مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیا می دانید اروپایی ترین شهر ترکیه کدام شهر است؟

ازمیر اروپایی ترین شهر ترکیه

شهر های اروپایی ترکیه کدام اند؟ این سوال نیز یکی از پرسش های کاربران می باشد که همواره نسبت به این سرزمین دو قاره ای در ذهن خود دارند. شاید خیلی ها استانبول را به عنوان اروپایی ترین بخش ترکیه بدانند اما در این بین ازمیر، یکی از شهرهای اروپایی ترکیه با سواحل زیبا و درخشنده می باشد، که رتبه دوم را بین تمام شهرهای دنیا از نظر سرعت بالای پیشرفت شهری دارد. اما مگر ازمیر چه دارد که هم به عنوان اروپایی ترین شهر ترکیه شناخته می شود و هم اینکه تا این اندازه سرعت پیشرفتش بالا است که در سطح جهانی در حال مطرح شدن است؟ با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با  شهرهای اروپایی ترکیه آشنا کنیم.

ازمیر اروپایی ترین شهر ترکیه

ازمیر چگونه شهری است؟

ازمیر شهری است که پیشرفت در آن معنی واقعی خودش را پیدا می کند! مردم ازمیر هر لحظه در تلاش برای پیشرفت و ترقی هستند و هر روز شهرشان را یک قدم به سمت جلو هدایت می کنند. این شهر پر از جوانان و افراد خوش فکر است و همه چیز در آن در حال پیشرفت و رونق گرفتن است. ازمیر در مقابل کشورهای اروپایی قرار گرفته است و از سمت دریای اژه به کشور یونان ربط دارد. از طرفی ازمیر همسایه شهر باستانی پرگامون و شهر باستانی افسوس، شهرهایی که زمانی پایتخت تمدن هلنیستی (مربوط به تمدن یونان) و همین طور یکی از مراکز مهم امپراطوری روم بوده اند و نقش مهمی در جهان ایفا می کرده اند، است. اما امروز به یکی از مدرن ترین شهرهای ترکیه تبدیل شده است و به جرئت می توان گفت که ازمیر شهر اروپایی ترکیه است. با اینکه ازمیر از نظر باستان شناسی اهمیت زیادی دارد و با تاریخ عجین شده است، اما این دلیل نمی شود که یک شهر مدرن و سرزنده نباشد. باید این را بگوییم که ازمیر یکی از جذاب ترین و بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی است و پیشرفت، کار هر روزش است! در واقع با اینکه اینجا از نظر تاریخی شهر بسیار غنی است، اما با مدرنیته هیچ مشکلی ندارد و همواره یک شهر پیشرو محسوب می شود. اگر یک سفر کوتاه به این شهر فوق العاده داشته باشید، می بینید که این شهر از نظر امکانات رفاهی و تفریحی هیچ کم و کاستی ندارد. با این حساب، باید بگوییم که ازمیر یکی از دیدنی ترین شهرهای ترکیه است و شرکت در تور ازمیر ترکیه یکی از بهترین انتخاب هایی است که شما می توانید برای سفر به ترکیه داشته باشید.

دیگر اخبار و مقالات مرتبط با شهر ازمیر را در اینجا بخوانید

ازمیر چگونه شهری است

چرا ازمیر اروپایی ترین شهر ترکیه است؟

حس و حال تغییر و پیشرفت در هوای ازمیر جریان دارد و همه چیز در آن رو به جلو است. چه بسا که مسئولین آن تمام تلاششان را می کنند که ازمیر بتواند با دیگر شهرهای اروپایی رقابت کند و هم گام با آن ها پیش برود. اگر به نتایج انتخابات ترکیه نگاهی بیندازید، می بینید که تمامی افرادی که اهل پیشرفت و ترقی هستند، تمایل به پیروزی و انتصاب در ازمیر و نواحی اطراف آن دارند. مثلا عزیز کوجا اوغلو که در پست مقام این شهر در حال فعالیت است، به عنوان یکی از 10 شهردار برتر جهان شناخته می شود و این نشان می دهد که این شخص تا چه اندازه به پیشرفت و ترقی شهر ازمیر اهمیت داده است. گذشته از آن، مقامات دولتی دیگری نیز در ازمیر فعالیت می کنند که همگی طرفدار هر گونه پیشرفتی برای این شهر هستند. مساله ای که مشخص است، این است که ازمیر در حال طی کردن پله های ترقی است و مسلما چند سال دیگر با شرایط کنونی آن قابل مقایسه نخواهد بود. با مرور به تاریخچه این شهر، می بینید که ازمیر شاهد رشد خیلی سریعی بوده است و بیخود نیست که بین شهرهای جهان، از نظر سرعت پیشرفت به ازمیر رتبه دوم را داده اند و بی جهت نیست که می گویند ازمیر اروپایی ترین شهر ترکیه است.برای رزرو تور ترکیه (شهر ازمیر) می توانید با همکاران ما در آژانس مهر پرواز تماس بگیرید.

چرا ازمیر اروپایی ترین شهر ترکیه است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

مرداب هسل کجاست، طبیعتی که حتما باید ببینید

در شمال ایران در نزدیکی چالوس، یک جاذبه طبیعی زیبا به نام مرداب هسل وجود دارد. همانطور که می دانید شمال ایران به طبیعت زیبای خود معروف است. مرداب هسل نیز یکی از جاذبه های طبیعی جذاب این منطقه است.

نمایی از مرداب هسل

نمایی از مرداب هسل

مرداب هسل در کجاست

مرداب هسل در نزدیکی جاده چالوس قرار دارد و به طور دقیق تر 10 کیلومتر با آن فاصله دارد. این مرداب در جنوب غربی چالوس واقع شده است و همچنین 15 کیلومتر با مرزن آباد فاصله دارد. همچنین در جنوب روستای طلاجو و روستای سینوا قرار گرفته است.

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل، آبگیری است که دو تا دور آن جنگل و درختان قرار گرفته اند. به دلیل راکد بودن آب جلبک های زیبایی رو سطح آب به وجود می آیند که زیبایی این منطقه را دو چندان می کند. این جلبک ها در فصل بهار و تابستان سبز هستند و در فصل پاییز و زمستان به زنگ های نارنجی و قرمز در می آیند و تمام سطح آب را می پوشانند.
هیچ رودی به این مرداب نمی ریزد. پس برای سوال باشد که آب این مرداب از کجا می آید؟ پاسخ این است که یک چشمه در کف مرداب هسل وجود دارد که عاملی است که باعث وجود آب در مرداب می شود. آب این مرداب کمی اسیدی است بنابراین ممکن است با تبخیر آب آن در فضا کمی بوی ترشی را احساس کنید.
این مرداب در فصل گرما بسیار کم عمق می شود و حتی می توان کف آن را دید اما در فصل های بارانی، سطح آن افزایش یافته و در نقاطی از آن به 15 متر هم می رسد. تقریبا از اواسط فصل پاییز تا میانه‌ی فصل بهار که باران بیشتری می بارد، عمق این مرداب نیز بیشتر می شود و به سوی دره چالوس می ریزد.
جنگل مشعل یا مشل نیز یک جنگل بارانی زیبا است که مجاورت مرداب هسل قرار دارد و از زیبای های این منطقه است. نام دیگر این جنگل، جنگل مشل موزی است.

تاب سواری در مرداب هسل

تاب سواری در مرداب هسل

هسل به چه معناست

هسل به معنی آبگیر است. این کلمه از گویش تبری گرفته شده است. مردم محلی نام های دیگری نیز برای این مرداب به کار می برند. از جمله کنیچال، مهاز چال و مشل. دلیل آن که به آن مشل (یا مشعل) می گویند نورانی بودن آن است. شناخته شده ترین نام برای این مکان، همان مرداب هَسَل یا مشل است.


اکوسیستم و جانوران مرداب هسل

این مکان در چندین سال پیش محلی برای زندگی جانوران بوده است. جانورانی مانند وزغ، لاک پشت و زالو در این مکان زندگی می کردند که تعداد آن ها هم اکنون خیلی کم شده است. جانورانی مانند یوزپلنگ و سایر حیوانات درنده از این منطقه برای خوردن آب استفاده می کنند که البته تعداد آن ها هم کم شده است. در داخل مرداب ماهی وجود ندارد و در صورت ریختن ماهی های نوروز به داخل آن باعث به هم ریختن تعادل زیستی مرداب می شود و آن را به مرور نابود می کند. همان کاری که برخی هم وطنان در سال های گذشته آن را انجام داده اند.
درختان بلند زیادی در اطراف آن وجود دارد. درخت های بلوط، راش، انگور، انار، شمشاد، انجیر و... از جمله درختانی هستند که طبیعت این منطقه زیبا را تشکیل داده اند.

چگونه به مرداب هسل برویم

مسیر دسترسی به مرداب هسل  و آدرس آن به این صورت است که با اتومبیل شخصی باید 10 کیلومتر مانده به شهر چالوس به جاده ای جنگلی در سمت چپ خود تغییر مسیر دهید تا به روستای سینوا برسید. پس از آن به جنگل بروید و سپس با 50 دقیقه پیاده روی به این آبگیر زیبا خواهید رسید. همچنین اگر با پیاده روی مشکل دارید، می توانید از خودروهای آفرود و محلی به جای پیاده روی استفاده کنید. زیرا خودروی خود را باید در پارکینگ پارک کنید و نمی توانید با آن به داخل جنگل بروید. به هر حال نحوه رفتن به مرداب هسل با پیاده روی گزینه بهتری است.

بهترین زمان برای سفر به مرداب هسل

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه در بهار و پاییز است. زیرا هوای مطبوعی دارند و طبیعت آن از فصول دیگر زیباتر است. همچنین در پاییز می توانید طبیعت رنگارگ این منطقه را ببینید. در فصل بهار نیز رایحه گیاهان فضا را پر می کند و قطعا جالب خواهد بود.

مرداب هسل در پاییز

مرداب هسل در پاییز

اقامت در مرداب هسل در شب

سفر و بازدید از مرداب هسل، معمولا در یک روز انجام می شود. اما افراد زیادی برای اقامت در مرداب هسل در این مکان کمپ می کنند. بهتر است بدانید که کمپینگ و  روشن کردن آتش ممکن است به طبیعت آسیب بزند. علاوه بر این، برای کمپینگ در طبیعت تجهیزات خاصی مورد نیاز است و ممکن است خطر نیز داشته باشد. بهترین گزینه برای ماندن در این محدوه، اقامتگاه های بوم گردی هستند. همچنین می توانید در پارک ها جنگلی مجاور مانند فین استفاده کنید. زیرا در تالاب هسل امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و آب و ... وجود ندارد و این منطقه تقریبا بکر است.

آب و هوای مرداب هسل

مرداب هسل آب و هوای مطبوعی دارد و همچنین سکوت خاصی در آن حاکم است. این مرداب و جنگل اطراف آن هوای مرطوبی دارند و بوی خاصی از برگ درختان به مشام می رسد و آرامش خاصی را رقم می زند.

نمایی دیگر از مرداب هسل

نمایی دیگر از مرداب هسل در نزدیکی پاییز

فاصله تهران تا مرداب هسل

فاصله تهران تا مرداب هسل از طریق جاده چالوس حدود 4 تا 5 ساعت است و به دلیل نزدیکی به تهران گردشگران زیادی برای طبیعت گردی به آن مراجعه می کنند.

 

تور مرداب هسل

تور مرداب هسل تقریبا یک روزه است و قیمتی مقرون به صرفه است. می توانید اوقات فراغت یک روز تعطیل را در این طبیعت زیبا سپری کنید. تنگه دار و مرداب هسل در نزدیکی هم هستند و می توانید در سفر خود به شمال کشور از هر دو بازدید کنید. سفر با تور این امکان را به شما می دهد که هزینه های خود را کاهش دهید و با افرادی که منطقه را می شناسند سفر می کنید. همچنین نیازی نیست مشغول رانندگی باشید. برای سفر به این منطقه پیشنهاد می کنیم کفش مناسب پیاده روی، حوله و لباس مناسب فصل را با خود به همراه داشته باشید.

 

در مورد جاذبه‌های طبیعی مطالب بیشتری در ادامه بخوانید:

✔ همه چیز درباره ی با شکوه ترین پدیده ی طبیعی جهان (نیاگارا)

✔ همه چیز درباره دریاچه نیلوفرهای سرخ، یکی از جذاب ترین شگفتی های طبیعی تایلند

✔ عجایب شگفت انگیز و طبیعت زیبا در بالکسیر ترکیه

.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور ترکیه کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

موزه ملی ایران باستان

موزه ملی ایران باستان یکی از معروف ترین موزه های شهر تهران است. نمایشگاه موزه ایران باستان از دوره پارینه سنگی تا عصر قاجار را پوشش می دهد. بنابراین، بازدید کنندگان می توانند آثاری از تاریخ ایران را از عصر حجر تا قرن 20 مشاهده کنند که در نوع خود فوق العاده است.

با این بخش از مقالات آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

نمایی از ساختمان موزه ایران باستان

نمایی از ساختمان موزه ایران باستان

موزه ایران باستان کجاست

موزه ملی ایران باستان در شهر تهران و در خیابان 30 تیر قرار دارد. در این محدوده موزه ها و مکان های دیدنی دیگری از تهران قرار دارند و بازدیدکنندگان می توانند از آن ها نیز بازدید کنند. سر در باغ ملی، موزه آبگینه و عمارت مسعودیه از جمله مکان های معروف در نزدیکی موزه ایران باستان هستند.

اولین موزه ایران

موزه ایران باستان بزرگترین و اولین موزه ملی ایران است. نخستین موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) با پیشنهاد مرتضی قلی هدایت در سال  1316 افتتاح شد. این موزه نه تنها بزرگترین موزه تاریخ و باستان شناسی ایران است، بلکه از نظر حجم عظیم، تنوع و کیفیت بناهای عظیم خود به عنوان یکی از معدود موزه های معتبر جهان شناخته می شود. این بنا در ابتدا قرار بود موزه مردم شناسی باشد. اما پس از انقلاب اسلامی ایران، با تأسیس سازمان میراث فرهنگی و قرار گرفتن اشیای قدیمی از تمام دوران تاریخ در موزه، پیشنهاد تغییر نام این موزه به موزه ملی ایران مطرح شد.

نقاشی های قدیمی در موزه ایران باستان

نقاشی های قدیمی در موزه ایران باستان

معماری موزه ایران باستان

موزه ایران باستان با یک سردر ورودی خیره کننده به شکل یک طاق زیبا با الهام از طاق کسرا است. معمار موزه ملی ایران دو فرانسوی به نام های آندره گدار و ماکسیم سیو هستند. در این پروژه به دلیل الهام از معماری ساسانی، از آجرهای قرمز استفاده شده است و مساحت آن 11000 متر مربع است. ساخت و ساز موزه ملی ایران در سال 1314 آغاز شد و در سال 1316 رسما افتتاح شد.

موزه ملی ایران شامل دو ساختمان است. یکی از آن ها موزه ایران باستان و دیگری موزه باستان‌شناسی و هنر اسلامی ایران است. موزه هنرهای اسلامی دارای تالارهای صدر اسلام، سلجوقی و ایلخانی و تالارهای قرآن، تیموری، صفویه، افشار، زند و قاجار است.

بخش های مختلف موزه

  • بخش پارینه سنگی
  • بخش پیش از تاریخ
  • بخش تاریخی
  • بخش اسلامی
  • بخش مهر و سکه
  • بخش مرمت
  • بخش کتیبه‌ها
  • بخش سفال
  • بخش استخوان شناسی
  • کتابخانه و مرکز اسناد

اشیا موزه ایران باستان

اشیا موجود در موزه ایران باستان شامل مصنوعاتی از شوش، ری، تخت جمشید، تورنگ تپه و جاهای دیگر به دست آمده است که در آن تکه هایی از شواهد مربوط به تمدن های باستان پیدا شده است. این مجموعه شامل ابزارهای سنگی است که متعلق به عصر حجر هستند و بیش از 30000 سال قدمت دارند. همچنین در اینجا بازدید کنندگان می توانند یک نسخه از قانون بابلی حمورابی اولین قانون جهان را مشاهده کنند. یکی دیگر از موارد شگفت انگیز موزه، نمایش مردان نمکی از زنجان است. این افراد در گذشته های بسیار دور در معدن نمک در زنجان کار می کردند اما در آن گیر کرده اند و به علت نمکی بودن، بدن آن ها سالم مانده است.

سپس مجموعه های بسیار قدیمی ظروف سفالی از هزاره چهارم پیش از میلاد به نمایش گذاشته می شود که تا قرن هفتم میلادی، زمانی که ایران وارد دوران پسا اسلام شده، ساخته شده است.

ظروف سفالی در سه رنگ مختلف قرمز، نخودی و مشکی وجود دارد. انواع مختلفی از مهر و موم، لوح سفالی، مجسمه و زیور آلات نیز وجود دارد. اشیا ساخته شده از استخوان و ساخته شده از سنگ آلاستر نیز به نمایش گذاشته شده اند. همچنین ریتون هایی با اشکال و مواد مختلف در کنار یکدیگر نمایش داده می شوند. ریتون یا جام قدرت، جامی زرین است که مجسمه ای طلایی به شکل حیوانات به آن چسبیده است. به ریتون، تکوک یا پیکرک نیز گفته می شود.

ریتون یا تکوک سفالی پیدا شده در گیلان

ریتون یا پیکرک سفالی پیدا شده در مارلیک گیلان در عصر آهن

ظروفی از شهرهای قدیمی جیرفت و شهداد با طرح های متنوع مانند نبرد انسان با جانوران اسطوره ای و الگوی عناصر هندسی، حیوانی و گیاهی نمونه های نمونه این ظروف در ویترین ها هستند. یکی دیگر از آثار مهم این دوره در موزه، اثر درفش شهداد است که مرد برهنه را نشان می دهد با دستانش روی سینه، احتمالاً در حال عبادت است. ظروف، وسایل جنگی، اشیا تزئینی، بدن انسان ها و حیوانات قدیمی، اشیا فلزی عصر مفرغ و عصر آهن در سالن نشان داده شده است.

همچنین تعدادی از بخش های تحقیقاتی در این موزه وجود دارد که شامل مراکز باستان شناسی، حفاظت، استخوان شناسی، فسیل شناسی و مطالعات سفالگری است.

تندیس بزرگ زاده اشکانی در موزه ایران باستان

تندیس بزرگ زاده اشکانی در موزه ایران باستان که بسیار معروف است

 

سرقت موزه ایران باستان

سرقت از موزه ایران باستان شامل هشت عدد مُهر مربوط به دو هزار سال پیش از میلاد مسیح و لوح زرین داریوش بزرگ بوده است.

قدیمی ترین شی موزه ایران باستان

قدیمی ترین شی موزه ایران باستان مربوط به کشف رود در استان خراسان رضوی، دربند و گنج پر در استان گیلان هستند و می توان گفت بسیار قدیمی هستند. باستان شناسان آن ها را به دوران زمین شناسی پارینه سنگی (پالئولیتیک) نسبت می دهند که اولین دوره حضور انسان در زمین است. 10000 شی در این موزه وجود دارد که به هزار سال قبل از میلاد مسیح مربوط می شود. این اشیا با حفاری در خاک پیدا شده اند.

اشیای قدیمی در موزه ایران باستان

اشیای سنگی قدیمی در موزه ایران باستان

موزه ایران باستان مجازی

بازدید کنندگان می توانند به شکل مجازی نیز از موزه ایران باستان دیدن کنند. این امکان از طریق سایت موزه ایران باستان امکان پذیر است. شما می توانید به صورت سه بعدی تمام اشیا موزه و توضیحات آن ها را ببینید. همچنین می توانید به صورت مجازی در محوطه موزه قدم بزنید.

قیمت بلیط موزه ایران باستان

قیمت بلیط موزه ایران باستان برای بازدید کنندگان ایرانی 10،000 تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی 100،000 تومان است.
 

ساعات بازدید موزه ایران باستان

ساعات بازدید موزه ایران باستان به این شرح است:

شش ماه اول سال هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹
شش ماه دوم سال هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷

آدرس موزه ایران باستان

خیابان امام خمینی، مجموعه تاریخی باغ ملی، نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان سی تیر، پلاک 1

تلفن موزه ایران باستان

021-66702061-6

سایت موزه ایران باستان

www.irannationalmuseum.ir

 

در مورد موزه ها مطالب بیشتری در ادامه بخوانید:

✔ موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

✔ موزه های پاریس

✔ موزه مو ترکیه 

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی و استعلام قیمت تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

موزه زمان در تهران یکی از جاذبه های گردشگری ایران و یکی از بناهای قدیمی تهران است که هنوز پابرجاست و ساعت های قدیمی و عتیقه را به نمایش می گذارد و به همین دلیل موزه زمان تهران زعفرانیه نامیده می شود. به این مکان، موزه تماشاگه زمان نیز گفته می شود.
این موزه یکی از زیبا ترین و بهترین کاخ هایی است که می توانید اوقات فراغت خود را در تهران سپری کنید. در این بخش از مقالات آژانس مهرپرواز به تحلیل موزه زمان می پردازیم.

عمارت موزه زمان تهران (تماشاگه زمان)

عمارت موزه زمان تهران (تماشاگه زمان)

تاریخچه موزه زمان تهران

موزه زمان اولین موزه ابزار اندازه گیری و نمایش زمان در ایران، در سال 1382 افتتاح شد و وابسته به موسسه فرهنگی موزه های بنیاد است. این موزه با نمایش سیر تحول ابزار زمان بندی از ساعت های اولیه تا به امروز، اهمیت زمان را در تاریخ بشر بررسی کرده و سعی در معرفی آن دارد.

ساختمان موزه زمان متعلق به 80 سال پیش است اما 16 سال است که موزه افتتاح شده است. این بنا در زمان قاجار، دوره محمد شاه و ناصرالدین شاه ساخته شده و خانه حسین خداداد، صنعتگر و کارآفرین ایرانی بوده است.

از زمان های بسیار قدیم، زمانی که انسان ماقبل تاریخ، اولین ساعت را 2000 سال قبل از میلاد مسیح اختراع کرده است، بشر احساس نیاز به اندازه گیری زمان پیدا کرده است. بر این اساس، به طور گسترده ای به عنوان یکی از قدیمی ترین اختراعات بشر شناخته می شود. موزه زمان از دوره های قدیم تقریباً هر ساعت را جمع آوری کرده و در معرض نمایش عموم قرار داده است. این تنها موزه در ایران است که از چنین مشخصاتی برخوردار است.

حسین خداداد در سال 1967 ساختمان این موزه را خریداری کرد. چون عمیقاً به کارهای هنری علاقه داشت، تصمیم گرفت این ساختمان را به موزه تغییر دهد. از آن زمان به بعد پیشرفت های معماری، این موزه را کامل کرده و به کمال رسانده است. سیر تحول اندازه گیری زمان از دوران باستان نیز برای بازدیدکنندگان لذت بخش است.



ورودی موزه زمان

ورودی موزه زمان

معماری موزه زمان تهران

معماری و پلان این موزه واقعاً شگفت انگیز است. زیبایی ساختمان موزه نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند. این ساختمان 700 متر زیربنا دارد. جالب است بدانید که نازک کاری این موزه، شامل تزئینات و گچکاری، 12 سال به طول انجامید که این امر موزه زمان را از سایر بناهای قدیمی تهران متمایز می کند.

موزه زمان تهران دارای معماری و تزئینات بسیار زیبایی همراه با محیطی آرامش بخش در شمال تهران است که شامل انواع ساعت های قدیمی ایرانی و خارجی ساخت فرانسه، سوئیس، انگلیس و آلمان و ابزار اندازه گیری زمان است. این موزه در بنایی قاجار واقع شده است که قدمت آن به دوران محمد شاه و ناصرالدین شاه قاجار برمی گردد.

ساختمان اصلی موزه دارای دو طبقه است که هر طبقه شامل آثار دیدنی مخصوص به خود است که به آن می پردازیم.

جاذبه های طبقه اول:

طبقه اول شامل نمونه های چشمگیری از ساعت های زنگ دار، ساعت های رومیزی، آونگی، رومیزی، ایستاده و دیواری است که ترکیبی از صنعت و هنر است.

یکی دیگر از کارهای جالب هنری این بخش، ساعت برنزی است که با لایه نازکی از طلا پوشانده شده و ساخت فرانسه است و به سبک لوئی شانزدهم تزئین شده و بدن هومر، شاعر حماسی یونان را نشان می دهد.

همچنین اتاق زیبای دیگر این طبقه، اتاق اصفهانی ها نام دارد. طراحی ماهرانه این اتاق شبیه اتاق موسیقی کاخ علی قاپو در اصفهان است و با طراحی های بی تکلف استادان برجسته شما را مجذوب خود می کند. سقف این اتاق با طرح فرش اصفهان تزئین شده است که 99٪ آن از مس و 1٪ از آن از طلا ساخته شده است.

یکی از ساعت های رومیزی قدیمی در موزه

یکی از ساعت های رومیزی قدیمی در موزه

جاذبه های طبقه دوم:

طبقه دوم به مواردی مانند ابزار تعمیر ساعت، مجموعه ای از ساعت های جیبی متعلق به شخصیت های برجسته سیاسی و تاریخی و همچنین ساعت های خاص مربوط به کشتی ها و ارتش در انواع مختلف است که قابل بازدید هستند.
در قسمت تقویم ها، می توانید تکامل ابزار اندازه گیری زمان، نمونه اولیه از قدیمی ترین سند فارسی مورخ، ساعت های مکانیکی از دوران باستان و پیش از اسلام تا مدرن تر را ببینید. انواع برجسته فسیل مربوط به دوره های مختلف زمین شناسی و ساعت های مشهور و ساعتهای هنرمندان و صنایع دستی نیز در این طبقه از موزه ارائه شده است.

آثار هوشنگ فروتن نیز در این طبقه قرار دارد. دلیل نمایش آثار وی در این موزه، آثار هنری وی است که توسط قطعات بی استفاده ساعت های قدیمی ساخته شده است.

از دیگر مکان های دیدنی جالب این طبقه می توان به ساعت های نمایش داده شده از دوره قاجار مانند ساعت آفتابی ناصرالدین شاه اشاره کرد. در این قسمت ، یک اسطرلاب قدیمی وجود دارد که یک ابزار برای علم نجوم و یک تقویم دائمی بوده است. در جای دیگر آن، یک کره آسمان (از ابزارهای نجوم) وجود دارد که برای اندازه گیری زمان استفاده شده است.

فضای بیرونی موزه زمان

فضای بیرونی موزه زمان

باغ موزه زمان

صدای پرندگان، وزش باد در درختان و فضای مسحورکننده محله و هنر گچ کاری، کاشی کاری، معماری و گره چینی در این بنا، باعث می شود که شما زمان را فراموش کنید. این عمارت در داخل باغی به مساحت 5 هکتار واقع شده است.
در بخش سرسبز بیرونی موزه، نمونه های اولیه ساعت مانند ساعت های آفتابی، آبی، شنی و سوختی ارائه شده است که بازدید کنندگان می توانند از نزدیک با آن ها کار کنند و با اشکال و عملکرد آن ها آشنا شوند.

جاذبه های منطقه باغ:

 

ساعت آبی:

ساعت ها با پر کردن آب در یک ظرف درجه بندی می شوند و با حذف قطره آب از سوراخ پایین ظرف، زمان با توجه به سطح آب باقی مانده تعیین می شود. این ساعت در مصر باستان عملکرد جالبی داشت و مصریان از آن برای اندازه گیری مدت زمان صحبت در دادگاه استفاده می کردند.

ساعت روغنی:

این ساعت برای نشان دادن زمان و ایجاد روشنایی در طول شب دو کاربرد داشت. ساعت دارای یک مخزن درجه بندی بود که روغن مخصوص در آن ریخته می شد. وقتی فیتیله در عرض یک ساعت روشن می شود، روغن موجود در مخزن به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد و زمان آن با توجه به میزان روغن باقیمانده توسط سطح روغن مخزن اندازه گیری می شود.

ساعت آفتابی:

این ساعت حدود 5500 سال پیش اختراع شد و دارای یک میله عمودی به نام شاخص بود که پرتوهای خورشید روی سطح افق می اندازند، که اندازه زمان را تعیین می کند. این ساعت ها در دو نوع بزرگ و کوچک ساخته می شدند. نوع کوچک آن در مسافرت و نوع بزرگ آن در خانه ها و کلیساهای قدیمی تا قرن هجدهم در اروپا مورد استفاده قرار می گرفت.

ساعت آفتابی در محوطه موزه زمان

ساعت آفتابی در محوطه موزه زمان

ساعت مکانیکی با آب:

با محبوب شدن ساعت آبی در یونان، ساعت مکانیکی نیز ظاهر شد. در این ساعت، آب از مخزن فوقانی به پایین می ریخت. چوب دندانه دار را در مخزن قرار داده و چوب پنبه در انتهای آن قرار داشت. با بالا آمدن سطح آب، چوب پنبه و چوب دندانه دار به سمت بالا کشیده شد.

ساعت شمعی:

این ساعت برای اولین بار حدود 1000 سال پیش مورد استفاده قرار گرفت و اختراع آن به آلفرد، پادشاه وقت انگلیس نسبت داده شده است. برای اندازه گیری زمان در این روش، بدنه شمع درجه بندی شد. با سوزاندن و ذوب شمع ها، آن ها به درجات باقی مانده و سوخته زمان پی بردند.

ساعت ماسه ای (ساعت شنی):

ساعت ماسه ای یا ساعت شنی شناخته شده ترین شکل ساعت است که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ناهمواری دانه های شن واقعی، از پوسته تخم مرغ در این ساعت ها استفاده می شد. عبور ماسه از مخزن فوقانی توسط یک سوراخ میانی باریک، نحوه کار این ساعت بود که زمان آن با توجه به میزان شن مخزن تعیین می شد. این ساعت ها برای مقاطع کوتاه مدت یا مدت زمان مشخصی کاربرد بیشتری دارند. به طور گسترده ای در کلیساها و کشتی ها استفاده می شد.

ساعت ریسمانی:

 

ساعت طنابی یا ساعت ریسمانی نوعی ساعت سوختی است که از تعدادی طناب تشکیل شده است. گره ها در سطح طناب دارای نوعی درجه بندی از زمان هستند. با سوختن ریسمان، گره ها حذف شده و از روی گره های باقی مانده به ساعت پی می بردند.

ساعت قایق اژدها:

این ساعت به نوعی یک ساعت سوخت چینی است، شبیه به یک قایق. در وسط این قایق، شمعی افتاده است. در قایق، وزنه ها در فواصل معینی از طناب آویزان می شوند. با سوختن شمع و نزدیک شدن شعله به هر رشته، وزنه ها درون ظرف فلزی زیر قایق افتادند و با یک صدای هشدار دهنده زمان را تنظیم کردند.

 

کافه رستوران موزه زمان

نوشیدن کافه یا چای در این محیط آرام و خارق العاده را از دست ندهید. کافه ریبار در محوطه فضای سبز موزه قرار دارد و صبحانه نیز سرو می کند. این کافه رستوران له دلیل قرارگیری در محوطه زیبای موزه زمان، بسیار محبوب است.
امکانات دیگر موزه شامل یک گالری (برای خرید آثار هنرمندان) است. عکاسی در داخل و خارج از موزه نیز رایگان است.

کافه موزه زمان

کافه موزه زمان

ساعت کاری موزه زمان تهران

در فصل بهار و تابستان از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر. در روزهای پنج شنبه و جمعه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر
در فصل های پاییز و زمستان از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر. در روزهای پنج شنبه و جمعه از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

برای بازدید از باغ موزه نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما ورودی موزه زمان برای بازدیدکنندگان ایرانی 6000 تومان است.

آدرس موزه زمان: تهران، خیابان زعفرانیه، جنب خیابان پرزین بغدادی

 

در مورد موزه ها مطالب بیشتری در ادامه بخوانید:

✔ موزه ملی گرجستان با نقاشی های کهن قاجاری

✔ بهترین موزه های اروپا

✔ جذاب ترین موزه های دهلی کدامند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا

اگر شما هم قرار است که در دوران کرونا به یک سفر داخلی یا خارجی بروید، بهتر است که قبل از اینکه راهی سفر شوید، این مطلب را با دقت بخوانید. ما لیستی از مهمترین بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا را برایتان تهیه کرده ایم که مطمئناً رعایت تک تک موارد آن می تواند به سفر راحت تر و البته ایمن تر شما کمک کند. 

درباره سفرهای دوران کرونا

همان طور که  می دانید ما و همین طور کشورهای دیگر دنیا برای مدت زیادی در قرنطینه بوده ایم و در این مدت تا حدودی به زندگی با شرایط جدید عادت کرده ایم. اما واقعیت این است که نمی توان تا همیشه به این قرنطینه ادامه داد و مسئولین کشورهای مختلف به خاطر فشارهای اقتصادی که به خاطر همین قرنطینه متحمل شدند، مجبور به بازگشایی مرزهایشان هستند تا دوباره صنعت گردشگری و همین طور صنایع دیگر در کشورهایشان رونق بگیرد. اما نکته اینجاست که ما به عنوان مسافر نباید بازگشایی مرزها را به منزله تمام شدن خطر شیوع ویروس کرونا بدانیم و باید همان طوری که در شهر و دیار خودمان نکات ایمنی را رعایت می کنیم، در طول سفر نیز همین موارد را رعایت کنیم تا هم جان خودمان را حفظ کنیم و هم باعث ایجاد خطر برای اهالی مقصد گردشگری مورد نظر نشویم. 

درباره سفرهای دوران کرونا

انجام تست کرونا قبل از سفر

اول از همه اینکه باید این را بدانید که یک سری قوانین برای سفر در دوران کرونا وضع شده که مسافران مجبور به رعایت آن ها هستند. مهمترین قانونی که در این مورد وجود دارد، قانون انجام تست کرونا برای سفرهای خارجی است. پس اگر احیانا شما هم به هر دلیلی می خواهید در این دوران به یک کشور خارجی سفر کنید، باید حتما قبل از اینکه راهی سفر شوید، یک تست کرونا انجام دهید تا منفی بودن آن برای شما و همین طور ایرلاین مربوطه مسجل شود و مجوز سفر به یک کشور دیگر برای شما صادر شود. به شما توصیه می کنیم که اگر قرار است که به سفر خارجی بروید و هنوز آزمایش تست کرونا را نداده اید، مطلب آزمایشگاه های مورد تایید برای سفرهای خارجی را مطالعه کنید تا بدانید که باید دقیقا چه کاری انجام دهید و به کدام آزمایشگاه ها برای انجام این تست مراجعه کنید.

حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر

نکته دیگر اینکه یادتان باشد که شما در طول سفر باید فاصله اجتماعی را رعایت کنید. مسلما شما هم دلتان نمی خواهد که خدای نکرده در طول سفر به ویروس کرونا مبتلا شوید و بعد از برگشت به خانه درگیر این بیماری شوید و سلامت خودتان را به خطر بیندازید. پس بهتر است که حتما فاصله اجتماعی را در طول سفر رعایت کنید.

حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر
حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر

سفر بدون داشتن پول نقد 

نکته دیگر اینکه اگر می خواهید به سفر داخلی بروید، بهتر است که تا جای ممکن از همراه داشتن پول نقد خودداری کنید. اگر هم می خواهید راهی یک کشور خارجی شوید و احیانا کارت اعتباری بین المللی دارید، بهتر است که از آن کارت برای پرداخت وجوه مختلف در طول سفر استفاده کنید و تا جای ممکن پول نقد را از سفرتان حذف کنید.

کم کردن تعداد چمدان ها برای سفر

نکته دیگر اینکه مقامات کشورهای مختلف به مسافران دستور داده اند که تا جای ممکن تعداد چمدان هایشان را محدود کنند. در واقع نکته اینجاست که یک سری از ایرلاین ها برای تعداد چمدان ها برای سفرهای دوران کرونا محدودیت گذاشته اند و از مسافران درخواست کرده اند که فقط یک چمدان و یک کیف دستی همراهشان داشته باشند تا مجبور نشوند که از چرخ دستی در فرودگاه استفاده کنند.

کم کردن تعداد چمدان ها برای سفر

کم کردن تعداد چمدان ها برای سفر

رعایت کردن تمامی موارد بهداشتی

نکته دیگر اینکه شما باید در طول سفرهای دوران کرونا تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید، مدام از ماسک و دستکش و شیلد صورت استفاده کنید و تا جای ممکن سعی کنید که دستانتان را به سطوح مختلف نزنید. البته این را هم بگوییم که این مورد صرفا جهت یادآوری است و ما این را می دانیم که مسلما شما این موارد را رعایت می کنید.

چک کردن آمار مبتلایان در مقصد مورد نظر

توصیه ما به شما این است که در صورت امکان کشور یا شهری را برای سفر انتخاب کنید که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن شهر یا کشور کمتر باشد تا از هر نظر خیالتان راحت تر باشد. اگر هم می خواهید به جایی سفر کنید که آمار کرونا در آن خیلی بالاست، بهتر است که خیلی حواستان را جمع کنید و همه نکات بهداشتی را رعایت کنید تا به دردسر نیفتید.

همراه نداشتن غذا و نوشیدنی در طول سفر

خوب است این را بدانید که در ایرلاین های مختلف قوانین متنوعی برای سرو غذا در طول سفر وضع شده است. در واقع خیلی از ایرلاین ها در طول سفر هیچ خوراکی برای مسافران سرو نمی کنند و خیلی از آن ها تعداد و نوع غذاها و خوراکی های سرو شده را به حداقل رسانده اند. توصیه ما به شما این است که شما هم با خودتان غذا یا نوشیدنی را به داخل هواپیما نبرید و تا جای ممکن سعی کنید که هیچ خوراکی را در طول سفر میل نکنید تا از این نظر نیز مشکلی برایتان پیش نیاید.

رعایت فاصله اجتماعی در هواپیما

خوشبختانه باید بگوییم که خیلی از ایرلاین ها قوانینی برای حفظ فاصله اجتماعی در هواپیما دارند و به همین خاطر صندلی های هواپیما را به صورت نیمه به فروش می رسانند تا همه بتوانند یک در میان در هواپیما بنشینند. با این حساب بهتر است که شما هم برای سفر ایرلاین هایی را انتخاب کنید که چنین قانونی دارند. 

عدم استفاده از سرویس های بهداشتی

نکته دیگر اینکه بهتر است که از استفاده از سرویس های بهداشتی داخل هواپیماها خودداری کنید. در ضمن بهتر است که تا جای ممکن به سرویس های بهداشتی فرودگاه ها نیز مراجعه نکنید و بدین شکل خودتان را از خطر ابتلا به ویروس کرونا در طول سفر حفظ کنید.

همکاری با مسئولین و خدمه هواپیما

در آخر بهتر است این را یادمان باشد که همه ما از این محدودیت ها و رعایت بهداشت خسته شده ایم. اما با این حال ما همگی باید به همدیگر کمک کنیم تا از این شرایط به سلامتی عبور کنیم. پس بهتر است که با مسئولین و خدمه هواپیما و همین طور فرودگاه و هتل و دیگر اماکن عمومی همکاری کنیم تا پروتکل های بهداشتی به بهترین شکل ممکن رعایت شوند و همه بتوانند سفر ایمنی را در دوران کرونا تجربه کنند.
برای همه شما عزیزان یک سفر به یادماندنی و ایمن را آرزو می کنیم. برای رزرو انواع تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

✔ آزمایشگاه های مورد تایید ترکیش ایرلاین 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)

پارک آبی اپارک تهران مدرن ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه است. اوپارک یا اُپارک (o-park) به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته و سرسره های جدید یکی از پرمخاطب ترین پارک های آبی کشورمان است. امکانات پارک آبی اپارک تهران برای آقایان و خانم ها و کودکان قابل استفاده است و روزی پر انرژی و پر هیجان برای آن ها رقم خواهد زد.

نمای از پارک آبی اپارک

نمای از پارک آبی اپارک

پارک آبی اپارک

پارک آبی اپارک در نزدیکی چیتگر واقع شده است. ایستگاه مترو چیتگر نیز در حوالی آن قرار دارد و از این نظر دسترسی به آن آسان است.

پارک آبی اپارک تهران 55 هزار متر مربع وسعت دارد. همه سرسره ها و تجهیزات این پارک استانداردهای جهانی را رعایت کرده اند و تفریحی ایمن برای تمام گروه های سنی ایجاد می کند.

مجموعه وایت واتر در کانادا مسئولیت طراحی و ساخت تجهیزات را بر عهده داشته است بنابراین ایمنی و کیفیت بالایی در سطح بین المللی دارد.

پارک آبی اپارک در هر سانس به 3000 نفر می تواند خدمات رسانی کند و برای همه این افراد کمد اختصاصی وجود دارد.

شعار اپارک این است: اپارک، یه حال با حال!

استخر اوپارک

استخر اوپارک

امکانات و وسایل بازی اپارک

از امکانات اپارک می توان موارد زیر را نام برد:

سرسره ابیس: پیچ در پیچ با دهانه 18.5 متری

سرسره رالی شیب: شیرجه به سمت استخر

سرسره اوپیچ: سرسره با نمایی از فضای باز بیرون

سرسره اورنگ: سرسره رنگی پیچ در پیچ

سرسره آکوالوپ: سقوط آزاد

سرسره بومرنگ: رفتینگ 4 نفره در آب خروشان

سرسره گردالوپ: سرسره ای با پیچ های تند

سرسره گوگولیا: مخصوص کودکان

بخش مجزای الوپیا: ویژه کودکان و نوجوانان

جکوزی

چند استخر

رودخانه خروشان

کافی شاپ و رستوران

سرسره پیچ در پیچ پارک آبی اپارک تهران

سرسره پیچ در پیچ پارک آبی اپارک تهران

 

امکانات رفاهی اُپارک

برای خدمت رسانی بهتر، پارک آبی اوپارک تهران امکانات بیشتری برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته است. به طور مثال به موارد زیر می توان اشاره کرد: سیستم گندزدایی و میکروب زدایی از آب، صندوق امانات، اتاق مادر و کودک، وسایل امدادهای اولیه، دوش و رختکن مناسب.

همچنین اگر وسایل ورزشی یا مایو و امکانات مناسب برای استفاده از اپارک را ندارید، یک قسمت برای فروش لوازم ورزشی برای استخر وجود دارد و می توانید لوازم مورد نیاز خود را از آن فروشگاه تهیه کنید.
 

ساعت کاری آقایان اپارک

آقایان در همه روزهای های هفته به جز شنبه و دوشنبه که اپارک در اختیار بانوان است، می توانند از پارک آبی اوپارک استفاده کنند. ساعت کاری اپارک برای سانس آقایان را در زیر می توانید ببینید.

یکشنبه و سه شنبه از 9 صبح تا 10 شب
چهارشنبه و پنجشنبه از 5 بعد از ظهر تا 12 شب
جمعه از ساعت 10 صبح تا 11 شب
 

سانس بانوان اپارک

بانوان در روزهای هفته به جز یکشنبه، سه شنبه و جمعه می توانند به اپارک مراجعه کنند. ساعت سانس کاری اپارک برای بانوان و خانم ها بدین شرح است:

شنبه و دوشنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 3:30 بعد از ظهر

اوپارک

سرسره طولانی اوپارک

قیمت بلیط اپارک

بر خلاف سایر پارک های آبی، بلیط این مجموعه در دو نوع تمام وقت و نیمه وقت نیست. بلکه در دو نوع بزرگسالان و کودکان است.

قیمت بلیط بزرگسالان 99 هزار تومان و قیمت بلیط کودکان با قد کم تر از 120 سانتی متر، 59 هزار تومان است.

توجه کنید که به این مبالغ، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می شود.

 

مقررات و قوانینی که باید در اپارک رعایت کنید

  • حتما باید از مایو استفاده کنید و نباید سگک یا جسم فلزی روی آن باشد تا سرسره ها آسیب نبینند.
  • برخی سرسره ها برای خردسالان قابل استفاده نیست و باید به این موضوع توجه کنید.
  • قیمت بلیط خردسالان و بزرگسالان فرق دارد و کودکان زیر 12 سال باید با فردی بالای 18 سال همراه شوند تا مسئولیت او را بر عهده بگیرد.
  • اشیا زینتی و وسایل با ارزش خود را باید به صندوق امانات تحویل دهید.
  • عینک و لنز طبی چشم در بعضی سرسره ها مجاز نیست.
  • بردن دوربین عکاسی و موبایل مجاز نیست.
  • افرادی که برای دیگران خطر و مزاحمت ایجاد می کنند و یا مشروبات الکلی و مواد محرک مصرف کرده اند اجازه ورود به پارک را ندارند و ورود آن ها ممنوع است.
  • کودکان پسر بالای 3 سال همراه با مادر خود نمی توانند به سانس بانوان وارد شوند.
  • استفاده از کلاه شنا برای بانوان اجباری است.

 

فیلم اوپارک تهران

فیلم پارک آبی اوپارک تهران (اپارک) را می توانید از  وبسایت  مهرپرواز مشاهده نمایید.

 

 

آدرس پارک آبی اپارک

پارک آبی اُپارک در جنوب پارک چیتگر قرار گرفته است و می توانید با خط متروی سبز رنگ (خط 5) در ایستگاه های ایران خودرو و یا چیتگر از قطار پیاده شده و خود را به درب های ورودی مختلف اپارک برسانید. همچنین اگر با اتومبیل شخصی به این مکان می آیید باید از طریق بزرگراه تهران-کرج خود را به اپارک برسانید.

آدرس اپارک: تهران، اتوبان تهران-کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه تفریحی آبی اپارک

شماره تماس اپارک: 021 - 49246

 

مطالب بیشتر در مورد نقاط گردشگری دنیا را در ادامه بخوانید:

✔ ارتفاع برج ایفل

✔ چگونه به بورا بورا برویم

 .

.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور لحظه آخری آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای پاییز 99 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

کلیسای ننه مریم ارومیه، دومین کلیسای جهان

کلیسای ننه مریم ارومیه یک کلیسای باستانی از دوران آشوری است که در شهر ارومیه، استان آذربایجان غربی، ایران واقع شده است. طبق نظر مورخان و باستان شناسان دومین کلیسای قدیمی جهان بعد از کلیسای بیت لحم در فلسطین است. کلیسای بیت لحم مکانی است که حضرت مسیح در آن به دنیا آمده است.

نمایی از ساختمان کلیسای ننه مریم

نمایی از ساختمان کلیسای ننه مریم

معرفی کلیسای ننه مریم ارومیه

کلیسای ننه مریم کجاست  در مرکز شهر قرار دارد و همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نکته جالب این است که این کلیسا فقط از سنگ و ملات و ساروج ساخته شده است و سقفی کوتاه دارد و برای عبور از در کوتاه آن باید سر خود را خم کنید. همچنین بر خلاف سایر کلیساها باید کفش خود را نیز درآورید.

کارشناسان باستان شناسی براساس بررسی و مطالعه معماری داخلی، گنبدها، طاق ها و ستون ها، این بنا را به دوره ساسانی نسبت می دهند. برخی مورخان آشوری و مسیحی اعتقاد دارند که این بنا در ابتدا آتشکده ای برای زرتشتیان بوده است که کاهنان زرتشتی در آن عبادت می کردند.

تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی این بنای تاریخی

داستان ساخت کلیسای ننه مریم

در زمان تولد عیسی مسیح، سه موبد زرتشتی ستاره ای درخشان را مشاهده کردند که به سمت شرق حرکت می کرد. آن ها آن را نشانه ای از تولد مسیح دانستند و برای ملاقات او به اورشلیم سفر کردند. پس از بازگشت آن ها آتشکده را به یک کلیسا تبدیل کردند. زیرا پس از آن دین مسیحیت را پذیرفته بودند. این داستان روی سنگ های این بنا حکاکی شده بود اما اکنون از آن جدا شده و در موزه کی یف اوکراین نگهداری می شود. طبق گفته های مختلف حداقل یکی از این سه مرد ذکر شده در زیرزمین این کلیسا دفن شده است، زیرا کلیسایی که در محل تولد حضرت عیسی (ع) در بیت لحم ساخته شده اولین و کلیسای مقدس مریم در همان زمان ساخته شده است.

فضای داخلی

فضای داخلی بنا

مدت کوتاهی قبل از جنگ جهانی اول، توسط روس ها به یک کلیسای ارتدکس روسی تبدیل شد. در اوایل دهه 1960، این کلیسای قدیمی مرمت شد و یک کلیسای مدرن با گلدسته در مجاورت کلیسای باستانی ساخته شد. کارشناسان باستان شناسی براساس بررسی و مطالعه معماری داخلی، گنبدها، طاق ها و ستون ها، کلیسای مریم را به دوره ساسانی نسبت می دهند.

این کلیسا که قدیمی ترین کلیسای جهان است در سال 1342 شمسی یک سالن برای برگزاری مراسم نیز به خود اضافه کرده است.

مانند همه کلیساهای محلی، ورودی این مکان نسبتاً کوچک است و برای رسیدن به سالن اصلی، باید از پلکان عبور کنید. این ساختمان شامل یک محراب، چندین اتاق، یک دهلیز و سالن اصلی است. 

ساختمان قدیمی کلیسا متعلق به دوران ساسانیان است و طراحی داخلی آن ترکیبی از معماری ساسانیان و اشکانیان است.

نوشته سر در ورودی

نوشته سر در ورودی

بازدیدکنندگان معروف

یک شاهزاده چینی به نام بافری، که در بازسازی آن در سال 642 میلادی مشارکت داشت و نامش را نیز بر روی سنگی بر دیوار کلیسا حکاکی کرده است. این شاهزاده در مسیر خود به بین‌النهرین در این مکان اقامت داشته و آن را مرمت می کند. همچنین مسافر مشهور ایتالیایی مارکو پولو نیز در بازدید خود این کلیسا را در کتابش توصیف کرده است.

سنگ قبر موجود در محوطه

سنگ قبر موجود در محوطه

معماری

جدا از افسانه ها و داستان ها ، بنای اصلی این کلیسا به دوران ساسانیان (224-642) با عناصر معماری اشکانیان (247 پیش از میلاد - 224 میلادی) نیز برمی گردد. بنابراین کلیسای ننه مریم از قدیمی ترین کلیساهای جهان و شاید دومین کلیسای جهان بعد از کلیسای بیت لحم (محل تولد حضرت مسیح) در فلسطین است.

کلیسای ننه مریم ارومیه از دو جهت عمده با کلیساهای دیگر متفاوت است. این مکان تزئینات خاصی ندارد و بسیار ساده طراحی شده است و کف آن با فرش های دستباف ایرانی پوشانده شده است.فضای داخلی کلیسا مانند سایر کلیساها نیست و عکسی از قدیسین مسیحی در آن دیده نمی شود.

دلیل این سادگی، اعتقاد آشوریان به ساده بودن مکان های مذهبی است. اما این سادگی به گونه ای است که نظر بازدیدکنندگان را به فضای معنوی خود جلب می کند.

کلیسای سنت ماری یا همانطور که به نام ننه مریم (حضرت مریم) نیز شناخته می شود توسط سنگ‌های نامنظم سنگ و راهروها و سقف های کوتاه ساخته شده است و تابلوهای نقاشی در آن قرار دارد. در این تابلوها، تصاویری حضرت مسیح در حالت های مختلف دیده می شود. برخلاف اکثر کلیساها هیچ نیمکتی برای نشستن وجود ندارد اما فقط یک نیمکت مخصوص سالمندان در انتهای آن قرار گرفته است و همچنین بازدید کنندگان باید قبل از ورود کفش های خود را در بیاورند.

راهرو و سقف کوتاه

راهرو و سقف کوتاه

کلیسای ننه مریم ارومیه چندین بار بازسازی شده است و از لحاظ سبک چندان یکنواخت نیست و به کلیسای آشور شرقی (شرق آشور) معروف است و متعلق به مسیحیان آشوری است. آشوری های ایران با حدود 50 هزار نفر جمعیت و عضو مجلس ایران به عنوان اقلیت مذهبی و زبانی هستند. امروزه تنها بخش کوچکی از آشوریان هنوز در شهر ارومیه و مناطق نزدیک آن زندگی می‌کنند.

 

سوالات متداول

✅ کیسای ننه مریم در کجا قرار دارد و در کدام شهر است؟

این کلیسا در شهر ارومیه و در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

✅ آدرس دقیق کلیسای ننه مریم کجاست؟

آدرس این کلیسا به این شرح است: ارومیه، خیابان امام خمینی، خیابان خیام جنوبی، پشت کلیسای آنجلیک، کلیسای ننه مریم

✅ ساعت بازدید کلیسای ننه مریم به چه صورت است؟

ساعات بازدید محدودیتی ندارد و همه روزه به غیر از روزهای تعطیل برای بازدیدکنندگان باز است.

 

مطالب بیشتر در مورد کلیساهای تاریخی دنیا را در ادامه بخوانید:

کلیسای سنت باسیل 

✔ کمی با شگفتیهای کلیسای نوتردام آشنا شوید

.

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای پاییز 99 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

خوش آب و هواترین کشورهای جهان کدام کشورها هستند؟

خوش آب و هواترین کشورهای دنیا

حقیقت این است که آب و هوای خوب کمی سلیقه ای است و به نظر هر کسی، یک آب و هوای خاص خوب تلقی می شود. بعضی از افراد عاشق هوای گرم هستند و بعضی ها هم آب و هوای خنک را ترجیح می دهند. بعضی از آدم ها به آب و هوایی آب و هوای خوب می گویند که در سراسر سال آفتابی باشد و بعضی ها اعتقاد دارند که کشورهای چهار فصل، کشورهای خوش آب و هوا به حساب می آیند. همان طور که گفته شد آب و هوای خوب سلیقه ای است، اما ما به هر حال برایتان لیستی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان را آماده کرده ایم که هر کدامشان شرایط آب و هوایی متفاوتی با دیگری دارند و بعضی از آن ها گرم، بعضی از آن ها خنک و بعضی دیگر مرطوب و بارانی هستند. با مطالعه این مقاله می توانید خوش آب و هواترین کشورجهان را از نظر خودتان پیدا کنید و با توجه به علایقی که دارید، یک کشور خوب را به عنوان مقصد گردشگری بعدیتان انتخاب کنید.

خوش آب و هواترین کشورهای جهان

کاستاریکا

کاستاریکا کشوری است که آب و هوایش در سراسر سال گرمسیری است و دریای اطرافش هم همیشه آب گرمی دارد. با این حساب، می توان گفت که کاستاریکا خوش آب و هواترین کشور دنیا محسوب می شود و برای تجربه یک تعطیلات ساحلی جذاب، مقصد گردشگری بی نظیری محسوب می شود.

کاستاریکا

یونان

یونان به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای تابستان های گرم و زمستان های معتقد است. تابستان در یونان حدود 300 روز به طول می انجامد و در طول آن، هوای یونان همیشه آفتابی است و به ندرت در آن باران می بارد. با این اوصاف، می توان گفت که یونان خوش آب و هواترین کشور اروپا محسوب می شود البته از نظر کسانی می باشد که عاشق آفتاب هستند و تفریح مورد علاقه شان گشت و گذار در سواحل و جزیره های زیبا و دیدنی است.

یونان

قبرس

درست است که قبرس آب و هوای بسیار گرمی دارد و زمستان های کوتاه و تابستان های بسیار طولانی دارد. اما مساله که باعث می شود که قبرس خوش آب و هوا ترین شهرهای جهان را داشته باشد، این است که در قبرس رطوبت بسیار پایین است. آب و هوای قبرس همیشه مطولب است و همیشه یک نسیم ملایم از سمت اقیانوس به قبرس می وزد. شما در تور قبرس می توانید انتظار این را داشته باشید که در 89% مواقع، هوا آفتابی باشد. 

قبرس

اسپانیا

بر اساس تحقیقاتی که در اسپانیا انجام شد، مشخص شد که 92% از مهاجران از اقامت در اسپانیا راضی هستند. نکته اینجاست که خوش آب و هوا بودن اسپانیا، یکی از دلایل اصلی رضایت آن ها از اقامت در اسپانیا است و خیلی از مهاجران به این نکته اشاره کرده اند که قبل از سفر به با تور اسپانیا، به خوش آب و هوا بودن اسپانیا توجه کرده اند و این فاکتور را در انتخاب کشور مقصدشان لحاظ کرده اند.

اسپانیا

اکوادور

اکوادور یک دمای ثابت در سراسرسال دارد و مردم آن در طول روز، یک مقدار ثابت از نور خورشید را دریافت می کنند. با این حساب، می توان گفت که از دید یک سری از مردم دنیا، اکوادور به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای دنیا شناخته می شود.

اکوادور

مکزیک

آب و هوای مکزیک در سراسر سال خوب است و دمای هوا همیشه در مناطق جنوبی مکزیک بین 23 تا 28 درجه سانتیگراد و در مناطق شمالی مکزیک بین 20 تا 23 درجه سانتیگراد است و به همین دلیل هم به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان شناخته می شود. می توان گفت لقب کشوری که همیشه بهار است را می توان به مکزیک نسبت داد 

مکزیک

ایتالیا

ایتالیا از آن کشورهایی است که آب و هوای متنوع دارند. در واقع آب و هوای مناطق ساحلی ایتالیا مدیترانه ای است و از آن طرف آب و هوای مناطق مرکزی و شمالی آن قاره ای است. نکته جالب درباره آب و هوای ایتالیا این است که مناطق ساحلی آن، تابستان های خشک و زمستان های معتدلی را تجربه می کنند و به همین دلیل هم هست که اکثر ایتالیایی ها از آب و هوای کشورشان رضایت کامل دارند. شما می توانید با تور ایتالیا اوقات خوشی را در این کشور سپری کنید.

ایتالیا

پرتغال

خیلی از توریستانی که به پرتغال سفر می کنند، اقرار می کنند که به خاطر خوش آب و هوا بودن پرتغال است که راهی این کشور شده اند. پرتغال تابستان های طولانی و زمستان های معتدلی دارد و بیشتر روزهایش آفتابی است. با این حساب، می توان گفت که پرتغال کشوری است که هر زمانی از سال برای سفر به آن مناسب است.

پرتغال

آفریقای جنوبی

مساله ای که باعث خاص شدن آب و هوای آفریقای جنوبی شده است، این است که آب و هوای آفریقای جنوبی در مواقع مختلف سال تغییر پیدا می کند. برای مثال در حوالی ماه شهریور، آسمان آفریقای جنوبی صاف و آفتابی می شود و امکان تجربه یک سری از تفریحات مهیج در آفریقای جنوبی مهیا می شود. از طرفی در حدود فصل پاییز و زمستان، آفریقای جنوبی یک سری بارش های کوتاه مدت را تجربه می کند، اما از آنجایی که این زمان از سال بهترین زمان برای دیدن پرندگان است، خیلی از گرردشگران این ماه ها را برای سفر به آفریقای جنوبی انتخاب می کنند. 

آفریقای جنوبی

نیوزیلند

آب و هوای نیوزیلند بسیار معتدل است و همین مساله است که باعث محبوبیت هرچه بیشتر نیوزیلند بین توریستان شده است. آب و هوای نیوزیلند در بخش های شمالی به نسبت بخش های جنوبی گرم و در بخش های شمالی خنک است و با این حساب، می توان گفت که سفر به نیوزیلند هم برای کسانی که عاشق آفتاب هستند و هم برای کسانی که شیفته برف هستند، مناسب است. چراکه تابستان های طولانی نیوزیلند جان می دهند برای آفتاب گرفتن و تفریحات ساحلی و از آن طرف زمستان هایش برای برف بازی و تجربه انواع ورزش های زمستانی عالی هستند. در واقع نیوزلند جز مناطقی محسوب می شود که بهترین آب و هوای جهان را دارد.

نیوزیلند

فرانسه

آب و هوای حوزه ساحلی فرانسه معتدل است. اما هرچه شما از سمت مناطق ساحلی فرانسه فاصله بگیرید و بیشتر به سمت مرکز فرانسه بروید، تابستان های گرم تر و زمستان های سردتری را تجربه می کنید. در واقع همین تنوع آب و هوایی است که باعث شده نام فرانسه نیز به لیست خوش آب و هواترین کشورهای جهان اضافه شود. چراکه فرانسه کشوری است که شما می توانید در آن در فصل تابستان موج سواری را تجربه کنید و از آن طرف در فصل زمستان از اسکی روی برف در آن لذت ببرید. تور فرانسه یکی از محبوب ترین تورها میان کشورهای اروپایی می باشد.

فرانسه

استرالیا

تقریبا می توان گفت که استرالیا در سراسر سال آفتابی است و مردم در بخش های شمالی استرالیا، 365 روز سال را به شکل تابستانی تجربه می کنند! البته در بخش های جنوبی استرالیا، اوضاع فرق می کند و بین ماه های اردیبهشت تا اواسط تیر، هوا خنک می شود.

استرالیا

نپال

نپال که در جنوب آسیا واقع شده است، کشوری است که مردم بسیار مهمان نوازی دارد و از این گذشته، طبیعت بسیار زیبا و فرهنگ بسیار غنی دارد. این کشور 4 فصل مجزا دارد و با این حساب، می توان گفت که سفر به نپال در هر فصلی از سال، جذابیت های خاص خودش را دارد. شما می توانید با سفر به نپال در فصل بهار، شاهد شکوفه زدن گل های بهاری باشید و از طرفی در فصل تابستان، خودتان را سرگرم قایق سواری در رودخانه های خروشان کنید، در فصل پاییز دوچرخه سواری در کوهستان را امتحان کنید و فصل زمستان را هم در نپال به اسکی کردن سپری کنید. 

نپال

بولیوی

 

بولیوی در نزدیکی خط استوا واقع شده است و در سراسر سال فقط دو فصل دارد که یکی از آن ها تابستان و دیگری زمستان است و دمای مناطق مختلف آن بسته به ارتفاعی که دارند، متفاوت است. نکته جالب درباره آب و هوای بولیوی این است که فصل هایش برعکس فصل های کشور ما ایران است. بدین معنی که تابستان های بولیوی از ماه آبان شروع می شوند و تا حوالی فروردین ادامه دارند. از آن طرف، زمستان هایش هم از اردیبهشت شروع می شود و تا مهر ادامه پیدا می کند. به هر حال بولیوی نیز به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان شناخته می شود و هر کسی می تواند با انتخاب یک زمان مناسب برای سفر به بولیوی، آب و هوای مورد علاقه اش را در این کشور زیبا پیدا کند.

در پایان ذکر این نکته هم لازم است که کشور ما ایران هم به عنوان یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان شناخته می شود و به دلیل 4 فصل مجزا و سرزمین پهناور و متنوعی که دارد، یکی از خاص ترین کشورهای دنیا از نظر تنوع آب و هوایی به حساب می آید. برای رزرو انواع تورهای خارجی و تور لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی الفبای سفر تماس بگیرید.

 

بولیوی

مطالب بیشتر و جذاب را در ادامه مطالعه نمایید

بهترین تفریحات هیجان انگیز دنیا

زیباترین روستاهای ترکیه

زیباترین دریاچه های اتریش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بی ادب ترین کشورهای جهان کدام ها هستند؟

بی حیاترین کشور جهان کدام است؟

تا به حال شده که به کشوری سفر کنید و احساس کنید که مردمان آن کشور با شما چندان مهربان نیستند؟ یا اینکه تصور کنید که آن ها غیر متمدن یا حتی پر افاده هستند و به نظرتان خیلی خونگرم نباشند؟ اگر این احساس را در زمان سفر داشته اید، شما تنها نیستید! چراکه این احساسات را توریستان زیادی با سفر به بعضی از کشورهای خارجی تجربه می کنند و این به خاطر تفاوت فرهنگی است. به همین خاطر است که می گویند ادب هم مثل زیبایی تعاریف مختلفی دارد و ممکن است که آنچه ما در مورد ادب و احترام می شناسیم، به نظر مردم کشورهای دیگر نشانه ادب نباشد. با این حال جالب است که بدانید یک تحقیق جهانی جالب توسط وب سایت گردشگری اسکای اسکنر انجام شد تا بر اساس آن بی ادب ترین کشورهای جهان یا به عبارتی بی ادب ترین میزبان های جهان مشخص شوند. در این تحقیق توریستان از کشورهای مختلف رای دادند و در نتیجه اش لیستی از بی ادب ترین کشورهای جهان تهیه شد. اگر برایتان جالب شده که بی فرهنگ ترین کشور جهان کدام است و مردم کدام کشورها به عنوان بی ادب ترین مردم دنیا شناخته می شوند و میزبان های خوبی برای توریستان نیستند، با ما همراه باشید تا یک به یک بی ادب ترین کشورهای جهان را به شما معرفی کنیم!

مردم کدام کشورهای جهان بی ادب ترین میزبان های جهان هستند

چهار رتبه برتر لیست بی ادب ترین کشورهای جهان

چهار رتبه برتر لیست بی ادب ترین کشورهای جهان به مردم کشورهای فرانسه، روسیه، انگلستان و آلمان تعلق پیدا کرده است. این بدین معنی است که فرانسه رتبه اول بی ادب ترین کشورهای جهان را از آن خود کرده است و سپس روسیه رتبه دوم، انگلستان رتبه سوم و آلمان هم رتبه چهارم را در این زمینه کسب کرده است.
خیلی از توریستان معتقدند که فرانسه مردمان پرافاده ای دارد و به همین خاطر جای تعجبی ندارد که نام فرانسه را به عنوان بی حیا ترین کشور جهان در صدر این رقابت ببینیم! جالب است که بدانید یک پنجم شرکت کنندگان این رای گیری، فرانسه را به عنوان بی ادب ترین کشور جهان انتخاب کرده اند. این درحالیست که برخلاف فرانسه مردم کشورها بر روی نام برزیل به عنوان با فرهنگ ترین کشور جهان اتفاق نظر داشته اند.

چهار رتبه برتر لیست بی ادب ترین کشورهای جهان

احتمالا مردم روسیه هم به خاطر اینکه عموما لبخند نمی زنند و در ظاهر مردمان خشکی هستند، رتبه دوم بی ادب ترین میزبان های جهان را از آن خود کرده اند. البته همان طور که گفته شد باید در این زمینه به تفاوت های فرهنگی نیز نیم نگاهی داشته باشیم و این را بدانیم که ممکن است لبخند نزدن مردم روسیه دلیلی بر تکبر آن ها نباشد. چراکه فرهنگ روسیه ایجاب می کند که مردمانش به غریبه ها لبخند نزنند. اما به هر حال این را هم نمی توانیم انکار کنیم که توریستان تریجیح می دهند مردمان کشوری که از آن بازدید می کنند، کمی خنده روتر از مردم روسیه باشند! یک نکته دیگر اینکه می گویند زبان روسی به اندازه زبان انگلیسی و یا فارسی مودبانه نیست! به همین خاطر اگر جملات مردم روسیه را به صورت تحت اللفظی به زبان انگلیسی یا فارسی ترجمه کنیم، چندان جملات مودبانه ای نمی شوند! در صورتی که ممکن است اصلا مردم روسیه منظور بدی در ادای آن کلمات نداشته اند و این فقط به خاطر نوع زبانشان است! به هر حال همین مسئله هم می تواند در انتخاب روسیه به عنوان دومین کشور بی ادب جهان دخیل باشد.

بی ادب ترین میزبان های جهان

از همه جالب تر این است که انگلستان رتبه سوم بی ادب ترین و یا بی حیاترین کشور جهان را کسب کرده است. جالبیش به این خاطر است که 60 درصد کسانی که در رای گیری بی ادب ترین کشورهای جهان شرکت کرده بوند، خودشان انگلیسی بوده اند! جالب تر از آن هم اینکه در تحقیق قدیمی تری خودشان را به عنوان بدترین توریستان جهان هم انتخاب کرده بودند و این نشان می دهد که مردم انگلستان انسان های متواضعی هستند!
در پایان جالب است که بدانید در این تحقیقاتی که انجام گرفت و در بین لیست کشورهای حاضر در این تحقیق، مردم جزایر کارائیب، فیلیپین و برزیل به عنوان با ادب ترین مردم دنیا در قبال توریستان انتخاب شدند. به هر حال اگر شما هم به هر کشور دیگری در جهان سفر کردید، بهتر است که تفاوت های فرهنگی را در نظر بگیرید و بعد با چنین نگاهی رفتار مردمان آن کشور را زیر نظر بگیرید تا برداشت اشتباهی از رفتارهایشان نداشته باشید.
 برای رزرو تورهای ارزان و تور روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

میزبان های بی ادب

با "ترین های دنیا" بیشتر آشنا شوید

دریاچه های اتریش

بهترین تفریح های دنیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

زمان باز شدن سفارت های اروپا در ایران

سفارت های اروپا در ایران کی باز می شوند؟

همان طور که می دانید از وقتی که پای کرونا به ایران باز شد، سفارت های اروپا در ایران تعطیل شدند و همین باعث شد که کسانی که به دنبال مهاجرت در ایام کرونا هستند، با مشکل مواجه شوند. در این بین کار خیلی از کسانی که اقدام به اخذ ویزای شینگن کرده بودند، به مشکل خورد و این باعث نگرانی و عقب افتادن کار خیلی از متقاضیان اخذ ویزای شینگن در دوران کرونا شد. حالا که کمی اوضاع کنترل شده تر به نظر می رسد و کسب و کارها یکی یکی در حال پا گرفتن دوباره هستند و زندگی در حال برگشت به روال عادی خودش است، اخبار خوبی در مورد سفارت ایتالیا کی باز میشود؟  نیز به گوش می رسد. به هر حال اگر شما هم به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید، می توانید امیدوار باشید. چراکه قرار است سفارت های اروپا در تهران به همین زودی ها بازگشایی شوند. در ادامه به شما زمان دقیق بازگشایی سفارت های اروپا در ایران بعد از کرونا را می گوییم تا بهتر بتوانید برای اخذ ویزای شینگن برنامه ریزی داشته باشید. سفارتها کی باز میشوند؟ آیا سفارت ایتالیا باز شده است؟ زمان بازگشایی سفارت اتریش، پرتغال، اسپانیا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی کی است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

زمان باز شدن سفارت های اروپا در ایران

زمان بازگشایی سفارت ایتالیا 

در جواب سوال اینکه سفارت ایتالیا کی باز می شود؟ خوشبختانه باید به شما بگوییم که هم اکنون سفارت ایتالیا در ایران بازگشایی شده است و شما می توانید از حالا به روال سابق، به دنبال اخذ ویزای ایتالیا باشید.  اگر به آمار و ارقام ویروس کرونا در ایتالیا نگاهی بیندازید، می بینید که ایتالیا در روزها و هفته های اخیر عملکرد موفقی برای کنترل ویروس کرونا داشته است. با اینکه در ماه های گذشته، نام ایتالیا به عنوان یکی از بدترین کشورهای درگیر با ویروس کرونا ذکر می شد، اما حالا این کشور روند خوبی را پیش گرفته است و به نظر می رسد که ایتالیا روزهای بد خود را گذرانده است.

زمان بازگشایی سفارت آلمان

بنا بر اخبار موجود درباره اینکه سفارت آلمان کی باز می شود باید به شما بگوییم که این سفارتخانه قرار است که از 26 خرداد به بعد کارش را آغاز کند. پس اگر شما هم به دنبال اخذ ویزای آلمان در دوران کرونا هستید، بهتر است که از 26 خرداد به بعد برای اخذ ویزای شینگن خود اقدام کنید. خوشبختانه باید بگوییم که کرونا در آلمان تا حد زیادی کنترل شده است و این روزها، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان خیلی کمتر شده است. 

زمان بازگشایی سفارت آلمان در ایران

باز شدن سفارت آلمان

زمان بازگشایی سفارت اسپانیا 

هم اکنون سفارت اسپانیا در ایران باز است و شما می توانید به عنوان متقاضی اخذ ویزای شینگن به آن مراجعه داشته باشید. در مورد روند شیوع ویروس کرونا در اسپانیا نیز این را باید به شما بگوییم که در حالی که اسپانیا در حال کنترل شیوع ویروس کرونا بود و اتفاقا روند خوبی را هم پیش گرفته بود، اما در روزهای اخیر به ناگاه تعداد مبتلایانش دوبرابر شده است و این مساله باعث نگرانی خیلی از مردم اسپانیا و دیگر مردم دنیا شده است. البته با این حال، کارشناسان اسپانیایی معتقدند که اوضاع کنترل شیوع ویروس کرونا در اسپانیا در دستشان است و قرار نیست که موج دوم ویروس کرونا در اسپانیا در راه باشد.

زمان بازگشایی سفارت سوئد 

به دنبال این پرسش که سفارت سوئد کی باز می شود، بنابر اخبار اعلام شده احتمالا تا قبل از شروع تیر ماه، سفارت سوئد در تهران بازگشایی خواهد شد و این سفارت نیز روال کارش را از سر خواهد گرفت. البته خوب است این را بدانید که سوئد و لهستان تنها کشورهای اتحادیه اروپا هستند که هنوز نتوانستند بحران ویروس کرونا را کنترل کنند و هنوز هم شیوع ویروس کرونا در آن شدید است. 

زمان بازگشایی سفارت نروژ 

بازگشایی سفارت نروژ در ایران یکی دیگر از خبرهای خوبی است که این روزها در حوزه مهاجرت به گوش رسیده است. خوشبختانه سفارت نروژ در ایران نیز بعد از کرونا دوباره اقدام به فعالیت کرده است. البته باید این را هم بگوییم که فعالیت های سفارت نروژ در ایران فعلا فقط محدود به متفاضیان اخذ اقامت نروژ است و هم اکنون هیچ ویزایی به عنوان ویزای توریستی نروژ صادر نمی شود. بر طبق آخرین اخبار موجود درباره شیوع ویروس کرونا در نروژ، مشخص شده است که احتمالا زندگی مردم نروژ از اواخر خرداد و اوایل تیر به روال سابقش بر می گردد. البته احتمالا محدودیت های سفر به نروژ تا حوالی 20 آگوست (30 مرداد) باقی بمانند.

زمان بازگشایی سفارت دانمارک

سفارت دانمارک در ایران نیز اقدام به بازگشایی کرده است و هم اکنون کار آن از سر گرفته شده است. البته خوب است این را بدانید که هنوز امکان اقدام برای اخذ ویزای توریستی دانمارک وجود ندارد و صرفا برای اخذ ویزای اقامت دانمارک می توان اقدام کرد. به هر حال اگر شما هم به دنبال اخذ ویزای تحصیلی دانمارک هستید و یا می خواهید برای کار به دانمارک سفر کنید، می توانید از حالا به بعد درخواست خود را در سفارت دانمارک در ایران پیگیری کنید. در مورد دانمارک هم باید این را بدانید که خوشبختانه ویروس کرونا تا حد زیادی در این کشور کنترل شده است و تعداد مبتلایان ویروس کرونا در دانمارک در حال کاهش است.

زمان بازگشایی سفارت اتریش 
بنا بر اخبار موجود درباره اینکه سفارت اتریش کی باز می شود باید این را هم به شما بگوییم که سفارت اتریش در ایران در تاریخ 26 خرداد بازگشایی می شود. خبر دیگر اینکه از تاریخ 26 خرداد به بعد، ایرلاین های اتریش نیز شروع به فعالیت می کنند.

زمان بازگشایی سفارت اسلوونی
سفارت اسلوونی نیز مثل خیلی دیگر از سفارت های اروپا در ایران، قرار است که از تاریخ 26 خرداد به بعد به فعالیت خودش ادامه دهد.  در مورد کنترل شیوع ویروس کرونا در اسلوونی هم خوب است این را بدانید که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسلوونی به شماره افتاده است و اوضاع کاملا در اسلوونی تحت کنترل است.

زمان بازگشایی سفارت پرتغال 
خبر خوب دیگری که برایتان داریم این است که بازگشایی سفارت پرتغال در ایران در تاریخ 26 خرداد انجام می شود و این سفارت هم از این تاریخ به بعد آماده خدمات رسانی به متقاضیان اخذ ویزای پرتغال است.  ضمنا مسئولین پرتغال نیز در حال کنترل شیوع ویروس کرونا در پرتغال هستند و تا حد زیادی موفق بوده اند.

زمان بازگشایی سفارت یونان
سفارت یونان در ایران از تاریخ 11 تیر به بعد شروع به فعالیت می کند. پس اگر شما هم به دنبال اخذ ویزا یونان هستید، بهتر است که فعالیت خود را به بعد از 11 تیر موکول کنید.  ضمنا مرز یونان به یک سری از کشورها از تاریخ 26 خرداد به بعد باز می شود. لازم به ذکر است که شیوع کرونا در یونان هم به نسبت کنترل شده است و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یونان کمتر از قبل شده است.

سفارت یونان در تهران

سفارت یونان در ایران

زمان بازگشایی سفارت فرانسه 
سفارت فرانسه قرار است که از تاریخ 26 خرداد به بعد فعالیت خودش را در ایران آغاز کند. پس اگر شما هم به دنبال اخذ ویزای فرانسه هستید، می توانید از 26 خرداد به بعد به دنبال اخذ ویزای خود باشید. فرانسه نیز مثل هر کشور اروپایی دیگری در حال تلاش برای کنترل شیوع ویروس کرونا است. اگرچه در نمودار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه، افت و خیزهایی مشاهده می شود و در بعضی از بازه های زمانی هنوز شاهد بیماران زیادی هست، اما در کل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه نیز در حال کاهش است.

زمان بازگشایی سفارت ایسلند 
سفارت ایسلند در ایران در تاریخ 26 خرداد بازگشایی می شود. به نظر می رسد که تاریخ 26 خرداد یک تاریخ کلیدی برای بازگشایی سفارت های اروپا در ایران است و قرار است که بیشتر سفارت های اروپا در ایران از این تاریخ به بعد فعالیت خودشان را آغاز کنند. خبر دیگری که در مورد ایسلند باید به شما بگوییم، این است که مسافرانی که از تاریخ 26 خرداد به بعد وارد ایسلند شوند، می توانند بین تست کرونا و 14 روز قرنطینه در ایسلند یکی را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تست کرونا در ایسلند در دو هفته اول رایگان است، اما از تاریخ 11 تیر به بعد، هر مسافری که بخواهد تست کرونا بدهد، باید 15،000 کرونا ایسلند (ارز ایسلند) را پرداخت کند.

زمان بازگشایی سفارت لهستان 
خبر دیگر اینکه سفارت لهستان در ایران هم از تاریخ 26 خرداد بازگشایی می شود و آن دسته از عزیزانی که قصد اخذ ویزا لهستان را داشته اند، می توانند پیگیری خود در این زمینه را از سر بگیرند. این را هم بگوییم که مرز لهستان از تاریخ 26 خرداد به بعد، مرزهای لهستان به دیگر کشورهای اروپایی بازگشایی می شود.

زمان بازگشایی سفارت کرواسی 
در نهایت سفارت کرواسی نیز درست مثل خیلی دیگر از سفارت های اروپا در ایران در تاریخ 26 خرداد شروع به فعالیت می کند. لازم به ذکر است که شیوع ویروس کرونا در کرواسی نیز کاملا کنترل شده است و تعداد بیماران فعلی به مرز 100 نفر رسیده اند. 

 

دیگر اخبار و مطالب مرتبط:

بازگشایی پروازهای خارجی

سفارت کانادا در ترکیه باز است؟

کسب اطلاعات از تورها و سفارتخانه ها با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور ارزان استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی مهرپرواز  سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای پاییز 99 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir