مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۴۸ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آبنبات های جالب رنگارنگ در بازار ازمیر

شهر ازمیر در غرب کشور ترکیه، از خیلی بابت ها با شهر استانبول تفاوت دارد. در ازمیر برعکس استانبول، بیشتر مردم محلی را می بینید که به شکل کاملاً سنتی زندگی می کنند. در ازمیر محو آرامش و سکوت می شوید و برای کسانی که به قصد استراحت و آرامش گرفتن سفر می کنند، تور ازمیر یکی از بهترین مقاصد سفر می باشد، اما بر خلاف این شهر آرام و پر از سکوت، استانبول سرتاسر پر از شلوغی و ازدحام است. امروز آژانس مسافرتی مهرپرواز برای شما مطلبی فراهم کرده است تا با یکی از بهترین اتفاقات و یکی از جالب ترین کارهایی که در بازارهای ازمیر انجام می شود، شما را آشنا کند.
چنانچه به ازمیر سفر کردید، زمان زیادی را به گشت و گذار و دیدن از شهر اختصاص دهید، نه تنها برای دیدن جاذبه ها، بلکه برای قدم زدن در خیابان های تاریخی شهر که هم نیاز به زمان دارد و هم نیاز به توجه دارد. ازمیر یک شهر مرزی است که جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است و می توانید از دیدن آنها نهایت لذت را ببرید. به بازار کمارالتی که بروید، دست فروش هایی را مشاهده می کنید که آبنبات های رنگی جلوی چشمتان درست می کنند که بسیار جالب و جذاب و هوس انگیز هستند. این آبنبات های رنگارنگ و بسیار خوش رنگ و لعاب محبوبیت بسیاری دارد و طرفداران آن بسیار زیاد هستند و از مشهورترین خوردنی ها در این بازار به شمار می روند. یکی از مهمترین ویژگی های بازار کمارالتی ازمیر این است که می توانید در آنها به راحتی با فروشندگان صحبت و گفتگو کنید، بدون آنکه مجبور باشید از آنها چیزی خریداری نمایید. فروشندگان این بازار بسیار مهمان نواز هستند و رفتاری گرم و صمیمی و مودبانه دارند.

آبنبات های جالب رنگارنگ در بازار ازمیر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد (قسمت دوم)

چگونه در بلگراد مجانی تفریح کنیم؟
دوست دارید که برای سفر به یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا یعنی بلگراد برنامه ریزی کنید! اما دوست ندارید که پول زیادی هم خرج کنید؟ خوب خیلی هم عالی!اصلا مشکلی نیست! ما به شما 10 جاذبه گردشگری پایتخت صربستان یعنی بلگراد را معرفی می کنیم که ازآن می توانید لذت ببرید و حتی 1 دلار هم خرج نکنید!شهر چشم نواز و زیبای بلگراد،بهار تا زمستان میزبان هزاران گردشگری است که در خیابان‌ های تاریخی و زیبای شهر قدم می‌زنند و از دیدن آثار تاریخی متعدد و پارک‌ها و دریاچه‌ها لذت می‌برند. زندگی پرجنب و جوش شبانه در بلگراد در سراسر اروپا مشهور است و مقصد بسیاری از جوانان اروپایی برای استراحت و ماجراجویی و خوشگذرانی میباشد.البته ارزان بودن صربستان نسبت به کشورهای دیگر اروپایی از جمله فرانسه باعث شده که مردم زیادی از سراسر جهان به صربستان سفر کنند!پس بعد از خواندن این مقاله جذاب تلفن رو بردارید و با مهرپرواز تماس بگیرید و تور صربستان را رزرو کنید!
6-قسمت های زیبا و سبز شهر
اگر شما می خواهید بوی ناخوشایند گازهای خروجی از ماشینها را با بوی دلپذیر طبیعت تغییر دهید، دیدن یکی از پارک های بلگراد بهترین راه حل است. بلگراد، پایتخت صربستان تعداد زیادی از این فضاهای مشابه دارد. پارک های  Košutnjak و Topčider مشهورترین پارک ها در بلگراد هستند. این پارک ها یک مکان عالی برای تفریح، استراحت، پیکنیک و لمس طبیعت هستند.علاوه بر طبیعت زیبایشان، این پارک ها پر از گنج های فرهنگی و تاریخی هستند که بازدیدتان را شگفت انگیز تر می کنند. از هر کدام از پارک ها که دیدن کنید به شما به رایگان خوش می گذرد و یک عالمه لذت می برید.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

7-دریای بلگراد
یک ناحیه سبز دیگر که پر از حیوانات و گیاهان مختلف می باشد، دریای بلگراد است که باید حتما از آن در طی سفرتان به بلگراد دیدن کنید. به ما اعتماد کنید. همیشه اتفاقات جالبی در حال رخ دادن در دریای بلگراد می باشد و هیچ وقت خسته کننده نمی شود. این محل برای تفریح، ورزش های آبی و گذراندن شب های دیوانه کننده ،هیجان انگیز می باشد.برای قدم زدن در کنار دریاچه به پولی احتیاج ندارید و از طرفی اوقات خارق العاده ای را برایتان به ارمغان می آورد.شما می توانید از دیدن طبیعت وحش آن، کافه های متعدد، رستوران ها، زمین های ورزشی و چشم اندازی از اشعه های خورشید لذت ببرید. در تابستان ها بازدیدکنندگان دریای بلگراد به این محل می آیند تا از شنا و خوردن نوشیدنی و گرفتن آفتاب لذت ببرند.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

8-قدم زدن در خیابان های بلگراد
این طور می گویند که برای شناختن شهر بهترین راه این است که در خیابان ها و پاساژهای شهر قدم بزنید. اگر صحبت از بلگراد باشد، قطعا این گفته درست و به جا است. قدم زدن رایگان است اما تفریحات جالبی را برای شما به ارمغان می آورد، پس آن را به شما پیشنهاد می کنیم،بگذارید شروع کنیم! اولین توقف برای اکثر توریست ها عابر پیاده خیابان Knez Mihailova با تعداد زیادی ساختمان و خانه متعلق به قرن 19 می باشد. برندهای متعددی در این خیابان شعبه دارند. همچنین این خیابان پر از کافه ها و رستوران های جذاب می باشد. هنرمندان خیابانی نیز به جذابیت این خیابان افزوده اند.اگر جای پر آرامش تری می خواهید، ما به شما خیابان Balkanska و Kralja Petra را پیشنهاد می کنیم. این بخش های پایتخت پر از  تاریخ و ساختمان های جذاب می باشد و بیشتر خیابان های Dorćol، قدیمی ترین قسمت شهر برای شما تجربه ای فراموش نشدنی را به ارمغان می آورد.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

9- زیبایی و جذابیت فریبنده بلگراد
این جا زمون (Zemun) است. محلی که اگر از آن بازدید کنید، گویا به زمان های گذشته سفر کردید، محلی که بازدید کنندگان پایتخت صربستان را اغوا می کند. فضا و معماری متفاوت که در این قسمت از شهر می بینید به شما این احساس را می دهد که دیگر در بلگراد نیستید. پیشنهاد ما به شما این است که در زیبایی فضا غرق شوید و در خیابان گلاونا قدم بزنید و به پارک زمون بروید. این گردش در تاریخ، فرهنگ و طبیعت بلگراد کاملا رایگان است و می توانید از زمانتان نهایت لذت را ببرید.

چگونه در بلگراد مجانی تفریح کنیم

10- نقاشی های دیواری و هنرهای خیابانی
آیا می دانستید که به بلگراد شهر نقاشی های دیواری و موزه ها نیز می گویند؟ این مدل هنرها نمای شهر پایتخت را تزئین کرده اند و مشهور ترین نقاشی های دیواری، نمونه های موجود در ساوامالا است. در این قسمت از شهر شما می توانید نقاشی های دیواری خاص و غیر معمول را ببینید که به وسیله هنرمندان بومی یا خارجی کشیده شده اند. مشهور ترینشان La Santa de Beograd است که در بدو ورود به شهر بازدید کنندگان را متحیر می کند و به آن ها خوشامد می گوید.هر نقاشی دیواری معنی و داستان خودش را دارد. به همین دلیل است که دیدنشان لذت بخش است و به شما این شانس را می دهد که بعضی از عالی ترین نمونه های نقاشی دیواری جهان را در بلگراد تماشا کنید. البته که این تفریح نیز رایگان است ولی بسیار ارزشمند است.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

اگر به صربستان سفر کردید و تجربه گشت زنی در بلگراد را دارید  به نظر شما چه تفریحات رایگان دیگری باقی مانده که باید به این لیست اضافه شود؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جذاب ترین رستوران های ازمیر با لذیذ ترین غذاها کدامند؟

ازمیر مقصد بسیار عالی و محبوب توریستی و گردشگری و نیز از بزرگترین شهرهای ترکیه است. این شهر با موقعیت عالی که دارد جایی عالی برای کار و فعالیت های تجاری و صنعتی است اما همانند شهرهای دیگر ترکیه شلوغ نیست و آرامشی خاص دارد. در رستوران های ازمیر انواع غذاهای سنتی، غذاهای دریایی و نیز دسرهای لذیذ سرو می شوند و به دلیل نزدیکی به دریا، رستوران های دریایی بسیاری دارد، بنابراین یک مقصد عالی برای علاقمندان به غذاهای دریایی است. امروز آژانس هواپیمایی مهرپرواز سعی دارد تا چند مورد از بهترین رستوران های ازمیر را به شما معرفی نماید تا در سفر به تور ازمیر بتوانید از این اطلاعات استفاده نمایید و غذایی لذیذ و خوش طعم را نوش جان کنید.

رستوران آکینین یری | Akinin Yeri
رستوران بسیار خوب آکنین یری در نزدیکی مرکز شهر ازمیر قرار دارد و جزو رستوران هایی است که در سفرتان نباید از دست بدهید. در مسیر رسیدن به رستوران، مناظر جذاب ساحلی و همچنین طبیعت فوق العاده شهر ازمیر نیز می باشند، در انتظار شما هستند که با تماشای آنها آرامشی بی نظیر به شما دست می دهد. منوی رستوران را که باز می کنید، انواع متفاوتی از غذاهای دریایی به چشمتان می خورد که به قدری تنوع دارند، انتخاب را برایتان کمی دشوار می کند. با توجه به صیدهای تازه روزانه ای که وارد بازار می شود، در منوی رستوران تغییرات کوچکی ایجاد می شود. با وجود اینکه گاهی رستوران مملو از مشتری می شود، اما خدمه و پیشخدمتان تمام تلاش خود را می کنند تا خدماتی سریع و بدون ایراد و نقص را ارائه دهند.

رستوران آکینین یری | Akinin Yeri

رستوران دنیز | Deniz
رستوران دنیز که موقعیت مکانی اش دقیقا در مرکز ازمیر است، یک رستوران عالی و فوق العاده و کامل است و بر روی غذاهای دریایی تمرکز دارد. این رستوران در سال 1981 تاسیس شده است و بعد از گذشت چندین سال همچنان توانسته یکی از بهترین رستوران های منطقه باشد. در این رستوران با وجود دکوراسیون شیک و مجللی که دارد، به هیچ عنوان احساس خستگی نمی کنید و به عبارتی با محیط شاد و مهیجی که دارد، حوصله تان اصلاً سر نمی رود. رستوران دنیز دارای منظره ای شگفت انگیز از دریای اژه را به نمایش می گذارد که این موضوع باعث محبوبیت بیش از اندازه این رستوران شده است. پیشنهاد می کنیم نزدیکی شب را برای رفتن به این رستوران انتخاب نمایید، زیرا غروب آفتاب از این رستوران منظره ای دارد که محال است فراموش کنید. قبل از سرو غذاهای دریایی خوش طعم و لذیذ، از شما با انواع مختلف مزه ها و نان های محلی از شما پذیرایی می شود.

رستوران دنیز | Deniz



کافه لا سیگاله | La Cigale
در کافه فرانسوی لا سیگاله در شهر ازمیر، خبری از غذاهای سنتی و محلی ترکی نیست و با وجود فرانسوی بودن کافه، غذاهای بین المللی از نقاط مختلف جهان را نیز سرو می کند. دکوراسیون متفاوت و خاص رستوران، اولین چیزی است که نظر مشتریان را جلب می کند، نورپردازی های جذاب که در گوشه و کنار رستوران به کار رفته است، حال و هوای تازه و بسیار خاصی به این مکان بخشیده است. منو رستوران دارای غذاهای فرانسوی، پاستاهای ایتالیایی و حتی غذاهای چینی می باشد. یکی از دلایل محبوبیت رستوران لا سیگاله، جدا از دکوراسیون خاص، غذاهای بین المللی لذیذ و همچنین قرار گرفتن رستوران در کنار جاذبه های گردشگری ترکیه شهر ازمیر است.

کافه لا سیگاله | La Cigale



رستوران ماورا | Mavra
رستوران ماورا به دلیل قرار داشتن در بین دو خیابان شلوغ باعث می شود که گاهی بین شلوغی ها گم شود، اما با این وجود پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان این رستوران فوق العاده را از دست ندهید. غذا خوردن در این رستوران به قدری تجربه ای خاص برایتان خواهد بود که ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن برایش را دارد. قبل از سرو غذا، با انواع مزه های خوش طعم از شما پذیرایی می شود. رستوران دارای منوی متنوعی دارد که انواع سلیقه ها را راضی نگه دارد، تمایل به میل کردن غذای دریایی دارید و یا دوست دارید غذاهای گوشتی نوش جان کنید؟ کسانی که علاقه به غذاهای دریایی دارند، این رستوران یکی از بهترین انتخاب ها برایشان خواهد بود، چرا که یکی از دلایل محبوبیت رستوران ماورا، غذاهای خاص دریایی آن است.

رستوران ماورا | Mavra



کافه ریحان پاستانسی | Reyhan Pastanesi
در این کافه بسیار شیک و دوست داشتنی و فوق العاده، خبری از منو نیست و تنها می توانید اسنک ها و شیرینی ها و یا کیک هایی که در ویترین گذاشته شده اند را انتخاب کرده و سفارش دهید. چنانچه مایل باشید که در جایی دنج و آرام صبحانه یا نهار خود را میل نمایید، این کافه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. نه تنها اسنک های لذیذ و شگفت انگیز اینجا باعث محبوبیت و معروفیت این کافه شده است، بلکه دکوراسیون خاص و بسیار زیبای آن نیز بر محبوبیت آن افزوده است. چنانچه تمایل به خوردن شیرینی بودید، کیک ها، کوکی ها و تارت های این کافه که به زیبایی تزئین شده اند، می توانند شما را شگفت زده کنند. البته این مکان حتی برای کسانی که رژیم هستند و تمایلی به خوردن شیرینی ندارند نیز مناسب است زیرا که در این مکان دسر هایی دارد که چندان شیرین نیستند و رژیمی تر هستند.

کافه ریحان پاستانسی | Reyhan Pastanesi

رستوران پیزریا وندیک | Pizzeria Venedik
با وجود اینکه پیتزا یک غذای ترکی محسوب نمی شود، اما در رستوران پیزریا وندیک به قدری خلاقانه تغییرات و تحولات پایه ای و اساسی بر روی نوع پیتزا ایجاد می کنند، که غذای محلی و سنتی به شمار می رود. در این رستوران، پیتزا با ترکیبی از طعم ها و مزه های ترکی تبدیل به غذایی جدید شده است که همانند آن را در هیچ رستورانی نمی توانید بیابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

نکات مهم برای سفر به جواهر ترکیه، مارماریس

ر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد (قسمت اول)

چگونه در بلگراد مجانی تفریح کنیم؟
دوست دارید که برای سفر به یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا یعنی بلگراد برنامه ریزی کنید! اما در عین حال نمی خواهید که پول زیادی هم خرج کنید؟ خوب خیلی هم عالی!مشکلی نیست! ما به شما 10 جاذبه گردشگری پایتخت صربستان یعنی بلگراد را معرفی می کنیم که ازآن می توانید لذت ببرید و حتی 1 دلار هم خرج نکنید!پس بعد از خواندن این مقاله جذاب تلفن رو بردارید و با مهرپرواز تماس بگیرید و تور صربستان را رزرو کنید!
1-سمبل شهر در محل تلاقی دو رود
اولین چیزی که وقتی به بلگراد سفر می کنید به ذهنتان می آید و باید آنرا ببینید، قلعه بلگراد است. جایی که بهترین چشم انداز از ساوا و دانوب را دارد. قدم زدن در این محل در سایه برج های بلند قدیمی کاری می کند که شما تاریخ را حتی بهتر از خواندن هر کتابی یاد بگیرید! با رفتن به این محل شما می توانید با بلگراد و مردمانش و روح خاصی که باعث درست شدن شهر زیبا و خاص بلگراد می شود، آشنا شوید.وقتی در قلعه گشت زدید و خواستید کمی استراحت  کنید،ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک نیمکت پیدا کنید و بنشینید و ریلکس کنید و از دیدن زیباترین چشم انداز تلاقی دو رود شهر بلگراد لذت ببرید.از این فرصت استفاده کنید و از یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید به رایگان در پایتخت صربستان انجام بدهید، نهایت لذت را ببرید.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

2-دست هایی که مردم را به هم ارتباط می دهند!
ما البته اینجا راجع به پل ها صحبت می کنیم. قدم زدن در اطراف پل ها و دیدن سازه هایی که قسمت های قدیمی و جدید بلگراد را سال هاست به هم پیوند می دهد را ببینید.این تفریح برایتان خیلی جذاب خواهد بود و بابت آن هیچ پولی نباید پرداخت کنید و از طرفی با دیدن آن ها نگاهی نو به بلگراد پیدا خواهید کرد.داستان های عجیب و غریب و پل های جذاب و خاص بلگراد به راحتی شما را غرق خودش می کند. اگر زمان کافی ندارید که همه آن ها را ببینید، تصمیم بگیرید که کدام ها را ترجیح می دهید تا از آن ها دیدن کنید ما به شما پل برانکوو (Brankov) را به دوست داران تاریخ و پل گازلا (, Gazela) را به دوست داران معماری های عجیب و پل نا آدی (na Adi) را به کسانی که عاشق طراحی های مدرن هستند پیشنهاد می کنیم.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

3-قلب تاریخی بلگراد
خیابان های سنگفرش و صدای ساز شما را به سفری به گذشته یعنی زمانی که کالسکه ها در خیابان های شهر بلگراد رانده می شدند و جنتلمن هایی با کلاه هایشان قدم می زدند و کافه های اصیل در خیابان های بلگراد وجود داشت، هدایت می کند. قدم زدن در Skadarlija تجربه قدم زدن در خیابانیست که هنرمندان متعدد و هنرپیشگان مشهور در آن استراحت کرده اند و موزیسین ها در آن اوقات خود را می گذراندند.در این خیابان شما می توانید بیشترین تعداد از قدیمی ترین کافه های صربستانی را ببینید. حتی امروزه هم از آن ها صدای گیتار و سازدهنی به گوش می رسد و این خیابان قدیمی و سنتی بلگراد را تماشایی تر می کنند. به این دلیل است که قدم زدن در این خیابان می تواند یکی از جذاب ترین قسمت های سفرتان به بلگراد باشد .

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

4-بزرگترین معبد ارتودوکسی بالکانی ها
معبد سانت ساوا (Saint Sava) از هر نقطه  از شهر پیداست.این معبد در قلب مردمان بلگراد و همچنین توریست هایی که از آن دیدن کرده اند، جایگاه ویژه ای دارد. این معبد به سبک صربستانی_رومی  ساخته شده است و با سنگ مرمر پوشیده شده است و ظرفیت 10000 نفر را دارد. در جلوی این مکان که هزاران نفر کریسمس و سال جدید ارتودوکسی را جشن می گیرند، کتابخانه ملی و پارک کارادوردو (Karađorđev) وجود دارد. مجموعه آن ها با هم این قسمت را به یک مکان خاص در بلگراد تبدیل کرده است که می توانید از زیبایی های آن ها به صورت رایگان استفاده کنید.

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

5-چشم انداز بلگراد از ابرها
دوست دارید که بدانید تصویر پانارامای پایتخت بلگراد چه شکلی است؟ پس دیدن بلگراد از ابرها برایتان باید جالب باشد. آوالا یک کوه عادی نزدیک بلگراد نیست! آوالا یک قسمت مهم از بلگراد است. درواقع این کوه عظیم در بلگراد در لایه ای از رمز و راز و افسانه پنهان شده است. همچنین این محل مکان جالبی برای پیکنیک است و دیدن آن از دور حاوی این پیام است که به بلگراد نزدیک شده اید.همچنین چشم انداز به بلگراد از یک محل زیبا چیزیست که آوالا را خیلی خاص کرده است. اگر به بلگراد سفر کردید، دیدن مجموعه یادبود را از دست ندهید، یادبودی از یک قهرمان ناشناخته، برج آوالا یا محل تولد استپا استپانویچ تجربه ای به یادماندنی برایتان خواهد بود. همچنین لذت بردن از پارک های جنگلی این جاذبه گردشگری زیبای بلگراد را فراموش نکنید!

10 تفریح باحال و رایگان در بلگراد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

ساخت هتل در بزرگترین فرودگاه دنیا در استانبول

قرار است بزرگترین هتل در فرودگاه استانبول ساخته شود. در چند وقت اخیر استانبول اعلام کرده کرده است که برای بهبود تجربه سفر مسافرانی که به به این شهر زیبا می آیند، قرار است در فرودگاه این شهر هتلی مجلل ساخته شود. این هتل قرار است 451 اتاق داشته باشد. هتل قرار است که داخل ساختمان اصلی ترمینال ساخته شود و دسترسی به آن برای مسافرانی که برای تجارت و یا حتی کسانی که برای تفریح به این شهر می آیند، همچنین برای خدمه پروازها و نیز افراد دیگری که در فرودگاه هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
این هتل مدرن با طراحی فوق العاده و عالی و فن آوری های جدید به دست سازنده خود که شرکت یوتل(Yotel) می باشد، قرار است تا در دسترسی راحت تر مسافران تور استانبول به اقامتگاه، گام مثبتی را بردارد. مدیرعامل شرکت خدمات فرودگاهی گفته است: "باعث افتخار است که شرکت یوتل را به عنوان اپراتور هتل فرودگاه برگزیده اند. این فعالیت در فرودگاه استانبول تاریخ ساز خواهد شد، چرا که این اولین هتل فرودگاهی است که قرار است در دنیا ساخته شود و همچنین از چند نظر رکورد جهانی را به خود اختصاص داده است، یکی از این رکوردها مربوط به محل قرار گیری هتل است که در بزرگترین فرودگاه دنیا می باشد. این هتل هم اکنون در مرحله ساخت و ساز قرار دارد. هتل به شدت بر روی دینامیک حمل و نقل و نیز هوایی منطقه ای سه قاره آسیا، آفریقا و نیز اروپا تاثیر خواهد گذاشت. هتل در فرودگاه تازه و جدید، باعث رشد چشمگیر و بسیار سریع شرکت هواپیمایی ترکیه و شرکت هواپیمایی حمل کننده پرچم جمهوری ترکیه خواهد شد که به اکثر کشورهای دنیا پرواز می کنند. همچنین او اظهار کرد تمام تلاش گروه برای آسایش و نیز اقامتی در آرامش و به دور از استرس برای مسافران و مهمانان خواهد بود تا زمان انتظار و کارهای اداری آنها را کاهش دهد."

همچنین آنها اعلام کردند که این هتل باعث می شود تا برندی جهانی جدیدی معرفی کنیم تا مردم و قاره ها را به هم متصل نماید، علاوه بر این باعث می شود که مهمان نوازی مردمان ترکیه به جهانیان اثبات شود. افتتاح این فرودگاه در 29 اکتبر(7آبان) سال جاری انجام خواهد شد و برای میزبانی از مسافران تمام نقاط جهان آماده خواهد بود.
ظرفیت این فرودگاه بعد از توسعه به حداکثر 200 میلیون نفر خواهد رسید و در کل 6 باند و 3 ترمینال خواهد داشت. در فرودگاه INA بیشتر از 350 مقصد به یکدیگر متصل خواهند شد و حدوداً 100 ایرلاین در آن فرود خواهد آمد.

ساخت هتل د ربزرگترین فرودگاه دنیا در استانبول

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جشنواره و فستیوال های تابستانی استانبول

استانبول یکی از مقاصد معروف و بسیار محبوب گردشگران و توریست ها از سرتاسر دنیا، به خصوص برای ایرانیان است. ترکیه به دلیل نزدیکی و شباهت فرهنگی به کشورمان، مقصد بسیار عالی و دوست داشتنی برای ایرانیان می باشد. در تابستان در استانبول، علاوه بر جاذبه های توریستی استانبول که بسیار مورد بازدید توریست ها قرار می گیرند، جشنواره ها و فستیوال های متعددی نیز برگزار می شود که از آنها نیز استقبال بسیاری می شود. این جشنواره های تابستانی با شروع فصل گرما در استانبول به راه می افتند. آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا چند نمونه از این فستیوال ها را برای شما نام ببرد تا بتوانید در زمان مناسب و متناسب با علاقه و سلیقه و نیاز خود، با سفر به تور استانبول، در فستیوال و جشنواره مورد نظر در این شهر تاریخی و فوق العاده زیبا حضور به عمل رسانند.

جشنواره خرید استانبول
استانبول به داشتن مراکز خرید بسیار عالی و بهترین مراکز خرید در آسیا شهرت فراوانی دارد و از همین رو می توان گفت دلیل سفر بسیاری از توریست ها و گردشگران از سرتاسر دنیا به استانبول، بازارها و مراکز خرید محبوبش است. به دلیل استقبال بسیار زیاد و خوب توریست ها از مراکز خرید استانبول، هر ساله در فصل تابستان و ماه ژوئن، فستیوال خرید برگزار می شود. فستیوال و جشنواره خرید در استانبول بسیار محبوب و معروف شده است و یکی از بهترین جشنواره های استانبول به شمار می رود که در آن مراکز خرید به مدت نه روز و یا بیشتر تا پاسی از شب باز هستند و سرتاسر شهر پر است از کسانی که عاشق خرید هستند. در طول برگزاری این جشنواره بیشتر مراکز خرید شهر استانبول فروش های فوق العاده و تخفیفاتی در نظر می گیرند. چند نمونه از بهترین مراکز خریدی که می توانید در طول این فستیوال از آنها خرید خوبی داشته باشید عبارتند از : مرکز خرید استانبول مال، مرکز خرید فروم، مرکز خرید زورلو و مرکز خرید ایستینیه. زمان برگزاری این فستیوال و جشنواره از 8 ژوئن الی 30 ژوئن می باشد.

جشنواره خرید استانبول

جشنواره کنسرت های موسیقی کلاسیک استانبول
یکی دیگر از جشنواره ها و فستیوال های تابستانی استانبول، جشنواره کنسرت های موسیقی کلاسیک این شهر است. این فستیوال د رمحله کادیکوی شهر استانبول و سالن بزرگ و مجلل و با شکوه اپرا سوریای که ساخته شده در سال 1920 می باشد، با حضور بسیاری از هنرمندان معروف و گردشگران خاص و ستاره های باله برگزار می شود. گردشگران و توریست های علاقمند به شرکت در این جشنواره و فستیوال می توانند برای اواسط ژوئن رزرو تور خود را انجام دهند.

جشنواره کنسرت های موسیقی کلاسیک استانبول



جشنواره فتح 1453 استانبول
فستیوال فتح عثمانی که مربوط به زمان های قسطنطنیه می باشد، هرساله در این شهر تاریخی و باستانی و بزرگ برگزار می شود. در این جشنواره نمایش های گروهی و رژه مردان عثمانی و نیز نمایش های آتش بازی و نمایش های دیگری اجرا می شود که با دیدن آنها حتماً شگفت زده خواهید شد زیرا بسیار مهیج و با شکوه هستند. چنانچه علاقه به حضور در این جشنواره را دارید، می توانید رزرواسیون تور و یا بلیط خود را جوری برنامه ریزی نمایید که در تاریخ 29 می در این شهر باشید.

جشنواره فتح 1453 استانبول

فستیوال موسیقی استانبول
از دیگر جشنواره های تابستانی استانبول که گردشگران و توریست ها نباید از دست بدهند، فستیوال موسیقی شهر استانبول است. در این جشنواره ارکس ترکی و نیز ارکس بین المللی به خوبی خودنمایی می کنند و می توانند هرکسی که در این مکان حضور دارند را شگفت زده کند و به وجد آورند. بیشتر از 22 کنسرت در طول این فستیوال اجرا می شود. این فستیوال بسیار مهیج و شاد از 4 ژوئن شروع می شود و تا 29 ژوئن ادامه پیدا می کنند. کسانی که در این تاریخ در این شهر شگفت انگیز هستند، بهتر است که این فستیوال را از دست ندهند و سفری با خاطره های فراموش نشدنی و بسیار عالی را برای خود رقم بزنند.

فستیوال موسیقی استانبول
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

یکی از هیجان انگیزترین سبک های گردشگری و جذب توریست که صود اقتصادی قابل توجهی هم دارد. غذاها از قالب اصلی خودشون خارج و به یک سرگرمی، تفریح و حتی یک هنر تبدیل شده اند. تجربه و امتحان غذاهای جدید و خاص یک کشور یکی از مهم ترین اهداف گردشگران در طول سفر است. اگر وقتی به خاطرات سفرتان فکر می کنید قبل از هرچیز طعم و مزه غذایی خاص به ذهنتان می آید پس شما هم یک گردشگر غذایی محسوب می شوید!

 گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

تعریف گردشگری غذایی

به دنبال طعم های جدید و متفاوت!

اگر یکی از اهداف سفرتان تجربه و امتحان غذاها و نوشیدنی های آن منطقه است پس شما هم یک گردشگر غذایی هستید. مثلا به ایتالیا سفر کرده اید تا حتما پیتزای اصیل ایتالیایی را امتحان کنید. به تور هند رفته اید تا طعم تند و تیز غذاهای سنتی هند را تجربه کنید یا در سفر به کشورهای آسیای شرقی، تجربه غذاهای دریایی و عجیب و غریب این منطقه را در اولویت برنامه هایتان قرار داده اید!

گردشگری غذایی صرفا به معنی سفر به یک کشور دور نیست و در سفرهای نزدیک و داخلی هم استفاده می شود. در داخل یک کشور هر شهر غذاهای سنتی و مخصوص به خود دارد که می تواند برای مسافران جذاب باشد. مطمئنا خیلی از ما بارها فقط برای کته کباب خوردن، ماهی کباب به شمال رفته ایم! یا با شنیدن مسافران ترکیه و غذاهای محشر آنتالیا به فکر سفر به آنجا افتاده ایم !! درست است؟ غذا آنقدر اهمیت پیدا کرده است که خود به تنهایی به یک هدف سفر تبدیل شده است.

گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

ترکیب سفر و غذا

خیلی از ما بدون آن که بدانیم یک گردشگر غذایی حرفه ای هستیم و خودمان نمی دانیم. حتما شما هم از آن دسته افراد هستید که قبل از سفر لیستی از بهترین غذاها و رستوران های کشور مقصد را تهیه کرده اید تا در طول سفر حتما آن ها را تجربه کنید. مثلا برنامه ریزی کرده اید که در سفر به تور پاریس حتما در یکی از کافه های مشهور این شهر نان کروسان تازه و داغ و یک فنجان قهوه فرانسوی سفارش بدهید. در تور استانبول دونر کباب و کوفته ها مشهور باقلوا بخورید و در ایتالیا حتما پاستا و پیتزا را امتحان کنید. می بینید؟

گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

انواع سرو غذا

حتما بهترین حالت سرو یک غذای جذاب و دلچسب در یک رستوران لوکس و آرام است. ولی امتحان یک طعم جدید در غذاهای خیابانی هم یکی از بخش های گردشگری غذایی است که به دلیل ارزان و در دسترس بودن طرفداران بسیار زیادی دارد. شاید هیچ غذایی به اندازه یک غذای خیابانی نتواند طعم واقعی آشپزی آن کشور را به شما نشان دهد. این غذاها معمولا در محله ها و خیابان های شلوغ شهر فروخته می شوند و فضای جالب بازارهای اغذیه فروشی و طعم خوشمزه این غذاها یکی از بهترین تجربیات سفر خواهند بود.

 گردشگری غذایی یا شکم گردی در سفر

گردشگری غذایی در ایران

کشور ایران نیز قابلیت جذب گردشگر غذا را دارد از آنجایی که همراه دو کشور رم و چین سه مکتب آشپزی جهان هستند و همچنین به دلیل تنوع فرهنگی و قومی که در کشور وجود دارد تنوع غذایی فراوانی وجود دارد . ۲۵۰۰ نوع غذا و ۱۰۹ نوع نوشیدنی همراه با نان و شیرینی در ایران شناخته شده است.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز ارائه دهنده انواع تور هند می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

10 دلیل برای سفر به دبی (قسمت اول)

دبی، شهری است که بیشترین سرعت رشد در جهان را داشته است، تا اواخر دهه 1960 چیزی بیشتر از یک زمین پر از شن و ماسه که با باد حرکت می کردند، نبود!امروزه دبی یک مرکز جهانگردی خیره کننده و دیدنی است و بی شک پیشرفته ترین و لوکس ترین شهر در کل جهان به شمار می آید.
با   0%  درصد جرم و کارهای خلاف  و ماشین های پلیس لامبورگینی، شما با سفر به دبی، یکی از جذاب ترین شهرهای جهان را تجربه خواهید کرد.از هر زاویه ای که بخواهید به شهر دبی نگاه کنید، همه چیز این شهر، از دیگر مناطق دنیا وارد آن شده است، از ساختمان‌ها و خودروهای لوکس، لهجه‌ی مردم گرفته تا حتی آداب و رسوم، همه و همه متعلق به جایی غیر از دبی هستند. در واقع تنها بخش زیبایی‌ها و پیشرفت‌های بی‌نظیر دبی که متعلق به خودش است، همان بخشی است که از دیگر نقاط جهان قرض گرفته است!
مهرپرواز در این مقاله 10 دلیل برای رفتن به دبی را به شما نشان میدهد.
مطمئنیم بعد از خواندن این مقاله عاشق دبی خواهید شد،برای رزرو تور دبی آماده اید؟ بزن بریم!
1.مسابقات شتر که به وسیله ربات برگزار می شود
خوب! قبل از اینکه تکنولوژی پیشرفته امارات و شهر دبی را تحسین کنید، باید بدانید که روبات ها آرام آرام در حال جایگزینی شترها و تاریخ بزرگ سوء استفاده بشر از آن ها می شوند. امروزه به وسیله روبات ها همان مسابقات قدیمی شترسواری را برگزار می کنند و یکی از تفریحات جالبشان به شمار می آید که بسیار مهیج و دیدنی است.

10 دلیل برای  سفر به دبی

2.آسمان خراش ها دیدنی دبی
با وجود تعداد زیاد آسمان خراش ها در شهر دبی،برای دیدن این آسمان خراش های زیبا گردن درد خواهید گرفت، اما قطعا ارزشش را دارد. چراکه در شهر زیبا و خیره کننده دبی 911 آسمان خراش وجود دارد که 88 ساختمان آن بیشتر از 180 متر ارتفاع دارد و 18 تای آن ها بیشتر از 300 متر ارتفاع دارد که دیدنشان قطعا جالب است. این آسمان خراش ها که در دنیا زبان زد خاص و عام است، جزو جاذبه های گردشگری دبی نیز محسوب می شود.

10 دلیل برای  سفر به دبی

3.خرید در دبی بی نظیر است!
شهر دبی مترادف با هزینه است! چه شما دنبال طلا و صنایع دستی باشید و یا به دنبال مراکز خرید جهانی باشید، همه را در دبی پیدا خواهید کرد. با دبی مال شروع کنید. آن قدر این مرکز خرید جذاب است که احتمالا خریدتان را در همان دبی مال پایان می دهید. دبی مال بزرگترین مرکز خرید جهان در منطقه می باشد. بیشتر از 1000 مغازه در مساحتی اندازه 50 زمین فوتبال گسترده شده اند.

10 دلیل برای  سفر به دبی

4.آن ها یک جزیره مثل یک درخت نخل ساخته اند
جزیره پالم بزرگ ترین جزیره دست ساز بشر است که بیشتر از 5000 واحد مسکونی و تعدادی هتل لوکس و لاکچری دارد و اقامت در آن ها قطعا به یکی از فوق العاده ترین تجربه های زندگیتان خواهد بود.

10 دلیل برای  سفر به دبی

5.دبی بهشت غذا می باشد
دبی معدن غذاهای خوشمزه با هر رنگ و طعمی می باشد. در طی سال ها خیلی از بهترین آشپز های بین المللی که دنبال تاسیس یک رستوران جدید بوده اند، جذب این شهر توریستی و دیدنی شده اند. به همین دلیل از خوردن این همه غذای متنوع و خوشمزه شگفت زده خواهید شد.

10 دلیل برای  سفر به دبی

آژانس مسافرتی مهرپرواز ارائه کننده و مجری مستقیم تور دبی، برای شما سفری عالی را آرزومند است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

فستیوال های جالب و عجیب در دنیا (قسمت اول)

تا به حال درباره فستیوال های جذابی که هر ساله در سراسر جهان  برگزار می شوند و البته کمی هم به دور از نظافت هستند چیزی شنیده اید؟!!
آیا برای مبارزه با مواد غذایی یا گل آماده اید؟؟؟!!
همه ما نیاز داریم که گاهی اوقات تمیز بودن را کنار بگذاریم و کمی تفریحات کثیف داشته باشیم! یک فستیوال سنتی بهترین دلیل و بهترین مکان برای آن است!
شما می توانید با سفر و یا خرید بلیط به شهرهای مختلف دنیا و با شرکت در این فستیوال های سنتی به کودک درونتان رجوع کنید و کلی خوش بگذرانید و شاد شوید.
در این مقاله می خواهیم راجع به درهم و برهم ترین فستیوال های جهان که موجب خنده و تفریح می شوند با شما صحبت کنیم!
1. فستیوال پرتاب گوجه در اسپانیا

شهر والنسیا میزبان مشهورترین مبارزه با مواد غذایی است!در آخرین چهارشنبه ماه آگست (حدود بیست هزار) محلی و توریست در میدان مرکزی جمع می شوند تا (دویست هزار) گوجه پخته شده قرمز رنگ را به همدیگر پرتاب کنند!
تا زمانی که شهر کاملا به رنگ قرمز درآید. شما از سر تا نوک انگشت پایتان با پوره گوجه پوشانده میشود و پایتان تا قوزک پا درون این غذاهای آبکی فرو می رود. بعد از یک ساعت ماشین های آتش نشانی محلی با شلنگ آب همه شهر را شروع به تمیز کردن می کنند.

تعدادی فستیوال تقلیدی نیز در سراسر جهان وجود دارند ( در رنو، نوادا و سوتامارچان و کلمبیا) اما این فستیوال اصل و اورجینال آن هاست. چنانچه در این زمان با تور اسپانیا به این مکان بسیار زیبا و جذاب سفر کردید ، پیشنهاد می کنیم به این فستیوال بروید و از آن لذت ببرید .

فستیوال پرتاب گوجه در اسپانیا


2. فستیوال پرتاب گل در کره جنوبی
در این فستیوال در کره گل در چشمانتان می رود! این جشن دو هفته ای  که مکان برگزاری آن 120 مایل تا سئول فاصله دارد به وسیله یک کمپانی آرایشی کره ای شروع شد تا فایده های زیبایی گل های معدنی محلی را تبلیغ کند!به هر حال، از آن به بعد این فستیوال به یک تفریح تبدیل شد که بیشتر از یک فستیوال مربوط به مراقبت از صورت است.

بیشتر از 2 میلیون نفر از مردم در حمام گل شرکت می کنند تا در اطراف در استخرهای گلی و سرسره های گل آلود به تفریح بپردازند. این فستیوال بامزه نزدیک دریا برگزار می شود، بنابراین برای تمیز شدنتان به جای دوری نباید بروید. چنانچه مقصد سفرتان تور کره جنوبی ، در زمان مشخص این فستیوال بود ، بد نیست به این فستیوال جالب البته کثیف بروید و لذت ببرید .

فستیوال پرتاب گل در کره جنوبی

برای مشاهده فستیوال های عجیب و جالب بیشتر به قسمت دوم این مطلب مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir