مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

خواص و ویژگی های گوشت و فرآورده های گوسفندی

خواص و ویژگی های گوشت و فرآورده های گوسفندی

گوشت قرمز در کشور ایران جزو گوشت های پر مصرف می باشد. این گوشت طبق نوع دام، دارای انواع مختلفی مثل گوشت گاو، گوشت گوسفند، گوشت گاو و گوساله و گوشت شتر است. اما چون گوشت گوسفند دارای ویژگی موافق ترین مزاج است و دارای هضم بسیار خوبی نسبت به دیگر گوشت های دامی است، از محبوبیت بیشتری در میان مردم ایران برخوردار است. گوشت گوسفند دارای طعم دلچسب و بافت بسیار نرمی می باشد. تعداد زیادی از خانواده ها عقیده دارند که ارزش تغذیه ای و مزایای گوشت گوسفند در مقایسه با گوشت گاو و گوساله بیشتر است. بسیاری از خورشت های سنتی ایرانی با استفاده از گوشت گوسفند پخته می شوند. پرورش گوسفند در مناطق مختلف ایران صورت می گیرد و معمولا در هر منطقه ای یک نژاد پرورش می دهند.

استان کرمانشاه و توسعه دامپروری

از جمله مناطق ایران که دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوب برای دامپروری و پرورش گوشت است، استان کرمانشاه می باشد. عشایر این استان دارای مراتع بسیار خوبی هستند که این مراتع سبب توسعه دامپروری شده اند. طبق آماری که به دست آمده است، دام این استان دارای جمعیتی حدود 4.100.000 واحد می باشد. در میان این جمعیت دامی گوسفند و بره دارای بیشترین سهم است و تعداد آنها 2.169.000 راس است. استان کرمانشاه با داشتن آب و خاک مستعد و وجود شرایط اقلیمی بسیار خوب در زمینه دامپروری و توسعه دامپروری شرایط بسیار خوبی دارد و این استان با داشتن کارخانه هایی که خوراک دام تولید می کنند، برای صادرات در زمینه دامپروری می تواند بسیار موفق عمل کند. ۳۵ درصد از دام سبکی که به خارج از کشور صادرات می شود، مربوط به استان کرمانشاه است. این صادرات از طریق پرورش گوسفند نژاد سنجابی انجام می شود. از جمله بهترین گوشت هایی که در ایران تولید می شود، مربوط به گوسفند نژاد سنجابی است. برای اطلاع از فروش دام زنده و انواع نژاد های ایرانی می توانید به وب سایت ما نیز سربزنید.

 

 

خواص بی نظیر گوشت گوسفند در طب سنتی و طب نوین

در نهایت باید بدانید که گوشت گوسفند سالم خواص زیادی دارد، آسان هضم می شود و از نظر غذایی بسیار ارزشمند است. گوشت گوسفند تازه و با کیفیت خون ساز و تقویت کننده است و برای افراد دارای کمبود وزن و لاغر بسیار عالی است. کسانی که کمبود ویتامین دارند، با مصرف گوشت گوسفند می توانند نیاز خود به تمامی انواع ویتامین ها را تامین و برطرف سازند.

گوشت گوسفند آهن بسیار زیادی دارد و همچنین این گوشت حاوی موادی مانند منگنز، مس و سلنیم می باشد. گوشت گوسفند دارای مقادیر زیادی روی و ویتامین B12 است. اما باید بدانید بسیار چرب و افزاینده کلسترول و  همچنین افزایش دهنده تری‌گلیسیرید خون است، بنابراین بیماران دیابتی و دارای ناراحتی های قلبی و همین طور افرادی دارای چربی خون بالا، سعی کنند این نوع گوشت را از رژیم غذایی‌ خود حذف یا کم کنند. گوشت گوسفند دارای مقدار زیادی امگا 3 است. به گفته دانشمندان امگا 3 برای بیماران مبتلا به میگرن مفید است و از فشارهای روانی، افسردگی و اضطراب جلوگیری می کند.

امروزه با توجه به مزایای خرید اینترنتی بره زنده می توانید از مراکز معتبر و بهداشتی به صورت اینترنتی نسبت به خرید گوسفند اقدام کنید و گوشت مصرفی خودتان را تهیه کنید.

 

فواید مصرف مغز گوسفندی

در کشورهای مختلف با توجه به ادیان متفاوت، نوع کشتار دام متفاوت می باشد برای مثال در برخی از کشورها با زدن تیر بر سر دام، آن را می کشند که در این صورت به دلیل تخریب بافت های مغزی، به عنوان خوراک قابل استفاده نخواهد بود. اما در کشور ما به دلیل نوع ذبحی که مرسوم است، می توان از مغز گوسفندی خوراک های متفاوتی از جمله ساندویچ مغز و یا خوراک تهیه نمود. همیشه زمانی که صحبت از فواید و مضرات مصرف مغز گوسفندی می شود، افراد بسیاری معتقدند که عوارض آن بیشتر خواهد بود. مغز، سرشار از پروتئین و چربی می باشد که برای رشد و تغذیه نوجوانان و کودکان می تواند بسیار مفید باشد. البته فراموش نکنید که در بازه زمانی های کوتاه مدت آن را مصرف نکنید. 

مزایای مصرف روغن زرد گوسفندی

روغن زرد گوسفندی نیز یکی از انواع روغن حیوانی است که از شیر گوسفند تهیه می گردد. در ادامه به خواص آن اشاره خواهیم کرد. مضرات روغن حیوانی گوسفندی نسبت به فواید آن کمتر می باشد.

طعم بی نظیر و عطر فوق العاده یکی از ویژگی های اصلی این روغن است که باعث خوش طعم شدن غذای شما خواهد شد و می توانید از آن برای سرخ کردن استفاده کنید. روغن زرد گوسفندی به آسانی فاسد نخواهد شد و نیازی به قرار دادن در یخچال نیست.

وجود ویتامین های A و E از ویژگی های منحصر به فرد این روغن می باشد، برای پاکسازی روده ها مفید است و به سوزندان چربی ها کمک می نماید. روغن زرد گوسفندی همچنین سبب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می گردد. گوارش و هضم غذا را آسان می کند. کاهش غلظت خون و استخوانسازی نیز از دیگر خواص روغن حیوانی گوسفندی است.

مقابله با کم خونی از فواید زبان گوسفند و گوساله

مقابله با کم خونی یکی دیگر از فواید زبان گوسفند و گوساله می باشد. درصد بالایی از بانوان ایرانی در سنین جوانی و حتی در سنین بالاتر مبتلا به کم خونی هستند که می توان ریشه آن را در عدم مصرف غذاهای مقوی دانست. مقابله با کم خونی با خوردن زبان گوسفند و گوساله امکان پذیر است و لازم نیست برای درمان آن سراغ مکمل هایی بروید که ممکن است در آینده عوارض جانبی بر روی بدن شما داشته باشند. وجود آهن و ویتامین های گروه ب سبب شده است که با خوردن آن سطح هموگلوبین در خون افزایش پیدا کند. افزایش سطح هموگلوبین خون، باعث افزایش اکسیژن رسانی مغز به سایر نقاط بدن می شود و بدن توان کافی برای انجام کارها را خواهد داشت. علاوه بر درمان کم خونی، ویتامین ب 12 موجود در زبان گوسفند و گوساله باعث بهبود عملکرد دستگاه عصبی می شود. هیچ موارد منعی برای مصرف زبان گوسفند و گوساله برای زنان باردار گزارش نشده است. بنابراین زنان باردار که در خطر ابتلا به کم خونی هستند می توانند با مصرف این ماده غذایی خوشمزه به سلامت خود و جنین کمک کنند.با خرید بره زنده با قصاب می توانید از تمام قسمت های خوراکی گوسفند بهره ببرید و همچنین غذایی لذیذ را با استفاده از زبان گوسفندی داشته باشید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

یک برنامه ریزی مناسب برای سفر جذاب

یک برنامه ریزی مناسب برای سفر جذاب

همیشه برای بهترعملکرد کارهایمان داشتن یک برنامه ریزی خوب نتیجه بهتری برایمان دارد هرچه برنامه ریزی مان برای انجام کارها دقیق تر باشد اون نتیجه در نهایت بهتر خواهد بود .این برنامه ریزی نه تنها در کارها بلکه در درس،زندگی و سفرهم بدردمان می خورد.امروز میخواهیم درباره یک برنامه ریزی خوب برای یک سفر خوب صحبت کنیم با ما همراه باشید .

شروع برای یک تحقیق خوب بی نقص

این روزها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و اینترنت تحقیق و پژوهش خیلی خیلی آسون شده با چندتا کلیک میتوانید یک تحقیق خیلی عالی درباره هر چیزی در دنیای اینترنت بدست آورید .

از آدم مناسب تحقیق کنید

برای یک تحقیق خوب درباره یک سفر مخصوصا سفر خارجی از یک فرد با تجربه کمک بگیرید کسی که به اون سفری که شما قصدشو دارید برید رفته باشه از تمام چیزها اطلاعات داشته باشه مطمئنن اطلاعات مفید و بهتری از اینترنت در اختیارتون می گذارد برای یک برنامه ریزی خوب تحقیق از یک آدم با تجربه، محقق می شود .

جمع آوری اطلاعات بدست آمده 

میتوانید از اطلاعاتی که هم از اینترنت و هم از افراد با تجربه کسب کرده اید یک پرسش نامه تهیه ی کنید و در فضای مجازی آن را به اشتراک بگذارید مطمئنا به جواب ها و ایده های خیلی خوبی دست می یابید .

پرسیدن سوال مناسب درباره سفر 

یکی از مهم ترین نکات یافتن فرد مناسب و پرسیدن سوال مناسب برای پرسش پاسخ است.اولین کاری که میتوانید انجام دهید اینکه مختصر توضیحی از خودتان و مقصدی که انتخاب کرده اید به فرد بدهید .سوال های کیلیشه ای نپرسید سعی کنید از وقتی که دارید بهترین استفاده را ببرید و سوال های کلیدی و مهم را بپرسید سوال های جامع و کلی بپرسید زیاد برای هر چیز کوچک و بزرگی ریز نشوید .

نتیجه گیری برای سفر 

بعد از پایان تحقیق میتوانید برای سفرتان برنامه ریزی کنید مطمئنا اطلاعات خیلی خوبی از سفری که میخواهید بروید بدست آورده اید و میدانید براید چیکار کنید از تاریخی که باید برای سفر مشخص کنید،انتخاب یک آژانس خوب برای رزرو کلیه خدمات گردشگری، همراه داشتن وسایل مناسب و.... 
داشتن برنامه ریزی خوب برای در هر چیزی به ما کمک بسیاری می کند و باعث می شود آن کار یا سفر روی یک مدار مشخص و بدون استرس از درست انجام نشدن،انجام شود و به پایان برسد.

سخن آخر

بعد از سفر شما هم میتوانید اطلاعات و تجربه سفر خود را با بقیه به اشتراک بگذارید و از تجربه های متفاوت خود با آن ها سخن بگویید شاید اطلاعاتی که شما بدست آورده باشید از بقیه کامل تر باشد .

مهر پرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در زمینه تور ها گردشگری (تور های تابستانی داخلی ،تور های ارزان تابستانی خارجی) ، رزرو بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، ویزا شینگن و.... در خدمت شما مسافران و همراهان گرامی می باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به هند

وسایل ضروری سفر به هند
هند یک کشور در حال توسعه است و استانداردهای خاصی برای پوشش دارد. به همین خاطر مهم است که قبل از سفر به هند زمانی را به تحقیق در مورد وسایل مورد نیاز برای سفر به هند اختصاص دهید و بعد با آگاهی کامل نسبت به جمع کردن چمدان خود برای سفر به هند اقدام کنید. ما در ادامه یک سری پیشنهاد به شما ارائه می دهیم که بر طبق آن می توانید لباس ها و دیگر وسایلتان را برای سفر به هند آماده کنید و بر طبق لیست چمدانتان را ببندید.

وسایل ضروری سفر به هند

چمدان مناسب برای سفر به هند
اینکه چه نوع چمدان یا ساکی برای سفر به هند انتخاب کنید، به خودتان و شرایط تان بستگی دارد. اگر می خواهید که فقط از شهرهای اصلی هند دیدن کنید و قرار نیست که قدم زدن های طولانی را تجربه کنید، بهتر است که یک چمدان را برای بستن وسایلتان انتخاب کنید. اما اگر می خواهید که از شهرهای کوچکتر دیدن کنید، بهتر است که بدانید خیابان های بعضی از شهرهای کوچک هند به قدری باریک است که وسایل نقلیه نمی توانند از آن ها عبور کنند و ممکن است که نتوانند شما را تا مقصد اصلیتان برسانند. پس اگر قرار است که در سفرتان به هند پیاده روی های زیادی داشته باشید و از مسیرهای دشوار عبور کنید، بهتر است که یک کوله پشتی برای سفر به هند داشته باشید و تمام وسایلتان را در آن جا کنید. گذشته از این ساک یا چمدانی که کل وسایلتان را در آن جا می دهید، بهتر است که یک کیف رو دوشی مناسب همراه خود به هند ببرید تا برای گردش های روزانه تان و بازدید از جاذبه های گردشگری هند، وسایل مورد نیاز همان روزتان را در آن جا دهید. البته کیفی که به راحتی زیپش باز نشود و کیف قاپان نتوانند از آن دزدی کنند. بهتر است که کیفی را انتخاب کنید که هم امنیت لازم را داشته باشد و هم به قدری بزرگ باشد که وسایل مورد نیازتان از جمله بطری آب در آن جا شود.

چمدان مناسب برای سفر به هند

لباس های مناسب برای سفر به هند
بیشتر توریستان ترجیح می دهند که لباس هایی که می خواهند در زمان اقامتشان در هند بپوشند را از همان کشور هند تهیه کنند. چراکه این گونه می توانند به سبک هندی ها لباس بپوشند و از طرفی قیمت لباس در هند بسیار پایین است. البته این را هم بهتر است که بدانید که در شهرهای اصلی هند مثل بمبئی و دهلی، مردم مثل کشورها و شهرهای دیگر جهان لباس می پوشند و شما هم می توانید مثل آن ها شلوار جین، تیشرت و یا شوارک های کوتاه را به تن کنید. اما در شهرهای کوچکتر و روستاهای هند، هنوز که هنوزه مردم محافظه کارانه لباس می پوشند و معمولا لباس های پوشیده و سنتی به تن دارند.
در کل مهمترین قانون لباس پوشیدن در هند هم برای آقایان و هم برای خانم ها این است که باید پاها و شانه های خود را پوشیده نگهدارید. اما در شهرهای بزرگ هند و همچنین مناطق ساحلی آن مشکلی ندارد که لباس ها تا این اندازه پوشیده نباشند. به هر حال توصیه ما به شما این است که یک سری پیراهن، دامن و شلوار بلند همراه خود داشته باشید تا پوشش راحتی در چین داشته باشید. مردان هم بهتر است که پیراهن های آستین کوتاه به جای تیشرت همراه خود داشته باشند، اگرچه پوشیدن تیشرت هم مشکلی ایجاد نمی کند.
البته این که شما چقدر این مسائل را رعایت کنید به خودتان بستگی دارد و اینکه تا چه اندازه دوست دارید به فرهنگ یک ملت احترام بگذارید.

لباس های مناسب برای سفر به هند

کفش مناسب برای سفر به هند
کفش یکی دیگر از چیزهایی است که شما با قیمت خیلی ارزان می توانید از هند تهیه کنید. کفش ها با رنگ ها و طرح های مختلف در هند با قیمت مناسب به فروش می رسند و در صورت نیاز می توانید از آن ها کفشی مناسب را برای خود خریداری کنید. اما یادتان باشد که حتما یک کفش راحت برای پیاده روی و یک صندل همراه خود داشته باشید. اگر هم می خواهید که شب ها در جشنی شرکت کنید، بهتر است که یک جفت کفش مهمانی نیز همراه خود داشته باشید. به جز این ها، هر کفشی که نیاز پیدا کنید را می توانید از فروشگاه های هند تهیه کنید و نیازی نیست که چندین و چند جفت کفش در چمدانتان قرار دهید. یک نکته دیگر اینکه شما برای بازدید از بعضی از جاذبه های گردشگری هند مثل معابد نیاز پیدا می کنید که کفش هایتان را از پا خارج کنید، به همین دلیل اگر کفشتان بدون بند باشد، این کار برایتان راحت تر خواهد شد.

کفش مناسب برای سفر به هند

داروهای مورد نیاز برای سفر به هند
داروهای کشورهای دیگر در هند نیز موجود هستند. اما مشکل اینجاست که فهماندن اینکه چه دارویی نیاز دارید به کارمندان داروخانه های هند ممکن است که کار سختی باشد. برای مثال داروهای معمولی مثل ویتامین سی و استامینوفن نیز به راحتی در داروخانه های هند پیدا می شوند. اما مشکلی که در مورد آن ها وجود دارد این است که تلفظ آن ها در هند متفاوت است. برای مثال هندی ها به استامینوفن، پراستامول می گویند و به همین دلیل شاید نتوانید داروی مورد نیاز خود را در داروخانه های هند پیدا کنید. به همین دلیل بهتر است که داروهای ضروری خود را برای سفر به هند همراه خود داشته باشید. 

داروهای مورد نیاز برای سفر به هند

وسایل شخصی
شامپو، مرطوب کننده، تیغ ریش تراش و دئودورانت نیز از دیگر وسایلی است که باید در چمدان خود برای سفر به هند قرار دهید.  بهتر است که ضد آفتاب و محصولات مراقبت از مو را نیز همراه خود داشته باشید. چراکه اولا تنوع محصولات مراقبت از مو مثل ژل و اسپری های مو در هند بسیار محدود است و از طرفی یک سری از محصولات مثل واکس مو اصلا در شهرهای کوچکتر هند پیدا نمی شود.

وسایل شخصی

دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به هند
دستمال های مرطوب نیز از دیگر وسایل هستند که در هند به کرات به کارتان خواهد آمد. حتما یک چراغ قوه، عینک افتابی، کلاه، قفل برای چمدانتان، دستمال توالت و گوشگیر نیز همراه خود داشته باشید تا اقامت راحت تری را در هند تجربه کنید. یک توصیه دیگر اینکه حتما چند کتاب برای سفر به هند همراه خود داشته باشید. چراکه احتمالا در شرایط مختلف در هند مجبور می شوید که ساعات طولانی را در انتظار بمانید و شاید برای پر کردن وقتتان به کتاب نیاز پیدا کنید.پیشنهاد ما به شما رزرو تور ارزان هند است.برای اطلاع از بهترین آفرهایتورهای لحظه آخری هند با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به هند

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

جشنوارهای تابستانی حیرت انگیر اتریش

در هنگام سفر به اتریش در فصول مختلف سال تفریحات و گردشگری پر خاطره ایی در انتظار شما است. اما اگر در تابستان به وین سفر کنید میتوانید در فستیوالهای جذاب و جالب این شهر حضور داشته باشید. در ادامه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

فستیوال های تابستانی وین

ماه ژوئن به طور متوسط پربارش ترین ماه در اتریش است، پس در هنگام سفر بهتر است کههمراه خود چتر و بارانی داخل چمدان بگذارید. در این زمان رویدادهای زیادی در سراسر کشور وجود دارد، از جمله جشنواره Life Ball یک رویداد و به عبارتی یک خیریه برای بیماران ایدز است که یکی از بزرگترین رویدادها در جهان است که با یک شب پر جنب و جوش و اجرای مراسم های فوق العاده و  پوشیدن لباس های باور نکردنی و همچنین جمع آورای پول برای بیمارن ایدز میباشد.

 این جشن  با آتش سوزی و جشن و شادی و همراه است در مناطق مختلف مانند Tyrolean و منطقه Wachau در نزدیکی رود دانوب در اتریش برگزار میشود. متوسط دما در ماه ژوئن 25 درجه سانتیگراد و 9 روز نیز بارانی است. مجله گردشگری مهرپرواز را برای آشنایی با سایر جشنوارهای دنیا دنبال کنید.

جشنواره Life Ball وین،مهرپرواز

ماه جولای در اتریش با تعطیلات فوق العاده ای همراه است و دمای هوا به 35 تا 40 درجه می رسد و به طور متوسط گرم ترین ماه در اتریش است. هم در روستاها و هم نقاط شهری، ایده آل زمان از سال برای تفریح و گردش است. در کنار دریاچه کلبه های چوبی برای اجاره کردن وجود دارد که با توجه به فضای شگفت انگیز اطراف یک اقامتگاه عالی به شمار میرود. فعالیت ها و تفریحات زیادی در این محل وجود دارداز جمله رویدادهای سینما در فضای باز و ایده آل ترین زمان برای بازدید از وین است، زیرا خیابان ها بسیار خلوت هستند. میانگین درجه حرارت در ماه ژوئیه 27 درجه سانتیگراد با 9 روز بارانی است.

فعالیت هایی مانند شنا در فضای باز، دوچرخه سواری و پیاده روی نیز از بهترین انتخابها برای گشت زنی و تفریح کردن است. جشنواره تابستانی Bregenz بین ماه های 18 جولای تا 20 آگوست برگزار می شود و در دریاچه کنستانس برگزار می شود. میانگین درجه حرارت در ماه اوت 27 درجه سانتی گراد که هشت روز آن بارانی است. برای رزرو بلیط هواپیما با ما همراه باشید.

جشنواره تابستانی Bregenz وین،مهرپرواز

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین راهکارها برای حفظ انرژی در تمام طول سفر

بهترین راهکارها برای حفظ انرژی در تمام طول سفر  

این روز ها با مشغله های کاری و فکری با بهترین موقعیتی و زمانی که برای سفر پیدا میکنیم، آماده مسافرت می شویم و برنامه سفر را برای خودمان میچینیم حالا یا با خانواده یا با دوستان .مسافرت میرویم که حالمان خوب شود و از آن سفر هر چند کوتاه بهترین استفاده را کنیم .اینکه در طول سفر با کوچک ترین موقعیت یا اتفاقی  برای خودمان یا دیگران با رفتارنامناسب و پکر بودن سفر را تلخ کنیم اتفاق خوبی نیست و خاطره خوبی را برایمان رقم نمی زند با ما همراه باشید تا از راهکار های مناسب برای حفظ انرژی در طول سفر حرف بزنیم .

راهکار های مناسب برای حفظ انرژی در سفر

برای هر اتفاقی آماده باشید 

در طول سفر باید آماده برای هر اتفاقی باشید و همه چیز به طبق آن چیز که برای آن برنامه ریزی کرده اید، همیشه پیش نخواهد رفت نباید برای اینکه همه چیز روی اصولی که برای آن برنامه ریخته پیش نرفته ناراحت شوید و تعجب کنید و برای خودتان و دیگران سفر را سخت نکنید راحت رفتار کنید همیشه همه چیز روی اصول پیش نخواهد رفت .

آماده بودن در سفر

راحت و منعطف رفتار کنید 

آماده بدترین اتفاق ها باشید گاهی ممکن است  در طول سفر چیزی خوب پیش نرود خودتان را با شرایط پیش آماده وقف دهید .مثلا ممکن است هتلی که رزرو کرده اید به دلایلی رزرو شما را کنسل کند میتوانید با کمی صرف وقت جای دیگری برای خودتان پیدا کنید ناراحت نشوید و سفر را برای خود و همسفر هایتان سخت نکنید .از سفرتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید به هر نحوی که شده .

مسائل را برای خودتان بزرگ نکنید

دست از گله و شکایت بردارید سفر اصلا جای مناسبی برای غرغر کردن و گله شکایت از هرچیزی نیست هر مسئله که پیش اومد آماده جنگ نباشید و با مسائل پیش آمده به راحتی و در کمال آرامش برخورد کنید .

تجربه سفر خوب

لبخند را فراموش نکنید 

خوش رو بودن در سفر یکی از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت کنید اخم کرده و بغ کرده در سفر نه برای روحیه خودتان نه برای بقیه مناسب نیست لطفا در طول سفر انرژی خود را با لبخند حفظ کنید .

مناسب رفتار کنید 

در برخورد با دیگران ملایم باشید و خودتان را جای آن ها بگذارید شاید در طول آن روز فرد مقابل شما روز وحشتناکی را تجربه کرده باشد و ذهن و موقعیت مناسبی از لحاظ روحی نداشته باشد و کار شما را به درستی انجام ندهد با رفتار خوب خود و آرامش با دیگران برخورد کنید و با مهربانی حس خوب خود را به دیگران منتقل کنید .

حفظ آرامش در سفر

به آداب و رسوم شهر یا کشوری که میخواهید سفر کنید اهمیت دهید 

هر شهر یا کشوری که به آن سفر می کنیم دارای آداب رسوم و فرهنگ مخصوص به خود است با کمی تحقیق درباره آن میتوانید با آشنایی بیشتر با آداب و مراسم های آن ها،سفر بی نظیری را تجربه کنید .

آداب رسوم در سفر

سخن آخر 

در آخر ما سفر میرویم که خوش بگذرانیم و اوقات خوشی را سپری کنیم اینکه با کوچیک ترین اتفاقی آرامش خود را از دست بدهیم و اوقات خود و دیگران را بد کنیم اتفاق ناخوشایندی می باشد و سفر خوبی برایمان نمی شود با حفظ آرامش و بی خیالی سفر خوبی را برای خود رقم بزنید و از سفر کوتاه خود نهایت استفاده را کنید .

نکات مهم در سفر

مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری،تور های داخلی، تور اروپا ،ویزا مسافرتی، ویزا شینگن،رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و.... در خدمت شما مسافران گرامی می باشد .

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

7 دلیل که شما هم به خاطر آن ها عاشق تایلند می شوید!

7 دلیل که شما هم به خاطر آن ها عاشق تایلند می شوید!
از دهه 1990 میلادی بود که تایلند به یکی از مقاصد محبوب مسافرتی برای اهالی سوئد در فصل زمستان تبدیل شد. خیلی از سوئدی ها کریسمس و سال نو را در تایلند سپری می کرند تا از سرمای سوئد در امان باشند و بتوانند روزهای زمستانی شان را در هوای مطبوع تایلند سپری کنند. اما این فقط سوئدی ها نیستند که به تایلند سفر می کنند و علاقه به سفر به تایلند دارند. بلکه توریستان زیادی از سراسر جهان به تایلند سفر می کنند تا در سواحل بهشتی تایلند استراحت و تفریح کنند و از طبیعت سرسبز و فرهنگ غنی تایلند برای گذراندن یک تعطیلات جذاب استفاده کنند. 
اما تایلند چه دارد که این همه طرفدار دارد و چه دلایلی این همه توریست را هر ساله به تایلند جذب می کند؟  گذشته از این که تایلند یک کشور زیبا و فوق العاده جذاب است و تردد بین شهرهای آن راحت است و سفر به آن ارزان است، یک سری دلایل دیگر وجود دارد که به خاطر آن ها هر کسی عاشق تایلند می شود.

7 دلیل که شما هم به خاطر آن ها عاشق تایلند می شوید!

غذای تایلند
بیشتر مردم تا به حال غذاهای تایلندی را در کشور خودشان یا یکی دیگر از کشورهای جهان امتحان کرده اند و از طعم و مزه بی نظیر آن ها خبر دارند. غذاهای تاینلدی یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین غذاهای دنیا هستند و خیلی از افراد به خاطر همین غذاهای بی نظیر به تایلند سفر می کنند.  پس اگر شما هم به تایلند سفر کردید، حتما تا می توانید انواع غذاهای تایلندی را امتحان کنید و رژیم را فراموش کنید. مخصوصا غذاهای خیابانی تایلند را به هیچ عنوان در تور تایلند از دست ندهید. غذاهای خیابانی تایلند هم ارزان هستند و هم خیلی خوشمزه هستند و در هیچ کشور دیگری مثل و مانند ندارند. به شما قول می دهیم که شما هم بعد از خوردن غذاهای خوشمزه تایلندی، عاشق کشور تایلند شوید و هر بار با خاطره های خوب از سفر به تایلند یاد کنید. 

غذای تایلند

معابد تایلند
اگر فقط یک کشور در دنیا باشد که در آن از دیدن اماکن دیدنی و معابد زیبا خسته میشوید، قطعا آن کشور تایلند است! البته نه به این خاطر که این معابد در تایلند جذاب نیستند، بلکه آنقدر تعدادشان زیاد است که انگار هیچ وقت بازدید از آن ها تمام نمی شود! در کل کشور تایلند تعداد بی شماری معبد زیبا و تاریخی وجود دارد که هر کدامشان از دیگری زیباتر هستند. اصلا هم فرقی نمی کند که به کدام شهر تایلندی سفر کنید، در هر صورت می توانید از یک مسئله مطمئن باشید و آن هم این است که حتما در نزدیکیتان یک عالمه معبد زیبا وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید.

مردم تایلند
کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که آنقدر مردم خوب و مهربانی داشته باشد. شما این مهربانی مردم را وقتی درک می کنید که از شهرهای توریستی مثل پوکت و پاتایا فاصله بگیرید و در میان مردم محلی تایلند قرار بگیرید. همه مردم تایلند، هم کسانی که در شهرهای تایلندی زندگی می کنند و هم کسانی که در فضاهای روستایی آن هستند، مهربان و خونگرم هستند و مطمئنا شما هم بعد از برگشت از تور تایلند دلتان برای آن ها تنگ خواهد شد.

مردم تایلند

سواحل تایلند
اگر شما هم مشتاقید که یک تعطیلات ساحلی به یادماندنی را در سواحل بگذرانید، مطمئنا از انتخاب خود برای رزرو تور تایلند راضی خواهید بود. سواحل تایلند خیلی زیبا و جذاب هستند و در آن انواع و اقسام سواحل وجود دارد و شما با هر سلیقه ای که داشته باشید، می توانید ساحل مناسب حال خود را در تایلند پیدا کنید. پس اگر عاشق تفریحات و ورزش های آبی هستید، اگر مشتاق سکوت و آرامش سواحل هستید، اگر دوستدار آفتاب گرفتن هستید و یا حتی اگر از سواحل سرزنده و شاد خوشتان می آید؛ شک نکنید و به تایلند سفر کنید. گذشته از سواحل شهرهای تایلندی، یک سری جزیره بسیار زیبا در تایلند وجود دارد که سواحلشان یکی از دیگری زیباترند و به هیچ عنوان نمی توان از آن ها ساده گذشت.

سواحل تایلند

فرهنگ مردم تایلند
در تایلند می توانید با یک فرهنگ کاملا جدید آشنا شوید که اتفاقا فرهنگ بسیار جذابی است. در تایلند مذهب بودایی مذهب اصلی است. هزاران سال تاریخ و سنت به خوبی در کشور تایلند حفظ شده است. هر روستا و هر شهری در تایلند تاریخ منحصر به فرد خودش را دارد و اماکن تاریخی هر کدامشان از دیگری جذاب تر است. گذشته از این فستیوال های مهیج و فرهنگی زیادی مثل فستیوال آب و فستیوال لوی کراتونگ در سراسر سال در تایلند برگزار می شود که شرکت در آن ها بسیار جالب است. حتی موزیک تایلندی نیز موزیک جالبی است که شنیدن آن در شهرهای تایلندی با حال و هوای خاص خودشان حس و حال دیگری دارد.
طبیعت تایلند
فقط سواحل تایلند نیستند که طبیعت زیبای تایلند را تشکیل می دهند. حتی طبیعت تایلند نیز خاص است و کوهستان ها و جنگل های سرسبزش پر از حیوانات عجیب و غریب است. به هر حال با همه این صحبت ها، مسئله ای که مشخص است این است که شما هم در تور تایلند از دیدن طبیعت زیبای آن شگفت زده می شوید.

طبیعت تایلند

آب و هوای تاینلد
گذشته از همه این مواردی که تا به حال ذکر شد، مهمترین دلیلی که تایلند را به یک شهر توریستی تبدیل کرده است، آب و هوای متعادل آن در سراسر سال است. اصلا به همین دلیل است که مردم سوئد و دیگر کشورهای اروپا به تایلند سفر می کنند. چون درست وقتی که زمستان اروپا را در بر می گیرد، فصل بارانی در تایلند تمام می شود و مردم اروپا می توانند به جای اینکه اسیر هوای برفی بمانند، از آفتاب و هوای فرح بخش تایلند استفاده کنند. آب و هوای تایلند در سراسر سال متعادل است و حتی در طول تابستان ها که هوای آن بارانی است، باز هم تفریح در آن لذتبخش است. 
اگر شما هم قصد سفر به تایلند را دارید و دوست دارید که تعطیلات خود را در این کشور زیبا و جذاب سپری کنید، می توانید برای رزرو تور تایلند با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید تا با کمترین نرخ ممکن به یکی از جذاب ترین مقاصد مسافرتی دنیا یعنی تایلند سفر کنید. مطمئنا شما هم عاشق اقامت در تایلند خواهید شد و هنوز به خانه برنگشته، دلتان برای تایلند تنگ خواهد شد. 

آب و هوای تاینلد

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران - تبریز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه خبر داد. در ادامه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

ترکیب نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

مرتضی آبدار در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت توسعه و ترویج صنایع دستی در شاخه های مختلف و همچنین تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه و کشور، برای تحقق اهداف مشخص شده در این راستا برگزاری این نمایشگاه‌ها بستری مناسب محسوب میشود.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل، نمایشگاه صنایع دستی و همچنین اولین نمایشگاه گردشگری تبریز با فراهم کردن امکانات گسترده‌ و در راستای معرفی استان و تعریف تورهای ورودی به منطقه برگزار خواهد شد.

آبدار به اینکه تبریز در طول سه سال اخیر به طور متوالی میزبان هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور بوده اشاره کرد و افزود: نمایشگاه صنایع دستی تبریز یکی از نمایشگاه‌های ممتاز کشور به شمار رفته که در سال‌های اخیر میزبانی هنرمندان سراسر کشور را به عهده داشته به صورتی که همه ساله هنرمندان بیشتری برای شرکت در این نمایشگاه آمادگی خود را اعلام می‌کنند.طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران - تبریز و نخستین نمایشگاه گردشگری آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه گردشگری با ۵۰ غرفه از دفاتر، انجمن‌ها، هتل‌ها و ادارات کل ۱۲ استان کشور و ۲۱۰ غرفه از هنر صنایع دستی هنرمندان سراسر کشور و آماده پذیرایی از گردشگران و مردم علاقمند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ خواهد بود. اخبار گردشگری را در سایت ما دنبال کنید.

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تبریز،مهرپرواز

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

غذاهای ممنوعه قبل از ورود به هواپیما

غذاهای ممنوعه قبل از ورود به هواپیما

در هنگام سفر رعایت یک سری از نکات مهم و حائزه اهیمت است هم برای خود فرد و هم برای بقیه مسافران .مخصوصا سفر هوایی رعایت نکات به ویژه رژیم غذایی قبل پرواز یکی از مهم ترین نکاتی است که با رعایت آن سفر آسان و راحتی را برای خودتان رقم بزنید .امرزو از غذا های ممنوعه در سفر های هوایی صحبت می کنیم با ما همراه باشید .

ممنوعه های سفر هوایی

خوردن غذا های فست فودی  ممنوع

غذا های فست فودی یکی از هیجان انگیز ترین غذا ها و هوس برانگیز ترین غذا های هستند که در هر زمانی خوردن آن ها را خواهانیم ولی باید قبل از سفر هوایی از خوردن آن اجتناب کنیم .خوردن غذا های فوق العاده چرب در روی زمین،هضم آن زمان بر است چه برسد به هضم این نوع غذا ها در ارتفاع 35000 پایی قاعدتا با مشکل های زیادی برای هضم آن مخصوصا در تغییر فشار هوا مواجه میشویم لطفا از خورد غذا های فست فودی در هنگام سفر هوایی اجتناب کنید .

خوردن فست فود در سفر ممنوع

از خوردن سبزیجات مخصوصا خانواده کلم بپرهیزید 

سبزیجات یکی از پر استفاده ترین غذا ها در سبد غذایمان می باشد ولی کنار خاصیت های فراوانی که دارند ایجاد نفخ میکند و مشکلاتی را برایمان به همراه دارد مخصوصا خانواده کلم در سبزیجات ها ایجاد نفخ شدید میشود .خوردن این دسته از سبزیجات در هنگام سفر هواپیمای اصلا برایتان مناسب نیست و در طول سفر به شدت اذیت میشوید به خاطر تغییر فشار هوا،نفخ شدید تری، در زمین را تجربه می کنید لطفا از مصرف آن قبل سفر به شدت بپرهیزید .

خوردن سبزیجات در سفر با هواپیما ممنوع

خوردن نوشیدنی های گاز دار ممنوع 

نوشیدنی های گاز دار به خودی خود باعث ایجاد نفخ می شود به خاطر گاز و حباب های موجود در آن فرض کنید تعداد و حجم این حباب ها به خاطره تغییر فشار چند برابر حالت عادی بشوند قاعدتا حال خوبی را برایتان ایجاد نمی کند و باعث مشکلاتی میشود لطفا قبل سفر از خوردن آن صرف نظیر کنید .

خوردن نوشیدنی گاز دار در سفر ممنوع

خوردن حبوبات در هنگام سفر ممنوع 

 حبوبات یکی از دیگر از موارد لیست نخوردنی های سفر می باشد .حبوبات یکی عامل های نفخ دهنده و ایجاد حالت ناخوشایند در بدن است. هضم حبوبات به خودی خود مشکل است و برای بدن باعث ایجاد نفخ شدید می شود دلیل اصلی آن هم وجود قند موجود در آن است چون حضم قند برای معده دشوار است و حبوبات پر از قند است و عامل اصلی نفخ وجود قند موجود در آن است.لطفا از خوردن این هم در قبل از سفر هوایی بپرهیزید .

خوردن حبوبات در سفر ممنوع

خوردن سیر در سفر ممنوع 

 خوردن سیر پر از خاصیت است و استفاده از آن برای بدن مفید است اما نه در هنگام سفر .سیر جدا از خاصیت های فراوان آن برای بدن ،بوی ناخوشایندی دارد و اکثر افراد با بوی نامطبوع آن اذیت میشوند حتی استفاده از مسواک و آدامس هم تاثیری ندارد لطفا قبل از سفر از خوردن آن بپرهیزید .

خورد سیر در سفر هوایی

خوردن غذا های که ایجاد نفخ میکند یا بوی بدی در دهان ایجاد میکند،استفاده از آن ها در سفر مناسب نیست و برای خودتان و دیگر مسافران باعث ایجاد مشکل میشود با رعایت نکات در رژیم غذایی قبل از سفر، سفری آرام و بدون مشکل را تجربه کنید .

مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری،تور های داخلی، تور اروپا ،ویزا مسافرتی، ویزا شینگن، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و.... در خدمت شما مسافران گرامی می باشد .

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

داروهای ممنوعه در سفرهای خارجی

داروهای ممنوعه در سفرهای خارجی

یکی از نکات مهم در سفر رعایت قوانین و ضوابط کشوری است که به آن سفر میکنیم و رعایت نکردن و قوانین و مقرارت آن کشور گاهی جریمه های سنگین و پیگیری های قانونی را برای مسافران در پی دارد .یکی از مهم ترین این قوانین میتوان به حمل دارو در زمان سفر اشاره کرد .حمل بعضی از دارو ها برای مسافران در اکثر کشور ها ممنوع است و دارای قوانین و مقررات خاص و ویژه ای میباشد .

و فقط داروهای قاچاق شامل این قانون نیستند داروهایی مانند قرص های خواب آور نیز میتواند در سفر های خارجی گردشگران را دوچار مشکل های زیادی کند .در کشور بالی، ژاپن و امارات متحده عربی (تور دبی) داروهای کدئین ،پزودوافدرین نظیر قرص‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، مرفین و دگزامفتامین، در لیست داروهای ممنوعه این کشور ها قرار دارد .

در کشور تایلند،کانادا و ویتنام گردشگران ملزم به ارائه مجوز یا نامه کتبی از پزشک معالج خود برای حمل و دز مصرفی دارو های خود هستند در غیر این صورت مشمول جریمه های سنگین و حتی وارد شدن به کشور مقصد می باشند .
حتی در بعضی از کشور ها عدم ارائه مجوز دارو برای دارو های خاص منجر به پیگرد قانونی مسافران می شود .در بعضی از کشور ها نظیر بالی،تایلند و ویتنام حمل قرص های خواب آور مثل استیلناکس که از خانواده بنزودیازپین هستند،ممنوع می باشد و باید قبل از سفر به این کشور ها تحقیقات لازم انجام شود .

گردشگران گرامی لطفا قبل از سفر نکات و قوانین خاص کشور ها را مطالعه کنید تا در زمان سفر برای کوچیک ترین چیز ها دوچار مشکل نشوید یکی از مهم ترین نکات حمل دارو می باشد و رعایت نکردن موجب مشکلات فراوانی در سفر برایتان میشود .در هر کشور قوانین حمل دارو متفاوت است گاهی بعضی از کشور ها به شدت سخت گیر هستند و برای هر دارویی اجازه و تاییدیه پزشک لازم دارن و رعایت نکردن آن حتی موجبات قانونی را برایتان در پی دارد . با رعایت کردن نکات و قوانین سفر خوب و خوشی را برای خود رقم بزنید و با رعایت نکردن آن ها برای خود دردسر درست نکنید .

دارو های ممنوعه در سفر

مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری،تور های داخلی و تور های خارجی(تور اروپا)، رزرو بلیط هواپیما ، رزرو هتل و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما مسافران گرامی می باشد .

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir