مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۲۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

جزیره هنگام جزیره ای بکر در نزدیکی قشم

جزیره هنگام کجاست؟

آیا شما هم دوست دارید که با دلفین ها و در آب های آزاد شنا کنید؟ آیا دوست دارید که ماهی های رنگارنگ را در حال شنا در آب های تمیز و کریستالی خلیج فارس تماشا کنید؟ آیا دوست دارید که زمانی را به تفریح و خوشگذرانی در کنار مردم صمیمی جنوب کشورمان سپری کنید؟ یا اینکه دلتان می خواهد که با گشت زدن در بازار محلی صنایع دستی زیبایی که از جنس صدف هستند را خریداری کنید؟ اگر پاسختان به این سوال ها مثبت است، به شما توصیه می کنیم که حتما یک سفر به جزیره هنگام داشته باشید. در ادامه شما را با جزیره هنگام، جاذبه های گردشگری جزیره هنگام و نحوه سفر به آن آشنا می کنیم.

جزیره هنگام کجاست

 

درباره جزیره هنگام

این جزیره که حدودا 36 کیلومتر مربع وسعت دارد، درست در جنوب جزیره قشم واقع شده است. این جزیره کوچک که وسعتش خیلی کمتر از قشم است، یک جزیره مسطح است که در آن بلندی های زیادی به چشم نمی خورد. گفتنی است که فاصله جزیره هنگام تا قشم حدودا 2 کیلومتر است و این یعنی شما به راحتی میتوانید از جزیره قشم به جزیره هنگام دسترسی پیدا کنید و بعد از گشت و گذار در این جزیره، دوباره برای ادامه سفرتان به جزیره قشم برگردید. نکته جالبی که دراره جزیره هنگام وجود دارد، این است که در آن هیچ وسیله نقلیه و هیچ خیابانی به چشم نمی خورد و همه چیز در آن غرق در آرامش است. این جزیره زیبا و سرشار از آرامش سه روستا با نام های هنگام قدیم، هنگام جدید و روستای غیل وجود دارد که بازدید از هر کدامشان می تواند دنیایی از تجربه های جذاب را برایتان به همراه داشته باشد.

 

تفریحات جزیره هنگام

در جزیره هنگام می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید که در میانشان شنا با دلفین ها، تفریح در سواحل، گشت و گذار در جزیره هنگام و دیدن حیوانات این جزیره و بازدید از بازار هنگام اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره این تفریحات جالب در جزیره هنگام با شما صحبت می کنیم.

دلفین های جزیره هنگام

اصلی ترین دلیلی که مسافران قشم از این جزیره راهی جزیره هنگام می شوند، این است که دوست دارند دلفین های جزیره هنگام را از نزدیک ببینند. جالب است بدانید که شما در راه قشم به هنگام می توانید این دلفین های بامزه را تماشا کنید. در واقع باید بگوییم که تفریحات شما از همان لحظه ای که کشتیتان از جزیره قشم به سمت جزیره هنگام راه می افتد، شروع می شود و شما در طول مسیر این جزیره نیز می توانید تجربیات جالبی را کسب کنید. نکته مهمی که باید از آن مطلع باشید، این است که فصل پاییز، فصل زمستان و نیمه اول فصل بهار بهترین زمان برای دیدن دلفین های جزیره هنگام است و نکته دیگر اینکه بهتر است که صبح زود برای تماشای این دلفین ها اقدام کنید.

دلفین های جزیره هنگام

 

ساحل جزیره هنگام

خوب است این را بدانید که سواحل جزیره هنگام جزء زیباترین سواحل خلیج فارس هستند. یکی از زیباترین سواحل هنگام با نام ساحل نقره ای یا ساحل سیلور شناخته می شود. علت نامگذاری این ساحل زیبا در جزیره هنگام این است که شن هایش به خاطر وجود مواد معدنی کوچک درخشش خاصی دارند و به رنگ نقره ای به نظر می رسند. نکته جالب دیگر درباره سواحل جزیر ههنگام این است که آب های اطراف جزیره هنگام در بعضی از ایام سال به خار حضور پلانکتون ها درخشش خاصی پیدا می کنند.

ساحل جزیره هنگام

 

محیط و طبیعت جزیره هنگام

یکی از ویژگی هایی که باعث جذابیت هرچه بیشتر جزیره هنگام شده، این است که در جزیره هنگام یک سری حیوانات نادر زندگی می کنند. از جمله این حیوانات نادر می توان به چینکارا که نوعی آهوی ایرانی است و همین طور یک نوع سوسمار نادر اشاره کرد. گذشته از این ها، لاکپشت های دریایی و خرچنگ ها نیز در جزیره هنگام زندگی می کنند.

 

بازار جزیره هنگام

در جزیره هنگام یک بازار به نام بازار جزیره هنگام وجود دارد که در آن همه جور سوغاتی جالب و صنایع دستی متنوع مثل زیورآلات درست شده از صدف برای فروش موجود است. در ضمن در این بازار سوغاتی های دیگر مثل روغن های محلی و ادویه های محلی نیز فروخته می شود. مطمئن باشید که گشت و گذار در بازار هنگام و همصحبتی با فروشنده های بومی این بازار می تواند تجربه جالبی را برایتان رقم بزند.

رستوران های جزیره هنگام

اگر به جزیره هنگام سفر کردید، حتما طعم غذاهای محلی این جزیره را امتحان کنید. برای این منظور بهتر است که به یکی از سه رستوران معروف جزیره هنگام یعنی رستوران ستاره دریایی، رستوران جزیره هنگام و رستوران جزیره نقره ای مراجعه کنید و مطمئن باشید که طعم غذاهای سنتی هنگام در این رستوران ها شما را هم غافلگیر می کند.

هتل های جزیره هنگام

از آنجایی که هتل ها و اقامتگاه های متعددی در جزیره هنگام وجود ندارد و ضمنا از آنجایی که شما می توانید در طول یک روز از همه جای جزیره هنگام دیدن کنید، به شما توصیه می کنیم که سفر به جزیره هنگام را در قالب یک سفر یک روزه انجام دهید و برای شب دوباره به قشم برگردید. همان طور که می دانید در قشم هتل های متنوعی وجود دارد که شما هر کدام از آن ها را می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

اگر احیانا تا به حال به جزیره هنگام سفر کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره جزیره هنگام دارید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور لحظه آخری قشم با ما در تماس باشید.

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ قلعه پرتغالی ها از جاذبه های گردشگری قشم

✔ جزیره ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

✔ غار نمکی قشم کجاست

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

قلعه پرتغالی ها از جاذبه های گردشگری قشم

قلعه پرتغالی های قشم را می شناسید؟

جنوب ایران یکی از استراتژیک ترین مناطق کشورمان است. اگر تاریخ ایران را مطالعه کنید، می بینید که از گذشته های دور کشورهای متعددی سعیشان را کرده اند که این قسمت از کشورمان را از ما بگیرند. یکی از این کشورها، پرتغال بوده است. جالب است بدانید که یک دریانورد پرتغالی به نام آلبوکرکه جزایر خلیج فارس را اشغال کرده بوده است و پرتغالی ها حدودا 110 سال به بعضی از مناطق جنوبی کشورمان سلطه داشته اند. اتفاقا از آن دوران یک سری قلعه به نام قلعه پرتغالی ها چیست در جزایر قشم، هرمز و لارک به یادگار باقی مانده است. در میان این قلعه ها، قلعه پرتغالی های قشم زیباتر، بزرگتر و دیدنی تر است. ما امروز می خواهیم به شما قلعه پرتغالی های قشم را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

قلعه پرتغالی های قشم را می شناسید

 

درباره قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی ها در قشم یک قلعه سرخ رنگ و زیباست که اتفاقا یکی از معدود بناهایی است که از دوران سلطه پرتغالی ها بر خلیج فارس به یادگار باقی مانده است. این قلعه پرتغالی ها که در موردش صحبت می کنیم، در سال 1507 ساخته شده است و دلیل ساختن آن، این بوده که پرتغالی ها می خواستند محلی برای کنترل شورش های پیشبینی نشده مردم محلی داشته باشند و ضمنا مهمات خود را در آن انبار کنند. این بنای زیبا عمدتا با سنگ قرمز، سنگ آهک، گچ و سیمان ساخته شده است و بیش از 2000 متر مربع وسعت دارد. گفتنی است که قلعه پرتغالی ها در قشم از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و فضاهایی برای اقامت سربازان، زندانی کردن شورشگران، کلیسا و فضایی برای حکمرانی داشته است.

لوکیشن قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی های قشم در قلب بخش مسکونی جزیره قشم واقع شده است. این بدین معنی است که دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم برای مسافران این جزیره اصلا کار سختی نیست و به راحتی می توان از هر کدام از هتل های قشم با یک تاکسی به آن دسترسی پیدا کرد.

نحوه دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم

شما برای دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم باید به خیابان باهنر قشم بروید، از آنجا به سمت شرق و به طرف میدان ولایت بروید و بدین شکل خودتان را به قلعه پرتغالی ها در قشم برسانید. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید با ماشین شخصی به قلعه پرتغالی ها در قشم بروید، حتما مسیر هتلتان تا این جاذبه گردشگری در قشم را از طریق اپلیکیشن های مسیریابی مورد بررسی قرار دهید تا بهترین مسیر را به قلعه پرتغالی ها پیدا کنید. شما می توانید با خرید تور ارزان قشم نیز از این جاذبه گردشگری زیبا دیدن کنید.

رستوران های نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم

اگر بعد از بازدید از قلعه پرتغالی ها گرسنه بودید و می خواستید که سریعا به یک رستوران در نزدیکی قلعه پرتغالی ها مراجعه کنید، ما به شما توصیه می کنیم که رستوران سنتی خاله، رستوران عرفان یا رستوران نون و نمک را برای غذا خوردن انتخاب کنید.

هتل های نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم

از آنجایی که قلعه پرتغالی ها در مرکز شهر قشم قرار گرفته است، هتل های متعددی در اطراف آن وجود دارد. از جمله بهترین هتل های ارزان نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم می توان به هتل آسماری قشم، هتل المپیک قشم و هتل مروارید قشم اشاره کرد. لازم به ذکر است که اگر کسی بخواهد در یک هتل لوکس در قشم اقامت کند که اتفاقا نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم باشد، انتخاب های متعددی از جمله هتل بوتیک ایرمان قشم، هتل بوتیک فولتون قشم و هتل ارم قشم دارد.

 

بهترین زمان بازدید از قلعه پرتغالی ها در قشم

همان طورکه می دانید قشم در فصل زمستان آب و هوای مطبوعی را تجربه می کند و معمولا در فصل های دیگر سال هوایش گرم است. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن در نیمه دوم فصل پاییز، در فصل زمستان یا در ماه اول فروردین راهی قشم شوید تا بتوانید هوای بهتری را در این جزیره زیبا تجربه کنید و بازدید بهتری از اماکن دیدنی قشم از جمله قلعه پرتغالی ها در قشم داشته باشید.

اگر احیانا تا به حال به جزیره قشم رفته اید و از قلعه پرتغالی ها در قشم دیدن کرده اید و یا اطلاعات جالبی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ جزایر ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

✔ غار نمکی قشم کجاست؟

✔ قشم کجا بریم خرید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

روستای برغان کرج سفری یک روزه

روستای برغان کجاست؟

اگر احیانا در شهر تهران یا کرج زندگی می کنید، مطمئنا روستای برغان را می شناسید یا حداقل نام آن به گوشتان خورده است. روستای سرسبز و با صفایی که فاصله خیلی کمی از شهر کرج دارد و بازدید از آن می تواند یک سفر یک روزه بسیار جالب و به یادماندنی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با روستای برغان کرج آشنا کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید به مسیر رفتن به روستای برغان سفر کنید و چه تفریحاتی را می توانید در روستای برغان کرج تجربه کنید.

مسیر رفتن به روستای برغان کرج

روستای برغان حدودا در فاصله 10 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است. بهترین راه برای سفر به روستای برغان کرج این است که وارد شهر کرج شوید، به بلوار موذن بروید و این بلوار را تا قسمت انتهایی طی کنید و به سمت جاده آتشگاه بروید. جاده آتشگاه همان جاده ای است که شما با رانندگی در آن می توانید به روستای برغان کرج برسید. در قسمت ابتدایی جاده آتشگاه یک دو راهی وجود دارد که شما برای رسیدن به روستای برغان کرج باید راه سمت چپ این دو راهی را در پیش بگیرید تا در نهایت به روستای برغان کرج برسید.

لوکیشن روستای برغان کرج

 

درباره جاده آتشگاه کرج

قبل از اینکه بیشتر درباره روستای برغان کرج صحبت کنیم، باید این را به شما بگوییم که جاده آتشگاه با اینکه جاده سرسبزی نیست، اما زیبایی بی حد و حصری دارد و همین زیبایی باعث شده که بعضی از افراد برای عکاسی به آن مراجعه کنید. در امتداد جاده آتشگاه باغ های خانوادگی و رستوران های متعددی ساخته شده است که آن ها نیز به نوعی جاذبه توریستی تبدیل شده اند. گذشته از این ها، در جاده آتشگاه کرج یک سری مراکز تفریحی مثل باشگاه اسب سواری وجود دارد. نکته جالبد یگر درباره جاده آتشگاه کرج این است که در روزهای جمعه معمولا افراد زیادی برای آفرود یا موتورسواری به آن مراجعه می کنند که اتفاقا تماشای حرکات نمایشی آن ها برای خیلی از افراد جالب است.

تفریحات روستای برغان کرج

بیشتر کسانی که به روستای برغان کرج سفر می کنند، به این سفر به چشم یک سفر یک روزه نگاه می کنند. از طرفی خیلی از افراد فقط برای پیک نیک کردن به روستای برغان می روند و بعد از سپری کردن چند ساعت خوش دوباره رهسپار مسیر برگشت می شوند. در همان بخش ابتدایی روستای برغان چند باغ خانوادگی وجود دارد که شما می توانید با اجاره کردن تخت در آن ها چند ساعتی را کنار رودخانه و در دل طبیعت سپری کنید. همچنین می توانید داخل روستای برغان گشت و گذار کنید، در کوچه باغ های زیبا و سرسبز این روستا قدم بزنید، در میدان برغان غذاهای خوشمزه ای مثل دیزی را نوش جان کنید یا اینکه از جاذبه های گردشگری برغان دیدن کنید.

اماکن دیدنی روستای برغان کرج

بیشتر کسانی که به روستای برغان سفر می کنند، به این روستا به چشم مکانی برای طبیعت گردی و پیک نیک کردن نگاه می کنند و بیشترشان اصلا نمی دانند که روستای برغان کرج جاذبه های گردشگری دیگری به جز رودخانه و طبیعت زیبا نیز دارد. اما خوب است شما این را بدانید که در روستای برغان کرج اماکن تاریخی مختلفی نظیر مسجد برغان، حسینه برغان، پل برغان و قلعه ایلخانی برغان دارد که شما می توانید در کنار طبیعت گردی و کسب آرامش در کنار رودخانه برغان، از بازدید از آن ها نیز لذت ببرید. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که یک درخت سیب مقدس نیز در برغان وجود دارد که بازدید از آن نیز می تواند برایتان تجربه جالبی باشد.

اماکن دیدنی روستای برغان کرج

 

بهترین زمان سفر به روستای برغان کرج

از آنجایی که روستای برغان هوای خنک تری از شهرهایی مثل کرج و تهران دارد، ما به شما توصیه می کنیم که در نیمه اول سال به روستای برغان سفر کنید. گفتنی است که حتی در فصل تابستان نیز هوای روستای برغان خنک است و مخصوصا اگر وقتتان را کنار رودخانه سپری کنید، هوای مطبوعی را در این روستا تجربه خواهید کرد.

اگر احیانا تا به حال از روستای برغان کرج بازدید کرده اید یا اینکه اطلاعات جالبی درباره این روستا دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره مناطق طبیعی بیشتر بخوانید:

✔ جنگل های اطراف تهران را بشناسید

✔ پارک لاله تهران

✔ باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جنگل های اطراف تهران را بشناسید

جنگل های اطراف تهران کدامند؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام در ترافیک تهران هستند و یا همیشه در شلوغی های مترو حضور دارند، این مطلب را از دست ندهید. اگر شما هم از ترافیک ها، آلودگی ها و شلوغی های همیشگی تهران خسته شده اید و روح و جانتان به طبیعت و آرامش خالص آن نیاز دارید، این مطلب را بخوانید تا با جنگل های اطراف تهران آشنا شوید. ما می خواهیم به شما بهترین و دیدنی ترین جنگل های اطراف تهران و جنگل های اطراف تهران را به شما معرفی کنیم. جنگل هایی که می توانید از تهران به آن ها یک سفر یک روزه داشته باشید یا اینکه یک پیک نیک یک روزه را در آن ها تجربه کنید و خستگی را از روح و تن خود جدا کنید.

 

پارک های جنگلی اطراف تهران

در ادامه، پارک های جنگلی اطراف تهران را به شما معرفی می کنیم.

 

پارک جنگلی چیتگر

اولین گزینه و راحت ترین گزینه برای استراحت برای غرب نشینان تهران، پارک جنگلی چیتگر است. این پارک جنگلی با درختان و آلاچیق های متعدد و با پیست دوچرخه سواری و دیگر امکانات تفریحی که دارد، به یک گزینه عالی برای پیک نیک کردن تبدیل شده است. تنها مشکل پارک جنگلی چیتگر این است که سایه اندازی درختانش زیاد نیست و به همین دلیل شاید در ظهرهای گرم تابستانی گزینه خوبی برای تفریح نباشد. اگر شما هم چنین فکر می کنید و به دنبال یک پارک جنگلی یا جنگل سرسبزتر در اطراف تهران هستید، بهتر است که گزینه های دیگر این لیست را برای تفریح انتخاب کنید.

پارک جنگلی چیتگر

 

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان که در شمال شرق تهران و در منطقه شمیرانات قرار گرفته است، به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران شناخته می شود. این پارک جنگلی با وسعتی حدود 1100 هکتار، شرایط و محیط خوبی برای تفریح و استراحت خانواده ها و گروه های دوستانه دارد. در پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی همچون باغ پرندگان، سالن بولینگ، زمین های بازی و همین طور کافه ها و رستوران های متنوع وجود دارد و از هر نظر یک پارک جنگلی ایده آل به حساب می آید.

پارک جنگلی لویزان

 

بوستان جنگلی سرخه حصار

بوستان جنگلی سرخه حصار که با نام پارک ملی سرخه حصار نیز شناخته می شود، حدودا 9 هزار هکتار مساحت دارد و از قدیم الایام به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران محبوبیت داشته است. این بوستان جنگلی که در شرق تهران و در حاشیه اتوبان یاسینی قرار گرفته است، در زمان قاجاریان به عنوان شکارگاه دربار شناخته می شده است. اما حالا به یک بوستان عمومی تبدیل شده است و همه ما فرصت این را داریم که از زیبایی های بی انتهای آن برای کسب آرامش استفاده کنیم.

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر که شباهت ظاهری زیادی با بوستانی جنگلی سرخه حصار دارد، یکی دیگر از زیباترین جنگل های اطراف تهران است. جالب است بدانید که پارک ملی خجیر نیز درست مثل بوستان جنگلی سرخه حصار در گذشته محلی برای شکار بوده است. نکته جالب ماجرا اینکه پارک ملی خجیر که در انتهای اتوبان بابایی قرار گرفته است، قدیمی ترین شکارگاه ایران به حساب می آید و تاریخچه بلندبالایی دارد. از این که بگذریم، باید بگوییم که این جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و مسلما تفریح و عکاسی در آن برای مردم تهران و همه مردم ایران تجربه جالبی است.

جنگل جاده چالوس

در آخر اینکه یکی از بهترین گزینه های شما برای طبیعت گردی در اطراف تهران، این است که وارد جاده پیچ و در پیچ و زیبای چالوس شوید و در فضای سرسبز اطراف جاده چالوس پیک نیک کنید. به جرئت می توانیم بگوییم که جنگل جاده چالوس زیباترین جنگل در اطراف تهران است و مطمئنا اگر شما هم برای تفریح به آنجا مراجعه کنید، با صدای دلنشین آب رودخانه، تماشای سرسبزی درختان این جاده و با استفاده از هوای مطبوع و دلپذیر آن غرق در آرامش می شوید.

جنگل جاده چالوس

سخن پایانی

اگر احیانا تا به حال هر کدام از جنگل های اطراف تهران رفته اید و تجربه یا نظری در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. یادتان باشد که باید همیشه برای آرامش خود وقت بگذارید و قطعا رفتن به جنگل های اطراف تهران می تواند قسمتی از این آرامش را برایتان فراهم کند.

 

درباره فضای سبز تهران بیشتر بخوانید:

✔ باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

✔ پارک لاله تهران را بشناسید

✔ پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جزیره ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

جزیره ناز قشم، جایی که می توان روی سطح دریا قدم زد

جزایر ناز که دو جزیره کوچک هستند، در فاصله 1000 متری ساحل قشم قرار گرفته اند. جزایری که با بازدید از آن ها می توانید یکی از عجیب ترین تجارب دنیا یعنی تجربه قدم زدن روی سطح دریا را کسب کنید. جایی که در آن دریا از هم می شکافد تا شما بتوانید یک فاصله تقریبا یک کیلومتری را با پای پیاده و دقیقا از وسط دریا طی کنید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با جزیره ناز قشم آشنا کنیم.

 

عجایب هفتگانه جزیره ناز قشم

جذابیت اصلی جزایر ناز قشم به این است که وقتی که سطح آب دریا پایین است، جزئی از جزیره قشم می شوند و به نوعی به آن می پیوندند. اما وقتی که سطح آب دریا بالا می آید، به جزیره های مستقلی تبدیل می شوند و دور آن ها را آب فرا می گیرد. در حقیقت با هر جزر و مد جزایر ناز از قشم جدا می شوند و دوباره به آن می پیوندند.

درباره جزیره ناز قشم

 

علت نامگذاری جزایر ناز قشم

خیلی از افراد محلی قشم معتقدند که به این دلیل که این دو جزیره کوچک برای جزیره قشم ناز می کنند و گاهی به آن می پیوندند و گاهی بینشان فاصله می افتد، به آن ها نام جزایر ناز را داده اند. اتفاقا بیشتر گردشگران هم به همین دلیل از جزایر ناز دیدن کنند تا ببینند که چگونه این دو جزیره کوچک برای جزیره ناز قشم می کنند و چگونه می توان با پای پیاده روی سطح دریا قدم زد و به این جزایر رسید.

نحوه دسترسی به جزایر ناز قشم

در ساعاتی که سطح آب دریا پایین است، شما می توانید فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده طی کنید. در حالی که نهایتا پاهایتان تا قسمت مچ خیس می شود. حتی می توانید این فاصله را با اسب زیر پا بگذارید و در حالی که اسب سواری می کنید و از دو طرف می بینید که موج ها به طرفتان می آیند و همین که به شما نزدیک می شوند، آرام می گیرند، به جزایر ناز نزدیک و نزدیک تر شوید.

امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم وسعت خیلی کمی دارند و اصلا جزایر لوکسی نیستند. این جزایر امکانات تفریحی خاصی ندارند و واقعیت این است که همه فقط و فقط برای کسب تجربه قدم زدن روی سطح آب دریاست که از این جزایر دیدن می کنند. البته این را همه بگوییم که در قسمت ساحل قشم که درست در نزدیکی جزایر ناز قرار گرفته است، امکاناتی مثل جت اسکی وجود دارد و شما می توانید تجربه بازدید از جزایر ناز قشم را با تجربه یک سری از تفریحات آبی و همین طور اسب سواری و شترسواری ترکیب کنید.

امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

 

بهترین زمان بازدید از جزایر ناز قشم

نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید، این است که زمان جزر و مد دریا در هر ماه، هر هفته و حتی هر روز متفاوت است. این یعنی ممکن است که در روزی که شما می خواهید از جزایر ناز دیدن کنید، زمان جزر و مد با زمان جزر و مد دیروز متفاوت باشد. پس بهترین کار این است که وقتی به قشم سفر کردید، از افراد محلی این جزیره سوال بپرسید و از آن ها راهنمایی بگیرید که بهتر است در چه زمانی راهی جزایر ناز قشم شوید تا سطح آب پایین باشد و شما بتوانید به راحتی فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده و یا به کمک اسب و شتر طی کنید.

 

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که با وجود همه سادگی که جزیره ناز دارد، اما باز هم بازدید از آن یک تجربه بسیار خاص و به یادماندنی است. چراکه شما در هیچ نقطه دیگری در ایران نمی توانید چنین تجربه ای را از دیدن شکافتن آب دریا و قدم زدن بر روی سطح آب دریا را کسب کنید. پس بهتر است که شما هم در طول سفر به قشم یک سر به جزیره ناز بزنید و مطمئن باشید که بازدید از این جزیره جزء هیجان انگیزترین و جالب ترین تفریحاتی است که می توانید در قشم داشته باشید. اگر احیانا تجربه بازدید از جزیره ناز قشم را دارید یا اطلاعات جالبی درباره این جزیره جالب و دیدنی دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید قیمت تور قشم و سایر تورها را در مهرپرواز رزرو کنید.

 

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ غار نمکی قشم کجاست؟

✔ قشم غذا چی بخوریم و کجا بخوریم

✔ بهترین زمان سفر به قشم برای خرید یا خوشگذرانی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

غار نمکی قشم کجاست

غار نمکی قشم را بشناسید

قشم جزیره شگفتی هاست. جزیره ای که جاذبه های طبیعی آن حتی از مراکز خرید و اماکن تفریحیش نیز جالب تر هستند. در این جزیره شگفت انگیز یک غار بسیار زیبا به نام غار نمکی قشم یا غار نمکدان قشم وجود دارد که به جرئت می توان عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم را به آن داد. غاری که قدمتش به 570 میلیون سال قبل بر می گردد و یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا و ارزشمند محسوب می شود. با ما همراه باشید تا شما را با اینکه غار نمکی قشم کجاست و اینکه طولانی ترین غار نمکی دنیاست، اشنا کنیم.

غار نمکی قشم

 

درباره غار نمکی قشم

طول غار نمکی قشم حدودا 6400 متر است و از آن به عنوان طولانی ترین غار نمکی دنیا یاد می شود. جالب است بدانید که غار نمکدان قشم یکی از چندین غار نمکی است که در کوهی به نام کوه نمکدان در قشم تشکیل شده است. این کوهی که در موردش صحبت می کنیم، یک کوه با ارتفاع حدودا 340 متر است که بخش هایی از آن نمکی هستند و به رنگ سفید دیده می شوند. بزرگترین غار نمکی که در این کوه زیبا تشکیل شده است، همان غاری است که به آن غار نمکدان قشم گفته می شود. غاری که دیواره های آن سفید رنگ است و لایه لایه رسوب های مختلف با رنگ های متنوع بر روی سطح دیوار آن دیده می شود. هر کدام از این لایه ها نشان از یک دوره تاریخی از زمین دارند و با این اوصاف می توان گفت که غار نمکی قشم آینه ای از 570 میلیون سال تاریخ زمین است.

زیبایی های غار نمکی قشم

به محض اینکه وارد غار نمکدان قشم شوید، کف سفید رنگ این غار که از نمک های کریستالی پوشیده شده، نظرتان را به خود جلب می کند. اگر کمی جلوتر بروید و با دقت بیشتری به غار نمکی قشم نگاه کنید، می بینید که انواع و اقسام کریستال های نمکی رنگی از صورتی و بنفش گرفته تا آبی و قرمز به چشمتان می آیند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که همین که بر روی سطح غار نمکی قشم قدم بردارید، صدای خش خشی به گوشتان می رسد که حاصل از قدم گذاشتن بر روی کریستال های نمکی کف غار است. همین باعث می شود که بازدید از غار نمکی قشم یک تجربه بسیار منحصر به فرد را برایتان رقم بزند.

نکته جالب دیگری که می توانیم درباره غار نمکی قشم برایتان بگوییم، این است که یک سری نهرهای آب شور در غار نمکی قشم در جریان هستند که راهشان را به فضای بیرونی غار نمکدان قشم پیدا می کنند و در نهایت آب آن ها در یک استخر طبیعی سفید رنگ در کوهپایه کوه نمکدان جمع می شود و زیبایی این منطقه را دوچندان می کند. از طرفی این نهرهای آب شور به خود غار نمکدان قشم نیز جلوه بسیار خاصی می دهند. چراکه گاهی اوقات این آب های شور تصاویر غار را مثل یک آینه انعکاس می دهند و همین باعث می شود که فضای داخل غار نمکی قشم خیال انگیز بشود. از همه جذاب تر اینکه سقف غار نمکدان قشم نیز مثل کف و دیواره هایش زیبا و منحصر به فرد است. در قسمت سقف غار نمکی قشم قندیل های نمکی متعددی به چشم می خورد که شکل های متنوعی دارند.

زیبایی های غار نمکی قشم

 

خواص درمانی غار نمکی قشم

بر اساس تحقیقاتی که بر روی غار نمکدان قشم انجام شده، مشخص شده است که نمک های موجود در این غار خاصیت درمانی دارند و از آنجایی که سرشار از منیزیم هستند، برای سلامتی مفیدند. ضمن اینکه تنفس در هوای غار نمکی قشم برای بیماران تنفسی مفید است و با این حساب می توان گفت که بازدید از غار نمکی قشم علاوه بر اینکه شما را سرگرم می کند، به سلامتیتان نیز کمک می کند.

لوکیشن غار نمکی قشم

غار نمکی قشم حدودا 90 کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد و شما برای بازدید از آن باید به سمت غرب جزیره بروید. در واقع غار نمکدان قشم در فاصله 60 کیلومتری فرودگاه قشم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که وقتی شما به کوهپایه نمکدان می رسید، باید حدودا یک فاصله 300 متری را با پای پیاده بالا بروید تا در نهایت به غار نمکدان قشم دسترسی پیدا کنید.

 

نکات کاربردی برای بازدید از غار نمکی قشم

خوب است این را بدانید که شما به راحتی می توانید از صد متر اول غار نمکی قشم دیدن کنید و قندیل های نمکی این غار را از نزدیک ببینید. اما بازدید از قسمت های جلوتر غار نمکدان قشم به آن آسانی نیست. چراکه اگر فقط 20 متر جلوتر از آن صد متر اولی بروید، می بینید که به یک باره غار تاریک می شود و در نتیجه شما فقط با تجهیزاتی مثل چراغ قوه می توانید از قسمت های جلوتر غار نمکدان قشم بازدید کنید. به شما توصیه می کنیم که اگر قصد این را دارید که به عمق غار نمکی قشم بروید و قسمت های بیشتری از آن را ببینید، حتما به همراهی یک گروه و یک تور لیدر این کار را انجام دهید. در ضمن حتما برای بازدید از قسمت های جلویی غار نمکی قشم از یک ماسک صورت استفاده کنید تا حشرات ریزی که در غار نمکدان قشم زندگی می کنند، شما را آزار ندهند. نکته دیگر اینکه انتظار مواجه شدن با خفاش ها را در قسمت های جلویی غار نمکی قشم داشته باشید و اگر صدایشان را شنیدید، نترسید.

نکات کاربردی برای بازدید از غار نمکی قشم

 

بهترین زمان بازدید از غار نمکی قشم

با توجه به اینکه قشم آب و هوای گرمی دارد، می توانیم بگوییم که نیمه دوم سال یعنی فصل های پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به قشم و بازدید از غار نمکدان قشم هستند.
اگر احیانا تا به حال از غار نمکی قشم بازدید کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره آن دارید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان قشم با ما در تماس باشید.

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ بهترین زمان سفر به قشم

✔ دره ستارگان قشم از عجایب جزیره

✔ پارک کروکودیل قشم بازدیدی هیجان انگیز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

پارک لاله تهران را بشناسید

پارک لاله تهران کجاست و چه امکاناتی دارد؟

ما امروز می خواهیم درباره یکی از زیباترین و جذاب ترین پارک های تهران با شما صحبت کنیم. پارکی که جدای از اینکه بهترین امکانات تفریحی و ورزشی را دارد، یک بازار بسیار جالب و همین طور دو تا از خاص ترین موزه های تهران را در خود جای داده است. ما امروز می خواهیم شما را با پارک لاله تهران آشنا کنیم، درباره امکانات آن و تفریحاتی که می توانید در این پارک تجربه کنید، با شما صحبت کنیم و لوکیشن پارک لاله تهران و نحوه دسترسی به آن را برایتان توضیح دهیم.

پارک لاله تهران کجاست و چه امکاناتی دارد

 

پارک لاله تهران روی نقشه

پارک لاله تهران روی نقشه را می توانید در قسمت زیر مشاهده کنید. برای دسترسی به پارک لاله تهران باید بدانید که این پارک در خیابان کارگر شمالی و دقیقا در تقاطع با بلواری به نام بلوار کشاورز قرار گرفته است. این یعنی اگر شما از میدان انقلاب وارد خیابان کارگر شمالی بشوید و به سمت امیرآباد بروید، می توانید پارک لاله تهران را در سمت راستتان ببینید. برای دسترسی به پارک لاله تهران می توانید از ماشین شخصی استفاده کنید و یا با مترو خودتان را به میدان انقلاب برسانید و بعد سوار تاکسی های امیرآباد شوید.

 

 

چرا بازدید از پارک لاله تهران؟

به پارک لاله تهران می توان به یک مجموعه تفریحی فرهنگی نگاه کرد. ورودی پارک لاله تهران رایگان است و بدون هزینه می توانید از آن بازدید کنید. این پارک زیبا در تهران بهترین و جذاب ترین امکانات تفریحی را برای همه گروه های سنی دارد، درختان بسیار سرسبز و آب نماهای بسیار جذابی دارد، مسیرهای جالبی برای قدم زدن و دوچرخه سواری دارد، زمین ها و محوطه های ورزشی بسیار خوبی را در خود جای داده است و دو موزه زیبا به نام موزه هنرهای معاصر تهران و موزه فرش تهران را در خود جای داده است. با این اوصاف مشخص است که چرا پارک لاله تهران تا این اندازه در پایتخت محبوبیت پیدا کرده است و مشخص است که چرا شما هم باید برای تفریح به پارک لاله تهران مراجعه کنید.

 

ایده هایی برای تفریح در پارک لاله تهران

شما با رفتن به پارک لاله تهران می توانید انواع تفریحات را تجربه کنید. شما می توانید در پارک لاله تهران بر روی یک نیمکت زیر سایه یک درخت سرسبز بنشینید، از هوای مطبوع این پارک لذت ببرید و محو تماشای درختان و آب نماهای شگفت انگیز پارک لاله شوید. همچنین می توانید در مسیرهای پیاده روی پارک لاله تهران قدم بزنید و از گشت و گذار در یکی از زیباترین بوستان های تهران لذت ببرید. در میان راه هم می توانید دوربین خودتان را به دست بگیرید و قاب هایی از این پارک زیبا را در دوربین خودتان ثبت کنید. گذشته از این ها می توانید در محوطه های ورزشی این پارک والیبال بازی کنید، مشغول بازی بدمینتون شوید، فوتبال بازی کنید، در پیست اسکیت پارک لاله تهران سرگرم اسکیت سواری شوید، در مسیرهای دوچرخه سواری این پارک رکاب بزنید و یا سرگرم بازی شطرنج یا ورزش با وسایل ورزشی این پارک شوید. اگر هم دوست داشته باشید، می توانید به یکی از دو موزه جالب پارک لاله تهران بروید و فرصت بازدید از آثار هنری جذاب این موزه ها را برای خودتان فراهم کنید.

ایده هایی برای تفریح در پارک لاله تهران

 

بهترین زمان بازدید از پارک لاله تهران

بازدید از پارک لاله تهران در هر فصلی از سال صفای خاص خودش را دارد. این پارک در فصل بهار از همیشه سرسبزتر می شود و شکوفه ها جلوه جالبی به آن می دهند، در فصل تابستان بیشتر از همیشه پر از هیاهو می شود و انرژی مثبت در آن دوچندان می شود، در فصل پاییز درختانش رنگ های بسیار زیبایی پیدا می کنند و شرایطش برای عکاسی ایده آل می شود و در فصل زمستان سکوت بسیار جالبی در آن حکمفرما می شود. این یعنی شما می توانید در هر فصلی یک تجربه جالب و منحصر به فرد را از بازدید از پارک لاله تهران کسب کنید.

 

بازارچه پارک لاله تهران

در آخر خوب است این را بدانید که یک بازارچه سنتی بسیار معروف در این پارک قدیمی در تهران برپا می شود که به بازارچه پارک لاله معروف است. به شما توصیه می کنیم که اگر گذرتان به پارک لاله افتاد، حتما از این بازارچه نیز دیدن کنید و مطمئن باشید که در میان غرفه های این بازارچه با اجناس جالب متعددی مواجه می شوید که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارند و خیلی هایشان کار دست هنرمندان جوان هستند.
اگر احیانا تا به حال از پارک لاله تهران دیدن کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره این پارک دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره تهران بیشتر بخوانید:

✔ پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

✔ باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

✔ بهترین رستوران های تهران را بشناسید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

باغ ایرانی تهران کجاست؟

تا به حال نام باغ ایرانی تهران را شنیده اید؟ می دانید که باغ ایرانی تهران کجاست؟ چه جور جایی است؟ چگونه می توان به آن دسترسی پیدا کرد و از آن بازدید کرد؟ قیمت بلیط باغ ایرانی تهران چقدر است؟ یا اینکه می دانید که باغ ایرانی تهران چه حال و هوایی دارد و بازدید از آن برای چه کسانی جالب است؟ می دانید که جشنواره لاله ها در باغ ایرانی ده ونک در چه زمانی از سال برگزار می شود؟ اگر درباره هر کدام از این موارد می خواهید اطلاعات کاملی داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

باغ ایرانی تهران کجاست

 

لوکیشن باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران در ده ونک تهران قرار گرفته است و دسترسی به آن خیلی ساده است. برای رسیدن به باغ ایرانی تهران کافی است که خودتان را از هر نقطه از تهران به میدان ونک برسانید و از آنجا سوار تاکسی های ده ونک شوید. لازم به ذکر است که میدان ونک تهران مترو ندارد و شما برای دسترسی به میدان ونک باید از تاکسی یا بی آر تی استفاده کنید. کاری که می توانید انجام دهید، این است که به مترو حقانی بروید و از آنجا با تاکسی یا اتوبوس به میدان ونک بروید یا اینکه با مترو به ایستگاه میدان توحید بروید و با بی آر تی هایی که از میدان توحید به سمت چمران می روند، خودتان را به میدان ونک برسانید. باقی مسیر را هم می توانید با همان تاکسی های میدان ونک به ده ونک طی کنید.

درباره باغ ایرانی تهران

همان طور که از نام باغ ایرانی تهران بر می آید، این باغ با اصول باغ سازی ایرانی طراحی و ساخته شده است. اگر درباره باغ سازی ایرانی اطلاعی ندارید، باید به شما بگوییم که باغ های ایرانی اصولا دارای یک هندسه مشخص هستند، استخر، نهر آب و رهگذرهای عمود بر هم دارند و معمولا یک بنا به نام کوشک در میان آن ها ساخته می شود. باغ ایرانی تهران نیز دقیقا با چنین شکل و شمایلی ساخته شده است و با درختان زیبا و گیاهان سرسبزی که دارد، طراوت بسیار بخصوصی دارد که در کمتر جایی در تهران مثالش احساس می شود.

 

تفریحات باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران یکی از زیباترین بوستان های تهران است که شما می توانید به آن به چشم یک مکان جذاب برای گردهمایی با دوستانتان نگاه کنید و یا اینکه همراه با خانواده تان راهی آن شوید تا ساعاتی خوش را در کنار یکدیگر در محیط زیبای این باغ سپری کنید. از آنجایی که باغ ایرانی تهران دو کتابخانه عالی برای بانوان و آقایان نیز دارد، می توانید برای مطالعه به آن مراجعه کنید و از فضای زیبای باغ برای مطالعه یک کتاب جذاب و خواندنی استفاده کنید. اگر هم به دنبال یک باغ زیبا برای عکاسی هستید، باز هم باغ ایرانی تهران می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

جشنواره لاله باغ ایرانی تهران

در فصل بهار که لاله های باغ ایرانی تهران شکفته می شوند، باغ ایرانی تهران از همیشه زیباتر می شود. اگر شما هم بتوانید در حوالی اردیبهشت از باغ ایرانی تهران دیدن کنید، این شانس را پیدا می کنید که لاله های زیبای این باغ را از نزدیک ببینید و عکس های جالب تر و زیباتری در محیط بی نظیر باغ ایرانی تهران از خودتان بگیرید.

 

بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران در هر فصل و هر ماهی از سال زیبایی خاص خودش را دارد. اما به دلیل اینکه هوای تهران در فصل اول سال یعنی فصل بهار مطبوع تر است و همین طور به دلیل شکوفه زدن لاله های زیبای باغ ایرانی تهران در این فصل، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده، در ماه اردیبهشت در فصل بهار از باغ ایرانی تهران دیدن کنید. اما حتما بعد از آن در فصل های دیگر بخصوص در فصل پاییز و زمستان یک بار دیگر به باغ ایرانی تهران مراجعه کنید و مطمئن باشید که زیبایی های این باغ در این دو فصل باز هم شما را غافلگیر می کند.

بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی تهران

 

قیمت بلیط باغ ایرانی ده ونک

در آخر خبر خوبی که برایتان داریم، این است که بازدید از باغ ایرانی تهران کاملا رایگان است و شما نیازی به تهیه بلیط برای بازددی از باغ ایرانی تهران ندارید. شما می توانید به رایگان از ساعت 7 صبح تا 12 شب از این باغ شگفت انگیز در منطقه زیبای ده ونک بازدید داشته باشید.
اگر احیانا تا به حال از باغ ایرانی تهران دیدن کرده اید و یا اطلاعات خاصی درباره آن دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره تهران بیشتر بخوانید:

✔ مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان

✔ موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

✔ پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان

همه چیز درباره مگامال تهران

مگامال یکی از آن مراکز خریدی است که این روزها در صفحات اینستاگرامی زیاد نام آن را می شنویم. مگامال که به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تهران شناخته می شود، محبوبیت بسیار زیادی بین مردم تهران و علی الخصوص بین دختران و پسران جوان پیدا کرده است. اگر شما هم می خواهید بدانید مگامال تهران چه دارد که این همه از آن تعریف می کنند، دقیقا کجای تهران واقع شده است و چگونه می توان به آن دسترسی پیدا کرد، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به طور کامل و جامع مگامال تهران را به شما معرفی می کنیم.

همه چیز درباره مگامال تهران

 

لوکیشن مگامال تهران

مرکز خرید مگامال تهران در منطقه اکباتان در غرب این شهر بزرگ و زیبا قرار گرفته است. همین باعث شده است که هم اهالی شهر تهران و هم اهالی شهر کرج از خرید از آن استقبال کنند. چراکه این مرکز خرید بسیار سرراست است و دسترسی خوبی از نقاط مختلف تهران و مخصوصا نواحی غرب تهران دارد. برای رفتن به مگامال تهران هم می توانید با ماشین شخصی و از طریق بزرگراه هایی مثل ستاری یا بزرگراه تهران کرج به آن دسترسی پیدا کنید و هم اینکه می توانید خیلی ساده و با کمک مترو خودتان را به ایستگاه مترو اکباتان برسانید و از این ایستگاه مترو مستقیما وارد مرکز خرید مگامال تهران شوید.

 

درباره مگامال تهران

قبل از اینکه مرکز خرید ایران مال ساخته شود، محبوبیت مگامال خیلی بیشتر از این بود و همیشه از آن به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران یاد می شد. حتی حالا هم این مرکز خرید شهرت بسیار زیادی دارد و هنوز هم خیلی ها آن را برای خرید به هر مرکز خرید دیگری در تهران ترجیح می دهند. این مرکز خرید به خاطر تنوع بالایی که دارد، معروف شده است و همه اجناس مگامال را به این می شناسند که مطابق مد روز هستند و همه می گویند که جدیدترین و جالب ترین لباس ها، کیف ها، کفش ها و حتی به روزترین وسایل دکوری منزل در تهران در این مرکز خرید پیدا می شوند.

 

ویژگی های مگامال تهران

مگامال چند ویژگی مثبت دارد که آن را از هر مرکز خرید دیگری در تهران متفاوت می کند. اولا اینکه این مرکز خرید معماری قابل توجهی دارد، دوما اینکه در آن یک بخش بندی جالب انجام شده است و شما در هر قسمت از آن می توانید از یک سری از اجناس مشابه دیدن کنید. مثلا با مراجعه به دنیای بانوان مگامال می توانید وسایل زنانه مثل لوازم آرایشی خریداری کنید و یا از امکانات رفاهی زنانه مثل باشگاه های ورزشی و سالن های آرایشی استفاده کنید. همچنین با مراجعه به آی تی لند مگامال می توانید فروشگاه های وسایل الکترونیکی را در کنار هم ببینید، اجناس و قیمت ها را با هم مقایسه کنید و راحت تر خریدتان را انجام دهید.

ویژگی های مگامال تهران

 

فروشگاه های مگامال تهران

در مگامال تهران می توانید انواع و اقسام وسایل از پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک بچگانه و انواع کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل الکترونیکی، انواع اسباب بازی و انواع وسایل ورزشی را خریداری کنید. قسمت جالب ماجرا اینجاست که برندهای لباس زنانه و مردانه در مرکز خرید مگامال بسیار متنوع هستند و انواع لباس ها با قیمت های مختلف در آن فروخته می شود. نکته جالب دیگر اینکه لباس های مرکز خرید مگامال تهران معمولا با سلیقه همه افراد مخصوصا جوانترها جور در می آید و در نتیجه بازدید از فروشگاه های مگامال تهران معمولا برای همه جالب است.

 

امکانات تفریحی مگامال

مرکز خرید مگامال تهران امکانات تفریحی متعددی دارد. در مرکز خرید مگامال می توانید از امکانات پردیس سینمایی مگامال استفاده کنید، در سالن بولینگ مگامال تفریح کنید، کودکانتان را برای بازی به شهربازی سرپوشیده مگامال یا سرزمین شن مگامال ببرید و یا اینکه برای خوردن یک غذای خوشمزه به فودکورت مگامال بروید. خوبی مرکز خرید مگامال به این است که شما می توانید در آن در زیر یک سقف هم یک خرید جالب را تجربه کنید و هم اینکه می توانید اوقات خوشی را در مراکز تفریحی مگامال سپری کنید.

اگر احیانا تا به حال به مرکز خرید مگامال رفته اید و یا اطلاعات خاصی درباره این مرکز خرید جذاب در تهران دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره تهران بیشتر بخوانید:

✔ بهترین رستوران های تهران

✔ بزرگترین شهر ایران

✔ پارک آبی اپارک

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

روستای برگ جهان لواسان را بشناسید

روستای برگ جهان لواسان

روستای برگ جهان یکی از زیباترین و قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است. روستایی زیبا که بازدید از آن می تواند هم به عنوان سفر یک روزه و هم به عنوان سفر چند روزه تجربه جالبی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این روستا آشنا کنیم و به شما بگوییم که روستای برگ جهان کجاست، چگونه می توان به روستای برگ جهان سفر کرد، چه تفریحاتی را می توان در این روستا تجربه کرد و در کل برایتان شرح دهیم که حال و هوای روستای برگجون به چه شکل است. با ما همراه باشید.

روستای برگ جهان

 

لوکیشن روستای برگ جهان

روستای برگ جهان در نزدیکی لواسان قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این روستا حدودا 13 کیلومتر با شهر زیبای لواسان و حدودا 40 کیلومتر با پایتخت کشورمان تهران فاصله دارد. در نتیجه همان طور که حدسش را زدید، شما برای سفر به روستای برگ جهان از سمت تهران باید وارد جاده لشگرک شوید و راهی لواسان شوید و بعد تابلوهای روستای افجه و برگ جهان را دنبال کنید تا در نهایت به این روستای دیدنی برسید.

حال و هوای روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یک محیط آرام و دنج دارد و بیش از هر چیزی به خاطر سکوت جالبش، طبیعت زیبایش و هوای مطبوع و تمیزش معروف شده است و خیلی از اهالی تهران و همین طور شهرهای اطراف به آن به چشم یک پناهگاه آرام برای دوری از تنش های شهرشان نگاه می کنند. این روستا با اینکه جزء قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود، اما ظاهر خیلی قدیمی ندارد و با خانه سازی هایی که در آن شده است، شکل و شمایل متفاوتی به خودش گرفته است. این مساله باعث شده است که بعضی ها از محیط روستای برگ جهان بیشتر خوششان بیاید و در مقابل کسانی که اهمیت زیادی برای میراث تاریخی و فرهنگی قائل هستند، از این مساله ناراحت باشند که در این روستا دیگر خانه های قدیمی به چشم نمی خورد. روستای زیبای برگ جهان حدود 1200 نفر جمعیت دارد و علاوه بر آن ها افراد زیادی در ماه های مختلف سال به قصد گردش و تفریح در آن اقامت می کنند.

نقشه روستای برگ جهان

شما می توانید نقشه روستای برگ جهان یا برگجون را در قسمت زیر ببینید.

 

 

تفریحات روستای برگ جهان

روستای برگ جهان از آن روستاهای جذابی است که شما می توانید ساعت ها در کوچه باغ های آن گشت گذار کنید، عکاسی کنید و محو تماشای طبیعت زیبا و شنیدن نوای خوش پرندگان آن شوید. ضمن اینکه می توانید در آن یک روز پیک نیکی را به همراه خانواده یا دوستانتان سپری کنید و از آرامش بی انتهای این روستای دیدنی در نزدیکی تهران لذت ببرید. از همه این ها جالب تر اینکه می توانید از جاهای دیدنی روستای برگ جهان مثل رودخانه برگ جهان، آبشار برگ جهان، غار خمیره، زندان خانه لار و بارگاه امامزاده اسماعیل دیدن کنید.

تفریحات روستای برگ جهان

 

بهترین زمان سفر به روستای برگ جهان

از آنجایی که روستای برگ جهان حدود دو هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد، هوایش به نسبت تهران خیلی خنک تر است. به همین دلیل هم هست که نیمه اول سال را به عنوان بهترین زمان سفر به روستای برگ جهان می شناسند. چراکه بعد از اتمام شهریور، هوای روستای برگ جهان رو به سردی می رود و در نهایت سرمای آن در فصل زمستان به اوج می رسد. البته باید این را هم بدانید که فصل پاییز بهترین فصل سفر به روستای برگ جهان برای عکاسی است و اگر کسی عکاسی برایش اولویت داشته باشد، بهتر است که در این فصل راهی روستای برگ جهان شود. اما به هر حال اگر کسی در فصل پاییز راهی روستای برگ جهان بشود، باید انتظار سرمای هوا را داشته باشد و حتما لباس گرم همراهش داشته باشد.

سوغاتی های روستای برگ جهان

در نهایت اینکه شما می توانید بعد از گذراندن یک روز عالی و مفرح در روستای برگ جهان سوغاتی های جذاب این روستا را هم خریداری کنید. خوب است این را بدانید که در این روستا انواع میوه، گردو و همین طور عسل و البته لبنیات محلی تولید می شود که اتفاقا کیفیت بی نظیری دارند.

راستی اگر شما تجربه سفر به روستای برگ جهان را داشته اید و یا اطلاعات خاصی درباره این روستای زیبا در نزدیکی تهران دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

✔ دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

✔ ییلاق ماسال گیلان و جاهای دیدنی آن

✔ روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir