مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

جشنواره لوی کراتونگ یا جشن ماه کامل و یی پنگ

یکی از بهترین و محبوب ترین جشن های تایلند، جشن لوی کراتونگ است که هر ساله در روز ماه کامل ماه دوازدهم سال قمری تایلند برگزار می شود. این روز در تقویم میلادی معمولاً یک روز در ماه نوامبر است. بنابراین این جشن یک فستیوال پاییزی تایلند به شمار می رود. 
"لوی" به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای کلک، البته کلکی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز می باشد. در این جشن قایق هایی از گندم درست می شوند و بر روی آنها با عود، شمع و گل پوشیده می شود و آنها را روی آب شناور می کنند. این مراسم در سراسر کشور و به صورت ویژه ای در شهر سوخوتای (Sukhothai)، پایتخت سابق تایلند برگزار می شود.
در سحرگاه روز جشن، بسیاری از مردم به نزدیک ترین رودخانه به محل زندگی خود می روند تا کلک های خود را که شمع و عود روی آنها روشن کرده اند، جهت ادای احترام و تشکر از الهه آبها، در رود رها کرده و تمام کینه ها، پلیدی ها و خشم ها را از خود دور می کنند. همچنین مردم مو و ناخن خود را کوتاه کرده و آن را همراه با کلک خود رها می کنند تا ناپاکی ها را از وجود خود پاک نمایند. مردم محلی بر این باورند که این کار برای آنها خوش شانسی می آورد و گناه ها و بدی ها را دور می کند. تایلندی ها هنگام رها کردن کلک خود، همراه آن آرزویی می کنند و بسیاری بر این باورند که چنانچه شمع آنها تا زمانی که از نظر خارج نشده، روشن بماند، آرزوی آنها برآورده خواهد شد. در آیین بودایی این عمل را نماد سفر روح انسان در دنیای مادی می دانند. 

جشنواره لوی کراتونگ یا جشن ماه کامل و یی پنگ

یکی از جنبه های رومانتیک جشنواره لوی کراتونگ اقبال زوج های جوان به اهدای کراتونگ به آب است. دلیل آن هم این است که زوج ها با دنبال کردن کراتونگ خود، آینده رابطه شان را می بینند که دوام خواهد داشت یا همانند کلک ها در آب فرو خواهد شکست. ریشه چنین باوری نیز در داستان ملکه سوخوتای است که کراتونگی را ساخته و برای تشکر از الهه آبها به جریان آب یکی از کانال های قصر سپرد تا پادشاه هم آن را به نشانه علاقه او ببیند. پادشاه نیز از این شیوه ابراز علاقه بسیار خرسند شده و آن را به عنوان رسمی نو در پادشاهی خود اعلام کرد.
از این رو می باشد که زوج های جوان بر این باورند که اگر کلک آنها تا زمانی که از نظرشان دور نشده بر روی آب بماند، عشق آنها نیز تا ابد دوام خواهد داشت. به همین دلیل در این شب می توان حضور زوج های جوان را بیشتر از هر مراسم دیگری در شهر مشاهده کرد که کراتونگ به دست به سمت رودخانه ها در حرکتند. چنانچه شما تور تایلند پاییز 97 را رزرو کرده و یا قصد رزرو دارید و در ماه نوامبر در کشور تایلند باشید، می توانید این جشنواره زیبا را از نزدیک مشاهده نمایید. 
جشنواره یی پنگ (Yi Peng) جشنی همانند لوی کراتونگ می باشد که یک روز قبل از آن و در شهرهای شمالی تایلند برگزار می شود و تفاوتش با لوی کراتونگ در این است که به جای روشن کردن شمع و انداختن آن درون رودخانه، آنها را توسط بالن به هوا می فرستند و با اینکار بر این باورند که بد اقبالی از آنها دور خواهد شد. 
همزمان با این جشن، مسابقه ملکه زیبایی تایلند نیز برگزار می شود.

جشنواره لوی کراتونگ یا جشن ماه کامل و یی پنگ

جهت مشاهده و مطالعه رویدادهای بسیار مهم و پاییزی در سراسر دنیا می توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید. 

همچنین می توانید از طریق ارتباط با ما، یعنی آژانس مسافرتی مهرپرواز تمامی اطلاعات لازم و کافی از تور تایلند و رزرو هتل و خرید بلیط را کسب نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی پنانگ (Penang International Airport)

به این جهت که کشور مالزی مقصد بسیاری از مسافران و توریست های سرتاسر دنیا و خصوصاً ایرانیان است، اگر به مالزی سفر کرده باشید و یا سفری در آینده داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که با فرودگاه بین المللی پنانگ بایان لپاس(Penang Bayan Lepas)، آشنا شوید. پنانگ بایان یکی از فرودگاه های بزرگ و مجهز کشور مالزی محسوب می شود.
در سال 1935 در ایالت پنانگ، فرودگاه بین المللی ساخته شد و به بهره برداری رسید. فرودگاه پنانگ نزدیک به 1 قرن است که در حال فعالیت است و شاید به همین دلیل بتوان گفت که قدیمی ترین فرودگاه کشور مالزی، این فرودگاه است. البته در طی سال های متفاوت این فرودگاه همواره مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. آخرین باری که فرودگاه پنانگ مورد بازسازی قرار گرفت بین سال های 2009 الی 2013 بوده است. این بازسازی ها فقط شامل بازسازی نیست بلکه توسعه و نوسازی را هم در بر می گیرد. بازسازی اخیر به منظور ارائه خدمات و امکانت بیشتر به مسافران تور مسافرتی پنانگ انجام شده است. بر اساس آخرین آماری که از نظر جا به جایی از این فرودگاه منتشر شده است، سالانه بیشتر از ۶ میلیون مسافر در این فرودگاه جا به جا می شوند.
از بسیاری از مقصدهای مهم قاره آسیا به این فرودگاه پرواز صورت می گیرد. فرودگاه بین المللی پنانگ قطب اصلی خطوط هوایی همانند : ایر آسیا(AirAsia)، فیرفلای(Firefly)، مالزیا ایر(Malaysia Air)، ماس کارگو(MASkargo) و مالیندو ایر(Malindo Air) است. نکته قابل توجه این است که فعلا در حال حاضر پروازی بین ایران و فرودگاه پنانگ وجود ندارد، به عبارتی شما قادر به رزرو بلیط هواپیما به پنانگ به صورت مستقیم از تهران نیستید.

فرودگاه بین المللی پنانگ

نام فرودگاه بین المللی پنانگ: Penang Bayan Lepas
کد یاتا : PEN
کد ایکائو : WMKP
نوع فرودگاه : همگانی
فاصله تا مرکز شهر : 16 کیلومتر
فاصله تا تهران : 5982 کیلومتر
فاصله زمانی تا تهران : 8 ساعت
ارتفاع از سطح دریا : 3 متر
ترمینال : 1 ترمینال

ترمینال فرودگاه بین المللی پنانگ

فرودگاه پنانگ جزو فرودگاه های بزرگ کشور مالزی به شمار می رود و در این مورد، در رده ی سوم قرار می گیرد اما با این حال نسبت به دیگر فرودگاه های شهر های مرکزی کوچک تر است. به همین علت این فرودگاه تنها یک ترمینال دارد که همه ی امور پرواز های داخلی و بین الملل از همین ترمینال صورت می گیرند. این ترمینال از 2 طبقه مختلف تشکیل شده است که هر کدام مختص به پرواز های متفاوت است. در طبقه همکف، پرواز های ورودی و در طبقه بالا پروازهای خروجی انجام می شوند.

فرودگاه بین المللی پنانگ

راه های دسترسی به فرودگاه

تاکسی : چنانچه بخواهید از تاکسی استفاده کنید، نسبت به دیگر وسایل نقلیه ی موجود در فرودگاه، همانند دیگر نقاط دنیا باید هزینه ای بیشتر را پرداخت کنید. با این تاکسی ها، تا مرکز شهر، مسیری 25 دقیقه ای را طی می کنید.
اتوبوس : برای این که مسافران فرودگاه بین المللی پنانگ در آسایش باشند، شرکت اتوبوس رانی "رپید پنانگ" با استقرار 5 خط اختصاصی فقط برای فرودگاه پنانگ، راحتی مسافران را فراهم کرده است. ساعت کاری این اتوبوس ها از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 23 شب می باشد. زمان حرکت اتوبوس ها از ترمینال های فرودگاه هر 30 دقیقه یک بار است.

فرودگاه بین المللی پنانگ

امکانات فرودگاه بین المللی پنانگ

در فرودگاه بین المللی پنانگ برای مسافران امکانات زیادی فراهم شده است. می توان با اطمینان گفت که این فرودگاه به دور از وظیفه اصلی که در صنعت هواپیمایی دارد، می تواند یک مرکز تفریحی نیز به شمار رود. 
در ترمینالی که در این فرودگاه موجود است، شما می توانید از خدمات و امکاناتی همانند : کافه های مختلف، رستوران، خدمات بانکی، صرافی، دفاتر مخصوص اجاره ی ماشین و فروشگاه های متعدد استفاده کنید.
در فرودگاه پنانگ یک باشگاه گلف و زمین مخصوص گلف نیز وجود دارد که شما با پرداخت هزینه ی ورودی می توانید از این کلاب استفاده کنید.
۲ هتل "آستین هتل پنانگ" و "اکوآ تریال پنانگ" در نزدیکی این فرودگاه واقع شده اند و می توانید از خدمات اقامتی این فرودگاه استفاده کنید.
همچنین می توانید از دو فروشگاه "جامبول" و "کوئینز بی"، فرودگاه بین المللی پنانگ دیدن کنید و در صورت نیاز خرید های خود را در این فروشگاه ها انجام دهید.

فرودگاه بین المللی پنانگ

امیدواریم این مطلب که راهنمای سفر به پنانگ بود تا با فرودگاه آن آشنایی بیشتری پیدا کنید در سفرتان کمکتان کند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت رسمی آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید.

فرودگاه بین المللی پنانگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین مقاصد برای سفر در ماه می کجا هستند؟!

اگر قصد دارید که در ماه می، به جنوب شرقی آسیا سفر کنید، باید در نظر داشته باشید که برخی مقاصد در جنوب شرقی آسیا همانند بانکوک و سایگون در این زمان از سال به شدت گرم هستند و حتی شاهد باران های شدیدی خواهیم بود. ولیکن مکان هایی مانند چین، ژاپن و یا کره جنوبی در ماه می می توانند از بهترین مقاصد سفر در این زمان باشند. همچنین قسمت هایی از هند نیز می تواند از دیگر مقاصد عالی برای سفر در این ماه باشند. آژانس مسافرتی مهرپرواز امروز برایتان لیستی تهیه کرده است تا در آن بتوانید با مقاصد عالیگردشگری در ماه می آشنا شوید و برای سفر خود در آن بازه زمانی برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشید تا سفری خاطره انگیز و فوق العاده را برای خود رقم بزنید.

شهر بالی در اندونزی (Bali In Indonesia)

با وجود اینکه اکثر بخش های جنوب شرقی آسیا در این ماه بسیار گرم و مرطوب هستند، ولیکن بالی در ماه می دارای آب و هوای نسبتاً سرد و خشکی می باشد. با اینکه این جزیره به مقدار کمی در جنوب خط استوا قرار گرفته است، بیشتر روزهای سال آب و هوای گرم و مرطوبی دارد اما با این وجود ماه می پاییز در شهر بالی به شمار می رود. با تمام این اوصاف بالی یکی از بهترین مقاصد سفر در ماه می، می باشد چرا که هم از هوای بسیار خوبی برخوردار است و هم جمعیت کمی در این ماه از سال در آنجا هستند. در این ماه قیمت هتل های بالی نسبتاً ارزان و مناسب است چرا که ماه می جزو فصل پرگردشگر بالی محسوب نمی شود و پیدا کردن پروازی با قیمت مناسب هم نباید کار دشواری باشد. 

شهر بالی در اندونزی (Bali In Indonesia)

شهر توکیو در ژاپن (Tokyo In Japan)

توکیو دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرمی می باشد، بنابراین بازدید از توکیو در ماه می، می تواند خوبی آب و هوای هر دو فصل را در پیش داشته باشد. البته ممکن است بارش باران را هم در این بازه زمانی مشاهده نمایید که در تمام سال وجود دارد و از این بابت شهر به شکل بسیار مناسبی تجهیز شده است. در این ماه قیمت هتل های شهر نیز مناسب است چرا که هنور وارد فصل شلوغ تابستان نشده ایم. بیشتر گردشگران و توریست ها شهر توکیو را برای بازدید انتخاب می کنند چرا که هم بسیار قابل فهم است و هم توکیو شهر بزرگ با پیشنهاد های فوق العاده ای می باشد. همچنین می توانند با قطار های سریع السیر به راحتی به شهرهای دیگر بروند و دسترسی داشته باشند که بسیار میج و شگفت انگیز نیز می باشد اما ممکن است کمی گران باشد. 

شهر توکیو در ژاپن (Tokyo In Japan)

شهر سئول در کره جنوبی (Seoul In South Korea)

همانند توکیو، سئول نیز در فصل بهار و پاییز مکان بسیار خوبی از لحاظ آب و هوایی می باشد، و شما می توانید یکی از بهترین آب و هواهای این منطقه را در ماه می تجربه کنید. این شهر بسیار بزرگ برای توریست هایی که از مقاصد بسیار دور به اینجا سفر می کنند چندان شناخته شده نیست ولیکن کارها و فعالیت های بسیاری هست که می توان انجام داد. علاوه بر این ها سئول دارای مجموعه ای از بهترین غذاهای آسیایی با بهترین و مناسب ترین قیمت هاست که مورد توجه و مورد علاقه بسیاری از افراد از سرتاسر دنیاست. تعدادی از گردشگران از سئول شروع می کنند و از طریق قطار و یا از طریق پرواز از جاهای دیگر شبه جزیره کره جنوبیدیدن می نمایند، چنانچه وقت کافی برای سفر دارید، این ایده بسیار خوبی می تواند باشد که از پایتخت شروع کنید و به نقاط دیگر کشور که دارای مناظر فوق العاده ای هستند نیز بروید. پروازها در سئول معمولاً ارزان هستند و این نقطه برای شروع یک تور گردشگری در آسیا می تواند نقطه بسیار خوبی باشد.

شهر سئول در کره جنوبی (Seoul In South Korea)

شهر لونگ پرابنگ در لائوس (Luang Prabang In Laos)

بعد از ظهرهای لونگ پرابنگ در ماه می گرم است ولیکن همانند شهرهای بزرگ دیگر احساس خفگی نمی کنید چرا که این شهر به خوبی در منطقه گسترش پیدا کرده است و در کنار رودخانه ای عریض واقع شده است. عصرها هوا به سوی خنکی و سرد شدن می رود. به اندازه کافی گرمای هوای روز را کاهش می دهد. فروشگاه های شبانه در این شهر بهترین راه برای گذراندن زمان به هنگام غروب آفتاب هستند. سفر به لونگ پرابنگخیلی راحت نیست! چرا که فرودگاهی بزرگ به همراه پروازهایی ارزان قیمت به این شهر پیدا نمی شود. از این رو اکثر توریست ها و گردشگران ترجیح می دهند که از بانکوک یا ویتنام بازدید نمایند. اما اگر شما خواهان دیدن این نقطه در بین بهترین مقاصد برای سفر در ماه می هستید، می تواند گزینه بسیار خوبی برای توقفی کوتاه در طول سفر شما باشد. 

شهر لونگ پرابنگ در لائوس (Luang Prabang In Laos)

شهر کوالالامپور در مالزی (Kuala Lumpur In Malaysia)

شهر کوالالامپور در بیشتر روزهای سال بسیار گرم و سوزان است و توانایی بارش های سنگین را در هرروز سال دارد، ولیکن ارزش بازدید از این شهر بسیار زیاد است. کوالالامپور شهری مدرن و نسبتاً ثروتمند به همراه بهترین امکانات حمل و نقل عمومی می باشد. مسیرهای حمل و نقل بالای شهر قرار گرفته اند و این مزیت را برای شما به ارمغان ی آورند که تهویه ای عالی و خنک زیر پاهای شما در شهر باشد. هتل های کوالالامپور بهترین مکان برای چانه زدن بر سر قیمت هستند و شما می توانید معامله ای صورت دهید به طوری که هتلی 4 ستاره را که قیمت آن حداقل 3برابر هتل های نزدیک سنگاپور است را به قیمتی مناسب فراهم کنید. رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور و پرواز به کوالالامپور بسیار راحت می باشد زیرا دارای فرودگاه عظیمی است که یکی از قطب های اصلی پروازهای آسیایی به شمار می رود. 

شهر کوالالامپور در مالزی (Kuala Lumpur In Malaysia)

شهر سنگاپور در سنگاپور (Singapore In Singapore)

سنگاپور از جهت جنوب خیلی دور از کوالالامپور نیست، بنابراین می توان گفت الگو و اقلیم بارشی نسبتاً یکسانی با کوالالامپور دارد. هر دو شهر ترکیب بسیار جالبی از فرهنگ هندی، چینی و مالایی به همراه غذاهایی باور نکردنی از هر فرهنگ می باشند. در کل سنگاپور شهر گرانی محسوب می شود، به طوری که هتل های سنگاپور و دیگر قیمت هایش از کوالالامپور نیز بیشتر است ولیکن باز هم ارزش دیدن را دارد. بازدید از سنگاپور از نظر اینکه هزینه مناسب در بیایند آنچنان کار سختی نیست! اگر شما بتوانید تختی ارزان پیدا کنید و یا از رفتن به رستوران ها و بارهای گران قیمت و معروف خودداری نمایید، سنگاپور می تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفر در ماه می باشد.

شهر سنگاپور در سنگاپور (Singapore In Singapore)

شهر بانکوک در تایلند (Bangkok In Thailand)

ممکن است به نظر برسد که بانکوک در لیست ما برای بهترین مقاصد برای سفر در ماه می قرار نداشته باشد زیرا که در این ماه سال بسیار گرم و مرطوب است و بارش های شدیدی دارد، ولیکن بارش ها نهایتاً در 30 دقیقه به اتمام می رسد و همچنین سرتاسر بانکوک پر شده از فروشگاه های بزرگ و بسیار پیشرفته ای که دارای تهویه هوای بسیار خوبی می باشند که خرید را در تمام روزهای سال لذت بخش می کند. پروازها در بانکوک معمولا به نسبت نواحی دیگر دارای قیمت مناسب تری هستندو هتل های بانکوک و خوابگاه های بانکوک در اکثر اوقات قیمت های مناسبی دارند. از آنجایی که ماه می در بانکوک جزو فصل هایی است که بین زمان شلوغی و خلوتی قرار دارد، شما می توانید هتلی 4 ستاره را به قیمت هتل 2 یا 3 ستاره رزرو کنید.

شهر بانکوک در تایلند (Bangkok In Thailand)

شهر چیانگ مای در تایلند (Chiang Mai In Thailand)

شهر چیانگ مای دومین شهر تایلند است که در ماه می از بهترین مقاصد سفر محسوب می شود. در ماه می شهر چیانگ مای دارای روزهای گرم است ولیکن حداقل در عصرها به میزان کافی هوا خنک می شود و گرمای آن کاهش می یابد. چیانگ مای از شهرهایی است که دارای فروشگاه های شبانه است و بیشتر افراد محلی ترجیح می دهند در طول روز از گرما دوری کنند و از غروب به بعد به فعالیت بپردازند. این شهر نیز از آن شهرهایی است که هتل هایش با چانه زدن قیمت ها را طوری عوض می کنند که گویی اشتباه شده و قیمت جدید فقط یک اشتباه چاپی است. این شهر یکی از بهترین مکان ها برای خوش گذرانی در ماه می می باشد.

شهر چیانگ مای در تایلند (Chiang Mai In Thailand)

شهر هانوی در ویتنام (Hanoi In Vietnam)

شهر هانوی در ماه می بارش های شدیدی را دارد که البته پیدا کردن سرپناه در شروع طوفان و بارش کار بسیار آسانی است. دمای هوا در این بازه زمانی مطلوب است و ارزش بازدید را دارد. هتل ها دارای قیمتی ارزان و بسیار مناسب هستند به گونه ای که می توانید قسمت بیشتر پول خود را که برای رزرو هتل کنار گذاشته اید، با گرفتن اتاقی با پیشنهاد کمتر، برای خود نگه دارید.

شهر هانوی در ویتنام (Hanoi In Vietnam)

شهر گوا در هند (Goa In India)

بهترین زمان سفر به گوا از ماه دسامبر تا می می باشد، بنابراین ماه می آخرین ماهی است که می توانید از سواحل افسانه ای و بسیار زیبا و آرام این منطقه لذت ببرید. با شروع فصل ژوئن فصل بارندگی نیز شروع می شود و بارانی بودن و راه افتادن سیل می تواند مشکل ساز باشد. به دلیل اینکه ماه می آخرین ماه فصل است، جمعیت در اینجا کم می باشد و قیمت ها نیز از حد معمول حتی کمتر هستند. بیشتر بخش های هند در ماه می بسیار گرم و سوزان می باشند، ولیکن گوا در ماه می یکی از مناطقی است که هنوز آب و هوای خوبی دارد. 

شهر گوا در هند (Goa In India)

شهر شانگهای در چین (Shanghai In China)

شهر شانگهای یکی از قطب های اصلی بین المللی در چین است. بر خلاف پکن، شانگهای شهری بسیار فشرده است و اکثر مردم انگلیسی زبان هستند. هتل های شانگهای طبق استاندارد چین گران هستند ولیکن یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفر در ماه می می باشد. تور چین معمولاً از پکن گردش خود را شروع می کند و با شانگهای و یا یکی از شهرهای اطراف آن را تمام می کند.

شهر شانگهای در چین (Shanghai In China)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از این شهر رنگارنگ را ببینید!

شهر رنگارنگ و جذاب آنتالیا در کشور زیبای ترکیه بین مردم سراسر جهان یکی از مقاصد محبوب برای داشتن یک مسافرت دل انگیز است. خط ساحلی زیبا، شن های طلایی و رویایی، معماری رومی جذاب و آثار باستانی تاریخی بسیار ارزشمند، آنتالیا را به قدری جذاب کرده است که هر مسافری را با هر طبع و سلیقه ای خشنود و راضی می کند.برای رزرو تور ارزان قیمت آنتالیا حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.
آنتالیا آنقدر جذابیت های مختلف و متنوع دارد که ممکن است شما هم برای انتخاب برنامه سفرتان کمی گیج شوید! پس به شما توصیه می کنیم که این مقاله را قبل از سفرتان به آنتالیا مطالعه کنید تا بتوانید از بهترینجاذبه های گردشگری آنتالیا و مکان های تاریخی آن دیدن کنید و اقامت در این شهر رنگارنگ و زیبا را به بهترین شکل تجربه کنید.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

1.دروازه هادریان
دروازه هادریان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر زیبای آنتالیاست، جایی که شما می توانید شکوه و زیبایی معماری رومی را با تمام وجود درک کنید و از دیدن سه قوس زیبای مرمرین آن لذت ببرید. دیدن زیبایی و عظمت این دروازه شما را به جهان قدیمی رومی ها می برد، این دروازه زمانی به عنوان ورودی اصلی شهر کالیسی استفاده می شده است.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

2.شهر قدیمی (کالیسی)
شهر قدیمی در آنتالیا که به کالیسی معروف است، محله ای پیچیده و معما مانند است که می توانید در آن قدم بزنید و از دیدن مکان های اسرار آمیز آن لذت ببرید. خیلی از جاذبه های گردشگری زیبا و جذاب آنتالیا در شهر قدیمی قرار دارند، پس می توانید ساعاتی عالی را در شهر قدیمی آنتالیا داشته باشید و از تجربه های جدید لذت ببرید. در شهر قدیمی هتل های زیبا، گالری های هنری منحصر به فرد، فروشگاه های سوغاتی و رستوران های جذابی وجود دارد که می توانید سری هم به آن ها بزنید.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

3.موزه آنتالیا
موزه آنتالیا کلکسیونی ارزشمند از میراث ترکیه را در خود جای داده است که با دیدن آن می توانید نگاهی کلی به همه جنبه های ترکیه داشته باشید. پس به هیچ عنوان دیدن موزه آنتالیا را از دست ندهید. ورودی این موزه 20 لیره است و می توانید از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر از آن دیدن کنید.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

4.مناره یولی
یولی یکی از آثار باستانی مهم آنتالیاست که در قرن 13 ساخته شده است و هنوز هم پابرجاست، این مسجد به دست علاء الدین کیکاباد ساخته شده است و نمونه یک معماری سلجوقی است و از آن می توانید چشم انداز زیبای کل شهر را تماشا کنید و لذت ببرید. 

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

5.قلعه رومی
پارک اطراف قلعه برای کسانی که دوست دارند یک روز پیکنیکی را در آنتالیا تجربه کنند، بسیار گزینه مناسبی است.شما از این قلعه هم می توانید نمای زیبای شهر را در غروب آفتاب حیرت انگیز آنتالیا تماشا کنید .

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

6.آسپندوس
شهر باستانی آسپندوس از آن جاهاییست که باید در طی سفرتان به آنتالیا حتما از آن دیدن کنید. این شهر باستانی به خاطر تئاتر رومی زیبایش به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا شناخته می شود. جذابیت این شهر باستانی که در قرن 2 ساخته شده است، شما را متحیر خواهد کرد. شما می توانید در شهر گشت و گذار کنید و از آثار باستانی آن دیدن کنید. کافیست با ماشین، اتوبوس و یا یک تور گردشگری به 47 کیلومتری شرق آنتالیا بروید و یک بعد از ظهر شگفت انگیز را برای خود رقم بزنید.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

7.پرج
شهر پرج هم یکی دیگر از بهترین جاهای آنتالیاست که می توانید از آن دیدن کنید. سبک معماری پرج یونانی - رومی است. زیبایی این شهر متحیرتان خواهد کرد، شما می توانید در خیابان ها و معابد این شهر قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید. همچنین می توانید از حمام های رومی، دروازه هلنیستیک، آکروپولیس و دیگر آثار باستانی آن دیدن کنید. این شهر در 17 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

8.غار کاراین
غار کاریان که متعلق به دوران پیش از تاریخ است، یکی دیگر از اماکن دیدنی آنتالیاست که باید از آن دیدن کنید. گفته می شود که این غارها بیش از 25000 سال قدمت دارند. بعضی از راه های عبور درون غار خیلی باریک هستند، اما ارزشش را دارد که از آن ها عبور کنید و سفری در زمان را تجربه کنید. این غار در 27 کیلومتری شمال غرب آنتالیا قرار دارد.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

9.دهکده های الیمپوس و چیرالی
دهکده های الیمپوس و چیرالی جایگاه ویژه ای در لیست بهترین جاهای دیدنی آنتالیا دارند. خط ساحلی زیبای این دهکده ها با آثار باستانی شهر قدیمی الیمپوس احاطه شده اند. شما در این دهکده ها می توانید ریلکس کنید و از آرامش بی نهایت آن ها لذت ببرید. شما می توانید از ترکیب دیدن آثار تاریخی و لذت بردن از آرامش سواحل این دو دهکده لذت ببرید. کافیست به 80 کیلومتری جنوب آنتالیا بروید و سفرتان را جذاب تر و خاص تر کنید.

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

10.غار داملاتاش 
یکی از جاذبه های گردشگری زیبای آنتالیا غاره داملاتاش است، این غار حدود 15000 سال پیش ساخته شده است و زیبایی آن خیره کننده است. صخره های رنگارنگ این غار هر بازدید کننده ای را محو تماشا می کنند. پس ارزشش را دارد که با ماشین یا اتوبوس به 127 کیلومتری غرب آنتالیا بروید و این غار را از نزدیک تماشا کنید.
خوب! به نظرم الان برای تفریح در آنتالیا ایده های مختلفی در ذهنتان نقش بسته است. سواحل، مکان های تاریخی، غارها و ....
آنتالیا پر از تفریحات رنگارنگ و مختلف است که هر شخصی با هر عقیده و فکر و سلیقه ای جذب آن می شود. 

10 مکان دیدنی و جذاب آنتالیا که باعث می شود جلوه های مختلفی از شهر رنگارنگ آنتالیا را ببینید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

قیمت بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی چقدر است؟

لذیذترین غذاها در دبی چه قیمتی دارند؟
در صنعت غذا، دبی به خاطر رستوران های لوکس و سرآشپزهای مشهورش شناخته شده است، اما شما حتما نباید برای غذا خوردن در دبی مبلغ زیادی پرداخت کنید. شما با هر بودجه ای می توانید در دبی لذت چشیدن غذاهای خوش طعم آن را تجربه کنید. پس با مهرپرواز و تور ارزان قیمت دبی همراه باشید تا بهترین غذاهای دبی را با هر بودجه ای که دارید، به شما معرفی کنیم.

قیمت بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی چقدر است؟

غذاهای ارزان قیمت
فست فود در دبی بسیار محبوب است و دلیل آن هم ارزان بودن و خوش طعم بودن غذاهای فست فود دبی است. پس اگر به دبی سفر کردید، حتما فست فودهای خوش طعم دبی را امتحان کنید. رستوران هایی مثل (کافه تریای آنتار) و (ایت اند درینک) (Antar Cafeteria ) و (Eat  and  Drink ) بین خود شهروندان دبی خیلی محبوب هستند، پس حتما سری به آن ها بزنید و حتما برگرهای خوش طعم کافه تریای آنتار را امتحان کنید. قیمت برگرهای این کافه تریا فقط 13 درهم (4 دلار) است و طعم بی نظیرش متحیرتان خواهد کرد. قیمت ساندویچ مرغ اسپایسیی و سیب زمینی هم در این رستوران فقط 6 درهم (2 دلار) است. همچنین می توانید به رستوران ایت اند درینک بروید و شاوارما غذای سنتی دبی را با پرداخت 5 درهم (1 دلار) امتحان کنید.
سرویس بیرون بر این دو رستوران نیز جالب توجه است! کافیست با ماشین جلوی رستوران بایستید، بوق بزنید و منتظر بمانید تا یکی از پیشخدمت های رستوران نزد شما بیاید و با لبخند سفارشتان را دریافت کند. راستی یادتان باشد که حتما آب میوه های طبیعی، خوش طعم و تازه این رستوران ها را هم امتحان کنید.

قیمت بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی چقدر است؟

غذاهایی با قیمت متوسط
اگر عاشق غذا هستید، حتما رفتن به رستوران های محبوبی مثل ریم البوادی (Reem Al Bawadi) و شکسپیر اند کو ( Shakespeare and Co) را در برنامه سفرتان به دبی قرار دهید. رستوران ریم البوادی غذاهای سنتی خوش طعم خاورمیانه را سرو می کند و رستورانش جو جالبی دارد. این رستوران شعبه های متعددی در سراسر دبی دارد، پس به راحتی می توانید شعبه نزدیک به محل هتلتان را انتخاب کنید و از طعم غذاهای جذاب این رستوران لذت ببرید.
شما می توانید در رستوران ریم البوادی غذاهای لذیذ مخصوص عربی مثل هوموس، سیب زمینی اسپایسی و دلمه برگ را با پرداخت قیمتی حدود 25 درهم (7 دلار) را سفارش دهید. البته پیشنهاد من به شما این است که به جای سفارش یک غذای اصلی، تا جایی که می توانید چند پیش غذا سفارش دهید تا بتوانید طعم غذاهای خاورمیانه را به بهترین شکل تجربه کنید. 
رستوران شکسپیر اند کو طراحی کاملا متفاوتی با رستوران ریم البوادی دارد، اما سطح قیمت های غذاهایشان تقریبا مثل هم هست. در این رستوران غذاهای خوش طعم سراسر دنیا سرو می شود. شما می توانید روزتان را با پرداخت 57 درهم (16 دلار) و خوردن یک صبحانه انگلیسی خوش طعم  شروع کنید. این رستوران که 37 شعبه در سراسر خاورمیانه دارد، به سبک قدیمی دیزاین شده است و حال و هوای انگلیسی دارد. 

قیمت بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی چقدر است؟

غذاهایی گران قیمت
وقتی صحبت از رستوران های بسیار لوکس می شود، دبی بهترین گزینه ها را ارائه می دهد. دبی شهریست که می توان در آن غذاهای خوش طعم و بی نظیری را امتحان کرد و با تمام وجود لذت برد. یکی از رستوران های مشهور و با کیفیت در دبی رستوران فرانسوی مدیترانه ای باگاتل (Bagatelle) است. بشقاب خاویار یکی از غذاهای مخصوص این رستوران است که قیمت آن 550 درهم (150 دلار) است. قیمت هر غذای اصلی در این رستوران از 445 درهم (121 دلار) تا 695 درهم (189 دلار) متغیر است، اما آنقدر این غذاها خوش طعم هستند که ارزش امتحان کردن حتی با این قیمت های گزاف را دارند. 
رستوران الایوان ( Al Iwan) در مشهورترین هتل دبی یعنی برج العرب واقع شده است. بوفه ناهار در الیوان به ازای هر نفر 450 درهم (123 دلار) و بوفه شام برای هر نفر 505 درهم (137 دلار) قیمت دارد. رفتن به این رستوران فرصتی عالی است تا نمای داخل این هتل مشهور 7 ستاره را ببینید و غذاهای خوش طعم عربی را با بهترین طعم و کیفیت امتحان کنید. این رستوران که دیزاین خاورمیانه ای دارد، یکی از بهترین اماکن توریستی دبی است.
رزرو راحت و ارزان بلیط هواپیما به صورت آنلاین در وب سایت مهرپرواز.

قیمت بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی چقدر است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

مکان های برتر که در گوگل استریت ویو نباید از دست داد!

یکی از ابزار پرکاربرد و مفید آنلاین که در این اواخر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، نرم افزار گوگل استریت ویو (Google Street View) بوده است. این نرم افزار بسیار مناسب برای افرادی که علاقه شدیدی به گردشگری و جهانگردی و کشف ناشناخته ها دارند، می باشد. حالا این روزها نرم افزار گوگل استریت ویو در کنار کاربرد اصلی خود، یعنی بررسی دقیق آدرس مورد نظر و حوالی آن، امکان تماشای مجازی مکان های دیدنی بسیاری را همانند ساختمان های معروف، مسیرهای طبیعت گردی بسیار دور افتاده، دنیای زیر آب، هواپیماهای بسیار مدرن، و یا حتی موقعیت های جغرافی فانتزی فیلم های مشهور و محبوب را از پنجره ابزار های هوشمند برای کاربران خود فراهم آورده است. آژانس مسافرتی مهرپرواز امروز لیستی از بهترین و پر بازدید ترین این مکان های گردشگری برایتان فراهم آورده است تا بتوانید با این نرم افزار و همچنین این اماکن بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید:

Great Barrier Reef

Great Barrier Reef

Antarctica

Antarctica

Amazon Rainforest

Amazon Rainforest

Cambridge Bay in Nunavut, Canada

Cambridge Bay in Nunavut, Canada

Mayan Ruins in Mexico

Mayan Ruins in Mexico

Iwami Silver Mine in Japan

Iwami Silver Mine in Japan

NASA’s Kennedy Space Center in Florida, USA

NASA’s Kennedy Space Center in Florida, USA

Count Dracula’s Castle in Transylvania, Romania

Count Dracula’s Castle in Transylvania, Romania

Cape Town, South Africa

Cape Town, South Africa

Grand Canyon in Arizona, USA

Grand Canyon in Arizona, USA

چنانچه اپلیکشن یا برنامه گوگل استریت ویو را دارید می توانید نام هرکجا که مد نظرتان است را تایپ کنید و آن را از نزدیک مشاهده نمایید. 
برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید در قسمت تماس با ما، با همکاران ما در ارتباط باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جشنواره پاییزی دیوالی

دیوالی جشنی است پر از چراغ که بر اساس ریشه پر عمق معنوی و مذهبی در هند برگزار می شود. به عبارتی هندیان سرتاسر دنیا این جشت را برپا می کنند ولیکن به دلیل برپایی سراسری که در هند دارد، بیشتر در خود کشور هندوستان به چشم می آید. در این جشنواره هندیان کل شهر را با با چراغ های نفتی، گل های معطر و شن و ماسه های رنگی که به شکل نیلوفر آبی در آمده اند، تزئین می کنند و با آتش بازی جشن می گیرند.

جشنواره پاییزی دیوالی

این جشن نوعی احترام به خدای هندو ها می باشد که به مدت 5 روز برپا خواهد بود. جشنواره دیوالی می تواند نسخه هندی جشن کریسمس باشد. جشن دیوالی که در فصل پاییز برگزار می شود، به منظور پایان برداشت محصول و آغاز سال مالی جدید در هند می باشد. زندگی در هند بر روی محور ارضی است و در این زمان هندی ها بدهی های خود را صاف می کنند و برای داشتن سالی پربار و پرمحصول به عبادت می نشینند. بسیاری از مردم از سرتاسر جهان خود را با تور پاییز هند به این کشور پرجمعیت می رسانند تا بتوانند این جشنواره بسیار زیبا و خاص را از نزدیک مشاهده نمایند. 
دو روز اول جشن به تزیین و آماده سازی می گذرد و در روز سوم آتش بازی شروع می شود، در روز چهارم دوستان و بستگان به دیدن هم می روند و هدیه به هم می دهند، در روز پنجم و آخرین روز جشنواره برادران به دیدن خواهران متاهل خود رفته و خواهران نیز می بایست غذای بسیار مجللی آماده نمایند. 

جشنواره پاییزی دیوالی

آتش بازی و چراغ های نفتی و مشعل ها نمایی فوق العاده زیبا را در آسمان شب نمایان می کنند. برای هندوها نور نشانه پیروزی خیر بر شر می باشد و دیوالی زمان وحدت است. این جشن به همان اندازه که از لحاظ بصری زیباست، از نظر معنوی نیز دارای معنای عمیقی می باشد. مردم هند در طول جشنواره دیوالی بسیار گرم و مهمان نواز هستند چرا که بر این اعتقاد هستند که یک سال فقر و بد شانسی از آنها دور خواهد شد. در این 5 روز بسیاری از خانه ها درهایشان باز است و با چراغ هایی زیبا تزئین و نورانی شده اند و این امر فضای بسیار گرم و صمیمی را به مهمانان القا می کند. 
چنانچه تمایل دارید از دیگر رویدادها در فصل پاییز و در اقصی نقاط دنیا مطلع شوید، می توانید به وبسایت رسمی آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

جشنواره پاییزی دیوالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport)

با بهترین فرودگاه دنیا، فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپورآشنا شوید. این فرودگاه دارای حمل و نقل عالی به سراسر سنگاپور است و هر امکاناتی که فکرش را کنید که برای حضور در یک فرودگاه برای شما لازم است را برای شما در معرض استفاده می گذارد.
فرودگاه بین المللی چانگی، فرودگاهی با استانداردهای بسیار بالا می باشد. در جهان فرودگاه های بسیار خوبی وجود دارد اما چه عواملی باعث شده که یک فرودگاه در دو سال متوالی یعنی در سال های 2016 و 2017 به عنوان بهترین فرودگاه آن هم در سطح جهان شناخته شود؟ با ما باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید. فرودگاه چانگی سنگاپور در نیمه شرقی این جزیره قرار گرفته و همان گونه که اشاره کردیم، حمل و نقل خوبی به تمامی نقاط شهر سنگاپور دارد. این فرودگاه بهترین فرودگاه جهان می باشد که به عنوان برترین پل ارتباطی بین اروپا و استرالیا نیز نام برده شده است. همچنین نقش بسیار مهم این فرودگاه در ارتباط با قسمت جنوب شرقی آسیا را نیز نباید دست کم گرفت. نکته جالب توجه این است که بدانید، فرودگاه چانگی هیچ گونه پرواز داخلی ندارد و کلیه پرواز هایی که در این فرودگاه به زمین می نشینند و یا پرواز می کنند، تماماً بین المللی هستند.
این نکته را بهتر است بدانید که فرودگاه چانگی، کاربری نظامی هم دارد. این فرودگاه در سال 1981 ساخته شده است و زیر نظارت شرکت هواپیمایی سنگاپور و شرکت سیک ایر(SilkAir)، اداره می شود. دراین فرودگاه پرواز های کم هزینه نیز صورت میگیرد و از این نظر می توان گفت که چانگی بسیار مورد علاقه ی این گونه ایرلاین ها می باشد. آژانس مسافرتی مهرپرواز قصد دارد تا امروز شما را با این فرودگاه بی نظیر بیشتر آشنا کند.

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

 اطلاعات کلی از فرودگاه

نام فرودگاه بین المللی چانگی: Singapore Changi Airport
کد یاتا: SIN
کد ایکائو: WSSS
نوع فرودگاه: همگانی و نظامی
فاصله تا مرکز شهر سنگاپور: 25 کیلومتر
ارتفاع از دریا: ۷ متر
ترمینال: 4 پایانه

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

ترمینال های فرودگاه بین المللی چانگی

فرودگاه چانگی دارای 4 ترمینال است که از 1 تا 4 نام گذاری شده اند.
ترمینال شماره ی 1: معمولاً پرواز های کم هزینه و ارزان قیمت از این ترمینال انجام می شود. اما در ترمینال 2 و 3 نیز پروازهای ارزان انجام می شود اما مرکزشان در ترمینال شماره 1 می باشد.
ترمینال شماره 2: اکثر پرواز ها در ترمینال  2 انجام می گیرد. اگر روزی مسیرتان به سنگاپور افتاد یا تور گردشگری سنگاپور مقصدتان بود و خواستید به چانگی بروید، مسیرتان را به راننده ای که شما را می رساند بگویید، آن ها می دانند شما را کدام ترمینال پیاده کنند.
ترمینال شماره ی 3: در این ترمینال خطوط هواپیمایی همانند نیوزیلند، آیسانا، خطوط هوایی چین، چین شرقی، اتیوپیایی، لایون ایر، خطوط هوایی ملی میانمار، هواپیمایی قطر، عربستان، چین، تایوان، کره، ژاپن، هند، استرالیا، نیوزیلند، اروپا، آمریکا، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی و برخی دیگر از هواپیمایی ها پرواز می کنند.
ترمینال شماره ی 4: در این ترمینال ایر آسیا گروپ، کاتای پسفیک، چبو پاسفیک ایر، اسپرینگ ایر ویز و خطوط هوایی ویتنام و کره، پرواز های خود را انجام می دهند. برای رفتن به ترمینال شماره ی 4 می توانید از سرویس اتوبوسی های رایگان شاتل بهره مند شوید.

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی چانگی

🚖 تاکسی : شرکت های متفاوتی در مقابل ترمینال های این فرودگاه تاکسی هایی گذاشته اند تا مسافران به راحتی بتوانند از آنها استفاده نمایند. شرکت های Premier Taxis و Citycab نمونه ای از این شرکت ها هستند.
🚇 قطار : فرودگاه چانگی به خط شرقی و غربی خطوط مترو متصل است. شما می توانید با هزینه ای بسیار کم خود را به مرکز سنگاپور برسانید.
🚌 اتوبوس : شما می توانید با پرداخت هزینه ای متوسط با اتوبوس های شاتل، هم به مرکز شهر و هم به اکثر هتل های مشهور شهر بروید.

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

امکانات فرودگاه بین المللی چانگی

در فرودگاه بین المللی چانگی به مسافران، خصوصاً در زمان تاخیر و یا لغو پرواز، خیلی سخت نمی گذرد. باغ های مصنوعی در محوطه فرودگاه، سالن آرایشی و خدمات بهداشتی، سالن ورزشی همراه با استخر شنا همگی از امکانات تفریحی این فرودگاه به شمار می روند. 
در بیشتر نقاط فرودگاه، صفحات نمایش بزرگ قرار داده شده است که برنامه های روز دنیا را پخش می کند.
در فرودگاه باغ پروانه ها و استخر ماهی نیز وجود دارد!
از فروشگاه های بی نظیر این فرودگاه حتما دیدن کنید. می توانید در آن فروشگاه ها خرید خوبی دشته باشید.
رستوران های مختلفی در ترمینال ها موجود است. هم می توانید غذاهای آسیایی و محلی و نیز غذاهای بین المللی و فست فودی را نوش جان کنید. همچنین کافه های خوبی در این ترمینال ها وجود دارد که برای استراحت و نیز نوشیدن و میل کردن میان وعده ها بسیار مناسب هستند.

مشخصات فرودگاهی می تواند یک راهنمای سفر بسیار خوب برای شروع سفرتان باشد، بنابراین هر آنچه را که در سفرتان باید بدانید را از مشاورین ما بخواهید و از طریق تماس با آژانس به سوالاتتان رسیدگی کنید و یا حتی از وبسایت رسمی ما مطالعه نمایید.

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین شهر برای زندگی کجاست؟!

تحقیقاتی هر ساله صورت می گیرد که طی آن بهترین شهر برای زندگی انتخاب می شود. برای چند سال متوالی ملبورن در استرالیا توانسته بود جایگاه اول را به خودش اختصاص دهد، ولیکن سال جاری یعنی در سال 2018 این جایگاه به وین واگذار شد. به عبارتی بهترین شهر برای زندگی در سال 2018 وین اعلام شده است، چنانچه تا به حال به تور مسافرتی اتریش رفته باشید و از نزدیک وین را دیده باشید حتما می توانید دلیل این انتخاب را متوجه شوید. علت اینکه وین توانست جایگاه ملبورن را از آن خود کند، کمتر بودن نرخ جرم و جنایت در وین نسبت به ملبورن بود. بنابراین طبق به روزترین و جدیدترین نظرسنجی ها و مطالعات صورت گرفته، در حال حاضر وین بهترین شهر برای زندگی می باشد.
واحد اطلاعات اکونومیست در بیانه ای علت انتخاب وین را چنین تشریح کرد: در چند سال اخیر کشورهای اروپایی با مشکل حملات تروریستی روبه رو شده اند، بنابراین معیارهای امنیتی در انتخاب بهترین شهر برای زندگی نقش پر رنگ تری دارند، با این حال در انتخاب امسال تلاش شد تا معیارها به حالت عادی بازگردند.

بهترین شهر برای زندگی کجاست؟!

شهرهای ملبورن و وین در معیارهایی همانند مراقبت های بهداشتی، سطح تحصیلات و زیرساخت ها باهم برابری داشتند ولیکن وین از نظر بهبود مداوم، دارای وضعیت بهتری بود و اولین شهر در این لیست شناخته شد. دیگر شهرهایی که در صدر جدول بهترین شهرها برای زندگی بودند، اوسکای ژاپن، کلگری کانادا و سیدنی استرالیا هستند.
شاید برایتان سوال باشد که آخرین شهرهایی که در این لیست قرار گرفته اند کدام ها هستند؟ داکا، دمشق و لاگوس آخرین شهرهای لیست مورد نظر می باشند. جایگاه وین تا سال 2019 قابل تغییر نیست ولیکن بعید نیست بعد از آن ملبورن بتواند جایگاه خود را مجدد به دست بیاورد. 
برای مطالعه اخبار گردشگری به روز و مهم، می توانید به سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

راهنمای سفر به پاتایا.

درباره پاتایا می توان گفت که نزدیک ترین شهر تفریحی ساحلی به بانکوک می باشد که از این رو دسترسی راحت و آسانی برای اکثر مردم دارد. در بین بسیاری از مردم چندان نام خوشایندی ندارد که البته نباید چنین باشد چرا که با کمی دقت می توان جاذبه های بسیار سالم و مهیجی را در این شهر ساحلی یافت. علاوه بر جاذبه های بی نظیر، شهر ساحلی پاتایا می تواند مقصد مقرون به صرفه ای برای اکثر قشرهای جامعه باشد. با این حال ما در این مطلب راهنمای سفر به پاتایا را برای شما فراهم کرده ایم تا بتوانید در سفر خود به شهر زیبای پاتایا نهایا استفاده را ببرید. 

راهنمای سفر به پاتایا

اطلاعات ضروری پاتایا

🕐 اختلاف ساعت با تهران: 3:30+
زبان رسمی: تایلندی
💵 واحد پول رسمی: بت (بات) تایلند
 فرودگاه: فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک (Bangkok-Suvarnabhumi International Airport) (BKK)

☁  آب و هوای پاتایا

از آنجایی که پاتایا در نزدیکی خط استوا قرار دارد، دارای آب و هوای استوایی می باشد. همچنین می توان گفت که پاتایا دارای اقلیم گرمسیری است که به علت نزدیکی به بانکوک، آب و هوای آن بسیار شبیه بانکوک می باشد با این تفاوت که به دلیل ساحلی بودنش هوایش نسبتاً خنک تر است. زمستان های این شهر خشک می باشد و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است ولیکن در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می شود. فصل های بارانی آن از ماه مه تا نوامبر به شمار می رود اما در طول ماه های سپتامبر و اکتبر بارش بیشتری را شاهد خواهیم بود. در شهرهای گرمسیری که آب و هوای استوایی دارند، این نکته را باید در نظر داشته باشیم که بارش باران به جای اینکه به صورت نم نم و طولانی مدت باشد، به صورت رگبار شدید کوتاه مدت استف پس بهتر است قبل از سفر در فصل های بارانی آمادگی های لازم را داشته باشید.

راهنمای سفر به پاتایا

🏩🕐 بهترین زمان رزرو هتل در پاتایا

هتل های پاتایا دارای فصول پرگردشگر (High Season) به خصوص خودشان هستند. زیاد شدن گردشگران در نوامبر تا مارس باعث می شود تا قیمت هتل ها نیز افزایش یابد که البته در طول تعطیلات کریسمس به بیشترین حد ممکن خود می رسند. خارج از این مدت زمان می توان گفت که فصل کم گردشگر (Low Season) پاتایا محسوب می شود که به همین علت قیمت ها سیر نزولی پیدا می کنند. بنابراین در این بازه زمانی می توانید حتی هتل های لوکس پاتایا را با قیمت های مناسبی رزرو نمایید. 

راهنمای سفر به پاتایا

🛌 هزینه اقامت در هاستل ها (خوابگاه ها) پاتایا

هاستل ها با هزینه های بسیار کم، مناسب برای افرادی هستند که بودجه شان کم است. هزینه اقامت در اتاقی اشتراکی بین 282 الی 372 بت (بات) تایلند می باشد. برای اقامت در اتاق خصوصی و 2نفره هم باید 450 الی 965 بت (بات) تایلند هزینه پرداخت نمایید.

🏩 هزینه اقامت در هتل های پاتایا

می توان گفت خوشبختانه هتل های پاتایا دارای هزینه کمی است، به ویژه آنهایی که با ساحل فاصله کمی دارند. در اینجا لیستی از هزینه اقامت در انواع هتل براساس تعداد ستاره و کیفیت آنها را برایتان آورده ایم.
1ستاره: 363 الی 1.271 بت (بات) تایلند
2ستاره: 436 الی 2.507 بت (بات) تایلند
3ستاره: 545 الی 4.397 بت (بات) تایلند
4ستاره: 1.090 الی 5.087 بت (بات) تایلند
5ستاره:2.798 الی 7.013 بت (بات) تایلند

راهنمای سفر به پاتایا

میانگین هزینه مواد غذایی در پاتایا

صبحانه: غذاهای موجود در غرفه های خیابانی بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند ولیکن به مواد اولیه باید دقت کنید. (25 الی 100 بت (بات) تایلند)
نهار: غرفه های خیابانی و فست فودهای این منطقه و البته رستوران های محلی ارزان، گزینه های مقرون به صرفه و مناسبی برای نهار خواهند بود. (40 الی 120 بت (بات) تایلند)
شام: به غیر از رستوران ها بعضی از غرفه های خیابانی تا اواخر شب آماده سرویس دهی هستند و برای میل کردن وعده شام خوب و مقرون به صرفه می توانند گزینه های مناسبی باشند. (100 الی 200 بت (بات) تایلند)

راهنمای سفر به پاتایا

هزینه حمل و نقل در پاتایا

پاتایا دارای سیستم حمل و نقل نسبتاً خوبی است که باعث شده تا دسترسی به تمام نقاط شهر را ساده کرده است. 
🚖 تاکسی از فرودگاه تا پاتایا: 750 الی 1.400 بت (بات) تایلند
🚌 اتوبوس های اکسپرس از فرودگاه تا پاتایا: 200 الی 250 بت (بات) تایلند
🚖 هر 3 کیلومتر جابه جایی با تاکسی در پاتایا: 49 الی 70 بت (بات) تایلند
🚌 اتوبوس های محلی در پاتایا: 30 بت (بات) تایلند

راهنمای سفر به پاتایا

🗽 بهترین جاذبه ها و مکان های دیدنی پاتایا

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر تفریح های مهیج آبی و غیر آبی، دارای مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی است که بازدیدکنندگان را متحیر خواهد کرد. جاذبه های توریستی پاتایا به قدری زیاد و متنوع هستند که همگان را جذب این شهر ساحلی نه چندان بزرگ می کند. تورهای یک روزه گردشگری در بیرون شهر و جزایر اطراف نیز می توانند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید انجام دهید.

  • کوه بودا (Khao Chi Chan) پاتایا
  • سیلور لیک (دریاچه نقره ای) پاتایا
  • تورهای دوچرخه سواری (RBB) پاتایا
  • غواصی در پاتایا
  • روستای فیل ها پاتایا
  • مجسمه بودای بزرگ پاتایا
  • معبد حقیقت پاتایا
  • پارک سنگی و مزرعه تمساح پاتایا
  • بازار شناور پاتایا
  • تئاتر آلانگ کارن پاتایا
  • مراکز خرید پاتایا با وجود اینکه زیاد نیستند، اما می توانند همه نوع سلیقه ای را راضی نگه دارند و می توانید خرید بسیار خوبی را از آنها داشته باشید، همچنین برای پر کردن اوقات فراغت گزینه بسیار مناسبی هستند. 
    غذا فروشی ها و رستوران های پاتایا با تنوع زیادی که دارند، یکی از جاذبه های خوش طعم پاتایا به شمار می روند و شما می توانید با هر نوع سلیقه و علاقه ای که دارید انتخاب مناسبی داشته باشید و از طعم غذاها نهایت لذت را ببرید.

جهت اطلاع از قیمت تور پاتایا می توانید به وبسایت رسمی ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید.

راهنمای سفر به پاتایا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir