مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۶ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

حمل و نقل عمومی در دبی

راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی

تردد در دبی بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی از هر کدام از مناطق دبی به مناطق دیگر این شهر دسترسی پیدا کنید. شما برای تردد در این شهر زیبا گزینه های مختلفی در اختیار دارید که ما در ادامه یک به یک آن ها را بررسی می کنیم و درباره هر کدام از آن ها یک سری اطلاعات کاربردی به شما می دهیم. خوب است که قبل از اینکه به دبی سفر کنید، این مطلب را مطالعه کنید تا از نکات مهمی که باید درباره وسایل هزینه حمل و نقل در دبی بدانید، مطلع شوید.

راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی

راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی برای گردشگران

وسایل نقلیه عمومی دبی

پر استفاده ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی، وسایل نقلیه ای مانند مترو، اتوبوس و تاکسی هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

مترو دبی

اولین نکته ای که باید بدانید، این است که مترو دبی در روزهای عادی تا 10 شب و در روزهای آخر هفته تا 12 شب باز است. پس اگر بخواهد دیرتر از 10 شب در روزهای وسط هفته در دبی تردد کنید، عملا نمی توانید از مترو برای ترددتان بهره مند شوید. نکته دیگر اینکه مترو دبی در همه مناطق این شهر ایستگاه ندارد و بیشتر ایستگاه هایش در خیابان شیخ زاید، دیره و کاراما هستند. ضمنا ایستگاه هایی که در نزدیکی مراکز خرید دبی قرار گرفته اند، ارتباط مستقیم به مراکز خرید دارند و شما می توانید از طریق تونل های زیرزمینی مترو مستقیما به مراکز خرید دسترسی پیدا کنید و نیازی نیست که از ایستگاه مترو خارج شوید و در گرما با راه رفتن در خیابان ها به مراکز خرید دبی دسترسی پیدا کنید. 

مترو دبی

مترو دبی

قیمت بلیط مترو دبی

شما برای استفاده از مترو دبی می توانید بلیط تکی را از باجه های ایستگاه های مترو دبی خریداری کنید و یا اینکه یک کارت اعتباری مترو دبی یا نول کارت خریداری کنید و هر بار که لازم شد، آن را شارژ کنید. این نول کارت که در موردش صحبت می کنیم، دو نوع دارد که یکی از آن ها نقره ای و دیگری طلایی است. شما با داشتن نول کارت نقره ای (سیلور) می توانید از واگن های معمولی قطارهای مترو دبی استفاده کنید. در حالی که اگر نول کارت طلایی (گلد) داشته باشید، می توانید از واگن های وی آی پی مترو دبی که خلوت تر هستند و پنجره های بزرگتری دارند، استفاده کنید. یادتان باشد که شما همیشه باید در طول سفر با مترو دبی بلیط خود را نگه دارید تا اگر مسئولان مترو از شما آن را برای اسکن کردن درخواست کردند، بتوانید بلیط خود را به آن ها تحویل دهید و به دلیل نداشتن بلیط جریمه نشوید. لازم به ذکر است که قطارهای مترو دبی مثل قطارهای مترو تهران دارای واگن مخصوص بانوان هستند و خانم ها می توانند در صورت تمایل سوار این واگن ها بشوند. 

اتوبوس های دبی

اتوبوس های دبی در عین اینکه مزایای زیادی دارند و راحت و ارزان هستند، یک سری معایب هم دارند. مشکل اصلی که اتوبوس های دبی دارند، این است که در ایستگاه های متعددی توقف دارند و اصولا طی کردن یک مسیر کوتاه با آن ها زمان زیادی می گیرد. اما از آن طرف مزیتی که دارند، این است که تقریبا همه مناطق دبی را مورد پوشش قرار داده اند. نکته جالب دیگری که درباره اتوبوس های دبی وجود دارد، این است که تمامی ایستگاه های اتوبوس این شهر دارای کولر هستند و شما در زمانی که منتظر یک اتوبوس هستید، مجبور نیستید که گرمای هوا را تحمل کنید و به راحتی می توانید در کابین های خنک ایستگاه های اتوبوس دبی بنشینید تا اتوبوس مورد نظرتان از راه برسد.

هزینه بلیط اتوبوس در دبی

شما با همان نول کارتی که برای استفاده از مترو دبی می خرید، می توانید سوار اتوبوس های دبی بشوید. یادتان باشد که شما نمی توانید به راننده های اتوبوس های دبی پول نقد پرداخت کنید و تنها با داشتن نول کارت اجازه این را پیدا می کنید که سوار اتوبوس های دبی بشوید.

تاکسی های دبی

شما می توانید برای تردد در هر کدام از مناطق دبی از تاکسی استفاده کنید. یک سری تاکسی زرد رنگ در دبی وجود دارد که در سطح خیابان های این شهر تردد می کنند و شما می توانید به راحتی آن ها را در هر کدام از خیابان های دبی پیدا کنید. گذشته از این ها، یک سری از تاکسی ها با اپلیکیشن های تاکسی آنلاین در دبی کار می کنند و شما می توانید آن ها را به صورت اینترنتی و با استفاده از همان اپلیکیشن ها بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اپلیکیشن هایی مثل اوبر (Uber) یا کاریم (Careem) را برای خود دانلود کنید و از آن ها برای گرفتن تاکسی استفاده کنید.

البته باید این را بدانید که معمولا کرایه تاکسی های اپلکیشن های تاکسی آنلاین در دبی از تاکسی های زرد رنگ معمولی در این شهر بیشتر است. اما مزیتی که تاکسی های آنلاین دبی دارند، این است که شما قبل از اینکه سوار آن ها بشوید، یک نرخ ثابت به عنوان کرایه تاکسی به شما داده می شود و حتی اگر ترافیک سنگین شود و یا هر اتفاق دیگری در مسیر بیفتد، کرایه تاکسی برای شما زیادتر از آن نرخ ثابت محاسبه نمی شود. در صورتی که ممکن است این اتفاق در تاکسی های غیر اینترنتی برای شما بیفتد و راننده کرایه تاکسی را با مواجهه شدن با ترافیک بیشتر کند.

تاکسی های دبی

بزرگراه های دبی

بهترین تاکسی های اینترنتی دبی

اگر برایتان سوال پیش آمده که تاکسی های اینترنتی کدام اپلیکیشن در دبی ارزان تر است، باید به شما بگوییم که نرخ تاکسی های اوبر در مسیرهای طولانی و نرخ تاکسی های کاریم در مسیرهای کوتاه مناسب تر هستند و شما می توانید با توجه به این مساله یکی از آن ها را برای مسیری که در دبی مد نظر دارید، استفاده کنید.

سخن نهایی

در آخر این را در نظر داشته باشید که شما برای تردد در دبی به استفاده از همه وسایل حمل و نقل عمومی دبی از تاکسی گرفته تا مترو و اتوبوس نیاز پیدا می کنید. پس بهتر است که همه نکاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد را در ذهن داشته باشید و هر جا که لازم شد از آن ها استفاده کنید. برای رزرو قیمت تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس مهر پرواز تماس بگیرید.

 

درباره دبی بیشتر بخوانید:

✔ قوانین مترو دبی چیست؟

✔ دبی در فصل تابستان تا چه اندازه گرم می شود؟

✔ همه چیز درباره دبی فریم (قاب دبی)

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

طبیعت گردی در شهرهای ترکیه

گردش در طبیعت گردی در ترکیه و بازدید از زیبایی های طبیعی ترکیه از جذابیت های سفر به این کشور است. مناظر طبیعی زیادی در استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و سایر شهرهای آن وجود دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

ترکیه غنی از طبیعت زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم مختلف است. زیبایی های طبیعی و میراث تاریخی زیادی در وجود دارد. ترکیه به عنوان پلی میان آسیا و اروپا عمل می کند. برای ماجراجویی در ترکیه کارهای زیادی وجود دارد. از جمله کوهنوردی، غواصی، قایقرانی در آب های خروشان، اسکی وتفریحات دیگر که باعث جذاب شدن ترکیه برای گردشگران می شود. زیبایی های طبیعت ترکیه بسیار زیاد است و می تواند برای افرادی که به طبیعت گردی علاقه دارند مقصد مناسبی باشد.

دره پروانه ها از جاذبه های طبیعی ترکیه

جاذبه های طبیعی ترکیه

ترکیه شگفتی های طبیعی خارق العاده زیادی دارد و برخی از آنها واقعا منحصر به فرد هستند. در ادامه جاذبه های طبیعی ترکیه را معرفی می کنیم که همگی شگفت انگیزند. شما می توانید در کنار  سفر به شهرهای معروف ترکیه، سفر به طبیعت ترکیه را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.

پاموکاله

پاموکاله که یکی از معدود زیبایی های طبیعی جهان است، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. پاموکاله به معنی قلعه پنبه ای است. هنگام قدم زدن در میان سنگ های سفید تراورتن که منظره زیبایی را می سازند می توانید غروب خورشید را تماشا کنید. همچنین می توانید با پاراگلایدر این منطقه و شهر باستانی هیراپولیس را از آسمان ببینید.

شما می توانید با تور کوش آداسی به پاموکاله نیز سفر داشته باشید. زیرا پاموکاله از جاذبه های گردشگری نزدیک به کوش آداسی است. در سفر با تور کوش آداسی با تنوعی از جاذبه های گردشگری مواجه می شوید. از جاذبه های طبیعی و بی مانند این شهر همچون پارک ملی بیوک مندرس، جزیره کبوتر کوش آداسی گرفته تا آثار تاریخی این شهر همچون  شهر میلتوس کوش آداسی البته نمی توان از تماشای غروب آفتاب در سواحل دریای اژه از رستوران ها و کافه های این شهر به سادگی گذشت. مطمئنا سفر به کوش آداسی برایتان با استفاده از تور گردشگری کوش آداسی بهترین سفر زندگیتان خواهد شد.

پاموکاله از زبیاترین مکان ها برای طبیعت گردی در ترکیه

فتحیه

فتحیه امروز یک استراحتگاه تعطیلات و یک نقطه ورودی مناسب برای شهر لیکیا، دره ساکلیکنت و ساحل و تالاب فوق‌العاده در اولودنیز است. اما جاذبه های زیادی در خود استراحتگاه وجود دارد، از بازار هفتگی معتبر تا موزه درجه یک و کوچه‌های خنک و سایه‌دار شهر قدیمی‌اش از جاذبه های این منطقه هستند.

با پس‌زمینه‌ای ارزشمند از ماسه‌های طلایی، کوه‌های جنگلی و کیلومترها اقیانوس نیلگون، جای تعجب نیست که فتحیه یکی از پربازدیدترین بنادر در ساحل فیروزه ای ترکیه باشد. خود شهر با تفرجگاه‌های سرسبز کنار دریا، بازارهای پرجنب‌وجوش و خرابه‌های باستانی به همان اندازه جذاب است.

آنتالیا

آنتالیا شهری است که در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است و مناطق مختلفی را شامل می شود که در هنگام رزرو تور و هتل، احتمالا نام آن ها می شنوید. مناطق لارا، کمر، بلک و سیده از مناطق آنتالیا هستند. آنتالیا طبیعت و ساحل بسیار زیبایی دارد.

با بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی، بسیاری از افراد به دنبال سفر ارزان هستند. آژانس های مسافرتی مختلف نیز با ارائه تخفیف ها و پکیج های مختلف، سعی در پایین تر آوردن قیمت ها و ارائه تور ارزان به مسافران برای جلب رضایت آنان دارند. قیمت تور آنتالیا بستگی به نوع پرواز انتخابی شما و کیفیت هتل انتخابی تان دارد. ایرلاین های خارجی مانند ترکیش، به طور معمول، قیمت بالاتری دارند اما با تورهای مهرپرواز می توانید از تخفیف ها و آفرها برای کاهش هزینه خود استفاده کنید.

دریاچه سالدا

دریاچه سالدا با مساحت 295 کیلومتر مربع یکی از شگفتی های طبیعی نادر کشور ترکیه است. این دریاچه یکی از 5 دریاچه تمیز و با ارزش دنیاست. این نقطه باشکوه یک جاذبه زمین شناسی قابل توجه است. دریاچه سالدا یکی از دو مکان موجود در جهان است که دارای ساختار سنگی مشابه مریخ است. این دریاچه در جنوب غربی ترکیه و در استان بوردور واقع شده است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا که به خاطر ستون های دودکش مانند و قارچی شکل خود در فهرست میراث جهانی یونسکو مشهور است. اگر از آن بازدید نکرده‌اید، چیزهای زیادی را از دست داده‌اید. جغرافیای آن در جهان بی نظیر است و صخره های زیبایی دارد. بالن سواری از جاذبه های کاپادوکیا است و به همین جهت به شهر بالن ترکیه معروف شده است. در حالی که با بالن بر فراز کاپادوکیا پرواز می کنید، قرمزی دودکش های کاپادوکیا و سایه های آن مناظر فوق العاده ای را ارائه می دهند.

آلانیا

آلانیا یک منطقه جذاب ساحلی است و یک مقصد گردشگری محبوب است. آلانیا در دوران باستان پامفیلیا و کیلیکیه نامیده می شد. آلانیا تجربیات بی شماری را ارائه می دهد. می توانید در خلیجی که زمانی کلئوپاترا در نزدیکی آن سکونت داشت شنا کنید. همچنین می توانید خرابه های شهرهای باستانی را بگردید و در نهایت هتل هایی در سطح کیفیت جهانی استراحت کنید.

این شهر از شمال توسط کوه های توروس و از جنوب با دریای مدیترانه احاطه شده است. آلانیا در 130 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد.

شما می توانید برای سفر ارزان به آلانیا از تور آلانیا استفاده کنید. با تور آلانیا در آژانس مسافرتی مهرپرواز این فرصت فراهم شده است تا از خدمات و تخفیف های ویژه ای بهره مند شوید. مهرپرواز به عنوان مجری مستقیم تور آلانیا، بهترین قیمت ها را به شما ارائه خواهد داد.

نمایی از شهر آلانیا

دره پروانه ها

دره پروانه فقط یک قایق سواری کوتاه با اولودنیز فاصله دارد و مکانی دیدنی است که ارزش سفر را دارد. این دره با دریاچه ای شفاف و کریستالی، ساحل سنگریزه های درخشان، آبشار کوچک، پروانه های زیبا و گل های تزئینی، بهشتی روی زمین برای مسافران است.

اولودنیز

اولودنیز به معنی دریای مرده و ساکن است که این نام از سکون باورنکردنی آب های دوست داشتنی آن می آید. این مرداب فیروزه ای بسیار جذاب است و ساحلی شنی سفیدش در اطراف آن به محبوبیت آن اضافه کرده است. اولودنیز با شکل طبیعی شبیه دریاچه و چشم‌انداز سبزش بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. غواصی و پاراگلایدر از تفریحات این منطقه هستند. اولودنیز در نزدیکی فتحیه قرار دارد.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین فصل و زمان سفر به کشور تایلند

اقتصاد ایران: بهترین فصل سفر به تایلند برای گردشگرانی که به این کشور زیبا سفر می کنند اهمیت دارد. در ادامه بهترین فصل و زمان سفر به تایلند را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، تایلند، جواهری در ناحیه جنوب شرقی آسیا است که به عنوان سرزمین لبخندها نیز شناخته می‌شود. با سفر به این کشور متوجه خواهید شد که مردم آن به گرمی با شما برخورد می‌کنند، گویی دوستی هستید که بعد از مدت ها به خانه بازمی‌گردید. این کشور به اندازه کافی توسعه یافته است که تعطیلات مجلل را در برخی از شهرهای فوق مدرن خود مانند بانکوک، پاتایا و پوکت به شما ارائه دهد. سواحل، کوه‌ها و جزایر کشور تایلند آن را به یک مقصد جذاب برای سفر تبدیل می کند. این کشور طبیعت خود را به خوبی حفظ کرده است تا بهترین تجربه از تعطیلات را به شما ارائه دهد.

.

بهترین زمان سفر به تایلند از نظر آب و هوا

اگرچه آب و هوا در سراسر تایلند متفاوت است، اما می توانید در تمام طول سال از آن بازدید کنید. بهترین زمان سفر به تایلند از نوامبر تا اوایل آوریل است. این زمانی است که بارش باران کم است و آسمان صاف می شود. روزها گرم و مناسب برای گردش در ساحل یا بازدید از مکان های دیدنی تایلند است. از آوریل به بعد گرما شدیدتر می شود و ژوئن دوباره شروع فصل بارانی است.

اگر قصد سفر به تایلند را دارید ما می توانیم در آماده سازی و برنامه ریزی برای تعطیلات خود به شما کمک کنیم. بسته به انتخاب خود می توانید از پکیج های متنوع تور ارزان تایلند در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. همچنین می توانید برای رزرو بلیط و اقامت در هتل از ما کمک بگیرید. برای خدمات ویزای تایلند نیز می توانید به کارشناسان ما اعتماد کنید.

ارتباط با مردمانی خنده رو و به شدت مهربان، استراحت در سواحل بهشتی، غواصی در آب های کریستالی و ماجراجویی در غارها دیگر اماکن شگفت انگیزی که فقط در تایلند پیدا می شوند شما را عاشق این سرزمین می کند. آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور ارزان تایلند، شرایط را به نحوی برای شما خود ایجاد می نماید تا با کمترین هزینه به این کشور سفر کنید.

 فصل های سیزن تایلند (نوامبر تا فوریه)

در ماه های نوامبر تا فوریه که در سایر نقاط جهان ممکن است زمستان باشد، اما بهترین آب و هوا برای سفر به تایلند است. هوا در این زمان چندان مرطوب نیست و خورشید آنقدر شدید نمی تابد که در عرض چند دقیقه خیس عرق شوید. عصرها با نسیم خنکی که از دریا می وزد تجربه دلپذیری خواهید داشت. فصل اوج سفر به تایلند را ژانویه، نوامبر و دسامبر در نظر می گیرند. بنابراین می توانید این ماه ها را به عنوان بهترین زمان سفر به تایلند انتخاب کنید که شامل پاییز و اوایل زمستان می شود.

این زمان، فصل زمستان تایلند است اما سرد نیست و دمای هوا از 18 تا 32 درجه سانتی گراد متغیر است. فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به تایلند است. دمای هوا معتدل است و روزها آفتابی هستند که آن را برای گشت و گذار و یا استراحت در ساحل به گزینه ای عالی تبدیل می‌کند. با این حال، همانطور که گردشگری در هر کشوری با بهبود آب و هوا رونق پیدا می کند، تایلند نیز در فصل زمستان شلوغ می شود. کریسمس و سال نوی چینی نیز از رویدادها جذاب این فصل در تایلند است.

در این فصل در کنار ساحل هوا گرم و دلپذیر است. با این حال، اگر به سمت کوه‌ها یا در داخل شهرهای کشور می‌روید، ممکن است شب‌ها خنک‌تر شود و بهتر است یک شال یا ژاکت سبک همراه داشته باشید.

شما می توانید با تور ارزان پوکت به راحتی در دوران کرونا به تایلند سفر کنید. شرایط سفر به پوکت در دوران کرونا به این شکل است که با دوز واکسن تزریق شده و تست PCR می توانید بدون قرنطینه در هتل، در سطح جزیره پوکت تردد کنید و از امکانات تفریحی و ساحلی آن استفاده کنید. کشور تایلند تحت برنامه سندباکس، این طرح را برای سهولت سفر به پوکت تایلند اجرا کرده است.

 

فصل معمولی (شولدر سیزن) تایلند (سپتامبر تا اکتبر)

در این ماه ها آب و هوا در حال بهتر شدن است، اما ما هنوز به فصل اوج گردشگری نرسیده ایم. بارندگی پراکنده در تایلند وجود خواهد داشت اما روزها شروع به خشک شدن می کنند. دما و رطوبت نیز شروع به کاهش می کند. سواحل تایلند آنچنان شلوغ نیستند و اگر با رگبارهای گاه و بیگاه مشکلی ندارید و از آن لذت می برید، این ماه ها در اواخر تابستان و اوایل پاییز می توانند زمان خوبی برای بازدید باشند.

 فصل گرم و لو سیزن تایلند (آوریل تا می)

بسیاری از افراد می گویند هیچ زمان بدی برای بازدید از تایلند وجود ندارد، اما ممکن است زمان ناخوشایندی از نظر گردشگران وجود داشته باشد. در واقع ماه‌های آوریل تا مه (اواسط بهار) از ماه‌های گرم این کشور هستند و اگر نمی‌توانید گرما را تحمل کنید، بهتر است از گذراندن تعطیلات در این زمان اجتناب کنید. در این زمان از سال دمای تایلند بین 30 تا 34 درجه سانتی گراد است.

فصل تابستان در تایلند یک فصل لو سیزن در نظر گرفته شود، اما گردشگرانی هستند که این ماه ها را برای سفر خود به تایلند انتخاب می کنند. در این این زمان از سال، روزها گرم است و اندکی نسیم در غروب مشاهده می شود. آب و هوا در فصل خشک تایلند در واقع زمان مناسبی برای دریافت تخفیف های عالی برای اقامت و خرید تور است. زیرا تعداد گردشگران در این زمان کم است و هتل ها مایلند به شما تخفیف های نسبت به فصل های سیزن ارائه دهند.

فصل مرطوب و لو سیزن تایلند (ژوئیه تا سپتامبر)

در ماه ژوئیه به بعد باران های موسمی آغاز می شود و سه ماه مرطوب پیش روی گردشگران است که جذابیت کمی برای گردشگران تایلند دارد. خیابان ها پر آب می شوند، هوا مرطوب می شود و شما نمی توانید کاری انجام دهید جز اینکه در اتاق هتل خود بنشینید و به آبی که از ساختمان می ریزد خیره شوید. دمای هوا در این فصل بین 23 تا 29 درجه سانتی گراد است.

وقتی در تایلند باران می بارد، به معنای واقعی کلمه باران می بارد. آسمان باز می شود و تمام آبی را که دارند رها می کند و این شرایط به مدت 4 ماه تقریباً بدون وقفه ادامه دارد. اگر بادهای موسمی را دوست دارید و از گردش در زیر باران لذت می برید، این فصل برای شما مناسب است.

هر بار که بیرون می روید، یک چتر و یک بارانی همراه خود داشته باشید. از کفش های بارانی نیز استفاده کنید. یک کتاب نیز در دسترس داشته باشید برای مواقعی که نمی توانید بیرون بروید بتوانید مطالعه داشته باشید و از زمان خود استفاده کنید.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی آژانبس گردشگری سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

مراکز خرید شهر وان ترکیه را بشناسید

مراکز خرید شهر وان ترکیه قیمت‌های مناسبی دارند و ایرانیان زیادی برای خرید به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه به بررسی بهترین مراکز خرید وان می‌پردازیم.

وان از شهرهای محبوب ایرانیان برای سفر به ترکیه است. دلیل اینکه ایرانیان زیادی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند این است که شهر وان به مرزهای ایران نزدیک است و طبیعت و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. دلیل دیگر آن وجود مراکز خرید زیاد و قیمت‌های ارزان است. در ادامه بیشتر به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

 

خرید در شهر وان ترکیه

شهر وان ترکیه مراکز خرید زیادی دارد. برندهای زیادی در این شهر شعبه دارند که از این لحاظ می‌توان گفت مانند شهرهای پرطرفداری مانند استانبول و آنتالیا است. اگر خرید در سفر برای شما اهمیت زیادی دارد، وان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا هم به ایران نزدیکی تر است و هم هزینه بسیار کم تری را برای سفر خود می‌پردازید.

شهر وان به نسبت جمعیت خود و مساحتی که دارد، تعداد زیادی مرکز خرید دارد. در این شهر می‌توانید هم برندهای ترک را پیدا کنید و هم از برندهای بین المللی خرید کنید. در این شهر می‌توانید پوشاک را با تنوع بسیار زیادی پیدا کنید و همچنین لوازم الکترونیکی، صنایع دستی، فرش و قالی، ظروف برنجی و مسی، زیورآلات، قوری و به صورت خلاصه بسیاری از اجناس را می‌توانید در وان خریداری کنید. همچنین می‌توانید شیرینی‌های ترکیه مانند باقلوا را نیز خریداری کنید.

بهترین مراکز خرید وان ترکیه

در ادامه بهترین مراکز خرید وان ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم تا قبل از سفر به این شهر با آن‌ها آشنا شوید. در ضمن شما می‌توانید برای این که سفر ارزانی داشته باشید از تور وان ارزان در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. تور زمینی وان محبوب ترین شکل سفر به شهر وان ترکیه است. سفر به وان از ایران اکثرا به صورت زمینی انجام می‌شود و معمولا به دلیل گران بودن پروازها و ترجیح مسافران به سفر زمینی، سفر هوایی به این شهر وجود ندارد.

تور زمینی وان نیز با اتوبوس و قطار قابل برگزاری است. تور وان با اتوبوس نیز ارزان تر از قطار است. در تور وان زمینی شما باید از مرز خوی (مرز رازی) عبور کنید.

 

مرکز خرید وان ای وی ام

مرکز خرید وان ای وی ام

مرکز خرید وان AVM فروشگاه‌های متعددی برای خرید اجناس گوناگون دارد. در این مرکز خرید 5 طبقه می‌توانید بهترین برندهای لباس مردانه و زنانه و ورزشی را پیدا کنید. همچنین لوازم آرایشی، بهداشتی، لوازم خانگی، دکوراسیون، لوازم التحریر و غیره را پیدا کنید. این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید وان است و معروف ترین برندها یدنیا در آن فعالیت می‌کنند.

این مرکز خرید چندین کافه و رستوران با غذاهای متنوع دارد. از امکانات دیگر این مرکز خرید، 7 سالن سینما و محوطه بازی برای کودکان است.

مرکز خرید آیدین پریهان ای وی ام وان

این مرکز خرید در نقطه خوبی از شهر وان یعنی در مرکز این شهر واقع شده است. بنابراین بهترین دسترسی را برای گردشگران می‌تواند داشته باشد. در این مرکز خرید میز فروشگاه‌های متنوع لباس مردانه و زنانه و چندین فروشگاه برای لباس کودکان و نوجوانان وجود دارد. همچنین فروشگاه‌های لوازم دیجیتالی، شیرینی فروشی و کافه و رستوران نیز در این مرکز خرید وجود دارند. این مرکز خرید به دلیل قرارگیری در مرکز شهر به بسیاری از هتل‌های شهر نزدیک است.

مرکز خرید ترکوز وان

این مرکز خرید قیمت‌های مناسبی را ارائه می‌دهد و در مرکز شهر قرار گرفته است. فروشنده‌های آن اکثرا مردم اهل شهر وان هستند. در این مرکز خرید به دلیل محلی بودن فروشنده‌ها بیشتر اوقات به زبان ترکی صحبت می‌شود و تعداد کمی‌از فروشندگان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. لباس‌های با کیفیت خارجی با برندهای اروپایی و همچنین اجناس ترک را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. همچنین مانند سایر مراکز خرید، در این مرکز خرید نیز کافه برای استراحت و یک سینما وجود دارد.

بازار روس‌ها در وان برای خرید ارزان

این بازار از بازارهای ارزان وان است و مرکز شهر قرار دارد و از چندین خیابان تشکیل شده است. این بازار فضای سنتی تری نسبت به سایر مراکز خرید مدرن و لوکس وان دارد و به دلیل قیمت‌های مناسب آن طرفدارن زیادی دارد. کالاهای روس و سایر کالاهای مخالف را می‌توانید در آن پیدا کنید.

بازار سنتی وان

بازار قدیمی‌وان و فروشگاه‌های خیابان جمهوریت و کاظم کاربکر

بازارهای قدیمی‌بر خلاف مراکز خرید در خیابان‌ها قرار گرفته اند و می‌توانید از مغازه‌های و فروشگاه‌هایی که در خیابان‌های اصلی وان هستند خرید کنید. خیابان جمهوریت وان و خیابان کاظم کارابکر از خیابان‌های معروف این شهر است که در آن می‌توانید از اجناس سنتی گرفته تا برندهای بین المللی را پیدا کنید.

سایر مراکز خرید معروف شهر وان ترکیه، مرکز خرید وان متروپولیتن، اوتلت وان، آتاسوی آرت، نمایندگی برندهای بین المللی، بازار اروپا، بازار لیمون و آتایوس سیلور هستند.

سفر به سایر شهرهای ترکیه

شما می‌توانید به شهرهای دیگر ترکیه برای خرید نیز سفر کنید تا در کنار آن از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها نیز بازدید کنید. شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی، مارماریس، ازمیر، بدروم و… در کنار جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی مراکز خرید خوبی نیز دارند. یک از این شهرها شهر بدروم است که ساحل زیبا و طبیعتی فوق العاده و آب و هوایی متفاوت دارد که می‌توانید در تور بدورم از آن بازدید کنید.

بدروم نیز همچون مارماریس و آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای است. ویژگی این آب و هوا تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و در برهه ای بارانی است. گرمترین موقع در بدروم ماه آگوست و سردترین نیز ماه فوریه می‌باشد.

لازم به ذکر است که بیشتر برند‌های بنام دنیا در پاساژهای بدروم نمایندگی‌های فعال دارند از مراکز خرید بدروم می‌توان به مرکز خرید میدتاون بدروم، مرکز خرید اواسیس بدروم، مرکز خرید اونیو بدروم و بازار قدیمی‌بدروم اشاره کرد.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می‌توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می‌توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر‌های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را با بهترین قیمت‌ها به شما مسافران گرامی‌ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می‌توانید از خدمات آن‌ها بهرمند شوید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

تور ترکیبی استانبول دیدیم

تور ترکیبی استانبول دیدیم【مشاهده قیمت تور ارزان و لحظه آخری】مهرپرواز

تور ترکیبی استانبول دیدیم لحظه آخری⏰ و ارزانترین قیمت تور ترکیبی استانبول دیدیم و بهترین هتل ها را با آژانس مسافرتی مهرپرواز خرید و رزرو کنید.

پکیج تور ترکیبی استانبول دیدیم شامل چه مواردی است؟

استانبول و دیدیم از شهرهای جذاب کشور ترکیه هستند. پکیج تور استانبول دیدیم موارد زیر را شامل می شود:

  • 6 یا 7 شب اقامت در هتل
  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی
  • راهنمای فارسی زبان
  • تور گشت شهری
  • بیمه مسافرتی با پوشش کرونا

سفر با تور ترکیبی استانبول دیدیم

سفر با تورهای ترکیبی میتواند یک تیر و دو نشان باشد و شما می توانید یک سفر عالی را در این تور ها تجربه نمایید. اکثر این تور ها شش و هفت روز می باشد که سه روز در استانبول و چهار روز در دیدیم خواهید بود. خاطرات عالی را می توانید برای خود در تورهای ترکیبی استانبول و دیدیم رقم بزنید.

قیمت تور ترکیبی استانبول دیدیم چقدر است؟

قیمت تور انتخابی شما به هتل و ایرلاین پرواز بستگی دارد. آژانس هواپیمایی مهرپرواز لیست قیمت های متنوعی متناسب با بودجه شما ارائه می دهد. به صورت کلی ایرلاین های داخلی از ایرلاین های خارجی ارزان تر هستند که هنگام رزرو بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید.

تور ترکیبی استانبول دیدیم لحظه آخری

شما با تور لحظه آخری امکان رزرو تور عادی با قیمت پایین تر را خواهید داشت. این آفر در نزدیکی زمان برگزاری تور ارائه می شود که در صورت ارائه بهتر است سریعا اقدام کنید. چنانچه شما تور دقیقه آخری (Last Minute) ترکیبی استانبول دیدیم را انتخاب نمایید هزینه کمتری را برای سفرتان باید پرداخت نمایید. با تورهای لحظه آخری (Last Second) فرصتی پیش آمده تا آژانس مسافرتی مهرپرواز آفرها و خدمات تخفیف خورده خود را پیش روی مسافران خود قرار دهد. 

تور ارزان ترکیبی استانبول و دیدیم

برای داشتن سفری ارزان به این دو شهر می توانید از پروازهای چارتر و هتل های 3 ستاره قیمت کم تری دارند، استفاده کنید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز مجری مستقیم تور ترکیه است و می توانید مقرون به صرفه ترین تورها را با بهترین قیمت از ما درخواست کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

نحوه خرید سیم کارت در ترکیه

نحوه خرید سیم کارت در استانبول از مواردی است که گردشگران و کسانی که زیاد به ترکیه سفر می کنند می خواهند درباره آن بیشتر بدانند که آن را در این مطلب بررسی کرده‌ایم. ترکیه کشوری است که بین اروپا و آسیا قرار گرفته است و فرهنگ و حال و هوای خاص خود را دارد. این کشور بزرگ و متنوع است و جاذبه های گردشگری زیادی را به مسافران ارائه می دهد.

چه در حال گردش در مسجد زیبای ایا صوفیه یا مسجد آبی در استانبول باشید، چه در حال پرواز با بالن بر فراز غارها و صخره‌های خارق‌العاده شهر کاپادوکیا باشید یا در یکی از استراحتگاه‌های مدیترانه‌ای این کشور استراحت کنید، به یک سیم کارت نیاز خواهید داشت.

اگرچه ترکیه مقصد گران قیمتی برای سفر نیست، اما در مورد خرید سیم کارت به عنوان یک توریست این‌طور به نظر نمی‌رسد. سیم‌ کارت های اعتباری ترکیه اغلب ارزان نیستند، به ‌ویژه به این دلیل که تعداد کمی از فروشندگان آن‌ها را با قیمت های رسمی به خارجی‌ها عرضه می‌کنند.

 

 

بهترین سیم کارت ترکیه

سه اپراتور تلفن همراه در ترکیه وجود دارد. این اپراتورها ترکسل، ودافون و ترک تلکام هستند. ما ترکسل را برای اکثر مسافران توصیه می کنیم. ترکسل بیشترین پوشش و بیشترین مشتری را دارد و بهترین گزینه برای اکثر گردشگران ترکیه است.

ودافون هم از نظر پوشش و هم از نظر مشترکین در رتبه دوم قرار دارد. اگر به حجم زیادی از داده و اینترنت تلفن همراه نیاز دارید، این اپراتور یک جایگزین معقول است. زیرا گزینه های بسته داده بیشتری نسبت به ترکسل را ارائه می دهد.

ترک تلکام کوچکترین اپراتور ترکیه است که کمترین پوشش را در خارج از شهرها و شهرهای بزرگ دارد. دلیل خاصی برای انتخاب این اپراتور توسط مسافران وجود ندارد، مگر اینکه قصد داشته باشید فقط از شهرهای بزرگ بازدید کنید. در این صورت اتفاقاً با قیمت بسیار خوبی برای خرید سیم کارت ترک تلکام روبرو شوید.

شما می توانید برای سفر ارزان به ترکیه از تور ترکیه ارزان و یا تور استانبول در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. شهرهای ترکیه جزو مقاصد محبوب گردشگری هستند. از این رو می توان در تمامی شهرهای این کشور همچون استانبول، کوش آداسی، ازمیر، آنتالیا، مارماریس و بدروم شاهد هتل های لوکس ترکیه بود. لازم به ذکر است که هتل های ارزان ترکیه در قالب هتل های ۳ ستاره و ۴ ستاره به تعداد زیادی در نقاط مختلف این کشور در حال فعالیت هستند که مشغول ارائه خدمات به گردشگران می باشند.

استفاده از گوشی تلفن همراه در ترکیه

توجه داشته باشید که تمامی گوشی های خارجی ۱۲۰ روز پس از اولین بار استفاده در ترکیه از کار می افتند، مگر اینکه به اداره مالیات مراجعه کنید و هزینه قابل توجهی برای ثبت آنها پرداخت کنید. این مورد روی اکثریت قریب به اتفاق گردشگران که اقامت کوتاه مدت دارند تاثیر نمی گذارد، اما اگر قصد دارید در آینده با همان دستگاه به ترکیه بازگردید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید.

از نظر فنی این IMEI است که مسدود می شود که به ازای هر اسلات سیم کارت اختصاص داده می شود. اگر تلفن دو سیم کارته دارید، می توانید با تعویض سیم کارت خود به اسلات دیگر پس از 120 روز، مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت باید در سفر بعدی خود از تلفن دیگری استفاده کنید یا یک دستگاه هات اسپات تلفن همراه قفل نشده بخرید و از آن استفاده کنید.

غرفه های خرید سیم کارت در فرودگاه

راهنمای خرید سیم کارت اعتباری در ترکیه

هر سه اپراتور در سالن ورودی هر دو فرودگاه استانبول (فرودگاه جدید استانبول و صبیحه گوکچن) فروشگاه دارند، بنابراین شما حتی مجبور نیستید بدون سیم کارت پا به کشور بگذارید.

با این حال این امکان به صورت رایگان ارائه نمی شود، زیرا اپراتورها در فرودگاه ها قیمت های بسیار بالاتری نسبت به جاهای دیگر دریافت می کنند. شما به سمت بسته‌های سیم‌کارت توریستی هر شرکت سوق داده می‌شوید که بسیار بیشتر از نرخ‌های استاندارد محلی است.

با این حال، حتی در خارج از فرودگاه، ممکن است متوجه شوید که فروشندگان مایل به فروش سیم‌کارت‌های پیش‌پرداخت شده به شما نیستند، مگر آن‌هایی که هدفشان توریست‌ها است. اگر ترکی صحبت نکنید، هزینه ثبت نام نسبتاً بالایی برایتان در نظر گرفته می شود.

برای ثبت نام در هر طرحی باید پاسپورت خود را نشان دهید. فروشنده مدارک را در محل برای شما پر می کند. آنها همچنین در صورت لزوم سیم کارت را در تلفن شما نصب می کنند.

در صورتی که قصد سفر به ترکیه را دارید بهتر است بدانید قیمت تور خارجی و داخلی آژانس مسافرتی مهرپرواز با توجه به ارائه پکیج های متنوع بسیار مقرون به صرفه است. زیرا می توانید مناسب ترین هتل را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. شما می توانید برای سفر ارزان، هتل های ارزان قیمت و ۳ ستاره را برای اقامت خود انتخاب کنید. همچنین می توانید تور لحظه آخری خارجی را در آژانس هواپیمایی مهرپرواز رزرو کنید. یکی دیگر از روش های سفر با تور ارزان خارجی، استفاده از پروازهای ایرلاین های داخلی است زیرا نسبت به ایرلاین های خارجی ارزان تر هستند.

 

غرفه ترکسل در فرودگاه

هزینه های سیم کارت در ترکیه

غرفه ترکسل در فرودگاه استانبول طیف کوچکی از بسته های سیم کارت توریستی را ارائه می دهد. گزینه‌های پیش روی شما از ۸ گیگابایت اینترنت با تعداد زیادی تماس محلی و پیامک تا بسته ۵۰ گیگابایتی که فقط اینترنت با اعتبار ۳۰ روز است، متغیر هستند.

طرح‌های کوچکتر باید برای اکثر بازدیدکنندگان از کشور، حتی برای کاربران نسبتاً سنگین، کافی باشد. طرح ۸ گیگابایتی ۱۸۵ لیر یا ۲۸ دلار هزینه دارد که شروع قیمت ها از این مبلغ است و حجم های بالاتر هزینه های بالاتری دارند.

غرفه ودافون طیف وسیعی از گزینه ها را دارد، اما آنها بسیار گران هستند. برای اینکه قیمت‌های فرودگاه ترکسل تقریباً معقول به نظر برسد، نیاز به مقدار زیادی است، اما وودافون آن را مدیریت کرد.

یک بسته مشابه با ۸ گیگابایت داده در ودافون ۳۸۰ لیر هزینه دارد. قیمت سیم کارت ترک تلکام در فرودگاه برای بسته داده ۸ گیگابایتی ۱۷۷ لیر است. این مقدار کمی ارزانتر از ترکسل و بسیار کمتر از ودافون است، اما با توجه به منطقه کم تحت پوشش کوچکتر شرکت، ارزش صرفه جویی در آن را ندارد.

با صبر کردن تا ورود به شهر و خرید از یک فروشگاه موبایل در آنجا، نرخ‌های ارزان‌تری برای همه شرکت‌های مخابراتی پیدا خواهید کرد. با این حال، اینکه دقیقا چقدر ارزان است، بستگی زیادی به جایی دارد که می‌روید، مهارت‌های مذاکره شما، و میزان قیمتی که فروشنده تصمیم می‌گیرد روی آن بگذارد. ممکن است بخواهید بیش از یک فروشگاه را امتحان کنید.

اگر به یک فروشگاه ترکسل در خارج از فرودگاه بروید، احتمالاً به سمت سیم کارت توریستی شرکت هدایت خواهید شد. این شامل ۲۰ گیگابایت داده، ۲۰۰ دقیقه مکالمه و واتس اپ نامحدود است. نرخ رسمی ۱۴۹ لیر یا ۲۲ دلار است، اما دوباره، ممکن است در نهایت مبلغی کاملا متفاوت بپردازید.

شارژ کردن سیم کارت در ترکیه

شارژ از طریق یک کارت شارژ قابل خریداری در سوپرمارکت ها یا در فروشگاه های ارائه دهنده رسمی در سراسر کشور انجام می شود. تا زمانی که مبلغ در حساب سیم کارت شما وجود دارد، بسته ها به تمدید ادامه می دهند.

پوشش و سرعت داده در ترکیه

سرعت داده ها معمولا ثابت است، حتی در آب و هوای بسیار بد نیز به خوبی عمل می کنند. پوشش اینترنت 4G و LTE در تمام استانبول و مناطق اطراف آن وجود دارد، اما زمانی که وارد مناطق روستایی ترکیه می‌شوید، ثبات کمتری پیدا می‌کند.

اگر می خواهید با تخفیف زیادی سفر کنید به شما تور لحظه آخری را پیشنهاد می کنیم. مهرپرواز یکی از برگزار کننده های تور لحظه آخری در سال های اخیر می تواند با به کارگیری تجربیات خود، رضایت مسافران خود را حفظ نماید و با پیشنهادات فوق العاده و عالی که پیش روی آنان می گذارد، مشتریان را شگفت زده کند. هدف اصلی آژانس مسافرتی مهرپرواز، فراهم کردن سفری خاطره انگیز و لذت بخش برای مسافران می باشد. تورهای لحظه آخری تنوع بسیار زیادی دارند و برای مقصد هایی است که نیاز به روادید و ویزا ندارند و یا برای آنها می توان ویزای فوری گرفت.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید.

همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۰ می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

شهرهای توریستی تایلند کدامند؟

شهرهای توریستی تایلند بسیار متنوع هستند و همه گردشگران با سلایق مختلف را به خود جذب می کنند. در این مطلب به بررسی محبوب ترین شهرهای معروف تایلند می پردازیم.

تایلند از جمله کشورهایی است که افراد زیادی از ایران به آن سفر می کنند. تایلند یک محل مناسب برای گذراندن تعطیلات برای بسیاری از مردم است. تایلند واقعاً همه چیز برای تفریح را دارد. جذابیت هرج و مرج در بانکوک، جنگل های استوایی، برخی از بهترین غذاهای خیابانی در جهان و سواحل پوشیده از نخل که به نظر می رسد برای همیشه جذاب خواهند ماند. دلیل شما برای سفر به سرزمین لبخندها هرچه که باشد، تایلند شما را ناامید نخواهد کرد.

شهرهای توریستی تایلند کدامند؟

نمایی از شهر پوکت از زیباترین شهرهای توریستی تایلند

 

شهرهای توریستی تایلند

شهرهای توریستی تایلند بسیار شگفت‌انگیز هستند و مکان های زیادی برای دیدن و فعالیت های زیادی برای انجام دادن دارند و به بازدیدکنندگان نگاهی جذاب به میراث فرهنگی غنی آن می‌دهند. مکان‌های تاریخی باورنکردنی تایلند فراوان است و بسیاری از شهرهای آن دارای معابد خیره‌کننده و همچنین بازارهای شبانه شلوغ هستند. در تایلند فضاهای قدیمی و جدید به ‌طور یکپارچه با هم ترکیب می‌شوند.

شما می توانید برای سفر ارزان تر به این کشور، تور ارزان تایلند را در آژانس هواپیمایی مهرپرواز بررسی کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور ارزان تایلند، شرایط را به نحوی برای شما خود ایجاد می نماید تا با کمترین هزینه به این کشور سفر کنید. بنابراین با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان، می توانید بهترین تور تایلند را از میان پکیج های متنوع مهرپرواز انتخاب و رزرو کنید.

هر کدام از بهترین شهرهای تایلند به تنهایی ارزش دیدن را دارند و به عنوان دروازه‌ای برای دیدن مناظر طبیعی خیره‌کننده با سواحل زیبا، جزایر و مناظر باشکوه در اطراف عمل می‌کنند. در ادامه بانکوک و پوکت از شهرهای توریستی تایلند را بررسی می کنیم.

 

شهر بانکوک تایلند

بانکوک پایتخت تایلند شهری پرهیاهو با بیش از هشت میلیون نفر است. بانکوک به خاطر زندگی خیابانی پر جنب و جوشش شناخته شده است و نقطه ای عالی برای رسیدن به بهترین معابد و کاخ های کشور است. بانکوک، یک کلان شهر شلوغ است که در آن آسمان خراش های فلزی و شیشه ای در کنار معابد تاریخی چند صد ساله قرار دارند. مرکز شهر بانکوک روی آب است کانال‌های آب متعددی که در سراسر محله‌ها شبکه می‌شوند و رودخانه پرجنب‌وجوش چائو فرایا، که می‌توانید با قایق در آن گشت بزنید.

در راس کارهایی که باید در بانکوک انجام دهید بازدید از کاخ معروف بانکوک است. معبد وات پراکائو که بیشتر به عنوان معبد بودای زمرد شناخته می شود، مقدس ترین معبد در این کشور محسوب می شود و بازدیدکنندگان پایتخت تایلند باید حتما از آن دیدن کنند. این در داخل محوطه کاخ بزرگ، اقامتگاه رسمی پادشاهان سیام تا سال 1925 واقع شده است.

برای کسانی که در حال و هوای خرید هستند، بانکوک خانه تعدادی مرکز خرید بزرگ از جمله Siam Paragon و ترمینال 21 است و همچنین بزرگترین بازار آخر هفته در فضای باز جهان است. بازار آخر هفته چاتوچاک با بیش از 8000 غرفه بازار که همه چیز از صنایع دستی و عتیقه جات گرفته تا لوازم جانبی و مبلمان حیوانات خانگی را می فروشند، بهترین مکان برای خرید بهترین سوغات در شهر است.

جاده خائوسان، در قلب بانکوک، یکی دیگر از مکان‌های عالی برای خرید و غذاهای خیابانی است که همچنین در شب بسیار سرزنده است که شامل موسیقی زنده، اجراهای خیابانی و رستوران‌هایی در فضای باز است.

شهرهای توریستی تایلند کدامند؟

 

پارک لومپینی در بانکوک

جزیره پوکت تایلند

جزیره پوکت در سواحل غربی تایلند واقع شده است و از پربازدیدترین سواحل این کشور است و یک مقصد محبوب برای تعطیلات ساحلی است. مسافران می توانند برای دیدن مناظر آرام به ساحل کاتا نوی و برای یافتن آب های شفاف زیر سایه درختان نخل به ساحل نای هارن و اگر به دنبال استراحتگاه های مجلل و غذاهای درجه یک و مشرف به دریا هستند، به ساحل سورین بروند.
پوکت جزیره‌ای به دلیل زندگی پرشور، تفریحات ساحلی و آرامش آن شهرت دارد. همچنین پوکت برای سفر خانوادگی نیز بسیار مناسب است. قیمت تور پوکت در آژانس هواپیمایی مهرپرواز کاملا مناسب است و می توانید از طریق رزرو پکیج تور مسافرتی هزینه سفر خود را کاهش دهید.

پوکت در واقع یکی از استان های جنوبی تایلند محسوب می شود و معروف ترین شهر آن شهری به نام پوکت است. این جزیره بزرگترین جزیره تایلند است و اتفاقا توریستی ترین جزیره تایلند نیز محسوب می شود. پوکت بعضی از محبوب ترین و معروف ترین جاهای دیدنی تایلند را در خود جای داده است و از بابت تنوع اماکن دیدنی و اماکن تفریحی، هیچ کم و کاستی ندارد. این جزیره علاوه بر آرامشی که همیشه دارد، فضای خوبی هم برای تفریح و خوشگذرانی دارد و شما با سفر به آن با آفر تور پوکت می توانید یک تعطیلات کامل و بی نقص را تجربه کنید.

آب یک رنگ شفاف درخشان است که پر از ماهی های رنگارنگ، گیاهان دریایی و ستاره های دریایی است که در شن های اقیانوس قرار گرفته اند. از غواصی گرفته تا جت اسکی یا قایق سواری و انواع ماجراجویی در آب در انتظار شماست. برای استراحت بیشتر، آفتاب گرفتن در ساحل شنی سفید گزینه مناسبی خواهد بود. پوکت برای تعطیلات ایده آل است و پر از شادی و مناظری زیبا مانند بهشت است.
جنبه معنوی جزیره پوکت تایلند را می توان در بالای تپه Nakkerd یافت، جایی که برج بودای بزرگ با ارتفاع 45 متر بر فراز این جزیره قرار دارد. وات چالونگ بزرگترین معبد پوکت است که گفته می شود تکه استخوان بودا را در خود جای داده است.

شهر پوکت برای کشف ساختمان‌های قدیمی که به صورت ردیفی قرار گرفته اند و مغازه‌های قدیمی که به بازارهای پر رونق تبدیل شده اند ارزش بازدید را دارد.
سایر شهرهای معروف و توریستی تایلند شهرهای سامویی، کرابی، پاتایا، چیانگ مای، هواهین، آیوتایا، سورین، سوکوتای، چاتانبوری و… هستند.

 

شهرهای توریستی تایلند کدامند؟

طبیعت زیبای جزیره پوکت

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:
www.mehrparvaz.com

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید از مواردی است که مسافران ترکیه همواره می پرسند. در این مطلب به بررسی بهترین زمان برای خرید در استانبول، تخفیف و حراج در ترکیه می پردازیم.

بهترین زمان برای خرید در استانبول چه زمانی است؟ فروش تابستانی در استانبول از چه زمانی شروع می شود؟ آیا وقتی در استانبول هستید فصل تخفیف ها همچنان ادامه دارد؟ این نوع از سوالات همیشه در ذهن گردشگران وجود دارد.

استانبول تنوع خوبی از برندهای معروف دنیا و همچنین طرح ها و برندهای ترکیه ای با کیفیت بالا را ارائه می دهد. فرقی نمی کند چه در مراکز خرید متعدد در سراسر شهر بگردید و چه به فروشگاه های محلی سر بزنید؛ در هر صورت لباس و اجناس با کیفیتی را پیدا می کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

مرکز خرید زورلو از مراکز خرید معروف استانبول

بهترین زمان سفر برای خرید در استانبول از نظر تخفیف ها

تخفیف های استانبول در مواقع مختلفی ارائه می شود. در واقع هیچ تاریخ ثابتی برای تخفیف در استانبول وجود ندارد. این ممکن است برای شما یک شوک کوچک باشد، اما هیچ دوره فروش ویژه رسمی و واقعی که تحت کنترل دولت باشد برای فصول مختلف وجود ندارد. اصولاً می توان گفت که فروش ویژه تقریباً در تمام طول سال وجود دارد. البته دلیل خوبی برای آن وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم.

برخی از برندها مجموعه های خود را در چهار فصل مختلف عرضه می کنند. بنابراین وقتی فصل جدید نزدیک است، اقلام فصل قبل را با تخفیف ویژه به فروش می‌رسانند. از سوی دیگر، برخی از برندها مجموعه هایی دارند که فقط به دو فصل تقسیم می شوند: مجموعه پاییز و زمستان و مجموعه بهار و تابستان. طبیعتا زمان فروش آن ها با برندهای چهارفصل متفاوت است.

علاوه بر تخفیف های فصلی، هر روز خاص بهانه ای برای راه اندازی کمپین ها و یا تخفیف های ویژه است. فروش ویژه ای را برای سال نو، روز مادر، روز ولنتاین و روزهای مذهبی خاص را در استانبول خواهید دید. این به این معناست که می توانید سفر خود را برنامه ریزی کنید و 99٪ مطمئن باشید که بیشترین تخفیف را دریافت خواهید کرد.

می توانید در تمامی فصل های سال از مراکز خرید و پاساژهای استانبول خرید کنید و حتی در روزهای پایانی هر فصل تمامی مراکز خرید استانبول اجناس خود را حراج می کنند و اقلام فصل گذشته را با قیمت مناسب عرضه می کنند که شما می توانید با آفر تور استانبول از یک خرید عالی و رضایت بخش بهره مند شوید. از مراکز خرید استانبول می توان به مرکز خرید زورلو، کانیون، مرکز خرید مرمره، استانبول مال، جواهیر، خیابان استقلال و ...اشاره کرد.

 

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

بازار سنتی استانبول

فروش زمستانی در استانبول

فروش زمستانی از اواسط دسامبر یا اوایل ژانویه شروع می شود و تخفیف ها از 30٪ شروع شده و تا 50٪ افزایش می یابد. برخی از برندها فقط به این نرخ پایبند هستند و تخفیف بیشتری ارائه نمی دهند. اگرچه برخی از برندها موج دیگری از تخفیف ها را ارائه می دهند که عمدتاً 45 یا 50 درصد کاهش قیمت دارند و برای فروش رفتن تمامی اجناس، آن ها حتی تا 70٪ تخفیف را نیز در ماه آوریل ارائه می دهند.

بهترین زمان برای خرید با تخفیف زمستانی، خرید در اولین فروش است. منطق آن ساده است: در ترکیه برخی از سایزها مانند M و L تقاضای زیادی دارند و سریع تر از سایرین فروخته می شوند.

شما می توانید برای کاهش هزینه های سفرتان به استانبول و یا دیگر شهرهای ترکیه از تور ترکیه در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. یکی از بهترین تفریحات و سرگرمی ها در شهرهای متفاوت ترکیه خرید کردن است. علاوه بر بازارهای سنتی و بازارچه های محلی، این کشور مراکز خرید بزرگ و مدرنی دارد که بهترین برندهای روز دنیا و برندها و تولیدات محبوب داخلی را دور هم جمع کرده اند.

البته ناگفته نماند که مراکز خرید ترکیه به غیر از فروشگاه ها امکانات تفریحی دیگری مانند رستوران، سینما، سالن بولینگ و محوطه ای برای بازی کودکان دارند و به یک مجموعه تفریحی بزرگ تبدیل شده اند.

شما می توانید برای کاهش هزینه های سفر خود، پکیج تور ترکیه را رزرو کنید. از ایران به ترکیه پروازهای مستقیم وجود دارد. پروازهای ایرانی به فرودگاه استانبول برقرار است و می توانید با بهترین قیمت و با تور ترکیه ارزان، عازم توریستی ترین شهر ترکیه شوید. شما می توانید رزرو تور خارجی خود برای تمام مقاصد گردشگری جهان را از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز انجام دهید.

 

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

امکان خرید از تمامی برندهای معتبر در ترکیه وجود دارد.

 

فروش تابستانی در استانبول

فروش تابستانی اساساً زمانی شروع می شود که دمای هوا دوباره افزایش یابد. این می تواند هر تاریخی بین ابتدای ژوئن تا حتی هفته اول جولای باشد. برای فروش تابستانی بهتر است زودتر اقدام کنید تا خرید بهتری داشته باشید. توصیه می‌کنیم در هفته اول جولای به خرید بروید تا تجربه بهترین فروش تابستانی را داشته باشید.

تا اواسط آگوست، فروش تابستانی به اوج خود می رسد. در آن زمان یا به یک تخفیف طلایی دست پیدا می کنید و یا ممکن است اگر خرید خود را تا آن زمان انجام نداده باشید از اینکه نمی توانید لباس مورد نظر خود را در اندازه یا رنگی که دوست دارید پیدا کنید، واقعاً ناامید خواهید شد.

اگر قصد سفر به شهرهای دیگر ترکیه را نیز دارید به شما شهر آنتالیا را پیشنهاد می دهیم. شهر آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا است که مانند استانبول مراکز خرید زیادی دارد. شما می توانید برای سفر به این ناحیه از ترکیه، قیمت تور آنتالیا را در مهرپرواز بررسی کنید. هزینه سفر به آنتالیا با توجه به هتلی که انتخاب می کنید و همچنین نرخ پرواز متفاوت است. اما حتما این نکته را در نظر داشته باشید با توجه به اینکه سفر به این شهر به صورت هفتگی است پس ارزش این را دارد که به فکر قیمت تور آنتالیا هتل 5 ستاره uall مخصوصا در مناطق لارا، کمر و بلک باشید زیرا کسانی که میخواهند در تور ترکیه به آنتالیا سفر کنند، به دنبال بهترین و لوکس ترین خدمات هتل ها هستند و عملا میتوان گفت تور خیلی ارزان آنتالیا با هتل های 3 ستاره از جذابیت سفرتان کم می کند و در این صورت شاید مقصد دیگری را انتخاب کنید بهتر باشد. شما می توانید با انتخاب هتل های مناسب، تور آنتالیا ارزان قیمت را تجربه کنید.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

زیباترین برج ها و ساختمان های دبی

زیباترین برج ها و ساختمان های دبی

دبی تاثیرگذارترین، شگفت انگیزترین و جذاب ترین ساختمان های دنیا را در خود جای داده است. ساختمان ها و برج هایی که بعضی هایشان در دنیا رکورد دار هستند و برخی دیگر زیبایی خارق العاده ای دارند. با ما همراه باشید تا با هم گشتی در دبی بزنیم و ببینیم که زیباترین برج ها و ساختمان های دبی کدام ها هستند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند که نام آن ها در لیست خاص ترین برج های دبی ذکر شده است. با ما همراه باشید تا با هم با خاص ترین ساختمان های دبی و جذاب ترین برج های و آسمان خراش های دبی در امارات آشنا شویم.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه به یک دلیل مهم به عنوان یکی از شاخص ترین برج های دبی شناخته می شود. ماجرا از این قرار است که برج خلیفه بلندترین آسمان خراش دنیاست و با 828 متر ارتفاعی که دارد، همه توجه ها را در دنیا به خود جلب کرده است. این برج که در منطقه داون تاون دبی واقع شده است، علاوه بر اینکه بلندترین برج دنیاست، از منظر معماری و مفاهیم زیبایی شناسی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این برج که در معماری آن به معماری اسلامی توجه شده، از نگاه دیگر برج بسیار مدرنی است و ایده های جالبی در پس طراحی و ساخت آن وجود داشته است.

 

برج خلیفه دبی

 

برج العرب دبی

برج العرب یکی از معروف ترین برج های دنیاست. این آسمان خراش که به عنوان پنجمین برج بلند دنیا و اولین هتل 7 ستاره جهان شناخته می شود، در منطقه جمیرا دبی قرار گرفته است. این برج که با الهام از بادبان های قایق های تفریحی طراحی شده است، زیبایی بی نظیری دارد. تام رایت که معمار برج العرب بوده است، عنوان کرده که کارفرمای این پروژه می خواسته که ساختمانی در دبی ساخته شود که به یک سازه سمبلیک و شاخص تبدیل شود. او می گوید که می خواسته برج العرب برای دبی درست مثل خانه اپرا برای سیدنی، برج ساعت بیگ بن برای لندن و برج ایفل برای پاریس باشد. در نتیجه تام رایت باید ساختمانی را طراحی می کرده که یادآور نام امارات باشد.

 

برج العرب دبی

 

برج کایان دبی

برج کایان دبی که به شکل یک برج پیچ خورده ساخته شده است، ظاهر بسیار جالبی دارد. این برج که 72 طبقه مسکونی دارد، تا به حال جوایز بین المللی متعددی را در زمینه معماری کسب کرده است. این برج به این شکل ظاهر پیچ خورده ای پیدا کرده است که هر طبقه از آن 1.2 درجه حول یک آسانسور استوانه ای چرخیده است و در نهایت چنین ظاهری پیدا کرده است. 

 

برج کایان دبی

برج اپوس دبی

برج اپوس که در منطقه بیزینس بی دبی قرار گرفته است، توسط یکی از نام آشناترین و برترین معماران جهان یعنی زاها حدید طراحی شده است. این برج که فرم اصلی آن مکعب است، یک سری منحنی بسیار جالب در قسمت های داخلی مکعب دارد که جلوه بسیار خاصی به این برج داده اند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که این قسمت های منحنی نورپردازی های بسیار خاصی در طول شب دارند که ظاهر برج را خیره کننده تر می کنند. این ساختمان که یک سازیه بسیار منحصر به فرد دارد، از دو برج شیشه ای مجزا تشکیل شده است که با یک پل فلزی و شیشه ای به هم متصل شده اند. 

 

برج اپوس دبی

 

برج جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی

برج جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی در منطقه بیزینس بی دبی واقع شده است. این برج 72 طبقه ای که به یک هتل تعلق دارد، معماری پست مدرن بسیار جذابی دارد. در حقیقت پروژه جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی دو برج دارد که هر دو بر روی یک سکوی هفت طبقه ای قرار گرفته اند و در کنار هم ظاهر بسیار زیبایی پیدا کرده اند. طراحی این برج های  زیبا در دبی با الهام از تنه درخت خرما انجام شده است که به نوعی سمبل فرهنگ عربی است.

برج جی دبلیو ماریوت مارکوس دبی

به نظر شما کدامیک از این برج ها در دبی زیباتر از بقیه هستند؟ شما دوست دارید که از کدامیک از این ساختمان های شاخص در دبی بازدید داشته باشید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره دبی بیشتر بخوانید:

✔ جدیدترین جاهای دیدنی دبی در سال 2021

✔ حقایق جالب درباره دبی که تاکنون نمی دانستید

✔ راهنمای سفر به دبی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

پل های معروف استانبول

پل های معروف استانبول را بشناسید

وقتی که یک شهر با یک تنگه به دو نیم تقسیم می شود، مسلما باید پل های متعددی هم داشته باشد که بتواند آن دو بخش را به هم متصل کند. این دقیقا اتفاقی است که در مورد شهر استانبول افتاده است. شهری که یک تنگه به نام بسفر آن را به دو بخش تبدیل کرده که یکی از آن ها به عنوان بخش آسیایی و دیگری به عنوان بخش اروپایی شناخته می شود و اتفاقا چند پل برای اتصال آن ها در استانبول ساخته شده اند. گذشته از این تنگه و پل هایش، یک آب دره به نام گلدن هورن نیز در استانبول وجود دارد که آن هم پل های زیبایی دارد. اگر شما هم مشتاق شده اید که تصاویری از پل های استانبول را ببینید و بیشتر با پل های استانبول آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم 5 پل زیبا، شاخص و جذاب در استانبول را به شما معرفی کنیم که هر کدامشان به نوعی جلوه استانبول را شگفت انگیز کرده اند. با ما همراه باشید.

 

پل بسفر یا پل بغاز در استانبول

پل بسفروس یا پل بسفر یا پل بغاز مهمترین و شاخص ترین پل استانبول است. پلی که در بین سال های 1970 تا 1973 میلادی ساخته شده است و روزانه حدود 180 هزار وسیله نقلیه از آن عبور می کنند. این پل زیبا و توریستی یک پل فلزی معلق است که زیبایی منحصر به فردی به شهر استانبول داده است و اصولا در خیلی از ویدئوهای گردشگری استانبول از تصاویر آن استفاده می شود. از این پل عموما با نام پل نخست بسفر نیز یاد می شود.

پل بسفروس در استانبول

 

 

پل سلطان محمد فاتح در استانبول

پل سلطان محمد فاتح که به آن پل دوم تنگه بسفروس نیز گفته می شود،  یکی دیگر از زیباترین پل های استانبول است. این پل که ساخت آن در سال 1988 میلادی به اتمام رسید، بر اساس نام سلطان محمد فاتح که یک پادشاه عثمانی بود، نامگذاری شد. سلطان محمد فاتح همان کسی بوده که قسطنطنیه را در سال 1453 میلادی فتح کرده است و در نتیجه نقش مهمی در تاریخ استانبول داشته است.

این پلی که به نام این سلطان نامگذاری شده، یک پل معلق فلزی است که محله کاواجیک در بخش آسیایی استانبول را به محله هیساروستو در بخش اروپایی استانبول متصل می کند.

پل سلطان محمد فاتح در استانبول

پل گالاتا در استانبول

پل گالاتا که بر فراز آب دره گلدن هورن ساخته شده است، یکی از جذاب ترین و معروف ترین پل های استانبول است. این پل که نام آن بارها در ادبیات و تئاترهای ترکیه ذکر شده است، در ابتدا در قرن 19 میلادی ساخته شده است. این پل جدای از اینکه ارزش تاریخی دارد، از جهات دیگر نیز محبوبیت قابل توجهی دارد.

جالب است بدانید که همیشه ماهیگیران متعددی در دو طرف این پل در حال ماهیگیری دیده می شوند و همین موضوع باعث دیدنی تر شدن این پل زیبا در استانبول شده است. یک موضوع دیگر اینکه در این پل یک سری رستوران وود دارد که در آن ها ساندویچ های ماهی تازه فروخته می شود و آن ها نیز به خودی خود به عاملی برای محبوبیت بیشتر این پل در استانبول شده اند. 

پل گالاتا در استانبول

 

پل مترو گلدن هورن استانبول

پل مترو گلدن هورن یا همان پل مترو شاخ طلایی یک پل بسیار زیبا و نوساز است که در سال 2014 ساخته شده است. این پل منطقه بی اوغلو و فاتح را با خط مترو M2 به هم متصل می کند. جالب است بدانید که در زمان ساخته شدن این پل کابلی فولادی، جنجال های زیادی در شهر استانبول به پا شد. به این دلیل که خیلی از کارشناسان و مردم معتقد بودند که این پل فلزی باعث تغییر در خط آسمانی منطقه تاریخی استانبول شده است و جلوه خوبی ندارد.

پل مترو گلدن هورن استانبول

 

پل سلطان سلیم یاووز در استانبول

پل سلطان سلیم یاووز یک پل نوساز دیگر در استانبول است که در سال 2016 میلادی افتتاح شده است. این پل زیبا در استانبول محله گاریپچه در بخش اروپایی را به محله پویراز کوی در بخش آسیایی متصل می کند. این پل در زمان غروب آفتاب جلوه بی نظیری پیدا می کند و به همین دلیل در سال های اخیر به صورت مرتب سوژه عکاسان مختلف از نقاط مختلف دنیا بوده است.

راستی به نظر شما کدامیک از این پل ها در استانبول از بقیه زیباتر و جذاب تر بودند؟ برای رزرو تور استانبول لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مهرپرواز تماس بگیرید.

پل سلطان سلیم یاووز در استانبول

 

 

درباره استانبول بیشتر بخوانید:

✔ تفاوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

✔ ایده هایی برای تفریح در استانبول در فصل پاییز

✔ هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir