مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۲۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

کشورهایی که واکسن سینوفارم را قبول دارند

کدام کشورها که واکسن سینوفارم را قبول دارند؟

در حال حاضر بیشتر کشورها به این نتیجه رسیده اند که باید مرزهایشان را به گردشگرانی که به طور کامل واکسینه شده اند، باز کنند. اما مساله اینجاست که هر کشوری یک لیست درست کرده است که در آن نام واکسن های مورد قبول خودش را درج کرده و مسئولین خیلی از کشورها این را اعلام کرده اند که فقط افراد واکسینه شده توسط یک سری واکسن های خاص می توانند بدون محدودیت به کشورشان سفر کنند. ما می خواهیم در این مطلب به این بپردازیم که کشورهایی که واکسن سینوفارم را قبول دارند و شما با واکسن سینوفارم اجازه سفر به چه کشورهایی را دارید. با ما همراه باشید تا لیست کشورهای قاره های مختلف که واکسن سینوفارم را پذیرفته اند را با هم ببینیم.

کشورهایی که واکسن سینوفارم را قبول دارند

 

آشنایی با واکسن سینوفارم

واکسن سینوفارم که توسط چین ساخته شده است، یکی از واکسن هایی است که در کشور ما ایران و همین طور کشورهای متعددی در سراسر جهان تزریق می شود. لازم به ذکر است که باید حداقل دو دوز از واکسن سینوفارم دریافت شود تا ایمنی لازم در بدن هر فرد در برابر ویروس کرونا ایجاد شود. نکته مهم اینکه بهتر است فاصله بین دو دوز واکسن سینوفارم بین 3 تا 4 هفته باشد.

 

کدام کشورها واکسن سینوفارم را قبول دارند؟

در ادامه لیستی از کشورهایی که واکسن سینوفارم را قبول دارند را ارائه می دهیم تا سوال بسیاری از افراد را درباره اینکه کدام کشورها واکسن سینوفارم را قبول دارند را پاسخ داده باشیم.

لیست کشورهای قاره آسیا که واکسن سینوفارم را پذیرفته اند

اردن، امارات متحده عربی، اندونزی، ایران، بحرین، برونئی، بنگلادش، پاکستان، تایلند، چین، سریلانکا، سیر الئون، عراق، فیلیپین، قرقیزستان، کامبوج، لائوس، لبنان، مغولستان، مالدیو، مالزی، ویتنام و نپال کشورهای آسیایی هستند که واکسن سینوفارم را قبول دارند و شما با تزریق این واکسن می توانید بدون مشکل به آن ها سفر داشته باشید.

لیست کشورهای قاره اروپا که واکسن سینوفارم را پذیرفته اند

از میان کشورهای اروپایی، کشورهای اتریش، قبرس، یونان، ایسلند، هلند، اسپانیا، سوئد، فنلاند، سوئیس، بلاروس، صربستان، گرجستان، مجارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو واکسن سینوفارم را پذیرفته اند. جالب است بدانید که اسپانیا جزء اولین کشورهای اتحادیه اروپا بود که واکسن سینوفارم را تایید کرد.

لیست کشورهای قاره آمریکا که واکسن سینوفارم را پذیرفته اند

کشورهای آرژانتین، برزیل، بولیوی، ترینیداد و توباگو، پاراگوئه، پرو، کوبا، گویان، مکزیک و ونزوئلا در قاره آمریکا واکسن سینوفارم را قبول دارند.

لیست کشورهای قاره آفریقا که واکسن سینوفارم را پذیرفته اند

آنگولا، جمهوری کنگو، تونس، سیشل، چاد، سنگال، پاپوآ گینه نو، نیجر، نیجریه، کامرون، کنیا، زیمبابوه، نامیبیا، مراکش، موریتانی، موزامبیک، مصر، سومالی، گابن، گامبیا، گینه، موریس و کومور در قاره آفریقا واکسن سینوفارم را تایید کرده اند و افرادی که با سینوفارم واکسینه شده اند، برای سفر به این کشورها از این بابت با مشکلی مواجه نمی شوند.

لیست کشورهای قاره اقیانوسیه که واکسین سینوفارم را پذیرفته اند

جزایر سلیمان و وانواتو دو کشوری هستند که در قاره اقیانوسیه واکسن سینوفارم را تایید کرده اند.

راستی اگر شما هم تجربه تزریق واکسن سینوفارم را داشته اید، خوشحال می شویم که تجربه ها و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو انواع تورهای ارزان و تور ارزان لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره واکسن و کرونا بیشتر بخوانید:

✔ واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای آسیایی

✔ بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا

✔ بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری بعد از ویروس کرونا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

همه چیز درباره بلک فرایدی 2021

بلک فرایدی 2021 را بشناسید

تا به حال نام بلک فرایدی یا جمعه سیاه را شنیده اید؟ آیا می دانید که بلک فرایدی چگونه روزی است؟ در روز جمعه سیاه بزرگترین حراجی سال در کشورهای مختلف برپا می شود. اما آیا اطلاع دارید که تاریخ دقیق برگزاری بلک فرایدی 2021 کی هست و آیا می دانید که می توانید به کدام کشورها برای شرکت در بلک فرایدی امسال سفر کنید؟ با ما همراه باشید تا درباره همه این موارد به شما توضیح دهیم و به شما کمک کنیم که برای شرکت در بلک فرایدی 2021 برنامه ریزی کنید. در ادامه به همه سوالات احتمالی شما درباره بلک فرایدی پاسخ داده می شود.

بلک فرایدی چه روزی است؟

بلک فرایدی روزی است که در آن لباس ها، وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی و هر کالای دیگری که فکرش را بکنید، تخفیف می خورد. قسمت جالب ماجرا این است که بلک فرایدی یک روز بین المللی به حساب می آید و در کشورهای مختلف از کشورهایی مثل ترکیه و امارات گرفته تا کشورهای اروپایی، آمریکا و همین طور کانادا برگزار می شود.

از همه جالب تر اینکه بلک فرایدی حتی در ایران هم تا حدی برگزار می شود و این یعنی بلک فرایدی روزی است که جمعیت زیادی از دنیا امکان استفاده از شرایط تخفیف آن را دارند.

بلک فرایدی چه روزی است

تاریخ دقیق بلک فرایدی 2021

بلک فرایدی به معنی جمعه سیاه است و همان طور که از اسمش بر می آید، در یکی از جمعه های سال برگزار می شود. اما سوال این است که کدام جمعه سال و تاریخ دقیق بلک فرایدی 2021 چه زمانی است؟ جواب این است که شما می توانید در هر سالی در چهارمین جمعه ماه نوامبر در جمعه سیاه شرکت کنید. به عبارتی شما می توانید هر سال در فردای روز شکرگزاری منتظر برپا شدن تخفیف ها و حراجی های جمعه سیاه باشید. حالا اگر به تقویم 2021 نگاه کنید، می بینید که روز شکرگزاری 2021 مصادف با 25 نوامبر یعنی 4 آذر است و در نتیجه 26 نوامبر یعنی 5 آذر روز جمعه سیاه محسوب می شود.

چرا بلک فرایدی 2021 برگزار می شود؟

همان طور که می دانید، جمعه سیاه که فردای شکرگزاری است، در نزدیکی کریسمس و سال نو میلادی است. در نتیجه جمعه سیاه زمان خوبی برای این است که مردم سراسر دنیا لباس های سال جدیدشان را در آن روز خریداری کنند و اگر وسیله ای برای کار یا خانه شان نیاز دارند را هم در این روز تهیه کنند.

در این روز همه چیز برد برد است. از یک طرف فروشنده ها می توانند فروش بیشتری را داشته باشند و در طول جمعه سیاه بیشترین فروش سالشان را تجربه کنند و هم اینکه مشتریان می توانند خرید ارزانی را تجربه کنند و آن اجناسی که یک سال آرزوی خریدشان را داشته اند، بالاخره برای خودشان خریداری کنند.

آیا امکان خرید آنلاین در بلک فرایدی وجود دارد؟

چند سال است که امکان خرید آنلاین از وب سایت های خارجی مثل آمازون در روز جمعه سیاه مهیا شده است. به تازگی در سال های اخیر این موضوع در وب سایت های ایرانی نیز باب شده است و در نتیجه شما در روز جمعه سیاه 2021 می توانید از یک سری از وب سایت های ایرانی نیز خرید خود را با تخفیف انجام دهید. مطمئنا تا آن روز، هر کدام از این وب سایت های ایرانی در این زمینه تبلیغات زیادی خواهند داشت و شما می توانید از درصد تخفیف های هر وب سایت در روز بلک فرایدی مطلع شوید. 

آیا امکان خرید آنلاین در بلک فرایدی وجود دارد

به چه کشورهایی می توان برای بلک فرایدی سفر کرد؟

بلک فرایدی در کشورهای متعددی برگزار می شود و در نتیجه گزینه های زیادی برای سفر شما وجود دارد. اما اگر به دنبال کشوری هستید که سفر به آن ساده باشد و خیلی هزینه روی دستتان نگذارد، بهتر است که یا راهی ترکیه شوید و در تاریخ بلک فرایدی 2021 ترکیه از بلک فرایدی استانبول در تور ارزان استانبول استفاده کنید یا اینکه قیمت تور دبی را بررسی کنید و راهی امارات شوید و از مراکز خرید دبی در روز جمعه سیاه خرید کنید.

راستی شما تا به حال در روز جمعه سیاه خریدی انجام داده اید؟ اگر تجربه ای یا نظری در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که آن را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو انواع تور ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره خرید بیشتر بخوانید:

✔ آیا ازمیر برای خرید خوب است؟

✔ ارزان ترین فروشگاه ها و مراکز خرید دبی

✔ کدام شهرهای چین برای خرید بهتر هستند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بزرگترین چرخ و فلک جهان در دبی

بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

دبی شهری است که هر سال با ساخت سازه های مختف مرزهای تکنولوژی، معماری، خیال و تصور و خلاقیت را کنار می زند. این ویژگی دبی را می توان در "عین دبی" که به عنوان بزرگترین چرخ و فلک دنیا شناخته می شود، به راحتی به چشم دید. با ما همراه باشید تا با هم بیشتر با عین دبی آشنا شویم. چرخ و فلکی که به تازگی در دبی افتتاح شده است و عنوان چرخ و فلک عین دبی را به خودش اختصاص داده و باعث شگفتی همگان شده است. 

بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

لوکیشن چرخ و فلک عین دبی

عین دبی در جزیره بلو واترز دبی ساخته شده است. از زمانی که برنامه ساخت آن اعلام شد، همه توجه ها به آن جلب شد و همه مبهوت تصاویر شبیه سازی شده آن شدند و خیلی ها در دنیا منتظر تکمیل ساخت عین دبی بودند. حالا هم که عین دبی افتتاح شده است، بیش از پیش در دنیا غوغا به پا کرده است و خیلی از توریستان برای دیدن این چرخ و فلک و سوار شدن در آن بیش از پیش برای سفر به دبی مشتاق شده اند.

زمان افتتاح چرخ و فلک دبی

بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی بعد از حدود 6 سال در تاریخ 29 مهر 1400 به بهره برداری رسید. این یعنی شما از این به بعد می توانید با سفر به دبی و خرید بلیط عین دبی تجربه دیدن نمای دبی از داخل کابین های بزرگترین چرخ و فلک دنیا را کسب کنید.

معنی نام چرخ و فلک عین دبی چیست؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که که چرا نام این چرخ و فلک در دبی را عین دبی گذاشته اند. ماجرا از این قرار است که "عین" در زبان عربی به معنای "چشم" در زبان فارسی و "eye" در زبان انگلیسی است. در واقع نام بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی، "چشم دبی" است. لازم به ذکر است که چنین نامی برای چرخ و فلک های دیگر دنیا نیز به کار گرفت می شود و برای مثال به چرخ و فلک لندن عنوان چشم لندن را داده اند. به این دلیل که از داخل کابین ها و محفظه های این چرخ و فلک ها می توان نمای تازه ای از شهر را دید.

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی چقدر است؟

قیمت بلیط بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی از 130 درهم تا 4700 درهم است. نکته اینجاست که بلیط 130 درهمی یک بلیط تک نفره در یک کابین مشترک با افراد دیگر است و شامل خدمات خاصی نمی شود. اما بلیط 4700 درهمی متعلق به یک کابین اختصاصی است که در آن برای مهمان نوشیدنی سرو می شود. در این میان بلیط های دیگری هم با ارزش های مختلف وجود دارند که هر کدامشان شرایط، ویژگی ها و خدمات خاص خودشان را دارند.

ابعاد بزرگترین چرخ و فلک جهان

عین دبی 250 متر ارتفاع دارد و این یعنی چرخ و فلک دبی از هر چرخ و فلک دیگری در جهان ارتفاع دارد. مثلا چرخ و فلک لاس وگاس 168 متر، چرخ و فلک سنگاپور 16 متر، چرخ و فلک ستاره نانچانگ چین 160 متر و چرخ و فلک لندن 135 متر ارتفاع دارد. 

ابعاد عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا

تجربه سوار شدن در بزرگترین چرخ و فلک جهان

چرخ و فلک دبی یک تفاوت بزرگ با خیلی دیگر از چرخ و فلک های معمولی دنیا دارد. اینکه کابین های چرخ و فلک دبی بسیار بزرگ هستند و افراد متعددی در آن ها جای می گیرند. در واقع عین دبی 48 محفظه دارد که شما می توانید سوار آن ها شوید. نکته اینجاست که این 48 محفظه در کنار هم ظرفیت حدود 1400 نفر را دارند. در نتیجه مشخص است که سوار شدن در چنین چرخ و فلکی و بودن در کنار این همه افراد مختلف، تجربه بسیار خاصی است.

قسمت جالب ماجرا اینجاست که اگر شما سوار این چرخ و فلک شوید، حدودا 48 دقیقه در این چرخ و فلک خواهید بود و می توانید در این 48 دقیقه نماهای مختلفی از شهر را تماشا کنید. ضمن اینکه می توانید به صفحات دیجیتالی موجود در کابینتان نگاه کنید و اطلاعات مربوط به جاهای دیدنی که از آن بالا تماشا می کنید را مشاهده کنید. 
برای رزرو آفر تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

 

درباره دبی بیشتر بخوانید:

✔ راهنمای سفر به دبی

✔ حقایق جالب درباره دبی که تاکنون نمی دانستید

✔ برج جمیرا دبی با طرح اثر انگشت حاکم دبی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین زمان برای سفر به شهرهای مختلف روسیه

بهترین زمان سفر به مسکو و سنت پترزبورگ

اگر تا به حال به روسیه سفر نکرده اید، باید به شما بگوییم که روسیه واقعا کشور سردی است. اما با این حال به قدری کشور جذابی است که ارزشش را دارد که حتی در سردترین ماه سال به آن سفر کنید و حداقل برای یک بار تجربه سفر به روسیه را در زندگیتان کسب کنید. اما انتخاب بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ نکته مهمی است. اگر شما هم می خواهید برای این سفر فراموش نشدنی برنامه ریزی کنید، این مطلب را از دست ندهید تا کمی درباره آب و هوای روسیه و بهترین زمان سفر به شهرهای توریستی روسیه یعنی مسکو و سنت پترزبورگ با شما صحبت کنیم.

بهترین زمان سفر به روسیه

نواحی شمالی و شرقی روسیه سردترین نقاط این کشور هستند. این مناطق معمولا در اوایل فصل بهار چ گل آلود و در فصل زمستان سرد و یخی هستند. در نتیجه اواخر فصل بهار، فصل تابستان و همین طور اوایل فصل پاییز فصل های خوبی برای سفر به روسیه هستند. مخصوصا فصل تابستان که هوای روسیه در آن به گرمترین حالت خودش می رسد و در نتیجه در فصل تابستان شرایط برای سفر سرمایی ها به روسیه ایده آل می شود.

برای اینکه بهتر دستتان بیاید که باید چه فصلی را برای سفر به روسیه انتخاب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هوای مسکو و سنت پترزبورگ را جداگانه بررسی کنیم و ببینیم که بهترین زمان سفر به هر کدام از این شهرهای توریستی در روسیه چه زمانی است.

بهترین زمان سفر به روسیه

 

بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ

اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر بهترین زمان برای سفر به سنت پترزبورگ است. این شهر که در شمال غرب روسیه قرار گرفته است، در اواسط خرداد تا اواسط تیر از همیشه جذاب تر می شود. به این دلیل که در ماه ژوئن فستیوال شب های سفید در سنت پترزبورگ برگزار می شود و این شهر با این جشنواره از همیشه هیجان انگیزتر می شود.  اصولا از اوایل خرداد ماه، دمای هوای سنت پترزبورگ به 15 درجه سانتگیراد می رسد و از این زمان به بعد نمایش ها، کنسرت ها و برنامه های تفریحی در سنت پترزبورگ آغاز می شوند. چند هفته بعد هم که فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ شروع می شود، برنامه های تفریحی سنت پترزبورگ بیشتر و متنوع تر می شوند و در نتیجه این زمان از سال زمان ایده آلی برای سفر به سنت پترزبورگ به حساب می آید.

اما اگر احیانا شرکت در برنامه های تفریحی برایتان اهمیت چندانی ندارد و بازدید از موزه ها و جاهای دیدنی سنت پترزبورگ برایتان جالب تر است، می توانید در ماه مهر و آبان به سنت پترزبورگ سفر کنید. چراکه در این زمان که دمای هوای سنت پترزبورگ معمولا بین 2 تا 11 درجه سانتیگراد است، هم صف های موزه های سنت پترزبورگ کوتاه تر می شوند و هم اینکه در کل هزینه تفریح در سنت پترزبورگ و هزینه سفر به این شهر کمتر می شود.  

بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ

 

بهترین زمان برای سفر به مسکو

اگر برنامه تان برای سفر به روسیه این است که در شهر مسکو اقامت کنید، باید این را بدانید که این شهر در فصل زمستان دمای میانگین 10- درجه تا 0 درجه، در فصل تابستان دمای میانگین 18 تا 30 درجه، در فصل بهار دمای میانگین 20 درجه و در فصل پاییز دمای میانگین 2- درجه تا 12 درجه سانتیگراد را تجربه می کند. البته همه این دماها به صورت میانگین گفته شوند و ممکن است که هوای مسکو سردتر یا حتی گرمتر از این اعداد و ارقام هم باشد. مثلا در ماه فوریه پیش می آید که هوای مسکو حتی تا 25- درجه سانتیگراد هم پایین تر بیاید و به معنای واقعی کلمه هوای یخی را تجربه کند.

یک مورد دیگر اینکه در فصل بهار که برف ها و یخ ها شروع به آب شدن می کنند، خیلی از خیابان ها و مناطق مسکو گل آلود می شوند. با همه این اوصاف باید بگوییم که بهترین زمان سفر به مسکو فصل تابستان است که به نسبت هوای مسکو گرمتر است.

از آن طرف فصل پاییز نیز فصل خوبی برای سفر به مسکو محسوب می شود. چراکه در این فصل هزینه سفر به مسکو کمتر از فصل تابستان است و برای کسانی که خیلی سرمایی نیستند، فرصت خوبی برای سفر به مسکو محسوب می شود. برای رزرو تور لحظه آخری روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره روسیه بیشتر بخوانید:

✔ چگونه ارزان به روسیه سفر کنیم؟

✔ هزینه های سفر به مسکو روسیه

✔ حقایق جذاب در مورد سوچی روسیه که شما را هم به تعجب وا می دارند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

از کدام شهر قبرس دیدن کنیم؟

معرفی زیباترین شهرهای قبرس

قبرس که درست در جنوب ترکیه قرار گرفته است، یک کشور بسیار دیدنی است که شهرهای جذاب مختلفی دارد. ما امروز می خواهیم با هم یک گشت مجازی در بخش های مختلف قبرس بزنیم و ببینیم که زیباترین شهرهای معروف قبرس کدام شهرها هستند. اگر شما هم نمی دانید که باید از کدام شهر قبرس دیدن کنید، این مطلب را از دست ندهید.

 

شهرهای دیدنی قبرس

در ادامه شهرهای دیدنی قبرس و شهرهای توریستی آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

فاماگوستا

یک شهر در شرق قبرس وجود دارد که با نام فاماگوستا شناخته می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی است که عمیق ترین بندر جزیره در آن قرار گرفته است. همین باعث شده که کشتی های کروز متعددی در مسیرشان در فاماگوستا نیز توقف می کنند. این شهر زیبا جاذبه های گردشگری مختلفی نیز دارد و از این ها گذشته، سواحل بسیار دیدنی نیز دارد. 

فاماگوستا

 

شبه جزیره آکاماس

در غرب قبرس یک شبه جزیره بسیار زیبا قرار گرفته است که به آن آکاماس می گویند. آکاماس به اندازه دیگر شهرهای این لیست معروف نیست و توریستان کمتری دارد. در نتیجه بازدید از آن برای کسانی جالب است که اولا به دنبال آرامش هستند و دوما دوست دارند که از شهرهایی دیدن کنند که از دید عموم توریستان مخفی هستند. آکاماس برای تجربه تفریحاتی مثل طبیعت گردی، دوچرخه سوای در کوهستان و تماشای پرندگان بومی مقصد گردشگری بسیار جالبی است. 

شبه جزیره آکاماس

 

نیکوزیا

نیکوزیا پایتخت قبرس است. اما جذابیتش به این است که شبیه به پایتت های دیگر دنیا نیست. تفاوت نیکوزیا با دیگر پایتخت های دنیا این است که به دو بخش تقسیم شده است. در واقع این شهر پایتخت دو کشور مختلف است که به یکی از آن ها قبرس شمالی و به دیگری قبرس جنوبی گفته می شود. اگر دوست دارید از یکی از خاص ترین پایتخت های دنیا با یک دنیا جاهای دیدنی مختلف دیدن کنید، حتما باید به نیکوزیا سفر کنید. 

نیکوزیا

پروتاراس

پروتاراس آرامش بخش ترین شهر قبرس است. این شهر که آرامش در فضای آن موج می زند، سواحل بسیار جذابی دارد. اگر تفریحات ساحلی و کسب آرامش در سواحل زیبا برایتان در درجه بالایی از اهمیت قرار دارند، بهتر است که پروتاراس را برای سفر انتخاب کنید. چراکه مطمئنا این شهر ساحلی زیبا شما را هم شگفت زده می کند. 

پروتاراس

 

لارناکا

بر طبق مدارک تاریخی که موجود هستند، لارناکا قدیمی ترین شهر قبرس است. این شهر تاریخی بیش از 6 هزار سال قدمت دارد و حال و هوای بسیار جذابی دارد. این شهر که بزرگترین فرودگاه جزیره قبرس را در خود جای داده است، شهری است که توریستان زیادی در طول سال به فرودگاه آن پرواز می کنند. اما خیلی ها فقط از آن گذر می کنند و داخل این شهر اقامت نمی کنند. اما توصیه ما به شما این است که اگر گذرتان به لارناکا افتاد، حتما برای تفریح و اقامت در آن وقت بگذارید و مطمئن باشید که شیفته این شهر تاریخی می شوید. 

لارناکا

 

لیماسول

بعد از نیکوزیا که پایتخت قبرس است، لیماسول به عنوان بزرگتین شهر جزیره قبرس شناخته می شود. این شهر بندری در سال های آخر محبوبیت قابل توجهی نزد توریستان پیدا کرده است و به یکی از توریستی ترین شهرهای قبس تبدیل شده است. لیماسول یک شهر قدیمی دارد که گشت و گذار در آن یکی از بهترین تفریحاتی است که می توانید رد قبرس تجربه کنید. تنوع تفریحات در لیماسول بسیار زیاد است و شما علاوه بر گشت و گذارهای تاریخی در آن، می توانید از تفریحات شبانه و تفریحات جذاب دیگر نیز بهره مند شوید.

پافوس

در نهایت پافوس که در جنوب غرب جزیره قبرس قرار گرفته است، یک شهر بسیار دیدنی است. این شهر به دو قسمت مختلف قرار گرفته است. قسمت پایینی پافوس که به آن کاتو پافوس گفته می شود، بخشی است که هتل های متعدد و اماکن باستانی مختلف در آن قرار گرفته اند. از آن طرف قسمت بالایی پافوس یک منطقه تجاری است که پر از فروشگاه های مختلف و رستوران های جذاب است. به شما توصیه می کنیم که اگر از بازدید از اماکن باستانی خوشتان می آید، از پافوس دیدن کنید. چراکه این شهر به داشتن اماکن باستانی مختلف معروف شده است.

اگر شما هم شهر جذاب و دیدنی دیگری را در قبرس می شناسید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو تور ارزان قبرس شمالی به صورت ارزان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره قبرس بیشتر بخوانید:

✔ اطلاعات جامع و کامل آب و هوای قبرس

✔ هزینه سفر به قبرس شمالی

✔ 6 تا از دیدنی ترین مکان های قبرس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

راهنمای جامع سفر به ازمیر

راهنمای جامع سفر به ازمیر

آیا شما هم می خواهید به شهر زیبای ازمیر که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است، سفر کنید؟ پس بهتر است که راهنمای سفر به ازمیر را مطالعه کنید. راهنمایی که بر اساس تجربه های مسافران نگارش شده است و مسلما خط به خط آن برای سفر به ازمیر مفید است. با ما همراه باشید و این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

ازمیر چگونه شهری است؟

ازمیر یک شهر مدرن است که حال و هوای جوانانه دارد. شهری که در لیست بزرگترین شهرهای ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفته است و بعد از استانبول و آنکارا بزرگترین شهر ترکیه است. این شهر که هم جمعیت دانشجوی زیادی دارد و هم توریستان زیادی دارد، یکی از شادترین و مفرح ترین شهرهای ترکیه است و با وجود جاهای دیدنی و سواحلی که دارد، بی شک یکی از خاص ترین و دیدنی ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که می توانید با تور ارزان ترکیه به آن سفر کنید.

ازمیر چگونه شهری است@

 

چگونه به ازمیر سفر کنیم؟

از آنجایی که ازمیر یک شهر بزرگ و پیشرفته است، دسترسی به آن خیلی ساده است. این شهر یک فرودگاه خوب به نام فرودگاه عدنان مندرس ازمیر دارد که حدودا 45 دقیقه با مرکز شهر ازمیر فاصله دارد و امکان سفر از کشورهای دیگر و همین طور شهرهای دیگر ترکیه به مقصد آن امکان پذیر است. علاوه بر این، امکان سفر به ازمیر با اتوبوس و قطار نیز از شهرهای دیگر ترکیه ممکن است.

آیا ازمیر برای خرید خوب است؟

در ازمیر حدود 15 مرکز خرید وجود دارد که در میان آن ها، مرکز خرید اپتیموم، مرکز خرید کیپا پارک، مرکز خرید فروم بورنوا و مرکز خرید آگورا از بقیه معروف تر هستند. گذشته از این مراکز خرید، یک بازار قدیمی به نام کمرالتی در ازمیر وجود دارد که خیلی از اهالی ازمیر و همین طور خیلی از توریستان سوغاتی هایشان را از آنجا تهیه می کنند و خریدهایشان را در آن انجام می دهند.

یک منطقه به نام آلسانجاک نیز در ازمیر وجود دارد که پر از فروشگاه های بنام از برندهای معروف است و آن ها نیز برای خرید عالی هستند. با این وجود باید بگوییم که ازمیر هیچ کم و کاستی برای خرید لباس و سوغاتی های متنوع ندارد و این شهر می تواند به راحتی عاشقان خرید را راضی کند.

کدام منطقه ازمیر سرزنده تر است؟

اگر احیانا به تفریحات شبانه و شب زنده داری علاقه دارید، باید به شما بگوییم که منطقه های آلسانجاک، کارسیاکا و کوناک بهترین مناطق ازمیر برای تفریحات شبانه هستند. البته همه مناطق ازمیر سرزنده هستند و همه آن ها کافه ها و کلاب های زیادی دارند. اما در میان همه مناطق ازمیر، این سه منطقه حال و هوای سرزنده تری دارند.

در کدام منطقه ازمیر اقامت کنیم؟

شما می توانید بسته به نظر خودتان در مرکز شهر ازمیر اقامت کنید تا نزدیک به خیلی از جاهای دیدنی ازمیر مثل برج ساعت ازمیر و منطقه خرید کمرالتی باشید یا مناطق اطراف ازمیر را برای اقامت انتخاب کنید تا در یک هتل ساحلی اقامت کنید و از تفریحات مفرح تری بهره مند شوید. مثلا می توانید در تور ازمیر هتل های منطقه آلاجاتی را برای اقامت انتخاب کنید یا در شهر چشمه در استان ازمیر یا منطقه فوچا اقامت کنید. 

در کدام منطقه ازمیر اقامت کنیم

 

از کدام جاهای دیدنی ازمیر بازدید کنیم؟

پارک حیات وحش یکی از آن جاذبه های گردشگری ازمیر است که حتما باید از آن بازدید کنید. خوبی این پارک حیات وحش این است که با باغ وحش های معمولی تفاوت های زیادی دارد و در آن به خوبی از حیوانات نگهداری می شود و حتی به بازدیدکنندگان نیز اطلاعات جامعی درباره زندگی و شخصیت حیوانات داده می شود. شما با سفر به ازمیر می توانید از جاهای دیدنی مختلفی در مرکز شهر نیز دیدن کنید که از جمله آن ها می توان به آسانسور ازمیر، برج ساعت، آگورا باستانی ازمیر و قلعه کادیفکاله اشاره کرد. در ضمن می توانید از سواحل مختلف ازمیر دیدن کنید، از پارک های آبی و اماکن تفریحی ازمیر استفاده کنید، از موزه های ازمیر بازدید کنید و حتی از اماکن باستانی اطراف ازمیر مثل شهر باستانی افسوس دیدن کنید.

چگونه ارزان به ازمیر سفر کنیم؟

بهترین پیشنهادی که برای سفر ارزان به ازمیر می توانیم به شما داشته باشیم، این است که با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا ارزانترین تور ازمیر را به شما آفر دهیم و راه را برای سفر ارزان شما به ازمیر هموار کنیم.

 

درباره ازمیر بیشتر بخوانید:

✔ هزینه های سفر به ازمیر

✔ آیا ازمیر برای خرید خوب است؟

✔ ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

حقایق جالب درباره اسپانیا

حقایق جالب درباره اسپانیا که از آن ها بی اطلاعید

اسپانیا کشور بسیار جذابی است. این کشور که بعد از فرانسه و آمریکا بیشترین تعداد توریست در سال را دارد، از آن کشورهایی است که هر کسی باید سفر به آن را تجربه کند. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این کشور دیدنی و دوست داشتنی آشنا کنیم. اگر دوست دارید که اطلاعات عمومیتان درباره حقایق اسپانیا بیشتر شود و با یک سری حقایق شنیدنی درباره اسپانیا آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

حقایق جالب درباره اسپانیا که از آن ها بی اطلاعید

 

اولین رمان مدرن دنیا، اسپانیایی بوده است

جالب است بدانید اولین رمان مدرنی که در دنیا نوشته شده است، متعلق به اسپانیا بوده است. این کتاب که عنوان بهترین کتاب تاریخ را نیز به خود اختصاص داده است، رمانی است که توسط یک فرد اسپانیایی به نام میگل د سروانتس در سال 1605 میلادی نوشته شده است و نام آن "دن کیشوت" است. قسمت جالب ماجرا اینجاست که بعد از این همه سال، هنوز رمان دن کیشوت به عنوان یکی از بهترین آثار دنیا شناخته می شود و هنوز روی دست آن رمان نیامده است.

406 میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند

یک حقیقت بسیار جالب درباره اسپانیا این است که زبان اسپانیایی دومین زبان دنیاست که تعداد بیشتری از مردم دنیا، آن را به زبان مادری صحبت می کنند. تنها زبانی که بیشتر از زبان اسپانیایی سخنگوی بومی دارد، زبان چینی است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما زبان انگلیسی برای افراد کمتری به نسبت زبان اسپانیایی، زبان مادری است! البته بیش از 2 میلیارد نفر در دنیا وجود دارند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اما مساله اینجاست که برای خیلی از این افراد، زبان انگلیسی زبان مادری نبوده است.

در اسپانیا مردم به زبان های مختلفی صحبت می کنند

با اینکه اسپانیایی زبان اصلی کشور اسپانیاست، اما در این کشور 4 زبان رسمی مشترک دیگر هم وجود دارد که با نام های کاتالان، باسک، گالیسی و آرانی شناخته می شوند. گذشته از این ها زبان های دیگری نیز در اسپانیا صحبت می شوند که البته جزء زبان های رسمی اسپانیا به حساب نمی آیند.

 

بلندترین کوه اسپانیایی در خود اسپانیا قرار نگرفته است

یک حقیقت بامزه درباره اسپانیا این است که بلندترین کوه اسپانیایی در خود اسپانیا واقع نشده است. این کوه آتشفشانی که با نام تیده شناخته می شود، 3718 متر ارتفاع دارد و درست در جزایر قناری قرار گرفته است. همان طور که می دانید، جزایر قناری متعلق به اسپانیا هستند، اما در خود اسپانیا قرار نگرفته اند.

اسپانیا تعداد زیادی آثار میراث جهانی یونسکو دارد

تنها کشورهایی که از اسپانیا تعداد بیشتری آثار میراث جهانی در لیست یونسکو دارند، کشورهای ایتالیا و چین هستند. در واقع از نظر بالا بودن تعداد آثار میراث جهانی، اسپانیا در دنیا رتبه سوم را به خودش اختصاص داده است. در واقع در این کشور 44 آثار میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است که از میان همه آن ها، کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون از بقیه معروف تر شده است. حالا که صحبت از این کلیسا شد، این را هم بگوییم که ساخت ساگرادا فامیلیا از سال 1882 آغاز شده است و باور بر این است که پروژه ساخت آن در سال 2026 تکمیل می شود.

اسپانیا تعداد زیادی آثار میراث جهانی یونسکو دارد@

 

کریسمس با شکوه بسیار خاص و ویژه ای در اسپانیا جشن گرفته می شود

اسپانیایی ها کریسمس و سال نو را با اشتیاق بسیار خاصی جشن می گیرند و رسم و رسومات زیادی برای آن دارند. یکی از این آداب و رسوم این است که مردم اسپانیا در لحظه سال نو 12 انگور می خورند تا حالشان در هر 12 ماه سال خوب باشد و کل سال برایشان خوش یمن باشد.

مردم اسپانیا صدای بسیار بلندی دارند

مردم اسپانیا را می توان به راحتی در هر جمعی و در هر کشوری تشخیص داد. چراکه مردم اسپانیا با بلندترین صدای ممکن با یکدیگر صحبت می کنند و همیشه در هر جمعی متمایز هستند. پس اگر در یک جمع بین المللی قرار گرفتید، کافی است که کمی به اطراف و صدای افراد مختلف دقت کنید تا متوجه شوید که دقیقا چه کسانی در آن جمع اسپانیایی هستند.

راستی شما چه حقیقت یا دانستنی دیگری را درباره اسپانیا و مردم اسپانیا می دانید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره اروپا و اسپانیا بیشتر بخوانید:

✔ جزایر قناری هفت جزیره زیبا و شگفت انگیز

✔ زیباترین جزایر اروپا کدامند

✔ بزرگترین کشورهای اروپایی کدامند

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

شهرهای دیدنی جمهوری چک

توریستی ترین و جذاب ترین شهرهای جمهوری چک

چقدر با کشور جمهوری چک آشنایی دارید؟ چقدر این کشور کوچک در مرکز اروپا را می شناسید؟ چقدر درباره شهرهای تاریخی جمهوری چک و شهرهای توریستی جمهوری چک اطلاعات دارید؟ آیا شهرهای معروف جمهوری چک را می شناسید؟ آیا می دانید که دیدنی ترین شهرهای جمهوی چک کدام شهرها هستند و هر کدامشان به چه دلیل از نظر توریستی محبوب شده اند؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با این کشور آشنا شوید. در ادامه شما را با دیدنی ترین و زیباترین شهرهای توریستی چک آشنا می کنیم و درباره جذابیت های هر کدامشان با شما صحبت می کنیم.

پراگ در جمهوری چک

پراگ یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. شهری که تا به حال عناوین مختلفی از جمله "قلب اروپا"، "مادر شهرهای" و همین طور "شهر صد مناره" را به خود اختصاص داده است. شهری که هم برای گردشگران و هم برای هنرمندان شهر الهام بخشی است و سالانه میلیون ها توریست راهی آن می شوند تا زیبایی های پراگ به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای جمهوری چک را از نزدیک ببینند.

پراگ که اتفاقا بزرگترین شهر جمهوی چک نیز هستند، جاهای دیدنی متعددی دارد و شما به راحتی می توانید یک هفته را فقط به گشت و گذار در آن اختصاص دهید. پس اگر احیانا گذرتان به جمهوری چک افتاد، بهتر است که بیشتر زمانتان را صرف تفریح در پراگ کنید و روزهای کمتری را به سفر به دیگر شهرهای جمهوری چک اختصاص دهید.

پراگ در جمهوری چک@

 

استراوا در جمهوری چک

استراوا که زمانی یک شهر کوچک برای حفاری معدن بوده، حالا به یک شهر مدرن تبدیل شده است. شما به راحتی می توانید از شهر پراگ با قطار خودتان را به استراوا برسانید و فرصت دیدن این شهر زیبا در جمهوری چک را برای خودتان فراهم کنید. این شهر سرزندگی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل جوان ها معمولا از اقامت در این شهر لذت می برند.

در این شهر هر ساله دو رویداد و جشنواره بسیار جذاب نیز برگزار می شود که یکی از ان ها جشنواره موسیقی استراواست که با نام جشنواه رنگ های استراوا شناخته می شود. رویداد دیگر استراوا نیز یک جشنواره ورزشی است که با نام زلاتا ترترا شناخته می شود و آن هم محبوبیت بسیار زیادی دارد. 

استراوا در جمهوری چک

 

چسکی کروملوف در جمهوری چک

چسکی کروملوف نام یک شهر تاریخی کوچک است که در اطراف رودخانه پر پیچ و خم ولتاوا قرار گرفته است و یک قلعه زیبا نیز دارد. جالب است بدانید که تورهای زیادی برای بازدید از چسکی کروملوف برگزار می شوند که بیشترشان مربوط به توریستان آسیایی هستند. البته اصولا توریستان در یک سفر یک روزه از پراگ از این شهر کوچک بازدید می کنند و افراد کمتری در آن اقامت می کنند. این شهر با طبیعت سرسبز، قلعه زیبا و خانه های منحصر به فردی که دارید، شبیه به شهرهای افسانه ای است که احتمالا شما هم فکر می کردید فقط در کتاب داستان ها وجود دارند! حالا اگر می خواهید یکی از آن شهرهای افسانه ای را از نزدیک ببینید و شما هم تجربه قدم زدن در کوچه پس کوچه های آن را داشته باشید، باید برای سفر به جمهوری چک و بازدید از چسکی کروملوف برنامه ریزی کنید.

چسکی کروملوف در جمهوری چک

کارلووی واری در جمهوری چک

کارلووی واری که با نام کارلسباد نیز شناخته می شود، شهری است که چشمه های آب گرم زیادی را در خود جای داده است و معماری بسیار منحصر به فردی نیز دارد. این شهر که در فاصله 130 کیلومتری پراگ قرار گفته است، محیط بسیار آرامش بخشی دارد و محبوب ترین شهر پراگ برای ریلکس کردن است.

شما با سفر به این شهر دیدنی در جمهوری چک می توانید با یک فنجان در دست، در قسمت های مختلف شهر قدم بزنید و طعم آب چشه های مختلف آن را به رایگان بچشید. اگر به دنبال جایی در جمهوری چک برای فراموش کردن دغدغه هایتان دارید، ما به شما سفر به کارلووی واری را پیشنهاد می کنیم.

کارلووی واری

اگر شما به جمهوری چک سفر کنید، دوست دارید که از کدامیک از شهرهای دیدنی جمهوی چک بازدید داشته باشید؟ اگر شما هم شهر دیدنی و جذاب دیگری را در جمهوری چک می شناسید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. همچنین می توانید برای سفر با تور خارجی با ما تماس بگیرید.

 

 

درباره چک و اروپا بیشتر بخوانید:

✔ کلیسایی پر از شبح در جمهوری چک

✔ زیباترین شهرهای اروپای شرقی

✔ حقایق جالب درباره اروپا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

مزایا و معایب زندگی در یونان چیست

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به یونان

یونان کشور بسیار زیبا و شگفت انگیزی برای سفر است. اما سوال اینجاست که آیا این کشور برای مهاجرت و زندگی نیز گزینه خوبی است؟ جواب این است که هر کشوری مزایا و معایب خاص خودش را دارد و این شما هستید که می توانید با بررسی آن ها و در نظر گرفتن اولویت هایتان ببینید که یک کشور از نظر شما برای زندگی خوب هست یا نه. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که مزایا و معایب زندگی در یونان چیست تا در پایان متوجه شوید که نظر نهاییتان درباره زندگی در یونان به چه صورت است.

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به یونان

 

مزایا و معایب زندگی در یونان

مزایا و معایب زندگی در یونان را در ادامه بررسی می کنیم.

 

یونان در کل کشور ارزانی برای زندگی است

با اینکه هزینه زندگی در قسمت های مختلف یونان متفاوت است، اما به طور کلی می توانیم بگوییم که یونان کشور ارزانی برای زندگی است. در واقع هزینه زندگی در یونان از کشورهاای اروپای غربی و همین طور کشوری مثل آمریکا خیلی خیلی پایینتر است. در یونان هزینه های پایه زندگی پایین هستند و در نتیجه گزینه خوبی برای مهاجرت ارزان به حساب می آید.

مناطق توریستی یونان برای زندگی گران هستند

با اینکه یونان کشور ارزانی به حساب می آید، اما هزینه زندگی در مناطق توریستی آن سر به فلک می کشد. اگر به دنبال یک شهر ارزان در یونان برای زندگی هستید، بهتر است که شهرهای خیلی توریستی و همین طور جزایر معروف یونان را برای زندگی انتخاب نکنید.

مردم یونان خونگرم و مهربان هستند

زندگی در بعضی از کشورهای اروپایی ممکن است چندان راحت نباشد. به این دلیل که مردم هر کشوری فرهنگ خاص خودشان را دارند و شاید مردم بعضی از کشورها چندان رابطه خوبی با مهاجران نداشته باشند. اما در مورد یونان می توانید مطمئن باشید که بسیار مهربان و خونگرم هستند و در نتیجه برای زندگی در یونان از این بابت با مشکل مواجه نخواهید شد.

یادگیری زبان یونانی برای مهاجران سخت است

یکی از معایب بزرگ مهاجرت به یونان این است که اکثر مهاجران از کشورهای مختلف در یونان با مشکل بلد نبودن زبان مواجه می شوند. پس در صورتی یونان را برای مهاجرت انتخاب کنید که اهل یادگیری یک زبان جدید باشید و این کار برایتان خیلی سخت نباشد. چراکه اگر بخواهید به دانش زبان انگلیسیتان در یونان اکتفا کنید، در این کشور با مشکل زبان مواجه خواهید شد. 

یادگیری زبان یونانی برای مهاجران سخت است

 

کیفیت خدمات درمانی در یونان مناسب است

چند نکته مثبت درباره خدمات درمانی یونان وجود دارد. اول اینکه کیفیت خدمات درمانی در یونان قابل قبول است و استانداردهای بالایی دارد. دوم اینکه یونان پزشکان بسیار حاذق و مطرحی دارد و سوم اینکه خیلی از پزشکان و کادر درمانی یونان به زبان انگلیسی مسلط هستند و در نتیجه اصولا مهاجران از دریافت خدمات درمانی در یونان راضی هستند. همین باعث شده که کسانی که برای بازنشستگی به یونان مهاجرت می کنند نیز خیال راحتی از زندگی در این کشور داشته باشند.

پیدا کردن کار در یونان آنقدرها ساده نیست

ما در این مطلب درباره هزینه های زندگی در یونان با شما صحبت کردیم و این را بیان کردیم که هزینه زندگی در یونان پایین است. اما باید این را هم به شما یادآور شویم که پیدا کردن کار در یونان آنقدرها ساده نیست. در نتیجه برای اینکه شما بتوانید از پس هزینه های پایین زندگی در یونان بربیایید، اول از همه باید به فکر پیدا کردن کار دریونان باشید. پس قبل از اینکه هر تصمیم جدی درباره مهاجرت به یونان بگیرید، بهتر است که گشتی در اینترنت بزنید و ببینید که برای تخصص شما در یونان کاری پیدا می شود یا خیر. حتما به این موضوع توجه کنید تا زندگی در یونان برایتان شیرین تر شود و در ابتدای مهاجرت به یونان با مشکلات جدی مالی مواجه نشوید.

سخن نهایی

در انتها به شما توصیه می کنیم که اگر تصمیم به مهاجرت به یونان دارید، اول یک سفر کوتاه به یونان داشته باشید تا از نزدیک بیشتر با این کشور آشنا شوید. برای رزرو تور خارجی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. راستی اگر شما هم نکته مهم دیگری را درباره مزایا و معایب زندگی در یونان می دانید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید. 

 

درباره یونان بیشتر بخوانید:

✔ ارزان ترین جزایر یونان برای سفر

✔ آیا یونان ارزش بازدید را دارد؟

✔ زیباترین جزایر اروپا کدامند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

شهرهای دیدنی ایتالیا

جذاب ترین و دیدنی ترین شهرهای ایتالیا

شهرهای ایتالیا مثل شهرهای سرزمین عجایب هستند! شهرهایی که زیبایی هایشان شبیه به زیبایی شهرهای زمینی نیست. شهرهای شگفت انگیزی که تک تکشان زیبا هستند و واقعا انتخاب کردن چند تا از آن ها به عنوان زیباترین شهرهای ایتالیا کار بسیار سختی است. اگر از مردم ایتالیا بپرسید که دیدنی ترین شهرهای ایتالیا کدام شهرها هستند، به احتمال زیاد این را به شما می گویند که همه چیز بستگی به علایق خودتان دارد و همه شهرهای ایتالیا جذاب و دیدنی هستند. ما بر طبق نظر مردم ایتالیا و با توجه به علایق متنوع توریستان، یک لیست 5 تایی از جذاب ترین و بهترین شهرهای توریستی ایتالیا برایتان آماده کرده ایم که با وجود تفاوت هایی که با هم دارند، همه شان زیبا و دیدنی هستند.

 

شهرهای دیدنی ایتالیا کدامند؟

در ادامه شهرهای دیدنی ایتالیا که برای گردشگران جذاب هستند را بررسی می کنیم.

 

شهر رم در ایتالیا

رم شهری است که هم زیبایی خارق العاده ای دارد و هم اینکه از نظر تاریخی بسیار ارزشمند و غرورآمیز است. خیلی از جاهای دیدنی معروف و شگفت انگیز ایتالیا در شهر رم قرار گرفته اند. در نتیجه مشخص است که ما چرا لیست دیدنی ترین شهرهای ایتالیا را با شهر رم آغاز کرده ایم.

اگر فرصتی برایتان پیش آمد و به ایتالیا سفر کردید، حتما برای بازدید از شهر رم و دیدن جاهای دیدنی معروف آن همچون کلوسئوم و فواره تروی وقت بگذارید. برای اینکه تصور بهتری از شهر رم داشته باشید، باید به شما بگوییم که رم شهری بزرگ، توریستی و پر سر و صداست. اما در کنار هم این شلوغی، حال و هوای دوران کلاسیک به خوبی در آن احساس می شود.  

رم در ایتالیا

شهر ناپل در ایتالیا

احتمالا نام ناپل را به خاطر معروف بودن پیتزاهای خوشمزه اش شنیده باشید. این شهر ساحلی محل تولد پیتزا محسوب می شود. پس اگر اهل خوردن پیتزاهای خوشمزه هستید، بهتر است که برای یک بار هم که شده در زندگیتان، به زادگاه پیتزا سفر کنید و چند تا از پیتزاهای اصیل ناپل را نوش جان کنید.

پیتزاهای این شهر با تمام پیتزاهای زندگیتان متفاوت هستند و به خاطر مواد اولیه ساده و تازه ای که دارند، طعم ویژه ای پیدا می کنند. مخصوصا اینکه این پیتزاها در یک اجاق گازی چوبی درست می شوند و همین نکته هم باعث می شود که پیتزاهای ناپل طعم جالبی داشته باشند. یک جذابیت دیگر ناپل این است که شما با بازدید از آن شانس این را پیدا می کنید که از جزایر اطراف نیز دیدن کنید. 

ناپل در ایتالیا

شهر فلورانس در ایتالیا

فلورانس شهری است که هر کسی از آن بازدید می کند، شیفته هنری می شود که در جای جای این شهر دیده می شود. شهری که شگفتی هایش یکی دو تا نیستند و شما بازدید از آن می توانید از لیست بلندبالایی از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. مثلا می توانید از کلیسای جامع فلورانس و گنبد معروفش دیدن کنید و یا اینکه برای بازدید از موزه اوفیتزی یا باغ ها و موزه باردینی وقت بگذارید. اگر هنر از غذا و مسائل دیگر سفر برایتان مهمتر است، بهتر است که به فلورانس ایتالیا سفر کنید.

فلورانس در ایتالیا

 

شهر میلان در ایتالیا

میلان شهری است که هم تاریخ غنی دارد و هم اینکه جایگاه بسیار خاصی در دنیای مد و فشن دارد. این شهر پر از بوتیک های لاکچری، رستوران های خاص و معماری خارق العاده است و از هر نظر شهر زیبا و دیدنی است. به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال بازدید از یک شهر بسیار خاص در ایتالیا هستید، میلان را برای بازدید انتخاب کنید و حتما در طول سفرتان به میلان از جاهای دیدنی معروف آن مثل کلیسای جامع میلان و گالری ویتوریو امانوئل که نام قدیمی ترین مرکز خرید ایتالیاست، بازدید کنید. 

میلان در ایتالیا

 

بولونیا در ایتالیا

بولونیا به اندازه خیلی دیگر از شهرهای توریستی ایتالیا معروف نشده است. اما با این حال از نظر خود مردم ایتالیا، بولونیا یکی از دیدنی ترین شهرهای کشورشان است. شهری که انرژی جوانان در آن بسیار در آن احساس می شود و دلیلش هم این است که بولونیا قدیمی ترین شهر دانشجویی اروپاست.

یک مورد دیگر که باعث جذابیت بی نظیر بولونیا شده است، خوشمزه بودن غذاهای این شهر است. با اینکه مردم همه شهرهای ایتالیا به غذا اهمیت زیادی می دهند، اما مردم بولونیا بیش از مردم هر شهر و دیار دیگری در ایتالیا عاشق غذا هستند و غذا جایگاه خاص تری برایشان دارد. پس اگر شما هم مثل مردم بولونیا عاشق غذا هستید، باید برای سفر به بولونیا به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا وقت بگذارید و شما هم غذاهای لذیذ این شهر را نوش جان کنید.

بولونیا در ایتالیا

برای ویزای شینگن و رزرو تور ایتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره ایتالیا بیشتر بخوانید:

✔ شرایط مهاجرت به ایتالیا چیست؟

✔ عجایب هفتگانه ایتالیا

✔ آیا ایتالیا برای زندگی خوب است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir