مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

خیابان های معروف بانکوک برای تفریح و خرید

خیابان های معروف بانکوک و محله های معروف بانکوک که محیط خوبی برای تفریح و همچنین خرید و گشت و گذار دارند را می توانید در این مطلب بشناسید تا بهترین سفر را در تایلند داشته باشید.

معروف ترین خیابان های بانکوک برای تفریح و خرید کدامند؟

همه می گویند که بانکوک شهر بسیار عالی و جذابی برای تفریح، خرید و شب نشینی است. اما سوال این است که کدام منطقه این شهر برای تفریح و خرید مناسب است؟ کدام معروف ترین خیایان های بانکوک هستند که محیط خوبی برای تفریح و همچنین خرید و گشت و گذار دارند؟ با ما همراه باشید تا بهترین و دیدنی ترین خیابان های بانکوک را به شما معرفی کنیم. خیابان هایی که بیشتر توریستان بعضی از آن ها را نمی شناسند و فرصت تفریح در آن ها را به همین سادگی از دست می دهند. با خواندن این مطلب می توانید متوجه شوید که از حال و هوای کدام خیابان توریستی بانکوک بیشتر خوشتان می آید و کدامیک از خیابان های بانکوک و محله های معروف بانکوک برای تفریح و خرید شما و همسفرانتان مناسب تر هستند.

خیابان های معروف بانکوک

خیابان سوخومویت بانکوک

خیابان سوخومویت اگر اصلی ترین خیابان بانکوک نباشد، یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر هست. خیابانی که به عنوان بلندترین خیابان تایلند شناخته می شود و درست از مرکز شهر بانکوک شروع می شود و در مرز جنوب شرقی این شهر به پایان می رسد. این خیابان بزرگ که در قلب شهر زیبای بانکوک قرار گرفته است، بیشتر هتل ها، مراکز خرید، کافه ها و رستوران های بانکوک را در خود جای داده است و برای هر کسی با هر سلیقه ای یک جذابیت منحصر به فرد دارد.

خیابان سوخومویت بانکوک

خیابان سیلوم بانکوک

خیابان سیلوم یکی دیگر از خیابان های اصلی بانکوک است. سیلوم به عنوان یکی از محبوب ترین و توریستی ترین خیابان های بانکوک شناخته می شود و همیشه نظر توریستان را به خود جلب می کند. در این خیابان یک بازرا شبانه به نام پات پونگ برپا می شود که اتفاقا خیلی از توریستان سوغاتی هایشان را در بانکوک از آن تهیه می کنند. این خیابان معروف و محبوب در نزدیکی ایستگاه قطار شهری سالا دائنگ و پارک لومپینی واقع شده است. در این خیابان جذالب و دیدنی یک مرکز خرید بسیار جالب به نام سیلوم وجود دارد و علاوه بر آن یک عالمه رستوران و کافه خاص در آن ساخته شده اند که در کنار هم فرصت تجربه بهترین تفریحات شبانه را برای توریستان مهیا کرده اند.  در این خیابان هم غذاهای محلی خوشمزه ای برای امتحان کردن وجود دارند و هم اینکه غرفه ها و مغازه هایی در آن به چشم می خورند که در آن ها انواع و اقسام لباس های بامزه، مجسمه های جالب، کلاه های رنگارنگ و انواع سوغاتی های دیگر را به فروش می رسد. از همه جالب تر اینکه جلوه این خیابان در طول روز و شب زمین تا آسمان متفاوت است. چراکه در طول روز در این خیابان مردمانی به چشم می خورند که کارمند هستند و در طول شب، این خیابان پر از مردمانی می شود که به قصد تفریح دور هم جمع شده اند. 

خیابان سیلوم بانکوک

خیابان خائوسان بانکوک

خیابان خائوسان بانکوک را کل دنیا به عنوان خیابانی می شناسند که مسافرانی که بودجه کمی برای سفر دارند و به اصطلاح به آن ها بک پکر یا کوله گرد گفته می شود، برای اقامت و تفریح به آن مراعه می کنند. خیابانی که در آن بهترین هتل های ارزان بانکوک و بهترین کافه های ارزان بانکوک قرار گرفته اند. خیابانی که در آن بیشتر توریستان جوان اقامت می کنند و بیشتر افرادی که در آن به چشم می خورند، زیر 30 سال سن دارند. قمست جالب ماجرا اینجاست که این خیابان از دهه 70 میلادی محبوب بوده است و هنوز که هنوزه به عنوان یکی از معروف ترین خیابان های بانکوک برای تفریح شناخته می شود و خیلی از توریستان جوان برای شب نشینی به کافه های آن مراجعه می کنند. ضمن اینکه خیلی ها برای خرید لباس های ارزان به این خیابان می روند و معمولا جوانترها عاشق محیط شاد و هیجانی آن می شوند.

خیابان خائوسان بانکوک

خیابان سوی کوبوی بانکوک

خیابان سوی کوبوی بانکوک محیطی دارد که فقط برای بزرگسالان مناسب است و اصولا کسی با کودکان برای تفریح و گشت و گذار به این خیابان مراعه نمی کند. این خیابان با اینکه خیابان کوچکی است، اما بین توریستان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و همه آن را به خاطر کافه ها و کلاب هایش می شناسند.

خیابان نانا پلازا بانکوک

خیابان نانا پلازا بانکوک یکی دیگر از خیابان های معروف بانکوک برای تفریح است که آن هم درست مثل خیابان سوی کوبوی مخصوص بزرگسالان است. از آنجایی که محیط این خیابان برای کودکان مناسب نیست، به شما توصیه می کنیم که خانوادگی به این خیابان مراجعه نکنید. این خیابان که در مرکز بانکوک و در نزدیکی ایستگاه قطار نانان قرار گرفته است، به نسبت خیابان سوی کوبوی محبوبیت کمتری دارد و اصولا توریستان کمتری با آن آشنایی دارند. در این خیابان هیچ بازار و مرکز خریدی وجود ندارد و فقط کافه و رستوران در آن به چشم می خورد.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، خیابان های بانکوک محیط های متفاوتی دارند و همین باعث شده که همه از خانواده ها گرفته تا زوج های جوان و همین طور مجردها از سفر به بانکوک استقبال کنند و همه بتوانند سفر به بانکوک را به آن شکلی که مد نظرشان است و می پسندند، تجربه کنند. حالا با وجود تمام مطالبی که ذکر شد، شما دوست دارید که از کدام خیابان معروف بانکوک دیدن کنید؟ شما فکر می کنید که تفریح در کدام خیابان بانکوک برای شما جذابیت بیشتری دارد؟ خوشحال می شویم که نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید. برای رزرو تور بانکوک و تور تایلند بانکوک پاتایا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره بانکوک بیشتر بخوانید:

✔ راهنمای سفر به بانکوک

✔ آیا بانکوک برای خرید خوب است؟

✔ بهترین مراکز خرید بانکوک کجاست

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

نکات کاربردی برای سفر به سنگاپور

نکات سفر به سنگاپور از موارد مهم در این سفر است. سنگاپور یک کشور جزیره ای زیبا و متنوع است که از زیباترین و تمیزترین کشورهای دنیا است. در این مطلب نکات سفر به سنگاپور را بررسی کرده ایم.

نکات مهم برای سفر به سنگاپور کدامند؟

سنگاپور یک کشور جزیره ای زیبا و متنوع است که در نزدیکی کشور مالزی واقع شده است. کشوری که از آن به عنوان یکی از زیباترین و البته یکی از تمیزترین کشورهای دنیا یاد می شود و زرق و برق تصاویر آن همیشه نظر توریستان را جلب می کند. در مورد سفر به این کشور جذاب و دوست داشتنی یک سری نکات مهم وجود دارد که هر توریستی باید از آن ها مطلع باشد. ما امروز می خواهیم این سفر به سنگاپور را یک به یک برای شما عزیزان بیان کنیم. با ما همراه باشید.

از اپلیکیشن گرب یا وسایل حمل و نقل عمومی سنگاپور استفاده کنید

سنگاپور یک سیستم قطار سریع السیر به نام ام آر تی دارد که تردد با آن ها برای هر مسافری جذاب است. از آنجایی که شما هم احتمالا از این قطارهای سریع السیر در طول سفر استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم که در همان ابتدا یک کارت توریست سنگاپور خریداری کنید تا به شکل راحت تر و البته ارزانتری بتوانید از این قطارها استفاده کنید. در این صورت میتوانید با خرید یک کارت به ارزش 10 دلار سنگاپور به مدت یک روز، با خرید یک کارت به ارز 16 دلار به مدت 2 روز و با خرید یک کارت به ارزش 20 دلار به مدت سه روز از سیستم حمل و نقل عموومی سنگاپور استفاده کنید. توصیه بعدیمان به شما این است که اگر احیانا در سنگاپور خواستید از تاکسی برای تردد در شهر استفاده کنید، از اپلیکیشن گرب برای گرفتن تاکسی استفاده کنید تا کرایه تاکسی برایتان ارزان تر تمام شود.

از اپلیکیشن گرب یا وسایل حمل و نقل عمومی سنگاپور استفاده کنید

از چشیدن طعم لذیذ غذاهای ارزان سنگاپور لذت ببرید

یادتان باشد که شما در سنگاپور مجبور نیستید که حتما به رستوران گران و لوکسی مثل رستوران میشلین استار بروید تا غذای خوشمزه ای نصیبتان بشود. بلکه می توانید با مراجعه به منطقه چینی های سنگاپور یا مارینا بی از اغذیه فروشی هایی غذایتان را سفارش دهید که غذاهایشان در عین اینکه طعم معرکه ای دارند، قیمت بسیار مناسبی دارند. با این اوصاف بهتر است که در سنگاپور قیمت پایین را دلیل بر بد بودن یا بی کیفیت بودن یک غذا ندانید و از خودتان فرصت چشیدن طعم غذاهای لذیذ و البته ارزان سنگاپور را نگیرید.

از چشیدن طعم لذیذ غذاهای ارزان سنگاپور لذت ببرید

صبح زود به باغ های خلیج سنگاپور بروید

سنگاپور یک جاذبه توریستی بسیار معروف به نام باغ های خلیج سنگاپور دارد که در بیشتر ساعت های روز شلوغ است. اگر از ما می پرسید، ما به شما می گوییم که اگر می خواهید از گنبد گل و جنگل ابر این باغ ها بازدید داشته باشید، حدود 15 دقیقه زودتر از ساعت 9 صبح که این اماکن دیدنی به روی عموم باز می شوند، در محل آن ها حضور پیدا کنید تا جزء اولین نفراتی باشید که بلیط ورودی آن ها را خریداری می کنید. در این صورت راحت تر می توانید بدون انتظار در صف بلیط خود را ردیافت کنید و در آرامش بیشتر میتوانید از آن ها دیدن کنید و در نهایت عکس های یادگاری بهتری هم می توانید بگیرید. لازم به ذکر است که بلیط ورودی این جاذبه توریستی 28 دلار سنگاپور است.

صبح زود به باغ های خلیج سنگاپور بروید

در سنگاپور از آب شیر برای نوشیدن استفاده کنید

بر عکس خیلی از کشورهای آسیایی، آب شیر سنگاپور کاملا ایمن است و برای آشامیدن کاملا مناسب است. پس با این حساب نیازی نیست که در سنگاپور پولتان را بابت خرید آب معدنی بدهید و می توانید با همراه داشتن یک بطری آب که قابل پر شدن باشد، به مقدار زیادی در هزینه هایتان برای سفر به سنگاپور صرفه جویی کنید. پس بهتر است که همین حالا بطری آب خود را در چمدانتان قرار دهید تا آن را جا نگذارید.

بین ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب به کافه های سنگاپور بروید

یکی از نکاتی که باید برای سفر به سنگاپور از آن مطلع باشید، این است که قیمت نوشیدنی در این کشور به شدت بالاست. اما از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب، قیمت نوشیدنی ها در کافه های سنگاپور تخفیف می خورد و شما می توانید با مراجعه به کافه ها در این ساعت ها در هزینه تفریحاتتان در سنگاپور صرفه جویی داشته باشید.

در سنگاپور نیازی به دادن انعام وجود ندارد

در سنگاپور خدمه رستوران ها، کافه ها و هتل ها از توریستان انتظار این را ندارند که به آن ها انعامی داده شود. پس بهتر است که خودتان را در این باره معذب نکنید و تنها در صورتی که خودتان دوست داشتید و از سرویس و خدمات واقعا لذت بردید، به خدمه مورد نظرتان انعام دهید.

فقط لباس های نخی خود را به سنگاپور بروید

سنگاپور در کل سال آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و در خیلی از وقت ها دمای هوای آن بیشتر از 30 درجه سانتیگراد است. ضمن اینکه در وسط زمستان و آن هم در هنگام شب، به ندرت پیش می آید که دمای هوای سنگاپور از حدود 20 درجه سانتیگراد کمتر شود. این یعنی شما در طول سفر به سنگاپور فقط به لباس های خنک و البته یک بارانی نیاز پیدا می کنید. چراکه با اینکه هوای سنگاپور گرم است، اما امکان بارش باران های ناگهانی در آن وجود دارد و مسلما شما باید برای این باران ها آماده باشید.

امیدواریم که با دانستن این نکات کاربردی برای سفر به سنگاپور سفر خوب، آرام، لذت بخش و به یادماندنی را به مقصد این جزیره زیبا، تمیز و دیدنی تجربه کنید. برای رزرو تور سنگاپور می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره سنگاپور بیشتر بخوانید:

✔ راهنمای سفر به سنگاپور

✔ سفر به سنگاپور بهتر است یا تایلند؟

✔ با شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز آشنا شوید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین صرافی های استانبول برای تبدیل دلار به لیر

بهترین صرافی های استانبول کدام است که نرخ بهتری را برای تبدیل ارز ارائه می دهد. در این مطلب می گوییم که تبدیل دلار به لیر در کدام از صرافی استانبول مقرون به صرفه است.

در کدام صرافی استانبول تبدیل دلار به لیر را انجام دهیم؟

اگر می خواهید با خوتان به استانبول دلار ببرید، خواندن این مطلب قبل از سفرتان به استانبول از واجبات است. می پرسید چرا؟ چون ما در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که کدام صرافی های استانبول نرخ بهتری را برای تبدیل ارز به شما ارائه می کنند و بهترین صرافی استانبول کدام است؟ در ادامه به شما می گوییم که تبدیل دلار به لیر در کدامیک از صرافی های استانبول برای توریستان مقرون به صرفه تر است. پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا با هم بررسی کنیم که صرافی های محله سلطان احمد بهترند یا صرافی های محله تکسیم یا صرافی های بازار بزرگ استانبول؟ اما قبل از اینکه به ادامه مطلب برسیم، این را باید به شما بگوییم که به هیچ عنوان تبدیل دلار به لیره در فرودگاه های استانبول برای شما مقرون به صرفه نیست.

در کدام صرافی استانبول تبدیل دلار به لیره را انجام دهیم

 

صرافی های محله سلطان احمد استانبول

نرخ تبدیل ارز دلار به لیر در صرافی های محله سلطان احمد استانبول از نرخ تبدیل ارز صرافی های فرودگاه های استانبول مناسب تر است. اما با این حال نمی توان صرافی های محله سلطان احمد را به عنوان بهترین صرافی های استانبول معرفی کرد. چراکه صرافی های دیگری در این شهر وجود دارند که با نرخ بهتری برای توریستان دلار را به لیر تبدیل می کنند. با این حساب به شما توصیه می کنیم که اگر مبلغی که می خواهید به لیر تبدیل کنید مبلغ کمی است، از همین صرافی های محله سلطان احمد استانبول استفاده کنید. اما اگر پولی که می خواهید آن را تبدیل کنید، بیشتر از چند صد دلار است، اصلا کار تبدیل ارزتان را در صرافی های محله سلطان احمد انجام ندهید. در واقع اگر هتلتان در محله سلطان احمد باشد، می توانید برای تبدیل ارز جزئی به صرافی های این محله در نزدیکی هتلتان مراجعه کنید، اما در غیر این صورت بهتر است که خودتان را به صرافی های دیگر مناطق استانبول که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم، برسانید. 

صرافی های محله سلطان احمد استانبول

 

صرافی های محله تکسیم استانبول

بیشتر صرافی های محله تکسیم در خیابان اصلی این محله یعنی خیابان استقبال قرار گرفته اند. نکته مهمی که درباره این صرافی ها باید بدانید، این است که نرخ تبدیل دلار به لیر در آن ها تقریبا شبیه به نرخ تبدیل دلار به لیر در صرافی های محله سلطان احمد است. این یعنی برای کسانی که برای خرید به محله تکسیم می روند یا در همان محله اقامت دارند، مناسب است که مبلغ کمی را در صرافی های این محله از دلار به لیر تبدیل کنند. اما اگر مبلغ مورد نظرشان زیاد باشد، بهتر است که کار تبدیل ارز را در صرافی های این محله انجام ندهند.

صرافی های بازار بزرگ استانبول

صرافی های بازار بزرگ استانبول بهترین صرافی های استانبول برای تبدیل دلار به لیر هستند. در حقیقت چه مبلغ کمی را برای تبدیل ارز مد نظر داشته باشید و چه بخواهید یک مبلغ هنگفت را از دلار به لیر و یا حتی بالعکس آن تبدیل کنید، بهتر است که به صرافی های بازار بزرگ استانبول مراجعه کنید. چراکه نرخ تبدیلی که صرافان بازار بزرگ به شما اعلام می کنند، کاملا شما را راضی می کند و مسلما تبدیل ارز در این صراف یها برایتان از هر صرافی دیگری در استانبول مقرون به صرفه تر خواهد بود. این را هم بگوییم که صرافان بازار بزرگ در یک راسته مشخص و در کنار هم قرار گرفته اند و  شما این راسته را می توانید در نزدیکی خروجی بازار بزرگ استانبول به سمت منطقه محمودپاشا پیدا کنید. 

نتیجه: بهترین صرافی استانبول کدام است؟

با توجه به مواردی که به آن ها اشاره کردیم، باید بگوییم که نرخ تبدیل ارز در صرافی های بازار بزرگ استانبول از هر جای دیگری بهتر است. بعد از صرافی های این بازار، صرافی های محله تکسیم و سلطان احمد هستند که جزء بهترین صرافی های استانبول هستند. پس اگر برایتان ممکن بود، برای تبدیل دلار به لیر به صرافی های بازار بزرگ مراجعه کنید و اگر از نظرتان دسترسی به بازار بزرگ استانبول سخت بود، یکی از صرافی های محله تکسیم یا سلطان احمد را برای تبدیل دلار به لیر مد نظر بگیرید.

سخن نهایی

در نهایت باید بگوییم که گفته های این مطلب به عنوان پیشنهاد خدمتتان عرض شده اند. اما در نهایت این شما هستید که با مقایسه ای که در صرافی های مختلف استانبول انجام می دهید، باید تصمیم بگیرید که تبدیل ارز دقیقا در کدام صرافی برایتان مقرون به صرفه تر است. برای رزرو تور استانبول با همکاران ما در آژانس گردشگری مهرپرواز تماس بگیرید. راستی اگر تجربه ای در زمینه تبدیل ارز در استانبول دارید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید تا بقیه همراهان عزیز وب سایت مهر پرواز نیز از نظرات گوهربار شما استفاده کنند و به شکل بهتری در استانبول کار تبدیل ارز را انجام دهند.

 

 

درباره هزینه ها در ترکیه بیشتر بخوانید:

✔ برای سفر به ترکیه بهتر است با خودمان لیر ببریم یا دلار؟

✔ چقدر پول برای خرید در ترکیه کافی است؟

✔ هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

تفریحات بدروم در تابستان را بشناسید

تفریحات شهر بدروم ترکیه در تابستان، می تواند بسیار رویایی باشد. زیرا تفریحات تابستانی در بدروم بسیار جذاب هستند. برای اطلاعات بیشتر از سفر به شهر بدروم ترکیه با ما همراه باشید.

سفر به بدروم، بهترین شهر ترکیه در تابستان

اگر می خواهید حداقل یک هفته از تابستان امسال را به آن شکلی که در رویاهایتان هست، سپری کنید و سال ها از به یادآوردن خاطرات آن تابستان غرق خوشی شوید، ما به شما سفر به بدروم را پیشنهاد می کنید. می پرسید چرا؟ کافی است که ادامه مطلب را بخوانید تا با تفریحات تابستانی بدروم در تابستان آشنا شوید. با خواندن این مطلب متوجه می شوید که چرا خیلی از اروپایی ها، خیلی از ثروتمندان و حتی خیلی از سلبریتی ها برای تجربه یک تابستان جذاب و مفرح راهی بدروم می شوند و چرا می گویند تابستان های بدروم از تابستان های هر شهر دیگری در ترکیه جذاب تر هستند. پس با ما همراه باشید.

چرا بدروم را بهترین شهر ترکیه برای سفر تابستانی می دانند

 

تفریحات بدروم در تابستان

تفریحات بدروم را در ادامه بررسی می کنیم. ضمن اینکه شما می توانید با تور بدروم ترکیه در آژانس هواپیمایی مهرپرواز با قیمت مناسب به این شهر سفر کنید.

تفریح در سواحل، خلیج ها و کلاب های ساحلی بدروم

از آنجایی که بدروم یک شبنه جزیره است، هیچ کم و کاستی از نظر تنوع سواحل و خلیج های زیبا ندارد. چه شما عاشق این باشید که روی یک تخت آفتابگیری در حالی که یک لیوان آب پرتقال در دستانتان هست، دراز بکشید و چه دلتان بخواهد که در کلاب های ساحلی مفرح تفریح کنید، در هر صورت سفر به بدروم جوابگوی نیاز شما خواهد بود. در بدروم می توانید چندین و چند ساعت پشت سر هم را در سواحل زیبا سپری کنید و در نهایت با یک عالمه انرژی مثبت به هتلتان برگردید و بعد از استراحتی کوتاه، دوباره برای تجربه تفریحات تابستانی در بدروم از اتاقتان خارج شوید و فرصت کسب تجربه های جدید را دوباره و دوباره برای خودتان فراهم کنید.

تفریح در سواحل، خلیج ها و کلاب های ساحلی بدروم

 

کروز سواری در اطراف بدروم

کروز سواری تفریحی است که قدمت زیادی در بدروم دارد و هنوز که هنوزه همه به آن به چشم یک تفریح تابستانی جذاب در بدروم نگاه می کنند. در بدروم کشتی های کروز متعددی وجود دارد که با برنامه های 3 تا 4 شبه از ساحل بدروم فاصله می گیرند و در مسیرشان از چندین و چند جزیره یونانی نیز دیدن می کنند. تصورش را بکنید که در این کشتی های کروز، روزها می توانید ماهی بگیرید و غذای خودتان را با آن ماهی های تازه درست کنید، از برنامه های تفریحی جالب موجود در آن کشتی کروز بهره مند شوید و شب های در کابین های زیبایی که به عنوان اتاق خواب مسافران در نظر گرفته شده اند و یا بر روی عرشه کشتی و زیر نور ستارگان به خواب بروید. اگر این تصور برایتان جالب است، حتما برای تجربه کروز سواری هم که شده به بدروم سفر کنید.

تجربه ورزش های آبی مهیج در بدروم

بدروم به قدری امکانات تفریحی متنوع برای تجربه ورزش های آبی دارد که همه، چه کسانی که اهل هیجان هستند و چه کسانی که هیجان زیاد را نمی پسندند را راضی می کند. چه شما بخواهید غواصی را در یک روز تابستانی تجربه کنید و چه اهل تجربه ورزش هایی مثل اسکی روی آب، بنانا سواری یا حتی موج سواری باشید، در هر صورت سفر به بدروم می تواند شما را به خواسته تان برساند و فرصت لازم برای تجربه بهترین تفریحات تابستانی را برای شما فراهم کند. مطمئن باشید که با امکانات تفریحی جالبی که شهر بدروم دارد، شما هم می توانید بیشترین استفاده را از آن یک هفته ای ببرید که به سفر تابستانی به بدروم اختصاص داده اید.

تجربه ورزش های آبی مهیج در بدروم

 

سافاری با جیپ و روستا گردی در بدروم

هیچ تفریح تابستانی به اندازه جیپ سواری و سافاری با جیپ نمی تواند مهیج باشد. تصورش را بکنید که با سفر تابستانی به بدروم می توانید پشت یک جیپ بدون سقف بنشینید و در حالی که باد موهایتان و آفتاب صورتتان را نوازش می کند، از طریق جاده هایی که یکی از آن یکی زیباتر هستند، به روستاهایی برسید که هر کدامشان نوعی شگفتی هستند. در این میان می توانید در رستوران های محلی غذاهای خوشمزه و اصیل بدروم را نوش جان کنید و در نهایت آنقدر به شما خوش بگذرد که بابت اینکه بدروم را برای سفر انتخاب کرده اید، از خودتان تشکر کنید.

تفریح در پارک آبی بدروم به همراه خانواده

اگر می خواهید یک تفریح تابستانی در بدروم را انتخاب کنید که همه اعضای خانواده و یا همه همراهانتان در سفر از تجربه آن احساس رضایت کنند، ما به شما تفریح در پارک آبی بدروم را پیشنهاد می کنیم. احتمالا شما هم با ما در این زمینه موافق باشید که همیشه و در هر جایی، تفریح در پارک آبی یکی از جذاب ترین تفریحات تابستانی به حساب می آید. مخصوصا اگر آن جایی که در آن حضور دارید، شهر بدروم با آن پارک آبی جذاب و روبازش باشد. اگر از ما می شنوید، بهتر است که فرصت تفریح در پارک آبی هیجان انگیز بدروم را در طول سفر تابستانی به بدروم از خودتان نگیرید.

تفریح در کافه ها و کلاب های شبانه بدروم

جذابیت سفر تابستانی به بدروم به این است که امکان تفریح در طول این سفر در هر زمانی از شبانه روز ممکن است. شما می توانید به راحتی هر کدام از تفریحات این لیست را در طول روز تجربه کنید و وقتی که شب فرا رسید، با مراجعه به یکی از کافه ها و کلاب های شبانه بدروم، شب را با خوشی به صبح برسانید. از همه جالب تر اینکه این شهر یک سری کلاب های شناور هم دارد که در واقع داخل کشتی های مجهز برپا شده اند و امکان تفریحات شبانه در آن ها به بهترین شکل ممکن مهیا شده است.

تفریح در کافه ها و کلاب های شبانه بدروم

برای رزرو تور بدروم تابستان 1400 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. راستی به نظر شما کدامیک از تفریحات گفته شده در این لیست جالب تر هستند؟ شما دوست دارید تابستان امسال کدامیک از این تفریحات جذاب را در شهر توریستی و بی نظیر بدروم سپری کنید؟ خوشحال می شویم که نظرتان را با ما در میان بگذارید.

 

 

درباره بدروم بیشتر بخوانید:

✔ راهنمای سفر به بدروم

✔ بدروم بهتره یا آنتالیا؟

✔ قبل از سفر به بدروم این نکات ضروری را مطالعه کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۱ چقدر است؟ آیا کانادا کشور گرانی برای مهاجرت و زندگی است؟ تمامی هزینه های زندگی در کانادا را در این مطلب بررسی کرده ایم.

هزینه زندگی در کانادا ۲۰۲۱ چقدر است؟

اگر به دنبال یک مطلب مختصر و مفید درباره هزینه زندگی در کانادا هستید و می خواهید بدانید که هر ماه یا هر سال زندگی در کانادا چقدر هزینه دارد، این همان مطلبی است که به دنبالش بوده اید. ما می خواهیم در این مطلب هزینه های زندگی در کانادا را با همدیگر بررسی کنیم و ببینیم که آیا کانادا کشور گرانی برای زندگی هست یا نه! برای این منظور اول هزینه زندگی در کانادا ۲۰۲۱ را با هم بررسی می کنیم و بعد درباره حقوق میانگین مردم در کانادا صحبت می کنیم تا شما بتوانید با یک محاسبه ساده متوجه شوید که شما می توانید از پس هزینه های زندگی در کانادا بر بیایید یا خیر. با ما همراه باشید.

میانگین هزینه زندگی در کانادا 2021

قبل از اینکه به اعداد و ارقام مربوط به هزینه های زندگی در کانادا برسیم، باید این را به شما بگوییم که کانادا کشور بزرگی است و واقعیت این است که هزینه زندگی در هر کدام از شهرهای آن و هر کدام از مناطق آن با شهر یا منطقه دیگر متفاوت است. پس حتما این موضوع را مد نظر بگیرید و این را بدانید که شما می توانید بنا بر نیاز خود یک شهر ارزان یا گران در کانادا را برای زندگی انتخاب کنید. برای این منظور ما سعی می کنیم که در ادامه مطلب درباره تفاوت هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا نیز صحبت کنیم تا متوجه شوید که هزینه زندگی در یک شهر بزرگ در کانادا با شهرهای کوچکتر کانادا چقدر تفاوت دارد.

قیمت اجاره خانه در کانادا

قیمت اجاره خانه در شهرهای گران کانادا مثل تورنتو و ونکوور بسیار بالاست. شما برای اینکه بتوانید در یکی از این شهرها یک اتاق در یک خانه اشتراکی برای خود اجاره کنید، باید بین 850 تا 1،000 دلار کانادایی به صورت ماهانه هزینه کنید. در صورتی که اگر با همین پول به دنبال اجاره خانه در شهرهای دیگر کانادا باشید، به احتمال زیاد بتوانید یک خانه دو خوابه به نسبت خوب برای خود اجاره کنید. بدون اینکه مجبور باشید آن خانه را با شخص دیگری اشتراک بگذارید. این بدین معنی است که مبلغ اجاره یک اتاق در یک خانه اشتراکی در شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور به اندازه قیمت اجاره یک واحد آپارتمانی دو خوابه اختصاصی در شهرهای دیگر کاناداست. لازم به ذکر است که اگر شما بخواهید در تورنتو و ونکوور یک واحد آپارتمانی دو خوابه اجاره کنید، باید به صورت ماهیانه حدود 1،300 تا 2،200 دلار کانادایی را بابت اجاره منزل کنار بگذارید.

قیمت اجاره خانه در کانادا

هزینه خورد و خوراک در کانادا

هر فرد بزرگسال در کانادا که بخواهد غذاهای مقوی و مغذی را در طول ماه میل کند، باید حدودا 375 دلار را به صورت ماهانه برای خرید مواد اولیه غذایی هزینه کند. البته این را هم بگوییم که خیلی از افراد در کانادا چنین مبلغی را خرج خورد و خوراک خود نمی کنند و ممکن است که با توجه به رژیم غذایی که خودشان دارند، هزینه خورد و خوراکشان کمتر شود.

هزینه موبایل در کانادا

اگر شما بخواهید در کانادا از اینترنت همراه گوشی تلفن خود استفاده کنید و همزمان با آن تماس هایتان را هم بگیرید، باید یک بسته ماهانه به ارزش 45 تا 60 دلار کانادایی را خریداری کنید. لازم به ذکر است که بسته های مختلفی برای تلفن همراه در کانادا در نظر گرفته شده است و این مبالغ به صورت میانگین ذکر شده اند. نکته دیگر اینکه اگر شما بخواهید برای خانه تان در کانادا اینترنت خریداری کنید، باید بین 40 تا 150 دلار را به صورت ماهانه به عنوان هزینه دسترسی به اینترنت پرداخت کنید.

هزینه قبض موبایل در کانادا

 

قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی کانادا

هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کانادا در هر کدام از شهرهای این کشور با دیگری متفاوت است. مثلا اگر شما بخواهید در مونترئال زندگی کنید، این هزینه برایتان 86 دلار کانادایی در طول هر ماه تمام می شود. در صورتی که این هزینه در شهر تورنتو حدود 151 دلار کانادایی و در شهر ونکوور بین 98 تا 177 دلار کانادایی است. 

قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی کانادا

 

میانگین حقوق مردم در کانادا

میانگین درآمد ساعتی مردم در کانادا بسته به شهر یا ایالتی که در آن زندگی می کنند و تخصصی که دارند، بین 22 تا 31 دلار است. این یعنی اگر کسی 40 ساعت در هفته کار کند، بین 880 تا 1240 دلار برای هر هفته و در نتیجه حدود 3520 تا 4960 دلار در طول هر ماه درآمد خواهد داشت. البته مشخص است که این درآمدها به صورت میانگین هستند و ممکن است که یک نفر با توجه به تخصص بالایی که دارد یا شغلی که در آن مشغول فعالیت است، حقوق بالاتری از این میانگین دریافت کند.

سخن پایانی

حالا نوبت شماست که ماشین حساب دستتان بگیرید و ببینید که هزینه زندگی در کانادا بسته به شهری که برای اقامت مد نظر دارید، چقدر است و آیا آن هزینه به نظرتان گران هست یا خیر. اما مساله ای که مشخص است، این است که کسانی که در کانادا درآمد دارند و از همان درآمد هزینه زندگی در کانادا را می پردازند، زندگی برایشان سخت نمی گذرد و می توانند زندگی خوبی را در این کشور برای خودشان بسازند. برای اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به کانادا به آسان ترین و سریع ترین شیوه ممکن می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره کانادا بیشتر بخوانید:

✔ شرایط مهاجرت و زندگی در کانادا برای ایرانیان

✔ بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان

✔ مزایا و معایب زندگی در کانادا

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی و نکات و تجربیات کسانی که قبل از شما به دبی سفر کرده اند از موارد مهم در سفر به دبی است تا بهترین تجربه را داشته باشید که آن را بررسی کرده ایم.

راهنمای سفر به دبی و نکاتی که باید بدانید

چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که قبل از اینکه به دبی سفر کنید، از تجربیات کسانی که قبل از شما به دبی سفر کرده اند، مطلع شوید؟ تجربه هایی که یک به یک ارزشمندند و می توانند باعث شوند که شما از زمان و هزینه ای که به سفر به دبی اختصاص داده اید، بیشترین استفاده را کنید. با ما همراه باشید تا مهمترین تجربیات و نکات سفر به دبی را با شما در میان بگذاریم و اطلاعاتی را درباره سفر به دبی به شما بدهیم که هیچ کسی به شما نمی گوید!

بدون اینکه لحظه ای تامل کنید، یک "گو دبی کارت" بگیرید

خریدن گو دبی کارت هوشمندانه ترین کاری است که شما می توانید در طول سفر به دبی انجام دهید. این کارتی که در موردش صحبت می کنیم، کارتی است که برای توریستان در این شهر طراحی شده است تا بتوانند به شکل ارزانتری از جاهای دیدنی دبی بازدید داشته باشند. شما با این کارت می توانید از بالای برج خلیفه دیدن کنید، در تورهای گشت شهری دبی شرکت کنید و یک عالمه تفریحات جالب را در این شهر تجربه کنید که اگر این کارت را نداشته باشید، برایتان خیلی گران تمام می شوند. همچنین برای اینکه سفر ارزانی داشته باشید، می توانید تور ارزان دبی را از طریق  تماس با آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.

در دبی نگران دزد و سارق نباشید

خوبی دبی به این است که مسئولین و نیروهای پلیس آن به شدت از آن محافظت می کنند و سخت گیری های آن ها باعث شده که نرخ جرم و جنایات به شکل باورنکردنی پایین باشد. پس با این حساب بهتر است که شما با خیال راحت و بدون استرس از اینکه با سارق و دزد رو به رو شوید، به راحتی در این شهر گشت و گذار کنید و از آرامش بی نهایت این شهر لذت ببرید.

زودتر از موعد پرواز برگشتتان به فرودگاه دبی بروید

فرودگاه دبی فرودگاه خیلی بزرگی است و از این سو به آن سو رفتن در آن زمان خیلی زیادی را می طلبد. پس بهتر است که برای اینکه از پروازتان جا نمانید، زودتر از موعد پرواز برگشتتان در فرودگاه دبی حاضر باشید.

قبل از سفر به دبی در مورد داروهایتان تحقیق کنید

بعضی از داروها هستند که مصرف آن ها در ایران مشکلی ندارد، اما ممکن است که همان داروها در کشور امارات متحده عربی جزء داروهای ممنوعه باشند. از جمله آن ها می توان به داروهایی که حاوی کدوئین یا مسکن های دیگر هستند، اشاره کرد. پس اگر داروی خاصی را مصرف می کنید، حتما از پزشکتان یا هر کسی که در این باره اطلاعات کامل دارد، سوال بپرسید و ببینید که حمل آن دارو در دبی آزاد هست یا خیر.

شانس استفاده از خدمات مراکز اسپا دبی را از دست ندهید

خیلی از توریستان این را نمی دانند که دبی مراکز اسپا و ماساژ لوکسی دارد. اما هر کسی که وارد یکی از این مراکز اسپا در دبی می شود، تا عمر دارد از تجربه خوب گرفتن ماساژ در این کشور تعریف می کند. پس بهتر است که شما هم شانس استفاده از خدمات مراکز اسپا دبی را از دست ندهید.

از مراکز خرید دبی فقط برای خرید کردن استفاده نکنید

فراموش نکنید که مراکز خرید دبی فقط برای خرید و فروش طراحی نشده اند و امکانات دیگری هم دارند. در خیلی از مراکز خرید دبی مراکز تفریحی مختلف تعبیه شده است. از جمله این مراکز تفریحی می توان به شهربازی، پیست اسکی سرپوشیده و آکواریوم اشاره کرد. با این اوصاف بهتر است که بعد از انجام خریدتان، سریع از مراکز خرید دبی خارج نشوید و حتما از امکانات تفریحی آن ها نیز استفاده کنید.

از مراکز خرید دبی فقط برای خرید کردن استفاده نکنید

 

غذاهای کشورهای مختلف را در دبی امتحان کنید

خوب است این را بدانید که در رستوران های دبی همه مدل غذایی از غذاهای اماراتی گرفته تا غذاهای فیلیپینی، یمنی، بنگلادشی، اتیوپی، پاکستانی، افغانستانی و حتی ایرانی سرو می شوند. پس بهتر است که در هنگام انتخاب غذا در دبی، محافظه کاری را کنار بگذارید و خودتان را برای امتحان کردن طعم های جالب و جدید در رستوران های شهر دبی آماده کنید.

غذاهای کشورهای مختلف را در دبی امتحان کنید

 

از زمان حراجی های دبی مطلع باشید

یک بار در ماه ژانویه و در هنگام برگزاری فستیوال خرید دبی و یک بار در ماه جولای و در زمان فستیوال خرید تابستانه دبی که با نام جشنواره سورپرایزهای تابستانی دبی نیز شناخته می شود، لباس های مراکز خرید دبی حراج می خورند. پس اگر قصد خرید لباس دارید، هوشمندانه است که یکی از این دو ماه را برای سفر به دبی انتخاب کنید.

روزهای جمعه و شنبه روزهای آخر هفته در دبی هستند

معمولا در بیشتر کشورهای خارجی، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. اما در دبی روزهای جمعه و شنبه را به عنوان روزهای اخر هفته می شناسند. در واقع هفته ها در دبی از روز یکشنبه شروع می شوند.

دبی شهر خوبی برای قدم زدن نیست

نکته مهمی که باید درباره سفر به دبی بدانید، این است که دبی شهر خوبی برای قدم نیست و شما باید همه مسافت ها را در آن با ماشین طی کنید. به خاطر اینکه دبی هوای گرمی دارد، این شهر برای پیاده روی طراحی نشده است و بیشتر به طراحی خیابان ها و بزرگراه ها برای عبور ماشین ها توجه شده است. در حقیقت قدم زدن در دبی در حالی که ماشین ها با سرعت 120 کیلومتر در ساعت از کنارتان عبور می کنند، حس خیلی جالبی ندارد و با این اوصاف بهتر است که شما هم به دنبال پیاده روی در دبی در طول سفرتان به این شهر نباشید.

دبی شب های بسیار سرزنده و مهیجی دارد

با اینکه خیلی از توریستان این مساله را نمی دانند، اما واقعیت این است که دبی کافه های شبانه عالی دارد که معمولا تا ساعت 3 صبح باز هستند. ضمن اینکه یک سری کشتی کروز تفریحی در دبی وجود دارد که در طول شب مهمانی های مفرحی در آن ها برپا می شود.

دبی شب های بسیار سرزنده و مهیجی دارد

 

دبی در کنار مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی نیز دارد

به شما توصیه می کنیم که بعد از اینکه خوب در میان مراکز خرید دبی و فروشگاه های لوکس آن گشت و گذار کردید، به بازارهای سنتی دبی مثل بازار طلا فروش ها و بازار ادویه دبی نیز سر بزنید. این بازارها حال و هوای جالبی دارند و بازدید از آن ها رنگ و بوی جدیدی به سفر شما به دبی می دهد.

مردم دبی به مسابقه شترسواری علاقه ویژه ای دارند

اگر احیانا در زمان سفر شما به دبی یک مسابقه شترسواری در دبی برپا شده بود، حتما در آن شرکت کنید. جذابیت این مسابقه ها در دبی به این است که در آن ها سوارکار واقعی روی شترها وجود ندارد و شترها با یک سری ربات کنترل می شوند. یادتان باشد که شرکت در مسابقه این ربات ها به عنوان تماشاچی، تجربه بسیار جالبی است که فقط می توانید آن را در دبی کسب کنید.

مردم دبی به مسابقه شترسواری علاقه ویژه ای دارند@

 

 

درباره دبی بیشتر بخوانید:

✔ دبی در فصل تابستان تا چه اندازه گرم می شود؟

✔ چقدر پول با خودمان به دبی ببریم؟

✔ فصل حراج دبی چه زمانی است؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است

چه کشور هایی تحصیل رایگان دارند؟

مهاجرت به یک کشور دیگر و تحصیل رایگان در آن برای خیلی از آدم ها شبیه به یک رویاست. رویایی که برای افراد زیادی به حقیقت می پیوندد. کسانی که به هوشمندی، از یک دانشگاه رایگان در یک کشور پیشرفته پذیرش می گیرند و خودشان را برای رو به رو شدن با یک فرهنگ جدید، مردم جدید، جاهای جدید، غذاهای جدید و تجربه های جدید آماده می کنند. اگر شما هم می خواهید یکی از این افراد هوشمند باشید و شما هم رویای تحصیل رایگان در کشورهای خارجی را در سر دارید، این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه می خواهیم در مورد کشورهایی با تحصیل رایگان با شما صحبت کنیم که امکان بورسیه نیز در آن ها وجود دارد یا اینکه تحصیل در آن ها خیلی ارزان است.

 

تحصیل رایگان در کدام کشورها امکان پذیر است؟

در این بخش شرایط کشورهایی که تحصیل در آن ها رایگان است را بررسی می کنیم. با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

تحصیل رایگان در آلمان

وقتی صحبت از تحصیل در یک کشور خارجی پیشرفته به صورت رایگان یا با حداقل هزینه می شود، اول از همه حرف آلمان به میان می آید. آلمان کشوری است که تحصیل در دانشگاه های دولتی آن کاملا رایگان است و پذیرفته شدن در یکی از آن ها می تواند زندگی هر کسی را تغییر دهد. ضمن اینکه یک سری دانشگاه ارزان نیز در آلمان وجود دارد که اگرچه مثل دانشگاه های دولتی آلمان کاملا رایگان نیستند، اما تحصیل در آن ها نیز مقرون به صرفه است. شهریه این دانشگاه هایی که در موردشان صحبت می کنیم، بین 150 تا 250 دلار است و به نسبت سطح علمی بالایی که دارند، گزینه های بسیار خوبی برای تحصیل محسوب می شوند. 

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل رایگان در نروژ

در نروژ امکان تحصیل رایگان در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد و این موهبتی است که دانشجویان مختلف از کشورها و ملیت های متنوع می توانند از آن استفاده کنند. البته فقط کسانی می توانند از موقعیت تحصیل رایگان در نروژ بهره ببرند که به زبان نروژی مسلط باشند. لازم به ذکر است که بیشتر دروس دانشگاه های نروژ از جمله دروس مقطع کارشناسی در این کشور به این زبان تدریس می شوند و اگر کسی زبان نروژی را بلد نباشد، عملا شانسش برای پذیرفته شدن در این دانشگاه های رایگان از دست می دهد. با این اوصاف اگر شما می خواهید برای تحصیل رایگان در نروژ اقدام کنید، بهتر است که قبل از هر کاری یادگیری زبان نروژی را آغاز کنید.

تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در سوئد

نکته مهمی که باید درباره تحصیل در سوئد بدانید، این است که در این کشور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشجویان غیر اروپایی شهریه دریافت می شود. اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که تحصیل در مقطع دکتری در این کشور رایگان است و از همه جالب تر اینکه کسانی که برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئد پذیرفته می شوند، جدای از تحصیل رایگان، حقوق ماهیانه نیز دریافت می کنند. با این حساب اگر شما به دنبال تحصیل رایگان در اروپا در مقطع دکتری هستید، می توانید به دانشگاه های کشور سوئد نیز فکر کنید.

تحصیل رایگان در سوئد

تحصیل رایگان در جمهوری چک

در جمهوری چک از دانشجویان مقاطع تحصیلی بالا هزینه ای به عنوان شهریه دریافت نمی شود. در واقع در جمهوری چک این یک قانون است که هیچ دانشجویی از هیچ ملیتی نباید برای تحصیل در مقاطع تحصیلی بالا در جمهوری چک هزینه پرداخت کند. البته این به شرطی است که آن دانشجو به زبان رسمی این کشور یعنی زبان چکی مسلط باشد. در غیر این صورت اگر کسی بخواهد دروسش را به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور پاس کند، باید حدود 70 هزار پوند بابت تحصیل در جمهوری چک هزینه کند.

تحصیل رایگان در جمهوری چک

تحصیل رایگان در فرانسه

دانشجویان خارجی می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در بیشتر دانشگاه های دولتی فرانسه به رایگان انجام دهند. حتی در دانشگاه هایی از فرانسه که به اصطلاح تحصیل رایگان نیست، باز هم شهریه ها بسیار پایین هستند و این بدین معنی است که هر کسی می تواند با کمی تلاش از یک دانشگاه خوب رایگان یا ارزان در فرانسه پذیرش بگیرید. از این مساله که بگذریم، باید بگوییم که واقعا زندگی در کشوری که برج ایفل را در خود جای داده و شهری به زیبایی پاریس دارد، بسیار وسوسه انگیز است و مسلما زندگی در این کشور جدای از تحصیل رایگان مزایای دیگری هم برایتان خواهد داشت.

تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل ارزان در بلژیک

بلژیک یکی از بهترین گزینه های موجود برای تحصیل ارزان در اروپاست. شهریه دانشگاه های بلژیک برای دانشجویان بین المللی بسیار ارزان است و با این اوصاف دانشجویان می توانند با گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، با کمترین هزینه یک فرصت عالی و ناب را برای زندگی در یک کشور درجه یک پیدا کنند.

تحصیل ارزان در بلژیک

تحصیل ارزان در یونان

یونان که به آن سرزمین خدایان نیز گفته می شود، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل ارزان است. در این کشور شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی پایین است. ضمن اینکه هزینه زندگی نیز در این کشور فوق العاده پایین است. همین باعث شده که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های یونان اقدام کنند. 

تحصیل ارزان در یونان

تحصیل ارزان در اسپانیا

در اسپانیا امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان کشورهای اروپایی فراهم شده است. این بدین معنی است که دانشجویان خارجی غیر اروپایی که قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را داشته باشند، باید یک هزینه ای را تحت عنوان شهریه به دانشگاه مورد نظرشان پرداخت کنند. اما خوشبختانه باید بگوییم که شهریه دانشگاه های اسپانیا خیلی پایین است و با این اوصاف تحصیل در آن ها برای دانشجویان غیر اروپایی نیز مقرون به صرفه است.

تحصیل ارزان در اسپانیا

شما ترجیح می دهید که در کدام یک از این کشورهای اروپایی به رایگان تحصیل کنید؟ اگر انتخاب با شما باشد، شما دانشگاه های کدام کشور را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب می کنید؟ امیدواریم که انتخابتان هر کشوری که هست، بتوانید به راحتی هر چه تمام تر از یکی از دانشگاه های خوب آن کشور پذیرش بگیرید و شما هم شانس تحصیل و زندگی در یک کشور پیشرفته را در زندگی به دست بیاورید. برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز در تماس باشید. 

 

درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بخوانید:

✔ بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

✔ راهنمای کامل و جامع اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

✔ آیا مالزی برای تحصیل خوب است؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جشنواره بالن کاپادوکیا در ترکیه تجربه ای مهیج و جذاب

فستیوال بالن ترکیه در کاپادوکیا

کاپادوکیا شهر غارها، خانه های صخره ای، دودکش های پری و بالن های رنگارنگ و زیباست. شهری که سفر به آن در هر روز و ماهی از سال می تواند جذاب باشد. اما از همه روزهای سال که بگذریم، 4 روز در سال است که کاپادوکیا در طول آن ها از همیشه جذاب تر میشود. 4 روزی که کاپادوکیا میزبان یک فستیوال به نام جشنواره بالن ترکیه یا فستیوال کاپادوکس می شود و برنامه های مفرح همراه با پرواز بالن های زیبا و رنگارنگ در آن اجرا می شوند. با ما همراه باشید تا شما را با جشنواره بالن کاپادوکیا آشنا کنیم و به شما بگوییم که در زمان برگزاری این جشنواره در این شهر مرکزی در ترکیه دقیقا چه خبر می شود.

فستیوال بالن کاپادوکیا

درباره شهر زیبای کاپادوکیا

کاپادوکیا شهری است که هر روز بیش از 100 بالن رنگارنگ در آسمان آن به پرواز می آیند و با وجود این بالن ها می توان گفت که هر روز در کاپادویکا جشنواره بالن برقرار است. اما سوال این است که دقیقا در جشنواره بالن کاپادوکیا چه اتفاقی می افتد که در روزهای دیگر سال نمی افتد؟ بالن سواری در جشنواره کاپادوکیا چه تفاوتی با بالن سواری در روزهای معمولی کاپادوکیا دارد؟ در ادامه بیشتر در این باره توضیح می دهیم. اما قبل از آن بهتر است که با هم این را بررسی کنیم که کاپادوکیا کجای ترکیه است و چگونه می توان به کاپادوکیا سفر کرد؟

شهر کاپادوکیا کجاست؟

شهر کاپادوکیا در ناحیه مرکزی کشور پهناور و زیبای ترکیه قرار گرفته است. شهری که حدودا 760 کیلومتر با استانبول، 570 کیلومتر با آنتالیا و 320 کیلومتر با آنکارا فاصله دارد. لازم به ذکر است که از ایران تورهای بسیار مفرح و قیمت مناسبی به مقصد کاپادوکیا برگزار می شوند و شما با شرکت در آن ها می توانید به راحتی هرچه تمام تر به کاپادوکیا به عنوان سحرآمیزترین شهر ترکیه و یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور سفر کنید. شما می توانید در هنگام سفر با تور ترکیه و یا تور استانبول به این ناحیه نیز سفر داشته باشید.

حالا اگر می خواهید این سفر را به خاص ترین شکل ممکن تجربه کنید، پیشنهادمان به شما این است که در زمان برگزاری جشنواره بالن کاپادوکیا راهی این شهر شوید. در ادامه درباره زمان برگزاری این جشنواره، مکان برگزاری آن و همین طور برنامه های تفریحی مربوط به آن به شما توضیحات مفیدی را ارائه می کنیم.

درباره جشنواره بالن کاپادوکیا

جشنواره کاپادوکیا که شرکت در آن کاملا رایگان است، یکی از جالب ترین و دیدنی ترین فستیوال های ترکیه محسوب می شود. جشنواره ای که در طول آن آسمان کاپادوکیا پر از بالن هایی می شود که یکی از دیگری زیباتر هستند. جشنواره ای که در طول آن نمایشگاه های جالب و غرفه های فروشگاه هایی خاص برپا می شوند و انواع و اقسام برنامه های تفریحی، شاد و مفرح تدارک دیده می شود تا حال تک تک شرکت کنندگان این فستیوال فارغ از سنی که دارند، خوب و خوش بشود.

البته این را هم بگوییم که با اینکه شرکت در فستیوال کاپادوکیا رایگان است، اما کسانی که قصد بالن سواری را داشته باشند، باید نفری 60 تا 180 یورو هزینه کنند. هرچند که خیلی از توریستان معتقدند که دیدن پرواز بالن های رنگارنگ از روی سطح زمین خیلی جذاب تر از دیدن زمین کاپادوکیا از داخل بالن است! این بدین معنی است که حتی اگر شما سوار بالن ها هم نشوید، می توانید از زیبایی های کاپادوکیا در زمان پرواز بالن ها استفاده کنید و مجبور نیستید که حتما برای بالن سواری در این شهر هزینه کنید. 

درباره جشنواره بالن کاپادوکیا

برنامه های مفرح جشنواره کاپادوکیا

در طول جشنواره کاپادوکیا برنامه های تفریحی از صبح زود شروع می شوند و تا آخر شب ادامه پیدا می کنند. اول از همه از ساعت 6 صبح یکی یکی بالن ها به آسمان فرستاده می شوند و توریستان با چشمانی که برق شادی در آن ها دیده می شود، سوار بالن هایی می شوند که بر فراز اماکن دیدنی و جاذبه های طبیعی عجیب و جذاب کاپادوکیا حرکت می کنند. در این روزها بیش از 150 بالن رنگارنگ به علاوه 20 بالن عجیب و متفاوت که هر کدامشان به شکل یک حیوان ساخته شده اند، در آسمان کاپادوکیا به پرواز در می آیند و آسمان کاپادوکیا از همیشه زیباتر می شود.

از آن طرف، در روز اول و سوم جشنواره، در حوالی ساعت 8 شب بعضی از بالن ها نورپردازی می شوند و دوباره به آسمان فرستاده می شوند. علاوه بر این ها در حوالی ساعت 9 شب، برنامه های زنده و کنسرت های جالبی در جشنواره کاپادوکیا اجرا می شوند که حال جشنواره را بهتر می کنند. در ضمن امکان تجربه تفریحات مخلتف از اسب سواری گرفته تا سافاری با جیپ و یک عالمه تفریحات مفرح دیگر در کاپادویکا فراهم می شود. با این اوصاف می توان گفت که اگر در طول جشنواره بالن کاپادوکیا به این شهر سفر کنید، از صبح تا شب تجربه های مختلفی را کسب خواهید کرد و از تک تک ثانیه های اقامتتان در کاپادوکیا استفاده خواهید کرد.

زمان محل برگزاری جشنواره کاپادوکیا

 فستیوال کاپادوکیا معمولا در روزهای 3 تا 6 جولای یعنی 12 تا 15 تیر جشنواره کاپادوکیا در منطقه ای به نام اورگوپ که یکی از زیباترین مناطق گردشگری کاپادوکیاست، برگزار می شود. 
با این اوصاف اگر شما هم به تماشای بالن های رنگارنگ، بالن سواری، تجربه تفریحات هیجان انگیز، تماشای نورپردازی شب، شرکت در کنسرت های موسیقی و همین طور شرکت در نمایشگاه های مختلف علاقه دارید، باید حتما سفر به کاپادوکیا را در طول جشنواره بالن کاپادویکا تجربه کنید. برای رزرو تور ارزان قیمت کاپادوکیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

 

درباره کاپادوکیا ترکیه بیشتر بخوانید:

✔ بالن سواری در یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا

✔ سفر به کاپادوکیا ترکیه با بالون های رنگارنگ و دودکش های پری!

✔ کاپادوکیا معروف ترین شهر بالن ترکیه

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

زیباترین شهرهای جهان کدام شهرها هستند؟

زیباترین شهرهای جهان از نگاه مردم دنیا

تا به حال شده که به یک شهری در ایران یا یک کشور خارجی بروید و در همان دقایق اولیه عاشق آن شهر شوید؟ یا تا به حال شده که تصاویر یک شهر را نگاه کنید و با خودتان بگویید که این شهر زیباترین شهر دنیاست؟ واقعا به نظر شما زیباترین شهر دنیا کدام شهر است؟ کدام شهر است که زیباییش قابل مقایسه با هیچ شهر دیگری در جهان نیست؟ راستی فکر می کنید که نظر بقیه مردم جهان در این باره چیست؟ به نظرتان مردم دنیا فکر می کنند که کدام شهرهای جهان از بقیه شهرها زیباتر هستند؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوال را به شما بدهیم و رده بندی زیباترین شهرهای جهان از نگاه مردم جهان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید و ببینید که آیا شهر مورد نظر شما نیز در این لیست قرار دارد یا خیر.

14- ونکوور در کانادا

ما در این لیست از آخر به اول زیباترین شهرهای جهان را معرفی می کنیم. چهاردهمین شهری که در لیست ما یعنی لیست زیباترین شهرهای دنیا قرار گرفته، شهر ونکوور کاناداست. شهری که لوکیشن بسیار خاصی در میان آب و کوهستان دارد و با آسمان خراش هایی که در هر منطقه از آن سر به فلک کشیده اند، زیبایی سحرآمیزی پیدا کرده است. 

ونکوور در کانادا

13- سیدنی در استرالیا

شهر سیدنی در استرالیا با بندر زیبا، سواحل خاص و آن ساختمان معروفی که دارد و ما آن را به نام اپرای سیدنی می شناسیم، به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. شهری که مطمئنیم اگر شما هم به تصاویر آن نگاهی بیندازید، قبول می کنید که باید آن را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان معرفی کنیم.

سیدنی در استرالیا

12- سویل در اسپانیا

سویل شهری است که به یمن وجود اماکن تاریخی و بناهای زیبایی که در آن قرار گرفته اند، به لیست زیباترین شهرهای دنیا وارد شده است. شهری که قدم زدن در خیابان های آن می تواند به شما شانس دیدن بعضی از زیباترین ساختمان ها و بناهای دنیا را بدهد و این همان نکته ای است که باعث شده سویل از دید مردم جهان به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل شود. 

11- سان سباستین در اسپانیا


به جز سویل، یک شهر دیگر به نام سان سباستین نیز در اسپانیا وجود دارد که آن هم جزء زیباترین شهرهای دنیاست. این شهری که در موردش صحبت می کنیم، هیچ وقت نقش مهمی در صنعت اسپانیا نداشته است. اما با این حال همیشه از نظر توریستی محبوب بود است. این شهر در گذشته تفرجگاه خانواده سلطنی بوده است و حالا با سواحل زیبایی که دارد، کل دنیا را شیفته خودش کرده است و علاوه بر همه این ها، غذاهایش نیز در دنیا بسیار معروف هستند.

سان سباستین در اسپانیا

10- ریو دو ژانیرو در برزیل

ریو دو ژانیرو به خاطر سواحلش و همین طور به خاطر مجسمه معروفی که تحت عنوان مجسمه مسیح منجی در خود جای داده، نظر توریستان زیادی را به خود جلب کرده است. این شهر هم از نظر زیبایی طبیعی و هم از نظر زیبایی ساختمان ها و بناهایی که دارد، حرف ها زیادی برای گفتن دارد و واقعا استحقاق این را دارد که جایگاه دهم را در لیست زیباترین شهرهای دنیا به خودش اختصاص دهد.

ریو دو ژانیرو در برزیل

9- کیوتو در ژاپن

کیوتو شهری است که صدها سال فرهنگ و تاریخ ژاپنی را در قلب خودش حفظ کرده است. شهری که کوه های زیبایی دارد و معابد سنتی بسیار خاصی را در خود جای داده است. شهری که درختانش زیباترین شکوفه های دنیا را دارند و خانه هایش یکی از دیگری زیباتر هستند. با این اوصاف مشخص است که چرا مردم جهان کیوتو را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان می شناسند.

8- بریزبن در استرالیا

بریزبن علاوه بر اینکه بسیار سرسبز است، یک رودخانه بسیار زیبا هم دارد که دقیقا از مرکز شهر می گذرد و علاوه بر همه این ها معماری بسیار مدرن و جالبی دارد. همه این ها در کنار هم باعث شده که بریزبن به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا معرفی شود و تصاویرش نظر هر کسی را به خود جلب کنند.

7- ونیز در ایتالیا

مطمئنیم که شما هم انتظار این را داشتید که یکی از جایگاه های لیست زیباترین شهرهای دنیا به شهر ونیز اختصاص داده شده باشد. شهری که به آن عنوان یکی از رومانتیک ترین شهرهای دنیا را داده است و هر کسی آرزوی دیدن آبراه های زیبا، ساختمان های شکیل، قایق های جذاب و معماری کلاسیک بناهایش را داشته باشد.

6- پراگ در جمهوری چک

جایگاه ششم در لیست زیباترین شهرهای جهان به شهر پراگ در جمهوری چک اعطا شده است. شهری که هم در طول روز و هم در طول شب جذابیت زیادی دارد. شهری که همه توریستان شیفه روزهای زیبایش و همین طور شب هایش و شور و حالی که در زمان تاریکی شب دارد، هستند. شهری که شما می توانید روزها با قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده اش زیبایی را به چشم ببینید و از طرفی می توانید از شب های سزنده اش برای دیدن هر چه بیشتر زیبایی های آن استفاده کنید.

5- لندن در انگلیس

لندن شهری زیبا و سرسبز است که ساختمان های پارلمان بسیار زیبا و یک کاخ بسیار شگفت انگیز به نام کاخ باکینگهام را در خود جای داده است. شهری که همه چیز در آن زیباست و خیابان ها، ساختمان ها و اماکن توریستی آن یکی از دیگری جذاب تر و دیدنی تر هستند. شهری که نه تنها یکی از زیباترین شهرهای اروپا، بلکه یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان است و محال است که کسی از سفر به آن تجربه خوبی نداشته باشد.

لندن در انگلیس

4- ادینبورگ در اسکاتلند

ادینبورگ بیش از هر مساله دیگری به خاطر فستیوال سالانه ای که دارد، در دنیا معروف شده است. اما واقعیت این است که جذابیت های ادینبورگ فقط به این فستیوال مربوط نمی شود و واقعا از هر نظر شهر زیبایی به حساب می آید. شهری که یک کوه آتشفشانی غیر فعال دارد که چشم اندازش به پایتخت اسکاتلند بی نظیر است. شهری که اگر یک بار از آن دیدن کنید یا حداقل چند تا از تصاویر آن را ببینید، مطمئن می شوید که واقعا استحقاق این را دارد که جایگاه چهارم را در لیست زیباترین شهرهای دنیا کسب کنید. 

ادینبورگ در اسکاتلند

3- پاریس در فرانسه

شهر پاریس را به عنوان جذاب ترین و مسحورکننده ترین شهر اروپا می شناسند. شهری که هر کسی شیفته خیابان ها و بلوارهای زیبایی که دارد و صد البته برج ایفل آن می شود. شهری که همیشه و همیشه بین توریستان محبوبیت داشته است و همیشه نظر دوستداران هنر و معماری را به خود جلب کرده است.

2- فلورانس در ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس با آن گنبد معروف و زیبایی که دارد، تنها یکی از بناهای جذابی است که باعث شده اند فلورانس به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل شود. این شهر با رودخانه زیبایی که دارد و دقیقا از قلب شهر می گرد و همین طور با وجود بناهای زیبا با معماری های فوق العاده ای که دارد، توانسته گوی رقابت از را بسیاری از شهرهای زیبای دنیا بدزد و در لیست ما جایگاه دوم را به خودش اختصاص دهد. 

فلورانس در ایتالیا

1-رم در ایتالیا

از همه شهرهای این لیست که بگذریم، باید بگوییم که این شهر رم است که توانسته عنوان زیباترین شهر دنیا را به خودش اختصاص دهد. شهری که ساختمان هایی به قدمت هزار سال را در خود جای داده است، در هنر و معماری حرف اول را می زند و میدان های تاریخی آن به معنای واقعی کلمه شگفت انگیز هستند.

کلام پایانی

اگر فقط یک حق انتخاب داشتید، دوست داشتید که از کدام شهر این لیست دیدن کنید؟ نظرات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید. برای اخذ دریافت ویزای شینگن یا خرید انواع تور مانند تور تابستان 1400 با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره کشورهای مختلف جهان بیشتر بخوانید:

✔ زیباترین خیابان های جهان را بشناسید

✔ خوش آب و هواترین کشورهای جهان کدام کشورها هستند؟

✔ بزرگترین فرودگاه جهان را بشناسید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

فاکتورهای متعددی را باید لحاظ کنیم تا بتوانیم به این نتیجه برسیم که واقعا برای ایرانیان کدام کشورها برای مهاجرت تحصیلی بهتر هستند. از جمله این فاکتورها می توان شهریه دانشگاه ها، هزینه زندگی، زبان محلی مردمان آن کشور، رنکینگ دانشگاه های آن کشور و البته پروسه اخذ ویزای تحصیلی و همین طور فرصت های شغلی پس از اتمام تحصیل اشاره کرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، ما یک لیست از بهترین کشور برای تحصیل برایتان تهیه کرده ایم که با کمک آن می توانید راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها را انتخاب کنید.

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای ایرانیان

استرالیا یکی از محبوب ترین کشورها بین دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران است. اگر شما به استرالیا مهاجرت تحصیلی کنید، می توانید از مزایای کیفیت تحصیلی بالا، کیفیت بالای زندگی، موقعیت های شغلی مناسب و همین طور تحصیل به زبان انگلیسی بهره مند شوید. مورد اصلی که باعث می شود استرالیا به خاطر آن به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان تبدیل شود، این است که در این کشور امکان گرفتن اقامت دائم برای ایرانیان وجود دارد. ضمن اینکه استرالیا یک کشور چند فرهنگی است و زندگی در آن برای ایرانیان راحت است. اگر شما از یکی از دانشگاه های استرالیا پذیرش بگیرید، این احتمال برایتان وجود دارد که بعد از اتمام تحصیلتان در یک شرکت معتبر در این کشور مشغول کار شوید و برای همیشه در کشور پیشرفته استرالیا ماندگار شوید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا برای ایرانیان

کانادا کشوری است که از آن به عنوان سرزمین فرصت ها یاد می کنند. واقعا هم باید بگوییم که این کشور لیاقت چنین عنوانی را دارد. شانس بالای گرفتن اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصیلی باعث شده که ایرانیان زیادی برای تحصیل وارد کانادا شوند. ضمن اینکه کیفیت زندگی و همین طور استاندادهای آموزشی در این کشور زیاد است و با این اوصاف از هر نظر، کانادا یک کشور ایده آل برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

مهاجرت تحصیلی به مالزی برای ایرانیان

دلایل متعددی وجود دارد که به خاطرشان در چند سال گذشته هزاران دانشجوی ایرانی برای ادامه تحصیل به مالزی مهاجرت کرده اند. اولا اینکه مالزی برای ایرانیان یکی از راحت ترین کشورها برای گرفتن مهاجرت تحصیلی است. ضمن اینکه در مالزی شعب متعددی از دانشگاه های معتبر آمریکا، استرالیا و انگلستان وجود دارد که تحصیل در آن ها می تواند برای هر کسی یک رزومه قوی محسوب شود. نکته دیگر اینکه در دانشگاه های مالزی آموزش ها به زبان انگلیسی انجام می شود و با این حساب ایرانیانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند، به راحتی می توانند در دانشگاه های مالزی تحصیل کنند و دغدغه یاد گرفتن زبان دیگر را نداشته باشند. دلیل بعدی این است که هزینه زندگی در مالزی به نسبت هزینه زندگی در کشورهای اروپایی پایین تر است. نکته دیگر اینکه اسلام دین اصلی مردم مالزی است و زندگی در این کشور برای مسلمانان ایرانی راحت است.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای ایرانیان

انگلیس از این نظر به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان شناخته می شود که یک کشور چند فرهنگی است، دانشگاه های بی نظیری دارد و مردمانش به زبان انگلیسی صحبت می کنند. ضمن اینکه در این کشور جمعیت ایرانیان زیاد است و کسی در آن احساس غریبی نمی کند. این را هم بگوییم که جمعیت مسلمانان در این کشور زیاد است و تا دلتان بخواهد قصابی های متعدد برای خرید گوشت حلال و همین طور رستوران های حلال در انگلستان وجود دارد. لازم به ذکر است که ایرانیانی که برای تحصیل به انگلستان مهاجرت می کند، این شانس را پیدا می کنند تا اولا از امکانات بهترین دانشگاه های دنیا بهره مند شوند و دوما اینکه می توانند در طول تحصیلشان در این کشور مهارت های زبان انگلیسی خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهند.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس برای ایرانیان

مهاجرت تحصیلی به آلمان برای ایرانیان

این یک واقعیت است که کیفیت آموزش در آلمان بسیار بالاست. جدای از این مساله، تحصیل در این کشور برای ایرانیان مزیت های متعدد دیگری هم دارد که از جمله آن ها می توان به امکانت تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان اشاره کرد. گفتنی است که در آلمان ایرانیان متعددی زندگی می کنند و کسانی که به آلمان مهاجرت می کنند، این فرصت را دارند که در این کشور دوستان ایرانی و همزبان پیدا کنند. ضمن اینکه در آلمان رستوران ها و سوپرمارکت های ایرانی متعددی وجود دارد که همیشه نظر دانشجویان ایرانی را به خودشان جلب می کنند. تنها مشکل تحصیل ایرانیان در آلمان این است که متقاضیان مجبور هستند که زبان آلمانی را هم یاد بگیرند. چراکه بیشتر رشته ها مخصوصا در مقطع کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند.

مهاجرت تحصیلی به نروژ برای ایرانیان

نروژ را می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی و همین طور به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان معرفی کرد. با اینکه هزینه زندگی در نروژ بالاست، اما به خاطر اینکه تحصیل در این کشور رایگان است، ایرانیان متعددی در طول سال برای تحصیل به نروژ مهاجرت می کنند. اگر کسی به نروژ مهاجرت تحصیلی کند، می تواند از یک طرف از استانداردهای بالای آموزش در نروژ بهره مند شود و از طرفی از کیفیت بالای زندگی در نروژ لذت ببرد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که بیشتر مردم نروژ به زبان انگلیسی مسلط هستند و ارتباط گرفتن با آن ها برای ایرانیان راحت است. نکته دیگر اینکه دروس مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در نروژ به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در نتیجه تحصیل در نروژ در این دو مقطع برای ایرانیانی که به زبان انگلیسی مسلطند، کار راحتی است.

مهاجرت تحصیلی به نروژ برای ایرانیان

مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانیان

ترکیه به این دلیل که همسایه ایران است و به این دلیل که از نظر فرهنگی شباهت زیادی با ایران دارد، برای ایرانیان گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. ضمن اینکه تحصیل و زندگی در ترکیه برای ایرانیان مقرون به صرفه است و از طرفی دانشجویان ایرانی در ترکیه به راحتی می توانند برای دیدار خانواده و فامیل به ایران رفت و آمد داشته باشند. 

مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانیان

مهاجرت تحصیلی به امارات متحده عربی برای ایرانیان

در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به امارات بین ایرانیان باب شده است. دلیل این امر این است که تحصیل در دانشگاه های امارات می تواند مثل یک پل برای مهاجرت به کشورهایی مثل استرالیا، آمریکا و انگلیس عمل کند. چراکه در امارات دانشگاه های امریکایی، انگلیسی و استرالیایی وجود دارد و این امکان در آن ها فراهم شده است که دانشجویان بعد از گذشت دو سال، تحصیلشان را در یکی از این سه کشور ادامه دهند. مزیت دیگری که تحصیل در امارات برای ایرانیان دارد، این است که رفت و آمد بین ایران و امارات راحت است و دانشجویان می توانند هر چند وقت یک بار از امارات به ایران سفر کنند و دیدارشان را با خانواده و اعضای فامیل تازه کنند.

برای گرفتن ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

 

درباره مهاجرت تحصیلی بیشتر بخوانید:

✔ کشورهایی که تحصیل رایگان دارند

✔ چگونه از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم؟

✔ ویزای تحصیلی کانادا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir