مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۷ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

دریاچه ارواح مازندران را می شناسید؟

دریاچه ارواح مازندران

اگر تا به حال نام دریاچه ارواح مازندران در ایران را نشنیده اید، به شما حق می دهیم. چراکه این دریاچه که یکی از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری ایران است، کمتر بین ما ایرانیان شناخته شده است و حقیقت این است که خیلی از ما ایرانیان تا به حال شانس بازدید از این جاذبه طبیعی شگفت انگیز و سحرآمیز را به دلیل نا آشنا بودن با آن از دست داده ایم. اگر می خواهید بدانید که این دریاچه ارواح شیطانی چه دارد که ما این همه از آن تعریف می کنیم و اصلا چرا نام آن را دریاچه ارواح گذاشته اند، با ما همراه باشید. در ادامه هر آنچه باید درباره  صدای دریاچه ارواح بدانید را به شما می گوییم.

دریاچه ارواح مازندران کجاست؟

دریاچه ارواح مازندران که نام دیگر آن دریاچه ممرز است، دریاچه ای زیباست که درست در میان جنگل های نوشهر واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، دریاچه ارواح شیطانی، در میان دو شهر زیبای نور و نوشهر و در استان سرسبز و دیدنی مازندران قرار گرفته است.

چگونه می توان به دریاچه ارواح سفر کرد؟

اگر بخواهید از دریاچه ممرز دیدن کنید، باید خودتان را به روستای صلاح الدین کلا که بعد از نور و در فاصله 47 کیلومتری نوشهر قرار گرفته است، برسانید. بعد از آن باید وارد جاده ای به نام جاده ونوش شوید و 15 کیلومتر دیگر را تا قسمت ورودی دریاچه ارواح با ماشین طی کنید. نکته مهمی که باید بدانید، این است که بعد از این 15 کیلومتر امکان طی کردن مسیر با ماشین های معمولی وجود ندارد و اگر ماشین آفرود نداشته باشید، مجبور می شوید که کوله و وسایلتان را در دست بگیرید و با پای پیاده راهی دریاچه ارواح شوید.

عکس دریاچه ارواح

عکس دریاچه ارواح

 

علت نامگذاری دریاچه ارواح

برای اینکه خیالتان راحت شود، باید به شما بگوییم که در دریاچه ممرز خبری از ارواح شیطانی و خبیثه نیست و نیازی به نگرانی در این باره ندارید. اگر برایتان سوال پیش آمده که پس چرا نام ارواح را برای این دریاچه انتخاب کرده اند و علت نامگذاری دریاچه ارواح چیست، باید به شما بگوییم که شکل و شمایل این دریاچه به شکلی است که انگار از فیلم های ترسناک وارد دنیای واقعیت شده است و واقعا اگر کسی ذره ای خرافاتی باشد، نمی تواند باور کند که واقعا در چنین دریاچه ای ارواح زندگی نکنند! می پرسید مگر این دریاچه چه شکلی است؟ پس بهتر است که ادامه مطلب را هم مطالعه کنید.

صدای دریاچه ارواح

دریاچه ارواح جایی است که از داخل آب آن به شکل مرموزی تنه های نصفه و نیمه بیرون آمده اند. جایی که مه همه فضای آن را در بر گرفته است. صدای دریاچه ارواح نیز در نوع خود، ممکن است جالب و ترسناک باشد. گهگاهی از گوشه و کنار آن علاوه بر صدای پرندگان، صدای حیوانات وحشی مختلف از سگ وحشی گرفته تا گراز به گوش می رسد. دریاچه ای که اگر از آن بازدید کنید، فکر می کنید که به کل از دنیای واقعی کره زمین فاصله گرفته اید و وارد جهانی شده اید که مختص به ارواح است. جایی که می تواند همزمان احساسات مختلف از جمله شوق، هیجان و ترس را در شما بر بینگیزد.

چه نکاتی را باید برای بازدید از دریاچه ارواح رعایت کنیم؟

نکته اول اینکه بهتر است تا جای ممکن با یک تورلیدر یا شخصی که به منطقه آشنایی دارد، از دریاچه ارواح دیدن کنید. اولا به این دلیل که منطقه جنگلی دریاچه ارواح محل زندگی حیوانات وحشی است و یک تورلیدر بهتر می داند که چه نکاتی را رعایت کند و از چه مسیرهایی شما را عبور دهد تا مشکلی برایتان پیش نیاید. دوما به این دلیل که گذراندن شب به تنهایی در اطراف دریاچه ارواح می تواند برایتان ترسناک و البته خطرناک باشد. اما اگر به صورت گروهی و به همراهی یک راهنما از دریاچه ارواح دیدن کنید، راحت تر می توانید شب را در اطراف این دریاچه به صبح برسانید.

نکته دوم اینکه شما باید آماده پیاده روی در مسیر دریاچه ارواح باشید و کفشتان مناسب باشد. ضمن اینکه بهتر است وسایل کمی را با خودتان به دریاچه ارواح ببرید تا از حمل کوله خود در مسیر رسیدن به دریاچه ارواح خسته نشوید. سومین نکته اینکه اگر قصد ماندن در دریاچه ارواح را داشته باشید، باید به مقدار کافی آب و خوراکی همراهتان داشته باشید تا مجبور نشوید که یک راه طولانی را برای خریدن وسایل از دریاچه ارواح برگردید.

چه نکاتی را باید برای بازدید از دریاچه ارواح رعایت کنیم

 

چه فصل به دریاچه ارواح سفر کنیم؟

از آنجایی که دریاچه ارواح حدودا 500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است، آب و هوای سردتری از دیگر نقاط استان مازندران دارد. برای اینکه بتوانید از هوای مطبوع دریاچه ارواح استفاده کنید و رانندگی و همین طور پیاده روی در مسیر آن برایتان ساده تر شود، بهتر است که در فصل بهار یا تابستان راهی دریاچه ارواح شوید.

 

سخن پایانی

اگر احیانا قبلا از دریاچه ارواح دیدن کرده اید و یا اطلاعات خوبی درباره بازدید از دریاچه ارواح دارید، ممنون می شویم که اطلاعات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپواز به اشتراک بگذارید. یادتان باشد که بازدید از دریاچه ارواح می تواند تجربه های جالبی را برایتان به همراه داشته باشد. پس بهتر است که این شانس را به خودتان هدیه دهید و این بار به جای اینکه از همان مقاصد گردشگری تکراری در شمال کشورمان دیدن کنید، یک فرصت ناب برای دیدن زیبایی ها و شگفتی های این دریاچه متفاوت را به خودتان هدیه کنید. برای شما سفری خارق العاده را به مقصد دریاچه ممرز یا همان دریاچه ارواح آرزو می کنیم. شما همچنین می توانید برای رزرو تورهای لحظه آخری با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره مازندران بیشتر بخوانید:

✔ پل ورسک کجاست

✔ دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

✔ روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

پل ورسک کجاست

پل ورسک را بشناسید

پل ورسک یکی از جالب ترین سازه های مهندسی ایران است. پلی که علاوه بر اینکه ساخت آن هم از نظر ابعاد، هم از نظر طراحی و هم از نظر مصالح تحسین بر انگیز است، بلکه تاثیر زیادی بر روی تاریخ بشریت داشته است! پلی که حکایت های بسیار شنیدنی در موردش وجود دارد. حکایت هایی که مسلما شما هم از شنیدنشان شگفت زده خواهید شد. با ما همراه باشید تا ببینیم پل ورسک کجاست و همه چیز درباره پل ورسک را به شما بگوییم و شما را با این پل زیبا که نتیجه جنگ جهانی را تغییر داده است، آشنا کنیم.

پل ورسک در کدام شهر قرار دارد؟

اول از همه بهتر است که با هم ببینیم پل ورسک در کدام شهر قرار دارد و این پل زیبا در کجای ایران قرار گرفته است. پلی که تحت عنوان پل ورسک شناخته می شود، یک پل مخصوص راه آهن است که دو کوه عباس آباد در روستای عباس آباد (روستای ورسک) در شهرستان سوادکوه مازندران را به هم متصل کرده است تا امکان عبور قطارهای تهران شمال از روی دره عباس آباد ممکن شود.

لوکیشن پل ورسک

 

سازندگان پل ورسک

پل ورسک که در بین سال های 1313 و 1315 ساخته شده است، در زمانه خودش نشانه ای از نبوغ مهندسین بوده است. در حقیقت پل ورسک به دستور رضاشاه و توسط یک شرکت مهندسی دانمارکی و به کمک یک مهندس اتریشی ساخته شده است. قسمت جالب ماجرا اینجاست که وقتی ساخت پل ورسک در سال 1315 به اتمام رسیده و قرار بوده که بهره برداری از آن شروع شود، رضاشاه به آن مهندس اتریشی دستور می دهد که اگر از مهندسی خودش مطمئن است، خودش و تمامی اعضای خانواده اش زیر پل بایستند تا قطار از روی پل عبور کند تا اگر احیانا پل خراب شد، آسیبش به مهندس این پروژه و خانواده اش برسد!

معماری پل ورسک

یکی از مواردی که باعث شده ایرانیان به وجود پل ورسک افتخار کنند، این است که نام این پل در کتاب گینس ثبت شده است. چراکه این پل حدودا 110 متر از کف دره عباس آباد ارتفاع دارد و در زمانی که ساخته شد، پوشش یک دره به دهانه 86 متر و ارتفاع 110 متر کار هر مهندسی نبود و وقتی که ساخت شد، در تمام دنیا درباره آن صحبت می شده است. این را هم بگوییم که یکی از جذابیت های معماری پل ورسک به این است که در ساخت آن نه از فلز و نه از بتن آرمه استفاده شده است. بلکه پل ورسک با مصالح بسیار ساده ای همچون آجر، ملات و سیمان ساخته شده است. از آن هم عجیب تر اینکه، در ساخت پل ورسک از ابزار بسیار ساده ای مثل دریل دستی استفاده شده است.

داستان ساختن پل ورسک

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، داستان ها و روایت های بسیار جالبی درباره پل ورسک وجود دارد و این پل نقش مهمی در تاریخ داشته است. ماجرای این داستان ها به حدود سال 1320 بر می گردد. زمانی که دنیا در گیر و دار جنگ جهانی دوم بود و این پل توانست نقشی کلیدی در جریان جنگ جهانی ایفاد کند. ماجرا از این قرار بود که نیروهای شوروی و انگلستان می خواستند از موقعیت استراتژیکی ایران به نفع خودشان استفاده کنند و از طریق مسیر ریلی ایران برای خودشان مهمات جا به جا کنند. اما در این میان برای اینکه این اتفاق نیفتد، از هیتلر دستور رسیده بود که بعضی از پل های ایران و بعضی از مسیرهای ریلی سرزمینمان توسط مین تخریب شوند تا این امکان برای متفقین مهیا نشود. اما از آنجایی که نیروهای روسیه و انگلیس توانستند که ایران را به تصرف خودشان در آورند و از نقشه تخریب پل ها با خبر شدند، جلوی این اتفاق را گرفتند و اجازه ندادند که پل ورسک و دیگر مسیرهای ریلی ایران تخریب شوند. در واقع آن ها توانستند که برنامه خودشان را عملی کنند و توانستند که از طریق پل ورسک مهمات خودشان را جا به جا کنند و در نتیجه توانستند در مقابل ارتش آلمان ایستادگی کنند. به همین دلیل هم هست که از پل ورسک با عنوان پل پیروزی نیز یاد می شود. چراکه نقش مهمی را در پیروزی نیروهای متفقین و مقابله با نازی ها ایفا کرده است.

داستان ساختن پل ورسک

 

حقایق جالب درباره پل ورسک

یکی از حقایق جالبی که می خواهیم درباره پل ورسک به شما بگوییم، به نام گذاری آن مربوط است. جالب است بدانید که تا قبل از اینکه پل ورسک ساخته شود، به دره آن دره عباس آباد و به روستای اطراف آن روستای عباس آباد گفته می شده است. اما از بعد از ساخت این پل، عنوان ورسک به آن دره و آن روستا داده شد. اما سوال این است که نام ورسک از کجا آمده است و اصلا چرا نام این پل را ورسک گذاشته اند؟ در جواب باید به شما بگوییم که دو روایت مختلف برای نامگذاری این پل وجود دارد که یکی از آن ها حاکی از این است که نام ورسک از نام درختچه هایی به نام ورس در اطراف آن دره گرفته شده است و روایت دیگری نشان از این دارد که نام ورسک را بر اساس نام یکی از مهندسین سازه این پل انتخاب کرده اند. یکی از حقایق دیگری که باید درباره پل ورسک عنوان کنیم، این است که این پل قرار بوده که فقط 70 سال عمر داشته باشد. اما حالا که بیش از 85 سال از عمر آن می گذرد، هنوز که هنوزه از آن استفاده می شود و به نظر می رسد که عمرش بیشتر از این حرف ها باشد.

سخن پایانی

راستی شما تا به حال از پل ورسک دیدن کرده اید؟ یا تا به حال شده که با قطار از روی پل ورسک عبور کنید؟ اگر هر تجربه ای از بازدید از این پل یا عبور از آن دارید، ممنون می شویم که تجربه تان را با ما در میان بگذارید.

همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره جاذبه های شمال ایران بیشتر بخوانید:

✔ روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

✔ دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

✔ هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

دریاچه شورمست کجاست؟

اگر شما هم به طبیعت گردی علاقه دارید و یا دوست دارید که طبیعت گردی را به لایف استایل خود اضافه کنید، حتما این مطلب برایتان جالب خواهد بود چراکه ما امروز می خواهیم یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی ایران به نام دریاچه شورمست را به شما معرفی کنیم. در ادامه به شما می گوییم که دریاچه شورمست کجاست؟ دریاچه شورمست چه جور جایی است و چه زیبایی هایی دارد؟ چگونه می توانید به دریاچه شورمست سفر کنید؟ چگونه می توانید در دریاچه شورمست اقامت کنید و شب را بمانید؟ چه تفریحاتی می توانید در دریاچه شورمست داشته باشید؟ پس با ما همراه باشید. 

راهنمای طبیعت گردی و بازدید از دریاچه شورمست

 

دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است؟

اگر می خواهید بدانید که به طور دقیق دریاچه شورمست در کدام شهرستان واقع است باید بگوییم که در استان زیبای مازندران و شهرستان سوادکوه قرار دارد. مسیر دسترسی و شرایط دیگر آن را در ادامه بررسی می کنیم.

مسیر دریاچه شورمست

دریاچه شورمست یکی از زیباترین دریاچه های کشورمان است که در استان مازندران قرار گرفته است. این دریاچه در نزدیکی شهرستان سوادکوه و شهر پل سفید واقع شده است. مسیر دریاچه شورمست به این صورت است که شما به راحتی از طریق جاده فیروزکوه می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. کافی است که در راه جاده فیروزکوه بیفتید و وقتی به فیروزکوه رسدید، به سمت شهر پل سفید بروید. در شهر پل سفید باید به دنبال جاده شورمست بگردید و بدین ترتیب با رانندگی در مسیر 5 کیلومتری آن که قسمتی از آن آسفالتی و قسمتی از آن خاکی است، خودتان را به دریاچه شورمست برسانید.

دریاچه شورمست چه جور جایی است؟

دریاچه شورمست که داخل یک جنگل بسیار سرسبز قرار گرفته است، طبیعت بسیار سحرآمیزی دارد. وقتی که به دریاچه شورمست برسید، تا چشمتان کار می کند، فقط و فقط زیبایی را می بینید و مسلما از تنفس در هوای این دریاچه و جنگل زیبایش که مملوء از اکسیژن است، لذت خواهید برد. دریاچه ای که در آن فقط صدای سکوت و گاه صدای پرندگان به گوش می رسد و آرامش تنها احساسی است که در محوطه این دریاچه تحربه اش خواهید کرد.

اقامتگاه دریاچه شورمست

شما می توانید یک روزه از دریاچه شورمست دیدن کنید و یا اینکه شب را در حوالی دریاچه شورمست سپری کنید. برای اقامت در دریاچه شورمست سه انتخاب پیش رو دارید. اول اینکه از دریاچه شورمست به روستای شورمست بروید و شب را در یکی از خانه های روستایی و اقامتگاه دریاچه شورمست سپری کنید. دوم اینکه یکی از کلبه های اطراف دریاچه شورمست را برای خود اجاره کنید و سوم اینکه خودتان در طبیعت اطراف دریاچه شورمست چادر بزنید و کمپ در دریاچه شورمست را تجربه کنید و بدین ترتیب شب را در دریاچه شورمست به صبح برسانید. واقعیت این است که روش سوم برای اقامت در دریاچه شورمست تجربه جالب تری را برای شما رقم می زند. اما به شرطی که اولا تجهیزات لازم برای کمپ کردن را داشته باشید و دوما اینکه خودتان اهل تجربه سفرهای این چنینی باشید و نداشتن امکانات کامل رفاهی اذیتتان نکند.

امکانات رفاهی دریاچه شورمست و تفریحات آن

دریاچه شورمست به قدری زیباست که حتی اگر در آن در گوشه ای بنشینید و محو تماشای محیط اطرافتان شوید، باز هم به شما در این دریاچه خوش خواهد گذشت. اما برای اینکه خیالتان راحت شود که در این دریاچه حوصله تان سر نمی رود، باید به شما بگوییم که شما می توانید انواع و اقسام امکانات رفاهی و تفریحات از قایق سواری گرفته تا دوچرخه سواری، ماهیگیری و اسب سواری را در دریاچه شورمست تجربه کنید. ضمن اینکه اگر یک دوربین عکاسی یا یک گوشی تلفن همراه خوب با دوربین با کیفیت داشته باشید، مسلما می توانید ساعت ها در اطراف دریاچه شورمست گشت بزنید و از خودتان عکس بگیرید. 

چه تفریحاتی را می توانیم در دریاچه شورمست تجربه کنیم

 

بهترین فصل برای بازدید از دریاچه شورمست کدام فصل است؟

شما در هر فصلی می توانید از دریاچه شورمست بازدید داشته باشید. اما اگر به دنبال هوای مطبوع هستید، ما به شما سفر به دریاچه شورمست در نیمه دوم فصل بهار یا نیمه اول فصل تابستان را پیشنهاد می کنیم. اگر هم عکاسی برایتان مهم است و به مناظر پاییزی علاقه دارید، به شما توصیه می کنیم که در فصل پاییز راهی دریاچه شورمست شوید و مطمئن باشید که شما هم از دیدن زیبایی خارق العاده دریاچه شورمست در فصل رنگارنگ پاییز غافلگیر می شوید.

سخن پایانی

راستی شما تا به حال تجربه بازدید از دریاچه شورمست یا هر دریاچه زیبای دیگری را در ایران داشته اید؟ اگر چنین است، ممنون می شویم که در بخش نظرات تجربه های خود را در اختیار ما و دیگر همراهان عزیز وب سایت آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز قرار دهید. در آخر برای شما عزیزان سفری خاطره انگیز را به دریاچه شورمست آرزو می کنیم. شما همچنین می توانید برای رزرو تور با ما تماس بگیرید.

 

 

درباره جاذبه های طبییعی ایران بیشتر بخوانید:

✔ مرداب هسل کجاست، طبیعتی که حتما باید ببینید

✔ جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

✔ هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

واکسن کرونا در سفر به ارمنستان برای ایرانیان

واکسن کرونا در ارمنستان برای توریست ها

احتمالا شما هم این را شنیده اید که ایرانیان و مردم کشورهای دیگر می توانند به عنوان توریست وارد ارمنستان شوند و تزریق واکسن کرونا در ارمنستان را انجام دهند. در این صورت احتمالا برایتان سوال پیش آمده باشد که در ارمنستان واکسن کرونا را با چه هزینه ای برای توریستان تزریق می کنند؟ چگونه می توان به عنوان توریست در تور واکسن کرونا ارمنستان، واکسن را دریافت کرد؟ اصلا چه واکسنی را به توریستان در ارمنستان تزریق می کنند؟ یا شاید هم سوال های دیگری در این زمینه داشته باشید و بخواهید بدانید که آیا واقعا این موضوع حقیقت دارد و همه توریستان شانس تزریق واکسن کرونا در ارمنستان را دارند یا خیر. اگر چنین سوالاتی در ذهن شما هم وجود دارد، بهتر است که این مطلب را با دقت بخوانید تا به تک تک سوالاتتان درباره دریافت واکسن کرونا در ارمنستان به عنوان توریست پاسخ داده شود.

 

واکسن کرونا در ارمنستان برای توریستان

 

تزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای توریستان رایگان است

اول از همه برای اینکه خیالتان را راحت کنیم، باید به شما بگوییم که تزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای توریستان به صورت کاملا رایگان انجام می شود. این یعنی هزینه های شما برای سفر به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا مشابه سفر به ارمنستان در زمان های دیگر است و نیازی نیست که شما بودجه مجزایی را برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان کنار بگذارید.

تضمینی نیست که به شما در ارمنستان واکسن بزنند

هیچ تضمینی وجود ندارد که شما بتوانید در این کشور در کل واکسن کرونا را دریافت کنید. هر چند بر طبق صحبت های افرادی که قبل از شما به ارمنستان برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند، می توانیم بگوییم که محدودیتی از نظر تزریق واکسن به توریستان وجود ندارد و به احتمال زیاد شما هم می توانید در ارمنستان واکسینه شوید. اما همیشه ممکن است که موقعیت و شرایط تغییر کنند و اوضاع شکل دیگری پیدا کند.

واکسن های چینی، روسیه ای و انگلیسی در ارمنستان به توریستان تزریق می شود

در ارمنستان واکسن های چینی، واکسن های اسپوتینک و همین طور واکسن های استرازنکا به توریستان تزریق می شود. اگر یکی از این واکسن ها را معتبرتر از دیگری می دانید یا به هر دلیلی میل به این دارید که فقط یکی از آن ها را دریافت کنید، باید به شما بگوییم که هیچ تضمینی در این باره وجود ندارد. این مورد را باید در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که به شما در ارمنستان واکسن مورد نظرتان از برندی که می خواهید، تزریق کنند.

شما باید دو بار و برای دریافت دو دوز واکسن به ارمنستان سفر کنید

اگر تصمیمتان برای سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا جدی است، باید به این مورد نیز فکر کنید که شما دو بار باید واکسن کرونا را دریافت کنید و در نتیجه شما باید دو بار راهی ارمنستان شوید. پس اگر می توانید از نظر هزینه ای و مالی با دو بار سفر به ارمنستان کنار بیایید، اقدام به سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا کنید. مورد دیگر اینکه همان طور که می دانید، فاصله دریافت دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا بستگی به برند و کشور تولید کننده آن واکسن دارد و  بنا بر نوع واکسنی که برای دوز اول دریافت می کنید، زمان تزریق دوز دوم برایتان مشخص می شود.

بیمه های ایران عواقب تزریق واکسن کرونا در ارمنستان را پوشش نمی دهند

نکته دیگری که باید درباره تزریق واکسن کرونا در ارمنستان بدانید، این است که شما نمی توانید برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان روی بیمه های ایران حساب باز کنید. به این معنی که اگر خدای نکرده در ارمنستان واکسن کرونا را دریافت کردید و آن واکسن برایتان عواقبی داشت و هزینه ای در پی داشت، نمی توانید آن هزینه را از بیمه های ایران پس بگیرید.

واکسن کرونا در ارمنستان به توریستان در غرفه های سیار تزریق می شود

اگر به ارمنستان سفر کنید، این را می بینید که یک سری غرفه تزریق واکسن رایگان به صورت سیار وجود دارد که شما باید به آن ها برای تزریق واکسن مراجعه کنید. لازم به ذکر است که بهداشت در این غرفه ها رعایت می شود و واکسن های معتبر در آن ها به توریستان تزریق می شود.

دریافت واکسن کرونا در ارمنستان نیاز به ثبت نام و هماهنگی قبلی ندارد

در آخر اینکه شما نیازی به این ندارید که از قبل ثبت نام خاصی را برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان انجام دهید. بلکه زمانی که پایتان به ارمنستان رسید، می توانید خیلی راحت به یکی از غرفه های تزریق واکسن کرونا مراجعه کنید و از متصدیان آن غرفه ها بخواهید که دوز اول واکسن کرونا را به شما تزریق کنند. البته این مورد بر اساس شرایط فعلی گفته شده است و ممکن است که در آینده که متقاضیان بیشتر شوند، نیاز به ثبت نام قبلی برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان احساس شود.

برای رزرو تور ارزان ارمنستان و رزرو انواع تورهای ارزان و تور لحظه آخری دیگر به مقاصد گردشگری مختلف دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره ارمنستان و سفر در دوران کرونا بیشتر بخوانید:

✔ بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا

✔ حقایقی جالب درباره فرهنگ مردم ارمنستان

✔ هزینه های سفر به ارمنستان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

راهنمای سفر به چین

راهنمای سفر به چین 

آیا بار اولتان هست که می خواهید به چین سفر کنید؟ پس بهتر است که آب دست تان هست، آن را روی زمین بگذارید و حتما این مطلب در مورد راهنمای سفر به چین را با دقت بخوانید. ما در این مطلب تمامی نکاتی که به عنوان راهنمای سفر به چین به آن ها نیاز دارید را به شما می گوییم. با خواندن این مطلب مثل یک توریست با تجربه آگاهیتان درباره سفر به چین زیاد می شود و می توانید سفر با کیفیت تری را به مقصد چین تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به چین

اولین نکته ای که باید بدانید، این است که فصل های بهار و پاییز بهترین فصل های سفر به چین هستند. در این زمان هوای بیشتر شهرهای چین مطبوع است و شما با خیال راحت و با آسودگی خاطر می توانید در آن ها گشت و گذار کنید. البته این را هم باید بگوییم که هوای چین در دیگر فصل های سال نیز خوب است و شما می توانید در هر زمانی که وقت آزادتری دارید، به این کشور سفر داشته باشید. تنها توصیه ما به شما این است که در روزهای تعطیلات رسمی چین به این کشور سفر نکنید تا مجبور نشوید که در شلوغی و در کنار یک عالمه مسافر چینی از جاذبه های گردشگری این کشور بازدید داشته باشید. 

چه زمانی و در چه فصلی به چین سفر کنیم@

در طول سفر از کدام شهر چین دیدن کنیم؟

برای اولین سفر به چین، ما به شما توصیه می کنیم که از یکی از شهرهای پکن یا شانگهای بازدید داشته باشید. اگر هم وقت بیشتری برای سفر به چین دارید، بهتر است که بازدید از شهرهایی مثل هانگزو و گوانجو را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. چراکه این دو شهر نیز زیبایی بی نظیری دارند و مطمئنا شما هم از سفر به آن ها به هیچ عنوان پشیمان نمی شوید. 

کدام شهر چین برای خرید بهتر است؟

همه شهرهای بزرگ چین دارای مراکز خرید و بازارهای متنوع هستند و شما در هر کدام از شهرهای چین از جمله پکن، شانگهای، گوانجو و هانگزو می توانید خرید خوبی را انجام دهید. مخصوصا اگر به دنبال خرید لباس ارزان و غیر اورجینال در چین باشید، دستتان برای خرید در این کشور بسیار باز است. چراکه در چین کپی محصولات برندهای مختلف به خوبی انجام می شود و شما به هر بازاری در هر شهری از چین که سر بزنید، با اجناس متنوع و ارزانی رو به رو می شوید. اما اگر می خواهید به قصد خرید لباس عمده به چین سفر کنید و قصد خرید شخصی را ندارید، ما به شما سفر به گوانجو را پیشنهاد می کنیم. چراکه بیشتر وسایل و لباس هایی که در شهرهای مختلف چین، تایوان، هنگ کنگ و حتی تایلند به چشم می خورند، از بازارهای عمده گوانجو خریداری شده اند.

چگونه بدون بلد بودن زبان چینی به چین سفر کنیم؟

با اینکه انگلیسی زبان اول دنیاست و این روزها یاد گرفتن زبان انگلیسی نیز در بین جوانان چینی باب شده است. اما هنوز که هنوزه آدم های زیادی در چین هستند که اصلا نمی توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای سفر به چین خیلی به دانش زبان انگلیسی خود اکتفا نکنید و حتما به فکر راه چاره دیگری برای صحبت کردن با مردم چین باشید. توصیه ما به شما این است که یک اپلیکیشن ترجمه خوب مثل گوگل ترنسلیت برای سفر به چین در گوشی خود داشته باشید تا از آن برای پرسیدن سوالات خود از مردم چین و ارتباط گرفتن با آن ها استفاده کنید.

چگونه بدون بلد بودن زبان چینی به چین سفر کنیم

فرهنگ مردم چین چگونه است؟

خوب است این را بدانید که فرهنگ مردم چین و در کل مردم آسیای شرقی با فرهنگ مردم کشور ما و همین طور فرهنگ مردم کشورهای غربی تفاوت های زیادی دارد. با این حساب بهتر است که در طول سفر به چین با مردم این کشور وقت بگذارید تا تجربه کامل تری را از سفر به چین کسب کنید و بیشتر با مردمان این کشور آشنا شوید. مردمان چین به سخت کوشی و تلاش و کوشش همیشگی معروف شده اند و از این گذشته، معمولا از مردم چین به با ادب بودنشان یاد می شود. با این حساب باید این را بدانید که شما در چین با انسان هایی رو به رو هستید که بیشترشان کوشش را سرلوحه زندگیشان قرار داده اند و مسلما شما هم می توانید نکات جالبی را در طول سفرتان به چین از آن ها یاد بگیرید.

مدت زمان سفر به چین بهتر است چقدر باشد؟

شهرهای چین بسیار بزرگ و دیدنی هستند. با این حساب اگر شما می خواهید به خوبی از یک شهر بازدید داشته باشید، باید حداقل یک هفته را در آن شهر اقامت کنید. البته اگر ترجیحتان بر این است که در طول سفر به چین فرصت بازدید از شهرهای مختلف و کسب تجربه های مختلف را داشته باشید، می توانید مدت یک هفته از اقامتتان در چین را به بازدید از دو شهر مختلف اختصاص دهید و با رزرو تور ترکیبی چین راهی این کشور شوید.
برای رزرو تور ارزان چین می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره چین بیشتر بخوانید:

✔ دیدنی ترین شهرهای چین

✔ کدام شهرهای چین برای خرید بهتر هستند؟

✔ جذاب ترین پل های چین که از دیدن آن ها متعجب می شوید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

باغ ارم شیراز را بشناسید

باغ ارم شیراز

شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشورمان هست و همه ما این را می دانیم. در این شهر زیبا باغ های بسیار جذابی وجود دارد که وجودشان باعث زیباتر شدن و دیدنی تر شدن هر چه بیشتر شیراز شده است. یکی از دیدنی ترین باغ های شیراز، باغی به نام ارم است که وقتی در آن قدم می زنید، چشمتان فقط زیبایی را می بینید و مشامتان فقط عطر و بوهای خوب را استشمام می کند. با ما همراه باشید تا شما را با باغ ارم آشنا کنیم تا شما هم بدانید که در این باغ چه چیزی در انتظارتان است.

تاریخچه باغ ارم شیراز

واقعیت این است که زمان ساخته شدن باغ ارم شیراز نا مشخص است. اما بر اساس منابعی که موجود هستند، می توان گفت که حداقل قدمت باغ ارم به دوران سلجوقیان بر می گردد. بعضی از مورخین معتقدند که باغ ارم به دستور پسر ملک شاه یعنی اتابک ساخته شده است، اما باز هم اطمینانی در مورد این مساله وجود ندارد. تنها مساله ای که مشخص است، این است که باغ ارم در دوران های مختلف چندین و چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است و بازسازی اصلی آن در زمان سلطنت کریم خان زند بوده است. در واقع در زمان زندیان عمارت زیبای مرکزی باغ ارم که در زمان قاجاریان ساخته شده بوده، مورد مرمت قرار گرفته است. پس در پاسخ به این سوال که باغ ارم در کدام شهر قرار دارد می توان گفت که در شیراز قرار گرفته است.

عکس باغ ارم شیراز

عکس باغ ارم شیراز

 

درخت سه هزار ساله سروناز در باغ ارم

یکی از جالب ترین ویژگی های باغ ارم شیراز این است که در آن یک درخت سرو 3000 ساله وجود دارد که به آن سروناز گفته می شود. این درختی که در موردش صحبت می کنیم، بیش از 40 متر ارتفاع دارد و همیشه نظر بازدیدکنندگان باغ ارم شیراز را به خود جلب می کند. مخصوصا اینکه در فرهنگ ما ایرانیان درخت سررو یک درخت سمبلیک و مقدس به حساب می آید و همان طور که می دانید، در اشعار ایرانی بارها به نام آن اشاره شده است. درخت سرو به قدری در تاریخ کشور ما ارزشمند بوده است که نقش آن در بناهای پرسپولیس نیز دیده می شود.

زیبایی های باغ ارم شیراز

باغ ارم شیراز ثبت یونسکو شده است و همیشه از آن به عنوان یکی از جالب ترین جاهای دیدنی شیراز و حتی کل ایران یاد می شود. این باغ که بر اساس اصول جالب باغ سازی ایرانی طراحی و سخته شده است، ترکیبی از زیبایی طبیعت، هنر، ادبیات، موسیقی و معماری است و از هر نظر خارق العاده است. در طراحی و ساخت باغ ارم شیراز ترکیبی از هنر و مهندسی درجه یک به چشم می خورد و نتیجه این شده که هر کسی که یک بار از باغ ارم دیدن می کند، تا همیشه تصویر زیبای آن در ذهنش ثبت می شود و همیشه از آن به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران یاد می کند.

زیبایی های باغ ارم شیراز

 

دانستنی های جالب درباره باغ ارم شیراز

جالب است بدانید که در اواخر سلسله زندیان و در طول 75 سال، باغ ارم در اختیار طایفه قشقایی بوده است وبعد از آن به یکی از خان های قاجار فروخته شده است، بعد مورد بازسازی قرار گرفت و در نهایت به دانشگاه شیراز داده شد.  این باغ زیبا به خاطر وجود درختان سرسبز در آن، همیشه هوای مساعدتری به نسبت دیگر نقاط شیراز دارد و شما در هر ماهی از سال که از آن بازدید کنید، با احساس کردن هوای مطبوع آن غافلگیر می شوید.

درباره عمارت زیبای باغ ارم شیراز

در باغ ارم شیراز یک عمارت بسیار شگفت انگیز وجود دارد که در جلوی آن یک حوض زیبا قرار گرفته است. این عمارت و حوض زیبایش به عنوان بهترین نقاط باغ ارم برای عکاسی شناخته می شوند و همیشه همه بازدیدکنندگان در اطراف آن در حال عکس گرفتن از خودشان هستند. بر روی نمای این عمارت تحسین بر انگیز، یک سری نقاشی به چشم می خورد که موضوعشان نبردهای دوران قاجار و همین طور رویدادهای تاریخی دیگر است. برای ساخت این نمای زیبا از تزئینات کاشی کاری و گچ بری بسیار زیبایی استفاده شده است که شکوه خاصی به آن داده اند.

این عمارت سه طبقه دارد که یکی از یکی جذاب تر هستند و همه آن ها با نقاشی های رنگارنگ و کاشی کاری های شگفت انگیز مزین شده اند. طبقه دوم و سوم این عمارت بالکن هایی دارند که چشم اندازی خیره کننده به باغ ارم دارند و مشخص است که در روزگار گذشته، ساکنین این باغ از محیط این بالکن ها برای استراحت کردن استفاده می کرده اند. گفتنی است که در بخش های مختلف باغ اطراف این عمارت، درختان مختلف نظیر درخت های کاج، بید، انار، زردآلو، گردو، سیب، بادام و گلابی به چشم می خورد.

بهترین زمان برای بازدید از باغ ارم شیراز

همه ما ایرانیان اردیبهشت را بهترین ماه سفر به شیراز می شناسیم و باید این را بگوییم که بهترین ماه بازدید از باغ ارم نیز همان ماه اردیبهشت است. چراکه در این ماه اولا هوای باغ ارم از همیشه مطبوع تر و دلنوازتر است و دوما اینکه این باغ در فصل بهار از همیشه زیباتر می شود. البته این را هم باید بدانید که ماه های مهر و آبان نیز زمان بسیار ایده آلی برای بازدید از باغ ارم شیراز محسوب می شوند. توصیه ما به شما این است که در هر کدام از این ماه ها که به شیراز سفر کردید، بازدید از باغ ارم را در هنگام صبح انجام دهید تا بیشترین استفاده را از زیبایی های این باغ ببرید. مطمئن باشید که اگر شما هم در اول روز از باغ ارم دیدن کنید، از دیدن بازتاب نور در آب حوض این مجموعه و نهرهای آن و همین طور شنیدن نجوای گوش نواز پرندگان باغ ارم در این زمان شگفت زده می شوید.

بهترین زمان برای بازدید از باغ ارم شیراز

برای رزرو انواع تور و تور لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره شیراز بیشتر بخوانید:

✔ روز شیراز شهر فرهنگ و ادب

✔ روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

✔ باغ نارنجستان قوام شیراز را بشناسید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

روستای جواهرده رامسر کجاست؟

روستای جواهرده رامسر یکی از رویایی ترین روستاهای کشورمان ایران است. روستایی که به محض اینکه در راه آن قدم می زنید، دنیا برایتان رنگ دیگری می گیرد. روستایی که همه چیز در آن سرسبز و زیباست و حتی هوایش فرح بخش و دلچسب است. اگر شما هم می خواهید به رامسر سفر کنید و تعریف این روستای زیبا در مازندران را شنیده اید، با ما همراه باشید تا شما را با روستای جواهرده آشنا کنیم و به شما بگوییم که این روستا کجاست، چه جور جایی است، چه جاهای دیدنی دارد و چگونه می توانید از آن بازدید داشته باشید.

راهنمای بازدید از جواهرده رامسر@

 

روستای جواهرده چه جور جایی است؟

روستای جواهرده که در نزدیکی شهر سرسبز و ساحلی رامسر قرار گرفته است، روستایی است که هوایش مطبوع، منظره هایش زیبا، چشم اندازهایش باورنکردنی و خانه هایش رنگارنگ هستند. روستایی که قبل از هر چیز دیگری، سرسبزی جاده جنگلیش چشم هر بازدیدکننده ای را می گیرد و همه از آن به عنوان بهشت ایران یاد می کنند. روستایی که حدودا دو هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و حتی در تابستان هم هوایش خنک است.

جواهرده کجاست؟

روستای جواهرده که شبیه به یک نقاشی زیبا از خداوندگار است، حدودا 26 کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارد و شما برای بازدید از آن باید در یک جاده جنگلی بسیار زیبا رانندگی کنید که در سال 1350 توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است. برای پاسخ دقیق تر به اینکه روستای جواهرده کجاست بهتر است بگوییم این روستا در جنوب غربی شهر رامسر قرار گرفته است و شما باید برای رسیدن به آن از یک جاده سربالایی عبور کنید.  جاده ای پیچ در پیچ که شما را از میان اقیانوس ابرها عبور می دهد و در نهایت شما را به روستایی می رساند که مطمئنا شما هم از دیدن حجم زیبایی آن غافلگیر خواهید شد.

چگونه می توانیم به روستای جواهرده برویم؟

در رامسر از هر کسی که سوال بپرسید، آدرس جاده جواهرده را به شما می دهد. البته خودتان هم می توانید خیلی راحت نام جواهرده را در اپلیکیشن های مسیریابی سرچ کنید تا لوکیشن آن را پیدا کنید. ورودی جاده رامسر به جواهرده در یک سه راهی قرار گرفته است که به آن سه راهی فلسطین گفته می شود و درست در جنوب شهر رامسر قرار گرفته است. وقتی که به ورودی این جاده رسیدید، کافی است که در مسیر آن بیفتید و همان طور مستقیم به جاده ادامه دهید تا در نهایت به روستای جواهرده برسید. البته توصیه ما به شما این است که خیلی برای رسیدن به روستای جواهرده عجله نکنید و سعی کنید که از مسیر این روستا لذت ببرید و هر از گاهی در مسیر از ماشین پیاده شوید، عکس بگیرید، قدم بزنید و این را بدانید که خود جاده رامسر به جواهرده جزء جاذبه های گردشگری رامسر و البته روستای جواهرده محسوب می شود. 

چگونه می توانیم به روستای جواهرده برویم

 

جاهای دیدنی جواهرده

جاهای دیدنی جواهرده بسیار زیبا هستند. جواهرده رامسر علاوه بر اینکه جاده جنگلی بسیار زیبایی دارد، رودخانه و آبشارهای بسیار دیدنی و جالبی دارد. در این روستا طبیعت حرف اول را می زند و تا چشم کار می کند، در آن سرسبزی و زیبایی دیده می شود. با همه این اوصاف میتوان گفت که جواهرده همانند نامش، یک جواهر واقعی است که در قلب طبیعت زیبای استان مازندران و شهر دیدنی رامسر قرار گرفته است و به راحتی می توان عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران را به آن داد. در یک کلام بخواهیم بگوییم، روستای جواهرده یک روستای محشر و دیدنی است که بازدید از آن یک موقعیت عالی برای شما برای عکاسی، جنگل نوردی و همین طور پیک نیک کردن در دل طبیعت زیبا را فراهم می کند. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که جواهرده اماکن تاریخی و جاهای دیدنی دیگری همچون مسجد سعید آقا جواهرده و مسجد آدینه جواهرده نیز دارد که که تاریخ حدود 7 قرن ر در سینه حفظ کرده است.

آب و هوای جواهرده

بهترین فصل سفر به روستای جواهرده فصل تابستان است. چراکه در این فصل که هوای رامسر و دیگر شهرهای شمالی گرم و شرجی می شود، خنکیِ آب و هوای جواهرده برای مسافران بسیار جالب و مطبوع است. البته فصل بهار نیز فصل بسیار خوبی برای سفر به جواهرده رامسر به حساب می آید. لازم به ذکر است که دمای هوای روستای جواهرده معمولا در فصل بهار و تابستان بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد است و این بدین معنی است که این روستا زمستان های بسیار سردی دارد.

سخن پایانی

راستی شما تا به حال به روستای جواهرده رامسر رفته اید و تجربه بازدید از این روستای بهشتی را دارید؟ اگر هر تجربه ای در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز در میان بگذارید. مهرپرواز مجری بهترین تور خارجی ارزان و تور لحظه آخری واقعی برای شما عزیزان سفری به یادماندنی را به مقصد شهر زیبای رامسر و روستای جذاب و دیدنی جواهرده آرزو می کند.

 

 

درباره دیگر جاذبه های طبیعی شمال ایران، بیشتر بخوانید:

✔ مرداب هسل کجاست، طبیعتی که حتما باید ببینید

✔ هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

✔ آبشار دودوزن خرمکش آبشاری زیبا در گیلان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

هزینه سفر به دهلی هند

هزینه سفر به دهلی هند چقدر است؟

دوست دارید بدانید که هزینه سفر به دهلی چقدر است؟ می خواهید با هم یک حساب سرانگشتی کنیم و ببینیم که به ازای هر روزی که می خواهید در دهلی اقامت داشته باشید، باید چقدر پول خرج کنید و باید چقدر پول برای تفریح و گشت و گذار، خورد و خوراک و همین طور اقامت در هتل های دهلی همراهتان داشته باشید؟ پس با ما همراه باشید تا خیلی ساده با هم حساب و کتاب کنیم و هزینه سفر به هند را با هم تخمین بزنیم. 

برای سفر به دهلی باید چقدر پول داشته باشیم

 

هزینه خورد و خوراک در دهلی

شما برای هر وعده غذایی که می خواهید در دهلی نوش جان کنید، باید حدود 300 روپیه پول داشته باشید. البته این 300 روپیه برای خرید وعده غذایی کامل برای ناهار و شام در نظر گرفته شده اند و مسلما قیمت صبحانه در دهلی از این مبلغ پایین تر است و شما می توانید نصف این مبلغ را برای خرید یک صبحانه در دهلی مد نظر داشته باشید. حالا کاری که باید انجام دهید، این است که با خودتان حساب و کتاب کنید و ببینید که شما چند وعده غذایی در دهلی تشریف دارید و چند وعده غذایی باید برای خودتان و همسفرانتان تهیه کنید تا به این نتیجه برسید که خرج خورد و خوراکتان در سفر به دهلی چقدر می شود.

هزینه تفریح در دهلی

قیمت بلیط جاهای دیدنی دهلی و همین طور قیمت بلیط اماکن تفریحی مختلف این شهر با یکدیگر متفاوت است. در واقع هزینه بازدید از هر جاذبه توریستی در دهلی و تجربه هر تفریحی در دهلی با بازدید از جاذبه گردشگری دیگر متفاوت است. اما می توان گفت که اگر شما به صورت میانگین بین 800 تا 1000 روپیه برای هر روز تفریح در دهلی پول داشته باشید، می توانید از پس خرج و مخارج تفریح در دهلی بر بیایید. البته اگر می خواهید خیالتان راحت تر باشد، بهتر است که کمی بیشتر از این مبلغ و حدود 1500 روپیه برای تفریح هر روزتان در دهلی به همراه ببرید.

هزینه تفریح در دهلی@

هزینه اقامت در هتل های دهلی

شما باید بین 1500 تا 2000 روپیه را به عنوان هزینه هر شب اقامت در دهلی مد نظر داشته باشید. البته مشخص است که این مبلغ به عنوان میانگین هزینه اقامت در هتل های دهلی ذکر شده است و ممکن است که هزینه اقامت در هتل یا مهمانخانه ای که شما مد نظر دارید، کمتر از 1500 روپیه یا بیشتر از 2000 روپیه باشد. چراکه در دهلی هم مهمانخانه های ارزان قیمت و هم هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و همین طور هتل های لاکچری 5 ستاره وجود دارد و هر کسی می تواند بسته به سلیقه ای که دارد و البته اینکه چقدر پول برای سفر به دهلی دارد، انتخاب کند که کدام هتل بیشتر مناسب حالش است.

هزینه حمل و نقل در دهلی

شما در هر منطقه ای از دهلی و در هر هتلی از این شهر که اقامت کنید، گاهی اوقات مجبور می شوید که برای رفتن به یک منطقه دیگر و برای بازدید از یک جاذبه گردشگری یا رفتن به یک مکان تفریحی یا مراجعه به یک مرکز خرید سوار تاکسی شوید یا از اتوبوس و قطارهای مترو دهلی استفاده کنید. پس بهتر است که قبل از سفر به دهلی، کرایه تاکسی های دهلی و بلیط اتوبوس ها و قطارهای مترو دهلی را نیز در برآورد هزینه های سفر به دهلی لحاظ کنید. به صورت میانگین کرایه یک توک توک (تاکسی سه چرخه ای) حدود 10 روپیه، کرایه تاکسی فرودگاه تا مرکز شهر دهلی حدود 160 روپیه، قیمت بلیط مترو 32 روپیه و قیمت تاکسی اوبر برای داخل شهر دهلی حدود 80 روپیه است. با این اوصاف می توان گفت که اگر شما بین 350 تا 400 روپیه به ازای هر روز اقامت در دهلی داشته باشید، می توانید از پس خرج و مخارج مربوط به تردد در دهلی بربیایید. البته این را باید در نظر داشته باشید که اگر اهل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیستید و فقط می خواهید از تاکسی های دهلی استفاده کنید، احتمالا هزینه ترددتان در دهلی بیشتر از این حرف ها خواهد شد.

حالا نوبتی هم که باشد، نوبت شماست. بهتر است که یک دفتر و قلم بردارید، هزینه هایی که گفته شد را با هم جمع کنید و بعد ببینید که شما با در نظر گرفتن تعداد نفرات همسفرانتان و همین طور تعداد روزهای اقامتتان در دهلی به چقدر پول نیاز دارید. توصیه ما به شما این است که هر مبلغی را که برآورد کردید، حدود 20 درصد به آن اضافه کنید تا اگر در محاسباتتان خطایی هم بود، پول در دهلی کم نیاورید.

اگر هم اهل خرید سوغاتی هستید، بهتر است که مبلغ مجزایی را برای خرید در دهلی مد نظر داشته باشید تا اگر احیانا یک دست لباس هندی یا هر سوغاتی دیگری در دهلی چشمتان را گرفت، بتوانید آن را خریداری کنید و برای خرید سوغاتی در دهلی پول کم نیاورید. برای رزرو تور ارزان هند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. ما برای شما عزیزان سفر خوبی را به شهر زیبا و رنگارنگ دهلی آرزو می کنیم.

 

درباره هند بیشتر بخوانید:

✔ جاهای دیدنی هند، تجربه ای بیش از یک سفر

✔ چقدر پول با خودمان به هند ببریم؟

✔ عجیب ترین پدیده های طبیعی که در هند اتفاق می افتند و هیچ توجیهی ندارند!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

نکات مهم برای سفر به مارماریس

سفر به مارماریس و نکات مهم آن

اگر می خواهید به مارماریس سفر کنید، این مطلب بسیار برای شما مفید است. ما در این مطلب تمام نکات مهم درباره سفر به مارماریس را به شما می گوییم و در مورد هر آنچه که به سفر به مارماریس مربوط است، از وسایل نقلیه این شهر گرفته تا صرافی های آن و حتی اسکناس ها و سکه هایی که در این شهر استفاده می شوند، با شما صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.

وسایل حمل و نقل عمومی مارماریس

در مارماریس یک سری مینی بوس محلی وجود دارد که خود مردم مارماریس به آن ها دلموش می گویند. مینی بوس ها و اتوبوس های مارماریس با رنگ های مختلف از هم تفکیک شده اند و بر اساس رنگشان می توان متوجه شد که در چه مسیری تردد دارند. مثلا مینی بوس های سبز رنگ داخل شهر مارماریس تردد می کنند، اتوبوس های نارنجی رنگ بین مارماریس و ایچملر در رفت و آمد هستند، اتوبوس های زرشکی رنگ بین مارماریس و بلدیبی تردد می کنند، اتوبوس های آبی رنگ مخصوص مسیر مارماریس به آرموتالان هستند و در آخر اتوبوس های مسیر مارماریس به خلیج یالانجی صورتی رنگ هستند. ضمن اینکه یک سری تاکسی زردرنگ نیز در مارماریس در رتف و آمد هستند که با تاکسی متر کار می کنند و کرایه مسیرهایشان بر اساس مقدار کیلومتری که با آن ها طی می کنید، تعیین می شود. البته توصیه ما به شما این است که در صورت امکان از همان اتوبوس ها و مینی بوس های مارماریس برای تردد استفاده کنید و خیلی به دنبال استفاده از تاکسی های گران قیمت این شهر نباشید.

بانک ها و صرافی های مارماریس

بانک های مارماریس در روزهای وسط هفته از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز هستند و فقط بین ساعات 12 تا 1:30 ظهر برای ناهار تعطیل می شوند.ضمن اینکه بعضی از اتوبوس ها در روزهای شنبه نیز که در واقع روز آخر هفته تلقی می شود، تا نیمه روز باز هستند. از آن طرف صرافی های مارماریس همه روزه تا ساعت 11 شب باز هستند. ضمن اینکه خیلی از هتل های مارماریس نیز غرفه صرافی دارند و امکان تبدیل ارز در آن صرافی ها نیز برای توریستان مهیا شده است. اما بهتر است که از صرافی های داخل هتل ها استفاده نکنید و به جای آن ها، به صرافی های داخل شهر مراجعه کنید.

آب شهری در مارماریس

آب شهری در مارماریس و منطقه ایچملر حاوی کلر است و به همین دلیل بهتر است که در مارماریس و ایچملر از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنید. اگر هم می خواهید از آب شهری استفاده کنید، حتما باید آن را قبل از استفاده بجوشانید.

شماره های اضطراری مارماریس

توصیه ما به شما این است که قبل از سفر به مارمایس، شماره های اضطراری این شهر را در جایی یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به تماس با آن ها در این شهر نیاز پیدا کردید، دنبال شماره آن ها نگردید. شما می توانید برای تماس با آتشنشانی مارماریس با شماره 110، برای تماس با پلیس مارماریس با شماره 155، برای تماس با آمبولانس مارماریس با شماره 112 و برای تماس با گارد ساحلی مارماریس به شماره 158 تماس بگیرید. لازم به ذکر است که در مارمایس هم بیمارستان های دولتی و هم بیمارستان های خصوصی وجود دارد و اصولا پزشک های این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما می توانید در صورت امکان با این زبان با آن ها صحبت کنید. 

اختلاف ساعت مارماریس با تهران

ساعت مارماریس همیشه با تهران نیم ساعت فاصله دارد. نکته اینجاست که ساعت ما در تهران در 6 ماه اول سال یعنی از اول فروردین تا آخر شهریور نیم ساعت جلوتر از ساعت مارماریس است و از آن طرف در 6 ماه دوم سال یعنی از اول مهر تا آخر اسفند، ساعت ما نیم ساعت عقب تر از ساعت مارماریس را نشان می دهد.

شدت آفتاب در مارماریس

دمای هوا و همین طور شدت آفتاب در فصل تابستان در مارماریس زیاد می شود و شما حتما باید در زمان اقامت در مارماریس از کم ضد آفتاب استفاده کنید. ضمن اینکه شما در فصل تابستان باید در مارماریس میزان زیادی آب بنوشید تا بدنتان دهیدراته نشود. اگر هم احیانا می خواهید با فرزندتان به مارماریس سفر کنید، حتما باید کلاه آفتابگیر سر او بگذارید و به او بیشتر در طول روز آب دهید تا از بیمار شدن او در این شهر جلوگیری کنید.

شدت آفتاب در مارماریس

 

اسکناس ها و سکه های مارماریس

در مارماریس همانند دیگر شهرهای ترکیه از ارز لیره استفاده می شود. در این شهر اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیره ای و همین طور سکه های 1، 10، 25 و 50 کوروسی و البته سکه های 1 لیره ای وجود دارد. لازم به ذکر است که هر 100 کوروس با هم تشکیل 1 لیره را می دهند و این یعنی کوروس پول خرد مردم مارماریس و دیگر شهرهای ترکیه است.

حشره های مارماریس

در مارماریس مثل هر شهر ساحلی دیگری حشره زیاد وجود دارد. اگر می خواهید خواب راحتی در این شهر داشته باشید، بهتر است که حتما اسپری های ضد حشره را در طول این سفر همراهتان داشته باشید و مدام از آن روی سطح بدنتان اسپری کنید تا حشره ها نتوانند آرامش شما را در مارماریس به هم بزنند.

امیدواریم که این نکات کاربردی برای سفر به مارماریس برای شما هم کارآمد باشند و هر کدامشان بتوانند به شما در جهت تجربه سفری لذت بخش به مقصد مارماریس کمک کنند. برای رزرو تور مارماریس و قیمت تور انتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره مارماریس بیشتر بخوانید:

✔ هزینه سفر به مارماریس

✔ نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس کجاست؟

✔ بهترین زمان سفر به مارماریس

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

با فرودگاه چانگی سنگاپور آشنا شوید

فرودگاه چانگی سنگاپور

ما امروز می خواهیم شما را با بهترین فرودگاه جهان یعنی فرودگاه چانگی سنگاپور آشنا کنیم و چند دانستنی جالب درباره فرودگاه چانگی سنگاپور به شما بگوییم. فرودگاهی که در تمیزترین کشور دنیا قرار گرفته است و با امکاناتی که دارد، می توان از آن به عنوان یک مرکز تفریحی یا حتی یک جاذبه گردشگری یاد کرد. با ما همراه باشید تا با هم بیشتر با فرودگاه چانگی آشنا شویم. با آشنایی با این فرودگاه متوجه می شوید که کشور زیبای سنگاپور تا چه اندازه کشور پیشرفته ای است و این را در می یابید که حتی فرودگاه این کشور هم با همه فرودگاه های دنیا متفاوت است.

عکس فرودگاه چانگی سنگاپور

عکس فرودگاه چانگی سنگاپور

 

فرودگاه چانگی سنگاپور و باغ های زیبایش

یکی از جالب ترین حقایقی که درباره فرودگاه چانگی سنگاپور وجود دارد، این است که این فرودگاه چندین و چند باغ دارد. باغ هایی که در ترمینال های مختلف این فرودگاه قرار گرفته اند و از میان آن ها باغ پروانه ها از بقیه محبوب تر شده است. این باغ پروانه های فرودگاه چانگی که در موردش صحبت می کنیم، باغی است که حدود هزار پروانه از 40 نوع و رنگ مختلف در آن زندگی می کنند. باغی که یک آبشار 6 متری را در خود جای داده است و زیباییش بی حد و اندازه است. در ضمن یک باغ کاکتوس نیز روی بام فرودگاه چانگی سنگاپور وجود دارد که اتفاقا یک کافه زیبا هم دارد و موسیقی زنده نیز در آن برگزار می شود. علاوه بر این ها، یک باغ گل آفتابگردان نیز در مجموعه فرودگاه سنگاپور ساخته شده است که زیباییش مثال زدنی است. یک باغ سرپوشیده به نام باغ ارکیده نیز در این فرودگاه تعبیه شده است که محیطش برای عکاسی عالی است. 

فرودگاه چانگی سنگاپور و باغ های زیبایش

 

فرودگاه چانگی سنگاپور و سرسره جالبش

در فرودگاه چانگی سنگاپور یک سرسره ساخته شده است که بزرگترین سرسره موجود در کل فرودگاه های دنیا به حساب می آید. این سرسره که بلندترین و مرتفع ترین سرسره سنگاپور است، 12 متر ارتفاع دارد و هر کسی که سوار آن می شود، می تواند حرکت با سرعت 6 متر در ثانیه را تجربه کند. نکته جالبی که می خواهیم درباره سرسره فرودگاه چانگی سنگاپور به شما بگوییم، این است که هر نفر به ازای هر 10 دلفاری که در این فرودگاه خرج می کند، می تواند یک بار به رایگان سوار این سرسره شود. گفتنی است که یک سرسره دیگر هم در فرودگاه چانگی سنگاپور وجود دارد که ارتفاعش به اندازه یک و نیم طبقه است و استفاده از آن کاملا رایگان است. 

فرودگاه چانگی سنگاپور و سرسره جالبش

 

فرودگاه چانگی سنگاپور و تورهای رایگان آن

اگر هر کسی مجبور باشد که بیش از 5.5 ساعت در فرودگاه چانگی سنگاپور معطل بماند، می تواند در یک تور تفریحی 2.5 ساعته کاملا رایگان برای گشت و گذار و تفریح در سنگاپور استفاده کند. در واقع در هر روز 5 بار، تور فرهنگی و تفریحی 2.5 ساعته و به صورت رایگان توسط مسئولین فرودگاه چانگی سنگاپور برای توریستان برگزار می شود که در طی آن توریستان می توانند از محله چاینا تاون (محله چینی ها)، محله لیتل ایندیا (محله هندی ها)، محله کامپونگ گلام (محله مسلمانان) و پارک مرلیون بازدید کنند. ضمن علاوه بر این تورهای فرهنگی، دو بار نیز در طول هر روز، تورهایی تحت عنوان تورهای رایگان گشت شهری توسط فرودگاه چانگی سنگاپور برگزار می شود که مخصوص بازدید از اماکن دیدنی سنگاپور مثل مارینا بی سندز، چرخ و فلک سنگاپور و باغ های خلیج سنگاپور برگزار می شوند و توریستان می توانند در صورت تمایل در این تورها نیز شرکت داشته باشند.

فرودگاه چانگی سنگاپور و تورهای رایگانش

 

فرودگاه چانگی سنگاپور و مراکز تفریحی آن

یکی از خوبی های فرودگاه چانگی سنگاپور به این است که خودش امکانات تفریحی مثل استخر شنا و جکوزی دارد. در واقع یک هتل در ترمینال 1 فرودگاه سنگاپور وجود دارد که توریستان و مسافران می توانند با پرداخت هزینه مربوطه از استخر و جکوزی آن از ساعت 6 صبح تا نیمه شب استفاده کنند. با وجود همه امکانات تفریحی که در فرودگاه چانگی سنگاپور وجود دارد، می توان گفت که معطل ماندن در این فرودگاه اصلا کار سختی نیست و می تواند به اندازه تفریح در یک مرکز تفریحی مدرن و پیشرفته جالب و جذاب باشد.

 

فرودگاه چانگی سنگاپور و درخت سوشیال

در فوردگاه چانگی سنگاپور یک سازه درختی شکل به نام درخت سوشیال یا درخت اجتماعی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از دستگاه های عکاسی دور آن از خوئدتان عکس و ویدئو تهیه کنید و بعد آن عکس ها یا ویدئوها را روی 64 صفحه نمایشی که در فرودگاه چانگی وجود دارند، منتشر کنید. از همه جالب تر اینکه شما می توانید آن ها را در حافظه این درخت سوشیال ذخیره کنید و چند سال بعد که دوباره به سنگاپور برگشتید، آن ها را بازیابی کنید و دوباره خاطرات خودتان را مرور کنید. پس اگر شما هم عاشق عکاسی هستید، حتما در فرودگاه چانگی سنگاپور از دوربین های این سازه جالب استفاده کنید و حتما خاطرات خود را در بهترین فرودگاه جهان یعنی فرودگاه چانگی سنگاپور ماندگار کنید.

فرودگاه چانگی سنگاپور و درخت سوشیال

راستی شما تا به حال تجربه رفتن به فرودگاهی را داشته اید که به اندازه فرودگاه چانگی سنگاپور جذاب باشد؟ اگر به فرودگاه چانگی سنگاپور بروید، دوست دارید که از کدامیک از امکانات این فرودگاه پیشرفته و خارق العاده استفاده کنید؟ خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما در میان بگذارید. برای رزرو تور سنگاپور تابستان 1400 و بررسی تور ارزان سنگاپور می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیماییمهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره سنگاپور بیشتر بخوانید:

✔ اماکن بسیار زیبا ، جذاب ودیدنی تور سنگاپور

✔ سفر به سنگاپور بهتر است یا تایلند؟

✔ راهنمای سفر به سنگاپور

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir