساحل شخصی نیز دارند. اگر هم دوست دارید که در یک هتل اقامت داشته باشید،می توانید شبتان را در هتل لیمان در گوموشلوک بدروم سپری کنید. این هتل از چند کلبه تشکیل شده است و یک رستوران ساحلی جذاب نیز دارد. مهمانان این هتل می توانند غذایشان را در این رستوران ساحلی درست کنار ساحل شخصی هتل میل کنند و از آرامش فضا استفاده کنند. 

اقامت در گوموشلوک بدروم

در کدام رستوران گوموشلوک بدروم غذا بخوریم؟
یکی از جذاب ترین رستوران های گوموشلوک رستوران لیمون است. تمامی غذاهای رستوران لیمون با مواد اولیه تازه طبخ می شوند و بسیار لذیذ و البته سالم هستند. این رستوران یک باغ سرسبز نیز دارد و یکی از زیباترین چشم اندازهای غروب خورشید را به مهمانانش می دهد. کافی است که یکی از میزهای رستوران گوموشلوک را رزرو کنید و در حال تماشای غروب خورشید یک شام خوشمزه ترکیه ای میل کنید و از طعم بی نظیر آن شگفت زده شوید.
اگر هم دوست دارید که میزتان درست کنار آب قرار بگیرد، می توانید به رستوران میموزا در گوموشلوک بدروم بروید. البته قیمت غذاهای این رستوران به نسبت بالا تر است، اما ارزشش را دارد. چراکه این رستوران درست در ساحل واقع شده است و دکوراسیون رستوران، تماما دست ساز است و با کدو تنبل های خشک شده و گل تزئین شده است و کاملا حال و هوای تابستانی دارد. به شما توصیه می کنیم که در این رستوران ماهی تازه و مزه (پیش غذای ترکیه ای) سفارش دهید و ساعتی را با آرامش کامل در کنار دریا سپری کنید.
اگر هم به دنبال یک رستوران ارزان در گوموشلوک هستید، بهتر است که به رستوران سوگان ساریمساک بروید. این رستوران درست در ساحل گوموشلوک واقع شده است و انواع غذاهای خانگی کلاسیک ترکیه ای را هم برای وعده ناهار و هم برای وعده شام سرو می کند. به هر حال این رستوران هم جزء رستوران های خوب گوموشلوک است و واقعا خوردن غذا با چشم انداز غروب خورشید، در حالی که میزتان فقط چند قدم با آب فاصله دارد، تجربه بسیار دل انگیزی است. مخصوصا اگر غذایتان هم بسیار لذیذ و خوش طعم باشد! 

رستوران گوموشلوک

از گوموشلوک بدروم چه سوغاتی تهیه کنیم؟
همین که پایتان به گوموشلوک بدروم برسد، با یک بازار سرباز مواجه می شوید که در آن انواع و اقسام سرامیک های دست ساز، کدو تنبل های خشک شده، انواع سوغاتی، زیورآلات و ... به فروش رسانده می شوند که هر کدامشان برایتان یادبودهای خوبی برای یادآوری خاطرات خوش اقامت در گوموشلوک خواهد بود و مطمئنا با هر بار دیدنشان در خانه، لبخند به روی لبانتان خواهد آمد و از حسن انتخابتان برای اقامت در گوموشلوک بدروم احساس رضایت خواهید کرد.البته یک شیرینی خوشمزه نیز در گوموشلوک درست می شود که لوکوم نام دارد. لوکوم یک شیرینی ترکیه ای است که با خمیر درست می شود و در یک شربت غلطانده می شود و نوعی راحت الحلقوم محسوب می شود. این شیرینی در گوموشلوک بدروم با طعم پرتقالی درست می شود و یکی از بهترین سوغاتی های گوموشلوک بدروم محسوب می شود. به شما توصیه می کنیم که در گوموشلوک بدروم طعم این شیرینی را امتحان کنید و اگر با ذائقه تان جور در می آمد، کمی از آن را به عنوان سوغات گوموشلوک بدروم تهیه کنید.

گوموشلوک

در گوموشلوک بدروم چه تفریحاتی می توانیم داشته باشیم؟
مسلما یکی از جذاب ترین تفریحات گوموشلوک این است که خیلی ساده تمام روز خود را در ساحل سپری کنید و به استراحت بپردازید. اما اگر خیلی اهل سکوت و آرامش نیستید و به دنبال یک تفریح مهیج تر هستید، می توانید با یک تور قایقرانی در گوموشلوک بدروم همراه شوید و به دل دریا بزنید. این تورهای قایقرانی هر روز ساعت 11 صبح از اسکله گوموشلوک حرکت می کنند. این تورها از جزایر کوچک نزدیک به گوموشلوک بدروم نظیر جزیره کوچوک کرمیت، جزیره بویوک کرمیت، جزیره چاووش و جزیره چاتال بازدید دارند و معمولا در ساعت 6 بعد از ظهر به گوموشلوک بر می گردند. این تورها شامل ناهار نیز می شوند و همراهی با آن ها ایده خوبی برای تفریح در گوموشلوک بدروم برای مسافران ماجراجو است.اگر شما هم تصمیمتان را برای سفر به بدروم گرفته اید، می توانید برای رزرو تور لحظه آخری بدروم با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

گوموشلوک بدروم

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

تفریحات رایگان بالی را بشناسید و حسابی لذت ببرید

اگر باور نکنید که میتوانید در جزیره بالی اندونزی کارها و تفریحات رایگان انجام دهید، آژانس مسافرتی مهرپرواز بهترین تفریحات رایگان را از شرکت در جشنواره ها گرفته تا پیاده روی را به شما معرفی میکند.

در بالی کمپ بزنید

در یک جزیره ای با چشم انداز بسیار زیبا، کمپ زدن در طبیعت به جای اقامت در مکانهای لوکس یک راه لذت بردن از سفر شما است که البته رایگان هم می باشد. اقامت در یک چادر در میان طبیعت سبز و بهشتی این منطقه برای شما یک تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. بالی مناطق مختلفی برای کمپ زدن دارد که انتخاب را برای شما آسان میکند.از سواحل دیدنی گرفته تا کوه های مرتفع را برای این کار در تور بالی تابستان 98میتوانید انتخاب کنید.

کمپینگ در بالی،مهرپرواز

 در سواحل بالی تفریح کنید

یکی دیگر از تفریحات رایگان این جزیره رفتن به سواحل است. تعدادی از سواحل بالی رایگان هستند مانند ساحل سمیناک و کوتاه و برای رفتن به سواحل دیگر نیز تنها باید یک دلار بپردازید.البته تجربه تفریحات آبی مختلفی مانند غواصی در این مکانها با پرداخت هزینه همراه است. اما میتوانید به صورت رایگان حسابی در سواحل بالی خوش بگذارنید.آفتاب بگیرد، شنا کنید، از تماشای مناظر نفس گیر اطراف لذت ببرید و یا اگر همراه خود تخته موج سواری دارید این ورزش مهیج را در سواحل انجام دهید.

سواحل بالی،مهرپرواز

 در جشنوارهای بالی شرکت کنید

اندونزیهای به شوخی میگویند که تعطیلات مردم بالی بیشتر از سایر مناطق این کشور است. ولی با این حال تعطیلات بالی زیاد است و آنها برای حفظ سنت های خود و جشن های مذهبی در تقویمشان 210 روز را به این مراسمها  اختصاص داده اند.

البته برای گردشگران یک فرصت عالی است تا در جشنواره ها و رویدادهای مختلف بالی حضور داشته باشند و با فرهنگ و سنت مردم این منطقه آشنا شوند. جشنواره های سالیانه گوناگونی از مراسم پیاده روی گرفته تا روز سکوت در بالی برگزار میشود بنابراین گزینه های زیادی برای حضور در این رویدادها برای توریستها وجود دارد.( همراه با مجله گردشگری مهر پرواز سایر تفریحات رایگان جهان را بشناسید)

جشنوارهای بالی،مهرپرواز

از تپه های بالی بالا بروید

پیاده روی یکی از راه های سرگرم کننده و رایگان برای تماشای طبیعت خیره کننده بالی است. می توانید از دیدن جنگل های خیره کننده گرمسیری، نسیم ملایم، آفتاب گرم و حیات وحش متنوع بالی لذت ببرید. برای پیاده روی در بالی از مناطق مختلفی میتوانید عبور کنید از جمله مسیر Campuhan Ridge با چشم اندازی زیبا از کوه باتور. میتوانید برای حدود 3 ساعت را به عبور از این مسیر اختصاص دهید و در انتها محو تماشای طلوع خورشید در انتهای افقها شوید.

کوه باتور،مهرپرواز

در خیابان های یوبود گشتی بزنید

بسیاری از گردشگران به دنبال گشت و گذار و بازدید از خیابان‌های یوبود هستند.یوبود مرکز هنری و فرهنگی بالی است. فضاهای هنری جذابی در گوشه و کنار این محل به چشم میخورد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.
فروشگاه های صنایع دستی، معابد و صومعه های مقدس، کافه‌ها و گالری‌ها از جمله جاهایی هستند که در این محل میتوانید از آنها دیدن کنید، همچنین موسیقی زنده نیز در برخی خیابانهای این محله اجرا میشود.بازارهای هنری در یوبود برپا می شوند و شما میتوانید با هر بودجه ایی از این محل سوغات تهیه کنید.(برای سفر به کشورهای مختلف بلیط پرواز خود را از مهرپرواز بخواهید)

خیابان های یوبود بالی،مهرپرواز

در شالیزارهای برنج بالی قدم بزنید

شاید حتی نتوانید تصور کنید که قدم زدن در میان شالیزارهای برنج بالی تا چه حد شما را شگفت زده خواهد کرد. هوای گرم ولی دلپذیر در حالی که در میان شالیزارهای بسیار زیبای بالی هستید حس باور نکردی را در شما ایجاد خواهد کرد.
فرصت را از دست ندهید بهترین راه این است که عکسهای دیدنی از منظرها به یادگار بگیرد و تصاویر شگفت انگیزی را به ثبت برسانید.

شالیزارهای برنج بالی،مهرپرواز

 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

همه چیز در مورد تاریخ و فرهنگ دیدیم ترکیه

تاریخ و فرهنگ دیدیم ترکیه
دیدیم قدمت تاریخی بلندبالا و فرهنگ و تاریخ بسیار پیچیده ای دارد. این تاریخ پیچیده را می توان در جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی دیدیم مشاهد کرد و فرهنگ غنی آن را نیز می توان در آداب و رسوم مردم دیدیم و غذاهای اصیل آن ها دید. اگر شما هم علاقه به مسائل تاریخی و فرهنگی دارید و دوست دارید که یک تمدن ارزشمند تاریخی و فرهنگی را از نزدیک ببینید، سفر به دیدیم برای شماست! اما به شما توصیه می کنیم که قبل از سفر به دیدیم این مطلب را بخوانید و نشانه هایی از تاریخ و فرهنگ دیدیم را مطالعه کنید تا سرنخ هایی از تاریخ و فرهنگ دیدیم را در ذهنتان داشته باشید و در مدت زمان اقامتتان در تور دیدیم، یک به یک آن ها را کشف کنید و یک سفر تاریخی فرهنگی به تمام معنا را تجربه کنید. 

دیدیم ترکیه

شهر باستانی میلتوس
 شهر باستانی میلتوس در دیدیم یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های این منطقه بوده است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. در قرن 7 پیش از میلاد مسیح، شهر باستانی میلتوس در دیدیم به پایتخت تجاری جهان تبدیل شد و دلیل آن هم وجود 4 بندرگاه در آن بوده است. شهر باستانی میلتوس یکی از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری دیدیم است که هنوز که هنوزه می توان با بازدید از آن قدمت و عظمت تاریخ دیدیم را با تمام وجود لمس کرد. این شهر باستانی در دیدیم هر بازدیدکننده و هر توریستی را متحیر می کند و عظمت آن هر کسی را در جا میخکوب میکند.یکی از قسمت های شهر باستانی میلتوس که در نوع خودش یک شگفتی تمام عیار محسوب می شود،مدرسه منطق میلسیان است که توسط تالس (Thales) یکی از 7 فیلسوف اصلی جهان باستان تاسیس شده است. این مدرسه زادگاه ایده های مدرن بوده است و تاثیر زیادی در منطق جهانیان گذاشته است. جالب است که بدانید یافته های حفاری شده در میلتوس و معبد آپولو در موزه میلتوس نگهداری می شوند و به همین دلیل است که شهر باستانی میلتوس یکی از مهمترین و جذاب ترین اماکن دیدنی دیدیم محسوب می شود و بازدید از آن از واجبات سفر به دیدیدم به شمار می آید. بازدید از شهر باستانی میلتوس در تور دیدیم حقایق جذابی را از جهان باستان برایتان مشخص می کند که مطمئنا شما را هم شگفت زده می کند! جالب است که بدانید اولین حفاری ها در میلتوس در سال 1899 شروع شد و تا سال 1938 به جز دوران جنگ جهانی اول، پیوسته ادامه پیدا کرد. این حفاری ها دوباره بعد از جنگ جهانی دوم از سر گرفته شد و آثار باستانی فوق العاده ارزشمندی در آن کشف شد که همان طور که گفته شد همگی آن ها در موزه میلتوس نگهداری می شوند. به هر حال میلتوس یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی ترکیه است که رازهای زیادی را درون خود حفظ کرده است!

شهر باستانی میلتوس

معبد آپولو در دیدیم
معبد آپولو نیز از جاذبه های گردشگری دیدیم به شمار می آید که به قدری بزرگ است که احتمالا شما هم وقت نکنید از همه جای آن دیدن کنید.فضای داخلی معبد آپولو در دیدیم در زمان جهان باستان یک مکان ارزشمند مقدس بوده است و در آن پیشگویی های زیادی انجام می شده است. جالب است که بدانید مردمان زیادی در آن زمان برای پیشگویی به معبد آپولو مراجعه می کردند و در قبالش هزینه سنگینی پرداخت می کردند. در دوران روم 122 ستون در مبعد آپولو در دیدیم ساخته شده است که امروزه تخریب شده اند، اما همین خرابه هایی که از آن باقی مانده است نیز به خوبی گذشته با شکوه دیدیم را روایت می کنند.

معبد آپولو در دیدیم

جاده مقدس دیدیم
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دیدیم، جاده مقدس است. این جاده مقدس شهر باستانی میلتوس را به آپولو متصل می کرده است و یک جاده سنگی طولانی بوده است. جالب است که بدانید یک سری از کفپوش های سنگی جاده مقدس دیدیم در سال 101 میلادی ساخته شده است و همین مسئله نشان از قدمت ارزشمند این جاده مقدس در دیدیم دارد. به هر حال حتما در مدت زمان اقامتتان در تور ارزان دیدیم از جاده مقدس نیز دیدن کنید و فرصت دیدن این نشان تاریخی ارزشمند دیدیم را از دست ندهید.
غذاهای محلی دیدیم 
غذاهای دیدیم بسیار متنوع هستند و هر کدامشان داستان های زیادی در پس خود دارند. این غذاهای متنوع محلی را می توانید یک به یک در رستوران های جذاب دیدیم امتحان کنید و طعم های اسرارآمیز آن ها را یک به یک تجربه کنید. یک عالمه رستوران و کافه در دیدیم ساخته شده است که در آن ها انواع غذاهای سنتی ترکیه ای سرو می شوند. غذاهای دریایی از جذاب ترین غذاهای دیدیم هستند که تاریخ بلندبالایی در شکل گیری دستورپخت های آن نهفته است و دلیل باب شدن آن ها هم لوکیشن دیدیم در کنار دریا بوده است. بسیاری از غذاهای دیدیم از گیاهان و سبزیجات درست می شود و به همین دلیل است که معمولا وجترین ها (گیاهخواران) از سفر به دیدیم اظهار رضایت و خشنودی می کنند! جالب است که بدانید قدمت غذاهای دیدیم و در مجموع غذاهای ترکیه ای به 1300 سال پیش باز می گردد. جالب است که بدانید یک سری نوشیدنی های خاص نیز در دیدیم وجود دارد که نشان از فرهنگ و تاریخ پیچیده دیدیم دارند و حتی سبک خاصی برای سرو آن ها وجود دارد و هنوز حالت سنتی خودشان را حفظ کرده اند.همان طور که دیدید و حدسش را زده اید، سفر به دیدیم یک سفر کاملا تاریخی، فرهنگی است و یک مقصد گردشگری ارزشمند محسوب می شود.  البته دیدیم با امکانات تفریحی و سواحل بی نظیری که دارد، برای توریستان ماجراجو نیز مقصد مسافرتی جذابی است و هر گونه امکانات تفریحی که فکرش را کنید، در آن تعبیه شده است. به هر حال اگر شما هم دوست دارید که این شهر تاریخی و جذاب را از نزدیک ببینید و قدم به فضای فرهنگی این شهر بگذارید، می توانید برای رزرو تور ارزان دیدیم با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

غذاهای محلی دیدیم

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

همه چیز در مورد بامزه ترین جوجه تیغی جهانگرد دنیا!

بامزه ترین جوجه تیغی جهانگرد دنیا!
تا به حال در مورد جوجه تیغی جهانگرد چیزی شنیده اید؟ آقای پوکی یک جهانگرد معروف در سراسر دنیا است که در واقع یک جوجه تیغی 3 ساله است! در اکانت اینستاگرام این جوجه تیغی بامزه عکس های جالبی از سفرهای پی در پی این جوجه تیغی جهانگرد منتشر می شود که حسادت افراد زیادی را در کل دنیا برانگیخته است! این جوجه تیغی آفریقایی متعلق به یک دختر آلمانی به نام لیتا است و همراه او به کشف جای جای جهان می رود! در واقع این جوجه تیغی بامزه باعث شهرت این دختر 26 ساله نیز شده است! جالب است که بدانید به گفته خانم لیتا هدفش از سفر با این جوجه تیغی و درست کردن صفحه اینستاگرامش، آوردن لبخند به روی لب های مردم جهان در بین این همه دغدغه بوده است و می خواسته کاری کند که مردم جهان در میان این حجم از اتفاقات و خبرهای جدی، برای یک لحظه هم که شده لبخند بزنند!

جوجه تیغی جهانگرد

این جوجه تیغی بامزه لقب "بامزه ترین جهانگرد دنیا" را کسب کرده است و به واقع چنین لقبی با شکل و شمایل و سفرهای او کاملا تطابق دارد! شاید شما هم عکس این جوجه تیغی جهانگرد را تا به حال دیده باشید. این جوجه تیغی به قدری کوچک است که به راحتی در کف دست جا می شود! معمولا عکس های این جوجه تیغی در دستان خانم لیتا در مقابل جاذبه های گردشگری دنیا از برج ایفل در پاریس گرفته تا قلعه های آلمان و یا سواحل نقاط مختلف دنیا گرفته می شود که هر کدامشان نشان از یک سفر هیجان انگیز این جوجه تیغی خوشبخت دارد! جالب است که بدانید خانم لیتا توضیحات جالبی در مورد آموزش به جوجه تیغی ها و راه هایی برای مراقبت از جوجه تیغی ها نیز به کاربرانش ارائه می کند که در نوع خودشان جالب هستند! از طرفی این جوجه تیغی و سفرهای جذابش افراد زیادی را در جهان به فکر داشتن یک جوجه تیغی و سفر با آن انداخته است و حسادت افراد زیادی را برانگیخته است!

جوجه تیغی جهانگرد

جالب است که بدانید یک سری از ایرلاین های اروپا مجوز سوار شدن این جوجه تیغی جهانگرد را به خانم لیتا داده اند. شاید برایتان عجیب باشد، اما نشستن در کنار این جوجه تیغی بی آزار در مقایسه با نشستن در کنار یک نوزاد پر سر و صدا اصلا کار سختی نیست و به همین دلیل معمولا مسافران هواپیما نیز از دیدن این جوجه تیغی در هواپیما اظهار شکایت نمی کنند و از دیدن این جوجه تیغی جهانگرد خوشحال هم می شوند! 
جالب است که بدانید به گفته خانم لیتا، قصه سفرهای این جوجه تیغی از آن جایی شروع شد که او می خواسته برای یک ترم تحصیلی از کشورش خارج شود و اصلا توانایی گذاشتن این موجود بامزه را برای 5 ماه متوالی نزد خانواده یا دوستانش نداشته است!

جوجه تیغی جهانگرد

به همین دلیل مجبور شده که این جوجه تیغی را همراه خودش به سفر ببرد و راه چاره ای برای نگهداری از آن بدون حمل تجهیزات و وسایل سنگین آن بیندیشد! این اولین سفر خانم لیتا با جوجه تیغیش بود و از آن جا به بعد ایده سفر با جوجه تیغی به ذهن او خطور کرده است و همین ایده بامزه و کوچک به سفرهای پی در پی این جوجه تیغی جهانگرد منجر شده است.
این جوجه تیغی بامزه تا به حال به کشورهایی نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان سفر داشته است و عکس های بی نظیر او در برابر جاذبه های گردشگری این کشورها سر و صدای زیادی در جهان به پا کرده است و یک عالمه مقاله در مورد سفر با جوجه تیغی در وب سایت های مختلف درج شده است تا مردم بتوانند با خرید یک جوجه تیغی از سفرهای این جوجه تیغی جهانگرد تقلید کنند!

جوجه تیغی جهانگرد

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir