مجری مستقیم تور خارجی و داخلی، رزرو آنلاین بلیط هواپیما و خدمات اخذ ویزا و پیکاپ ویزا

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

راهنمای تردد و گشت و گذار در تور کوالالامپور

کوالالامپور از آن شهرهایی است که به راحتی می توان در آن تردد کرد. چراکه وسایل حمل و نقل متنوعی در کوالالامپور تعبیه شده است و راه های مختلفی برای تردد در کوالالامپور وجود دارد. به همین دلیل می توان گفت که حتی کسانی که برای اولین بار در زندگیشان به کوالالامپور سفر می کنند هم می توانند بدون دردسر و سردرگمی در کوالالامپور تردد داشته باشند و از جاذبه های گردشگری کوالالامپور بازدید کنند. اگرچه وسایل حمل و نقل عمومی کوالالامپور همیشه شلوغ هستند، اما قیمت های معقولی دارند و استفاده از آن ها آسان است. با ما همراه باشید و این راهنمای تردد در کوالالامپور را مطالعه کنید تا خیلی راحت و بدون هیچ سختی بتوانید در کوالالامپور تردد داشته باشید.

 

 

گشت و گذار در کوالالامپور با پای پیاده 

خوشبختانه دسترسی به خیلی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور با پای پیاده ممکن است. فاصله بین اماکن دیدنی کوالالامپور آنقدرها زیاد نیست و به همین دلیل می توان مسیر بین آن ها را با پای پیاده طی کرد. البته بهتر است که بدانید وضعیت پیاده روهای کوالالامپور خیلی خوب نیست و ممکن است که در میان پیاده رو با موانع و دیوارهایی رو به رو شوید که انتظارش را نداشته باشید در وسط پیاده رو ساخته شده باشند! یک نکته دیگر اینکه برای تردد در کوالالامپور با پای پیاده بهتر است که از نقشه های اپلیکیشن های مسیریابی در گوشی های تلفن همراه استفاده کنید تا مسیر را گم نکنید. از طرفی خیلی وقت ها برای تردد بین اماکن دیدنی کوالالامپور باید از خیابان های مختلفی رد شوید و باید حواستان به رانندگی مردم مالزی علی الخصوص موتور سیکلتی ها باشد. به هر حال بهتر است که در پیاده روی در کوالالامپور جوانب احتیاط را رعایت کنید.

گشت و گذار در کوالالامپور با دوچرخه

متاسفانه دوچرخه سواری در کوالالامپور عملا ممکن نیست! پیاده روهای شلوغ کوالالامپور مکان مناسبی برای دوچرخه سواری نیستند و از طرفی ممکن است در بعضی از قسمت های پیاده روها کاشی های شکسته هم وجود داشته باشد. از طرفی در خیابان های شلوغ کوالالامپور هم بهتر است که دوچرخه سواری نکنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. اما اگر یک وقت با تور ترکیبی مالزی-سنگاپور بعد از کوالالامپور به سنگاپور سفر کردید، می توانید دوچرخه سواری را در سنگاپور تجربه کنید.

 

 

گشت و گذار در کوالالامپور با قطار

سیستم ریلی کوالالامپور بسیار پیشرفته است. یک ایستگاه به نام کی ال سنترال در کوالالامپور وجود دارد که بزرگترین ایستگاه قطار در جنوب شرقی آسیا به حساب می آید و با همه این ها می توان گفت که همه چیز برای تردد شما در کوالالامپور با قطار آماده شده است. در واقع در کوالالامپور سه سیستم ریلی وجود دارد که دسترسی شما را به هر نقطه از کوالالامپور ممکن می کنند. سیستم ریلی LRT و KTM بیش از 100 ایستگاه در کوالالامپور دارند و استفاده از آن ها بسیار راحت و سریع است. علاوه بر این ها یک سیستم مونوریل هم در کوالالامپور وجود دارد که 11 ایستگاه مختلف دور تا دور مرکز شهر کوالالامپور را به هم متصل می کند. البته یک قطار دیگر هم در کوالالامپور وجود دارد که ترمینال های فرودگاه را به مرکز شهر کوالالامپور متصل می کنند. البته این را هم بگوییم که نباید اجازه دهید نقشه های رنگارنگ سیستم های ریلی کوالالامپور شما را سردرگم کند. شاید در نگاه اول این نقشه ها پیچیده باشند، اما با کمی دقت به آن ها می توانید مسیرتان را در کوالالامپور پیدا کنید. این را به خاطر داشته باشید که قطارها در کوالالامپور بسیار کارآمد و اقتصادی هستند و با استفاده از آن ها می توانید از ترافیک کوالالامپور در امان بمانید و راحت به مقصد مورد نظرتان برسید.

 

 

گشت و گذار در کوالالامپور با اتوبوس

یک سری اتوبوس درون شهری در کوالالامپور وجود دارد که خیلی ارزان هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل است که اتوبوس های کوالالامپور همیشه شلوغ هستند. از طرفی ایست های زیادی در بین مسیر دارند و از ترافیک سنگینی عبور می کنند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن از قطارها برای تردد در کوالالامپور استفاده کنید و خیلی خودتان را درگیر اتوبوس های کوالالامپور و ترافیک شهر نکنید. 

گذشته از اتوبوس های درون شهری، یک سری اتوبوس ها نیز از کوالالامپور به سمت مقاصدی مثل پنانگ و جزایر پرهنتیان حرکت می کنند و شما می توانید از ایستگاه پودو سنترال در نزدیکی منطقه چاینا تاون کوالالامپور سوار آن ها بشوید.

 

گشت و گذار در کوالالامپور با اتوبوس های کی ال هوپ آن هوپ آف 

یک سری اتوبوس قرمز رنگ در کوالالامپور وجود دارد که بین 22 ایستگاه تردد می کنند و از همه جاذبه های گردشگری کوالالامپور عبور می کنند. خوبی این اتوبوس ها این است که شما با خرید یک بلیط می توانید هر تعداد باری که دلتان خواست، بین ساعات 8:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر از آن ها پیاده شوید و دوباره سوارشان شوید. با این کار می توانید با یک هزینه معقول و مقرون به صرفه از تمامی اماکن دیدنی کوالالامپور دیدن کنید و مجبور به خرید چندین بلیط اتوبوس یا قطار نشوید. این اتوبوس ها باید اصولا هر 20 تا 30 دقیقه یک بار حرکت داشته باشند، اما بعضی از توریستان می گویند که این زمان گاهی بیشتر می شود و دلیلش هم ترافیک است. به هر حال به خاطر اینکه در ترافیک نمانید، بهتر است که صبح زود گشت و گذار خود را در کوالالامپور آغاز کنید تا ترددتان با این اتوبوس های قرمز رنگ آسان تر شود.

گشت و گذار در کوالالامپور با تاکسی

تاکسی ها باید به خاطر هزینه کرایه بالایشان آخرین گزینه شما برای تردد در کوالالامپور باشند. یادتان باشد که فقط سوار تاکسی هایی شوید که از تاکسی متر استفاده می کنند. اصولا بر اساس قانون تمامی تاکسی های کوالالامپور باید از تاکسی متر استفاده کنند، اما خیلی از آن ها از استفاده از آن ها امتناع می کنند و به جایش ترجیح می دهند که کرایه را خودشان تعیین کنند. این را هم به خاطر داشته باشید که تاکسی های قرمز و سفید رنگ ارزان ترین تاکسی های کوالالامپور هستند و استفاده از آن ها به صرفه تر است. از آن طرف تاکسی های آبی رنگ گران هستند و بهتر است که دور آن ها را خط بکشید.

تردد بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر

راحت ترین راه برای تردد بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر کوالالامپور این است که سوار قطارهای کیلا اکسپرس شوید. البته هزینه کرایه این قطارها کمی بالا است، اما ارزشش را دارد. این قطارها هر 15 تا 20 دقیقه از ساعت 5 صبح تا نیمه شب از فرودگها کوالالامپور به مقصد ایستگاه کی ال سنترال حرکت می کنند. این مسیر را با این قطارها می توانید ظرف مدت 28 دقیهق طی کنید. البته یک سری قطارهای دیگر به نام قطارهای کی ال ترانزیت نیز وجود دارد که هزینه شان با قطارهای کیلا اکسپرس یکی است، اما 36 دقیقه ای این مسیر را طی می کنند و در بین راه چند ایستگاه دیگر هم دارند.

اگر هم به دنبال راهی برای تردد ارزان بین فرودگاه کوالالامپور و مرکز شهر کوالالامپور هستید و محدودیت زمان هم ندارید، می توانید با اتوبوس از فرودگاه کوالالامپور به ایستگاه کی ال سنترال بروید. این اتوبوس ها این مسیر را بسته به ترافیک، ظرف مدت حدودا 90 دقیقه طی می کنند. 

یک نکته دیگر هم در مورد استفاده از قطارها و اتوبوس های فرودگاه کوالالامپور وجود دارد و آن نکته این است که باید همیشه حواستان باشد که پروازتان از کدام ترمینال فرودگاه انجام می شود. اگر در این زمینه مطمئن نباشید و اشتباها پیاده شوید، باید زمان کافی (حدودا 30 دقیقه) را برای رسیدن به ترمینال صحیح در نظر بگیرید تا از پرواز جا نمانید.

 

 

تردد بین کوالالامپور و سنگاپور

یک سری اتوبوس بین کوالالامپور و سنگاپور تردد می کنند. این اتوبوس ها از ترمینال اتوبوسرانی برسپادو سلاتان (ترمینال TBS) که در جنوب کوالالامپور در سلانگور واقع شده است، حرکت می کنند و در صورت تمایل می توانید از آن ها برای سفر به سنگاپور استفاده کنید.برای رزرو تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

عاشقانه ترین رستوران های دبی

تجربه قراموش نشدنی در عاشقانه ترین رستوران های دبی 

اگر نیاز دارید کسی را تحت تاثیر قرار دهید، یکی از این رستوران های عاشقانه دبی را رزرو کنید. بسیاری از زوج ها برای گذراندن قرار های عاشقانه به این کشور سفر می کنند و به دنبال مکان های عالی برای یک اوقات قراغت عالی می باشند. با هم چندتا از رستوارن های عالی برای قرار های عاشقانه را بررسی می کنیم.

 

رستوران 101

 

این رستوران یکی از بهترین و اولین گزینه ها برای یک قرار عاشقانه می باشد. این رستوران با داشتن منظره های دیدنی طبیعی، غذاهای دریایی با کیفیت و... یکی از بهترین انخاب های می باشد.برای رفتن به این رستوران باید قیاق سواری کنید که یکی از جذابیت های اصلی این رستوران می باشد.این رستوران دارای میز های روی آب، استراحتگاه های ساحلی در نمای زیبا آب گزینه عالی می باشد. این رستوران در نزدیکی پالم جمیرا قرار دارد.

 

رستوران تاسکا دبی 

 

در غروب آفتاب در این رستوران خیره کننده یک میز رزرو کنید و یک تجربه عالی و دور از شلوغی را برای خود و همراهتان رقم بزنید. منظره زیبا دریا و نور های منعکس شده در اطراف آن یک ترکیب نفس گیر را به تصویر کشیده است. این رستوران دارای غذا های خاص و با کیفیت می باشد. این رستوران در جمیرا قرار دارد.

 

رستوران المهارا 

 

این رستوران بدون شک یکی از بهترین و شگفت انگیز ترین رستوران های دبی در برج العرب می باشد. این رستوران دارای یک منو با ذائقه اروپایی می باشد البته غذاهای دریایی شگفت انگیزی را نیز ارائه می دهد. مهم ترین جذابیت این رستوران اکواریوم این مجموعه است که در وسط مجموعه و بعضی از دیوارهای آن را پوشش داده است و احساس می کنید در زیر دریا دارید غذا میل می کنید و دنیای زیر آن را تماشا می کنید. البته این رستوران یکی از رستوران های گران دبی نیز می باشد.

 

رستوران folly دبی 

 

این رستوران یکی زیباترین و شیک ترین رستوران های دبی می باشد. فضای داخلی و داشتن یک حیاط دوست داشتنی با تراس بزرگ چشم انداز عالی را برایتان به تصویر می کشد.حیاط این رستوران مثل یک باغ زیبا می باشد. منو این رستوران توسط دوتا از سرآشپز های معروف به نام نیک آلوین و اسکات پرایس ایجاد شده است و دارای غذا های عالی و بی نظیری می باشد. این رستوران هم در سوک مدینت جمیرا قرار دارد.

با مهرپرواز سفری خاطره انگیز را برای خود و دوستانتان رقم بزنید. مهرپرواز با ارائه بهترین تورها در شیک ترین و لوکس ترین هتل های دبی میزبان شما عزیران می باشد.

 

رستوران Prime 68 دبی 

 

اگر به دنبال خوردن یک استیک بی نظیر در یک منظره چشمگیر می باشید، از این رستوارن دیدن نمایید.این رستوران در مرکز شهر دبی و دارای یک چشم انداز عالی از شهر می باشد. شما می توانید از طعم یک استیک بی نظیر در این مکان لذت ببرید.

 

رستوران Pierchic دبی 

 

این رستوران در انتهای یک اسکله چوبی در آب های خلیج فارس واقع شده است. این رستوران یکی از نماد های جمیرا می باشد و دارای بهترین غذاهای دریایی شهر نیز می باشد. شما می توانید یک تجربه عالی و بی نظیر را در آب های خلیج فارس و لذت بردن از طعم بی نظیر غذا ها را برای خود و همراهتان رقم بزنید.

 

رستوران Segreto دبی 

 

این یک رستوران ایتالیایی در قلب دبی است. این رستوران دارای طراحی فوق العاده ای می باشد. قبل از ورود به رستوران یک پله پیچ در پیچ که با شمعدان ها زیبایی تئزین شده است. البته در این رستوران حس می کنید در ونیز ایتالیا دارید غذا میل می کند و نه در دبی. این رستوران یکی از زیباترین مجموعه ها برای صرف غذا در دبی است که در سوک مدینت جمیرا قرار دارد.

سفر به امارات این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای دبی مهرپرواز تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

 

رستوارن Eauzone دبی

 

این رستوران دارای یکی از بهترین مناظر در دبی می باشد. این رستوران یکی از محبوب ترین ها در آسیا برای زوج ها می باشد و دارای یک منظره عالی به دریا است. منظره زیبا و خیره کننده این رستوران در شب زبانزد می باشد. شما می توانید با رزرو این رستوران یک تجربه عالی را برای خود رقم بزنید. این رستوران در رویال میراژ دبی قرار دارد.

 

 

با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما دبی، رزرو هتل های لوکس دبی ارائه تورهای ارزان در این کشور در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

نکاتی مهم و ضروری برای اینکه در سفر مریض نشوید

نکاتی برای اینکه در سفر مریض نشوید

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در طول سفر بیفتد و به راحتی سفر را برای هر کسی خراب کند، مریض شدن است! از آن طرف اینکه بخواهید مدام مواظب باشید، غذاهای محلی را امتحان نکنید و از بازارها و مردم گریزان باشید تا مبادا مریض نشوید، باعث می شود که از سفرتان آن طور که باید و شاید لذت نبرید. اگرچه تضمین اینکه در طول سفر مریض نمی شوید، کار غیر ممکنی است؛ اما یک سری نکات وجود دارد که با رعایت آن می توانید شانس بیماری در سفر را کاهش دهید. با ما همراه باشید تا نکاتی را به شما بگوییم که با رعایت آن ها در سفر مریض نمی شوید.

 

 

در طول سفر دستان خود را به طور مرتب بشویید

دستان ما منشا بیماری ها هستند و میکروب های زیادی را به خودشان جذب می کنند. چراکه ما با دستانمان دستگیره های وسایل حمل و نقل عمومی را می گیریم، با مردم دست می دهیم و به وسایل مختلفی در طول سفر دست می زنیم. پس اگر این عادت را برای خودتان ایجاد کنید و به طور مرتب و قبل از خوردن غذا، بعد از خوردن غذا و هر زمان دیگری در طول روز بشویید، عملا گام بزرگی در حفظ سلامتی خود در طول سفر برداشته اید. بهتر است که از مقدار کافی صابون برای شستن دست هایتان استفاده کنید و به جای استفاده از حوله دستانتان را با دستمال کاغذی خشک کنید. بهتر است که یک ژل ضد باکتری نیز در کیفتان داشته باشید و مواقعی که به آب دسترسی ندارید، دستانتان را با آن تمیز کنید.

 

در سفر خواب کافی داشته باشید

اینکه شما بخواهید از همه اوقات سفرتان استفاده کنید، مسئله ای کاملا طبیعی است و خیلی از توریستان دیگر هم همین فکر را در مورد سفرهایشان دارند. اما بهتر است که این را بدانید که وقتی بدنمان خسته می شود، در برابر میکروب ها حساس می شود و امکان بیمار شدنمان بیشتر می شود. به همین دلیل بهتر است که در طول سفر خواب کافی را فراموش نکنید و حتما به بدنتان استراحت بدهید. با این کار می توانید روزها انرژی بیشتری داشته باشید و روز بهتری را برای خودتان رقم بزنید. به شما توصیه می کنیم که یک جفت گوشگیر داخل چمدانتان قرار دهید و در صورت نیاز برای در امان ماندن از صدای مزاحم خیابان یا همسایه ها آن ها را داخل گوشتان قرار دهید و با آرامش کامل بخوابید. اگر هم به نور حساس هستید، بهتر است که یک چشمبند به همراه خود داشته باشید و از آن برای خوابیدن استفاده کنید. مطمئن باشید که با رعایت این موارد و داشتن خواب با کیفیت و کافی در طول سفر و تورهای لحظه آخری اقامت دلچسب تری را تجربه خواهید کرد و در پایان سفر هم احساس بهتری خواهید داشت.

 

 

در سفر مواد غذایی پخته میل کنید

این نکته را به خاطر داشته باشید که غذاهای پخته شده از مواد غذایی تازه و خام قابل اعتمادتر هستند. برای اینکه از بیمار شدن در طول سفر در امان بمانید، بهتر است که از این مسئله اطمینان حاصل کنید که تمامی غذاهایی که در طول سفر میل می کنید، کاملا پخته شده اند. مهم نیست که غذایی که میل می کنید سرخ شده است یا آب پز شده و یا حتی کباب شده است. مهم این است که در هر صورت با پخته شدن غذاها میکروب های آن کشته می شوند. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که سالادها و مواد اولیه خام ممکن است که به خوبی شسته نشده باشند و عامل بیماری شما بشوند. به هر حال اگر در این مورد اطمینان نداشتید، بهتر است که از خوردن آن ها صرف نظر کنید.

 

 

در سفر فقط آب و یخ تمیز میل کنید

اگر می خواهید که بطری آب معدنی تهیه کنید، بهتر است که حواستان به این مسئله باشد بطری آب معدنیتان حتما پلمپ باشد. چراکه در بعضی از کشورها مردم بطری های آب معدنی را پر می کنند و در رستوران ها آن ها را سرو می کنند. اگر در این مورد شکی داشتید، بهتر است که از گارسون رستوران بخواهید که یک بطری آب معدنی دیگر برایتان بیاورد. همچنین می توانید از فیلتر تصفیه آب قابل حمل استفاده کنید و اینگونه از سلامت آبی که میل می کنید، مطمئن شوید. وقتی هم که در یک رستوران نوشیدنی سفارش می دهید و از یخ استفاده می کنید، بهتر است که از گارسون بپرسید که یخ آن از آب تمیز تهیه شده است یا خیر. به هر حال اگر در تمیز بودن یخ ها کوچکترین شکی داشتید، بهتر است که از خوردن آن ها امتناع کنید. احتمالا شما هم با ما هم عقیده اید که خوردن نوشیدنی گرم بهتر از قبول کردن ریسک بیمار شدن در سفر است.

 

غذایتان را در رستوران های شلوغ میل کنید

خوردن غذاهای خیابانی یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در بعضی از شهرهای دنیا داشته باشید و به همین خاطر توصیه ما به شما این است که به هیچ قیمتی از این تفریح صرف نظر نکنید. به خاطر اینکه در طول سفر بیمار نشوید، بهتر است که به دنبال اغذیه فروشی هایی باشید که مشتریان بیشتری دارند و در مقابلشان صف کشیده شده است. اینگونه می توانید مطمئن باشید که در آن اغذیه فروشی از مواد اولیه تازه استفاده می شود و مواد اولیه شان کهنه نشده اند. از طرفی وقتی در اغذیه فروشی هایی غذا بخورید که خود محلی ها طرفدار آن هستند، مطمئنا غذای بهتر و البته ارزان تری نصیبتان می شود.برای رزرو تورهای خارجی با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

نکات کاربردی برای بستن چمدان برای سفر به مالدیو

اول از همه به شما تبریک می گوییم که قصد سفر به مالدیو را دارید و مطمئنیم که شما هم مثل هر مسافر دیگری برای رسیدن روز سفرتان به مالدیو روز شماری می کنید. می توانید مطمئن باشید که بهترین سفر زندگیتان در انتظارتان است و قرار است که متفاوت ترین سفر ممکن را تجربه کنید. توصیه ما به شما این است که هرچه زودتر چمدان خود را ببندید تا استرس بستن چمدان مانع حال خوب شما قبل از سفر نشود. اما یک توصیه دیگر هم به شما داریم که این مطلب را با دقت بخوانید و وسایل خود را مطابق این نکات کاربردی برای بستن چمدان برای سفر به مالدیو جمع آوری کنید تا در مالدیو به مشکل بر نخورید. 

اجازه حمل چه میزان باری را در هواپیماهای دریایی مالدیو دارید؟

اگر قرار است توسط هواپیماهای دریایی از ماله به جزیره مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید، باید حتما قبل از سفر به مالدیو و حتی قبل از بستن چمدان در مورد آن اطلاعاتی کسب کنید. بسیار پیش می آید که مسافران وسایل زیادی با خودشان به مالدیو می برند و برای سوار شدن به هواپیماهای دریایی مجبور می شوند که هزینه اضافه بار خودشان را پرداخت کنند. پس بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید و بیش از حد بار خود را برای سفر به مالدیو سنگین نکنید. برای مثال ممکن است که در هواپیما بتوانید تا 30 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید، اما این میزان در هواپیمای دریایی نهایتا 25 کیلوگرم باشد.

 

 

لباس های پوشیده به همراه داشته باشید

بهتر است که این نکته را بدانید که مردم مالدیو مسلمان هستند و بهتر است که برای تردد در شهری مثل ماله و حوالی فرودگاه لباس های مناسب به تن داشته باشید. البته در جزایر توریستی مالدیو شرایط به شکل دیگری است، اما به هر حال باید به این نکته توجه داشته باشید. 

لباس های شنای راحت همراه خود داشته باشید

در مالدیو اوقات زیادی را مشغول شنا، غواصی و تجربه تفریحات آبی خواهید بود. به همین دلیل بهتر است که لباس شنای راحتی همراه خود داشته باشید.

 

یک دوربین ضد آب به همراه داشته باشید

اگر تا به حال فکر می کردید که یک دوربین ضد آب ارزشش را ندارد که پول زیادی برای خرید آن پرداخت کنید، باید بدانید که در مورد مالدیو قضیه فرق می کند و بهتر است که در صورت توان قبل از سفر یک دوربین ضد آب تهیه کنید. آب های مالدیو بسیار شفاف هستند و در آن ها ماه های رنگارنگ به خوبی با وضوح کامل دیده می شوند. از طرفی شما برای قایق سواری هایتان هم در مالدیو به یک دوربین ضد آب نیاز پیدا خواهید کرد تا بتوانید به وسیله آن خاطرات سفرتان را ماندگار کنید.

اصلا کفش با خود به مالدیو نبرید!

جزیره های مالدیو شنی هستند و معمولا کفش های توریستان در همان روز اول یا نهایتا روز دوم گلی می شود. به همین دلیل است که شما اصلا در تور مالدیو به کفش پیدا نمی کنید. بهتر است که چند صندل همراه خود داشته باشید و خودتان را درگیر کفش های گلی نکنید! البته بهتر است که یک جفت کفش و لباس رسمی به همراه خود داشته باشید و در مواقع لزوم شب ها برای شرکت در مراسم های لوکس و خوردن غذا در رستوران های خاص از آن ها استفاده کنید.

 

 

یک کیف ضد آب همراه خود داشته باشید

برای سفر به مالیدو نیاز به یک کیف ضد آب پیدا می کنید تا در زمان های غواصی یا قایق سواری از آن استفاده کنید. با همراه داشتن چنین کیفی می توانید همه وسایلتان را در قایق بگذارید و نگران رسیدن آب به آن ها نباشید.

 

 

تا می توانید لوازم آرایشی کمتری همراه خود داشته باشید

مالیدو آب و هوای مرطوبی دارد و رطوبت بالای هوا باعث می شود که لوازم آرایش روی صورتتان نماند! پس بهتر است که بیخود و بیجهت وسایل آرایشی زیادی همراه خود نداشته باشید. 

یک اسپیکر کوچک همراه خود داشته باشید

هیچ چیز بهتر از این نیست که در استخر شخصی خود استراحت کنید و در عین حال به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید. پس حتما یادتان باشد که یک اسپیکر کوچک در چمدانتان قرار دهید. چراکه در مالدیو از خودتان بابت همراه داشتن این اسپیکر تشکر خواهید کرد.

 

 

اسپری ضد حشره را فراموش نکنید

در مالدیو بهتر است که از اسپری های ضد حشره استفاده کنید تا در طول اقامتتان باعث آزار و اذیتتان نشوند.

حتما مقداری پول را به عنوان انعام کنار بگذارید

بهتر است که مقداری پول به عنوان انعام را در جیبتان قرار دهید تا دسترسی به آن راحت باشد و به محض رسیدن به خدمه هتل مقداری انعام دهید و مطمئن باشید که در کل اقامتتان توجه بیشتری به شما خواهد شد!

 

 

یک آداپتور شارژر همراه خود داشته باشید

پریزهای مالدیو به شکل پریزهای انگلیسی هستند و به همین دلیل شما باید یک آداپتور شارژر همراه خود داشته باشید تا بتوانید وسایل الکترونیکی خود را به راحتی در هتل های مالدیو شارژ کنید.

لباس های راحت و آفتابی همراه خود داشته باشید

بهتر است که لباس های راحت و خنک، عینک آفتابی، صندل، کلاه آفتابگیر و یک کیف ساحلی بزرگ همراه خود داشته باشید و مطمئن باشید که در مالدیو بیش از هر چیزی به چنین لباس هایی نیاز پیدا خواهید کرد. برای خرید آنلاین تور مالدیو می توانید به سایت آژانس هواپیمایی مهر پرواز مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین مقاصد سفر به ترکیه در فصل زمستان

سفر هیجان انگیز به ترکیه در فصل زمستان 

 

ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری میان توریست ها می باشد و اکثرا در همه ماه ها و فصل های سال می توان در این کشور توریست مشاهده کرد. ترکیه یکی از مقاصد گردشگری مهم و زیبا می باشد. مقاصد زیادی در ترکیه وجود دارد که در زمستان می توان به آن سفر کرد اما برخی از این مقاصد در زمستان زیباتر هستند و گزینه عالی برای سفر زمستانی می باشد. با هم چندتا از زیباترین و بهترین مقاصد سفر زمستانی به ترکیه را بررسی می کنیم.

 

سفر به شهر زیبا اسکی شهیر

 

این شهر یکی از پرجمعیت ترین و مدرن ترین شهر های کشور ترکیه می باشد.این شهر از موقعیت استراتژیک عالی به خاطره اینکه میان دو شهر آنکارا و استانبول واقع شده است، برخوردار می باشد.این شهر قدمتی تاریخی دارد و یکی از شهر های قدیمی ترکیه محسوب می شود.این شهر مکانی عالی برای افرادی است که دنبال سفر به یک شهر زمستانی با کلی سرگرمی مثل پارک، باغ، موزه و ویرانه های تاریخی و... هستند می باشد.

 

شهر زیبای بورسا

 

بورسا یکی از بزرگ ترین شهر های ترکیه می باشد و به خاطره مناظر دیدنی و طبیعی زیادی که دارد به بورسا سبز نیز معروف است.این شهر به خاطر مکان های دیدنی، جاذبه های گردشگری، استراحتگاه های اسکی در سطح جهانی یکی از محبوب ترین مقاصد زمستانی ترکیه می باشد. در این شهر می توانید یک اسکی عالی را تجربه کنید.

سفر به ترکیه این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای ترکیه مهرپرواز تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

 

سفر به کاپادوکیا 

 

کوپادوکیا به خاطره مناظر دیدنی و بالن سواری معروف می باشد و گزینه عالی میان گردشگران است. دودکش های جن کاپادوکیا در زیر برف زمستان بسیار زیبا به نظر می رسد. شما می توانید در یک هتل غاری اقامت داشته باشید از یم بالن سواری با نمای زیبا از مناطق پوشیده از برف لذت ببرید، به شهر زیرزمینی این شهر سفر کنید و تجربیات مختلفی را در این شهر زیبا تجربه کنید.این شهر نه تنها در فصل زمستان بلکه در همه فصل ها انتخاب عالی برای سفر می باشد.

 

شهر بولو ترکیه

 

شهر بولو در غرب ترکیه و دریای سیاه واقع می باشد.این شهر به خاطر موقیعت خود یکی از شهر های مهم ترکیه است.اگر دنبال یک تجربه متفاوت در ترکیه هستید این شهر گزینه عالی می باشد.با اینکه یکی از شهر های کوچک ترکیه می باشد اما با داشتن مناطق تفریحی، طبیعت بکر و زیبا، دریاچه ها و غذا های سنتی معروف آن یک انتخاب عالی مخصوصا در فصل زمستان برای شما می باشد.

سفر به پارک ملی هفت دریاچه ترکیه 

 

این پارک یکی از بهترین و زیباترین پارک ها در ترکیه می باشد که در همه فصل ها مکانی عالی برای سفر و گردش می باشد. این پارک ملی به خاطره مناطق زیبا و بهشت گونه خود معروف است و چشم انداز های عالی را به نمایش می گذارد. این پارک در زمستان پر زرق و برق می باشد و می توان از مناظر باشکوه ای به ویژه در فصل پاییز و زمستان برخوردار شد.

 

سفر به شهر کارس ترکیه 

 

کارس که در منطقه شرقی آناتولی واقع شده است و یکی از سردترین مقاصد ترکیه می باشد. شما می توانید سفر و تجربه متفاوتی را در این شهر برای خود رقم بزنید. بازدید از سایت باستان شناسی آنی یا اسکی روی برف های کریستالی می تواند یک تجربه عالی برای سفر زمستانی باشد.

 

 

با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های لوکس ترکیه ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین استراحتگاه های کویری در امارات در کجا قرار دارد

چندتا از زیباترین استراحتگاه های کویری امارات 

 

دبی و جاهای جذاب و دیدنی آن برای همه آشکار است و برای هر چیزی می توانید بهترین و زیباترین نوع آن را در دبی پیدا کنید.جدا از همه زیبایی ها و مدرن بودن این کشور و شهر، ماهیت امارات یک کشور بیابانی می باشد که با پیشرفته شدن این کشور و جذب بی شمار گردشگران باعث شده نقطه نقطه این شهر برای افراد محلی و گردشگران به بهترین شکل استفاده شود.

شام در تپه ها، تجرب آبگرم و شنا زیر ستاره ها همه و همه باعث ایجاد لوکس ترین و مدرن تری استراحتگاه ها کویری در دبی شده است.با هم چند تا از جذاب ترین آن را بررسی می کنیم.

 

باب الشمس دبی

 

به کویر علاقه دارید؟ دوست دارید بدون رانندگی طولانی مدت، از فضای زیبا کویر لذت ببرید؟ باب الشمس دبی که در میان تپه های حومه شهر دبی واقع شده است یکی از بهترین استراحتگاه محبوب و عالی دبی می باشد که در یک روستایی زیبا و آروم قرار دارد.این مجموعه دارای یک استخر بزرگ و سالن های با رنگ بندی قرمز می باشد.اگر دوست دارید غذا های اصیل عربی را تجربه کنید این مکان دارای بهترین رستوران ها و کافه ها می باشد.نمایش اسب و شتران، موسیقی زنده،آتیش بازی، اسب سواری و تیراندازی از تفریحات ویژه این مجموعه می باشد.

سفر به امارات این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای دبی مهرپرواز تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

 

آل ماها دبی

 

این بیابان خیره کننده دارای خانه های ویلایی لوکس و مجزا با استخر های خصوصی می باشد.دارای رستوران های عالی و با بهترین تنوع غذایی، تجربه آبگرم و ماساژ در یک فضا تمیز و مدرن می توانید برای خستگی یک روز عالی باشد.همچنین این مجموعه هم دارای استخر های با فضا بسته و هم دارای استخر های با نمای بیابان است که مهمانان می توانند از هر دو فضا از یک شنا بی نظیر لذت ببرند.

 

آنانتارا قصر ال سراب

 

یکی از محبوب ترین و مدرن ترین مجموعه های بیابانی و کویری می توان به آنانتارا قصر ال سراب اشاره کرد.در این مجموعه می توان از نمای زیبا دریا و تپه های با هم لذت ببرد .این مجموعه دارای 140 اتاق، 52 ویلا با استخر های خصوصی برای همه در دسترس می باشد.این مجموعه یک مجموعه سنتی به سبک عرب ها می باشد.این مجموعه دارای اختصاصی ترین فضا ها می باشد که می توانید یک تجربه کویری بی نظیر را برای خود رقم بزنید.

با مهرپرواز سفری خاطره انگیز را برای خود و دوستانتان رقم بزنید. مهرپرواز با ارائه بهترین تورها در بهترین هتل های دبی میزبان شما عزیران می باشد.

 

جمیرا آل واتبا 

 

این مجموعه الهام گرفته شده از یک روستای بیابانی تاریخی که به سبک جهان عرب طراحی و دیزاین شده است.دارای ویلا ها با فضا و استخر اختصاصی می باشد، اتاق های سنتی، این مجموعه دارای شش رستوران عالی می باشد.در این مکان می توانید از یک ماساژ در حوضچه های آبگرم لذت فراوانی را تجربه نمایید.

 

راس آل خیمه

 

این مجموعه یکی از زیباترین مجموعه های کویری در دبی است.آرامش زیبا و فرهنگ غنی از این مجموعه ساطع می شود.این مجموعه دارای ویلا های اختصاصی واستخر های خصوصی با نمای عالی می باشد. اسب و شتر سواری، تیراندازی، پیاده روی در طبیعت می تواند یک تجربه متفاوت را برایتان رقم بزند.همچنین این مجموعه دارای چهار سالن غذاخوری و کافه های زیبا می باشد.

شارجه امارات

 

این مجموعه توسط مجموعه شارجه در ساحل شرقی امارات در نزدیکی اقیانوس هند واقع شده است.این مجموعه دارای 20 چادر لوکس با استخر های خصوصی، اتاق های رنگی رنگی و آرامش بخش با مدرن ترین امکانات فراهم شده است.در این مکان می توانید از حوضچه های آب گرم و سرد لذت ببرید. همچنین در این مجموعه می توانید گونه های نادر پرندگان را نیز تماشا کنید.

 

 

با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما دبی، رزرو هتل های لوکس دبی ارائه تورهای ارزان در این کشور در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بهترین رستوران های سنت پترزبورگ و امتحان کردن غذاهای اصل روسی

بهترین رستوران های سنت پترزبورگ

 

یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به سنت پترزبورگ این است که دراین شهر رستوران گردی کنید و تا می توانید غذاهای خوشمزه روسی را در رستوران های سنت پترزبورگ امتحان کنید. بعضی از رستوران های سنت پترزبورگ به گونه ای طراحی شده اند تا مشتریانشان را به حال و هوای روسیه در قرن 19 میلادی ببرند و یک تجربه کاملا متفاوت از خوردن شام را برای آن ها رقم بزنند. از آن طرف یک سری از رستوران های سنت پترزبورگ به گونه ای سازماندهی شده اند که شما می توانید انواع غذاهای ستنی روسی را در محیطی کاملا مدرن میل کنید. به هر حال بهتر است که قبل از سفر به سنت پترزبورگ، با بهترین رستوران های سنت پترزبورگ آشنا شوید تا فرصت این تجربه متفاوت از خوردن خوراکی های خوشمزه روسی را در تور روسیه از دست ندهید.

 

رستوران ماری وانا

 

کافی است که پایتان را داخل محیط زیبای رستوران ماری وانا بگذارید تا در همان دقایق اول با نظر ما مبنی بر اینکه این رستوران یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ است، هم عقیده شوید. این رستوران با تمام جزئیاتش به گونه ای طراحی شده است که همه چیز در آن متعلق به روسیه و حال و هوای آن باشد. حتی خدمه این رستوران هم لباس ها و یونیفرم هایی تنشان کرده اند که یادآور لباس های روس ها در قرن 20 میلادی هستند. در این رستوران غذاهای روسی روی ظرف های بزرگ سرامیکی سرو می شوند و در طول روز موسیقی های پاپ شوروی در محیط آن اجرا می شود تا شما یک تجربه کاملا متفاوت در این شهر کسب کنید و با هر بار فکر کردن به سفرتان به سنت پترزبورگ، یاد خاطرات خوردن غذا در این رستوران بیفتید. در منوی این رستوران بهترین غذاهای روسی جای داده شده اند و این غذاها با مهمان نوازی و روی خوش مخصوص روس ها برایتان سرو می شوند. 

 

رستوران کوکوکو

جذابیت رستوران کوکوکو به خاطر این است که سرآشپزانش نگاهی نو به غذاهای سنتی روسی دارند و با تکنیک هایی مدرن آن ها را طبخ می کنند. این نوآوری باعث می شود که غذاهای روسی به شکل دیگری آماده شوند و غذاهای جدیدی ابداع شوند. جالب تر از همه اینکه تمامی مواد اولیه این رستوران به صورت ارگانیک از مزارع محلی آورده می شود و منوی رستوران بنا بر مواد اولیه در دسترس، در طول سال تغییر پیدا می کند. به همین خاطر جای تعجبی نیست که رستوران کوکوکو یکی از شاخص ترین و بهترین رستوران های سنت پترزبورگ است.

 

رستوران آمپیر روسی

کافی است که به رستوران آمپیر روسی بروید تا احساس کنید به گذشته روسیه سفر کرده اید. چراکه این رستوران در یک کاخ واقعی به نام کاخ استروگانوف که قدمتش به قرن 18 میلادی بر می گردد، واقع شده است. این کاخ زمانی متعلق به یک خانواده اشراف زاده روسی بوده است و همه چیز در آن به شکل قدیم خود حفظ شده است. غذاهای این رستوران در بشقاب های چینی سلطنتی با طلاکاری های زیبا سرو می شود. جالب است که بدانید گفته می شود که خیلی از غذاهای این رستوران با دستورها و طرز تهیه های کتاب آشپزی کاخ زمستانی (محل اقامت خانواده سلطنتی) طبخ می شوند و همه چیز در آن برای تجربه یک شام شاهانه و سطنتی آماده شده است. با همه این ها، مشخص است که رستوران آمپیر روسی به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ شناخته می شود.

 

رستوران پالکین

قدمت رستوران پالکین به اواخر قرن 18 میلادی باز می گردد. در آن زمان ها، اولین رستوران خانواده پالکین در سنت پترزبورگ افتتاح شد و در طول گذر زمان رستوران های دیگری نیز توسط همین خانواده در سنت پترزبورگ تاسیس شده اند. اما امروزه لوکس ترین، شیک ترین و بزرگترین رستوران این خاندان با نام پالکین شناخته می شود. جالب است که بدانید در قرن 19 میلادی، افراد مشهور متعددی در این رستوران غذا خورده اند و در آن زمان ها رستوران بسیار معروفی به حساب می آمده است. البته این رستوران در دوران شوروی بسته شد، اما در دهه 1990 میلادی دوباره بازسازی هایی روی آن انجام شد و دوباره پذیرای مهمانان خود شد و باز هم به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ مطرح شد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای سنتی روسی را با طعم و مزه اصیل خودشان امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید. 

 

 

رستوران سوریانین

نام این رستوران اشاره به دو معنی مختلف دارد. اولین معنی این رستوران "مردی از شمال" است و دومین معنیش اشاره به نام شاعر عصر نقره ای روسیه یعنی "ایگور سوریانین" دارد. جالب است که بدانید منوی این رستوران توسط سرآشپز معروف روسی آقای آرام مناتساکانوف بر اساس خوراک مردم شمال روسیه نوشته شده است و البته در آن نگاهی جدید به غذاهای این منطقه از روسیه شده است و انواع غذاهای خلاقانه روسی در آن سرو می شود. گذشته از همه این ها، زیبایی محیط داخلی این رستوران جذابیت آن را دوچندان کرده است. چراکه این رستوران یادآور آپارتمان های قرن 19 در سنت پترزبورگ است و مسلما خوردن غذا در چنین محیطی، تجربه متفاوتی است که فقط در تور سنت پترزبورگ می توانید کسبش کنید. همه این ها باعث شده اند که تجربه خوردن غذا در این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ تجربه ای رویایی و رومانتیک باشد.

 

 

رستوران روسکایا ریوموچنایا شماره 1

این رستوران در قرن 19 میلادی بسیار رستوران مشهوری بوده است و از آن زمان ها به عنوان یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ شناخته می شده است. اگرچه امروزه این رستوران تا حد زیادی تعییر کرده است و منوی متفاوتی دارد، اما هنوز حال و هوای 200 سال پیش در آن حفظ شده است. 

 

 

رستوران تزار

در روسیه تزار لقبی بوده که به همه فرمانروایان روسیه داده می شده است. با این حساب، مشخص است که رستورانی با این نام، یک رستوران سلطنتی است که در آن غذاهای خوشمزه با حال و هوای کلاسیک سرو می شود و یکی از بهترین رستوران های سنت پترزبورگ به شمار می آید. در منوی رستوران تزار انواع غذاهای روسی از قسمت های مختلف این کشور دیده می شود که نوع سروشان نیز دقیقا با حال و هوا و تم رستوران هماهنگی دارد.

برای رزرو تور مسافرتی روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

چگونگی تعیین بودجه سفر و مدیریت هزینه های سفر

چگونه بودجه سفرمان را تعیین و مدیریت کنیم تا هزینه های سفر از دستمان در نرود؟

 

تعیین بودجه سفر برای خیلی از ما کار چندان جذابی نیست! شاید شما هم از حساب و کتاب خیلی خوشتان نیاید و دوست نداشته باشید که این کار را انجام دهید، اما باید به شما بگوییم که باید برنامه ریزی دقیقی در تعیین بودجه سفر داشته باشید تا هزینه های سفر از دستتان در نرود. نکته اینجاست که تعیین بودجه سفر یک علم است و هنر نیست! بدین معنی که شما می توانید با داشتن دانش در مورد آن بر طبق یک فرمول، این کار را انجام دهید تا هزینه های سفرتان به خوبی تعیین شود و بتوانید که مدیریت هزینه های سفر را به دست بگیرید. در ادامه به شما مرحله به مرحله یاد می دهیم که چگونه این بار هزینه های سفرتان را مدیریت کنید و چگونه بودجه سفرتان را تعیین کنید.

 

 

قدم اول- لیستی از شهرها و کشورهای مورد علاقه تان تهیه کنید

بهتر است که قبل از هر چیزی یک قلم و کاغذ بردارید و لیست تمام شهرها و کشورهایی که دوست دارید از آن ها دیدن کنید را بنویسید. این مرحله از مدیریت هزینه های سفر، جذاب ترین قسمت آن است و مسلما حال شما را هم خوب خواهد کرد! کافی است که کمی رویا پردازی کنید و لیست تمام شهرها و کشورهایی که همیشه آرزوی دیدنشان را داشتید، بدون توجه به هزینه های سفرشان بنویسید و برنامه ریزی کنید تا بتوانید یک به یک آن ها را از نزدیک ببینید. این کار به شما کمک می کند که در برنامه ریزی های سفرهای زندگیتان هدفمندتر عمل کنید و مطمئن باشید که اگر هدف هایتان را بنویسید، زودتر به آن ها دست پیدا می کنید! کافی است که امتحانش کنید تا شما هم به قدرت نوشتن ایمان بیاورید! بعد از لیست برداری از تمام مقاصد مورد نظرتان، بهتر است که آن ها را اولویت بندی کنید و ببینید که سفر به کدامشان برای شما مهمتر و جذاب تر است.

 

 

قدم دوم- بودجه سفرتان را تعیین کنید

حالا نوبت آن رسیده که با خودتان رو راست باشید و ببینید که چه مقدار هزینه ای می توانید برای سفرتان انجام دهید. کافی است که کمی حساب و کتاب کنید و ببینید که تا زمان سفرتان می توانید چه مقدار پولی را پس انداز کنید. بهتر است که در این مرحله دقیق تر عمل کنید تا بعدا به مشکل نخورید.

قدم سوم- در مورد هزینه سفر به هر شهر یا کشوری تحقیق کنید

در این مرحله نوبت این می رسد که در مورد شهرها و کشورهایی که برای آن ها اولویت قائل شده اید، تحقیق کنید. بهتر است که در این مرحله تمامی هزینه های سفرتان را مورد مطالعه قرار دهید. هزینه های هر سفری شامل موارد زیر می شود:

هزینه های اولیه سفر: هزینه های اولیه سفر شامل هزینه رزرو بلیط هواپیما، هزینه پارکینگ فرودگاه یا کرایه تاکسی برای رسیدن به فرودگاه و هزینه ترانسفر فرودگاه مقصد به هتل می شود.

هزینه های تردد: هزینه های تردد در هر شهر و کشوری می تواند بنا بر شرایط شما تغییر کند. شما در هر شهر یا کشوری گزینه های تردد زیادی را پیش رو دارید. می توانید یک ماشین اجاره کنید و یا از تاکسی، اتوبوس، مترو یا حتی دوچرخه برای گشت و گذار استفاده کنید. به هر حال هر انتخابی که داشته باشید، بهتر است که هزینه های آن را در نظر بگیرید. اگر می خواهید که در سفر یک ماشین برای خودتان اجاره کنید، باید هزینه اجاره ماشین، هزینه بنزین، هزینه پارکینگ و عوارض را در نظر بگیرید. در غیر این صورت بهتر است که هزینه تاکسی ها، متروها و اتوبوس ها را در شهر یا کشور مورد نظرتان بررسی کنید. این هزینه ها را با کمی پرس و جو و یا تحقیق در وب سایت های گردشگری می توانید در مورد مقصد مورد نظرتان بررسی کنید. 

هزینه های اقامت و خورد و خوراک: در این مورد باید در مورد هزینه اقامت، صبحانه، ناهار، شام و میان وعده اطلاعات کسب کنید و مبلغی را برای آن کنار بگذارید.

هزینه گشت و گذار و تفریحات در سفر: 

در طول سفر ممکن است که بخواهید در تورهای گشت شهری شرکت کنید، تفریحات مختلف را تجربه کنید و یا از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. در این صورت بهتر است که مبلغی را برای چنین هزینه هایی در نظر بگیرید. این هزینه ممکن است شامل خرید سوغاتی نیز بشود.

هزینه های دیگر سفر:

سفر ممکن است برایتان هزینه های دیگری نیز داشته باشد که از جمله آن ها می توان به هزینه اخذ پاسپورت و ویزا، واکسیناسیون در صورت نیاز، بیمه مسافرتی، هزینه مراقبت از کودکانتان در طول سفر و ... باشد. به هر حال بهتر است که مبلغی جزئی را برای این موارد در نظر داشته باشید.

 

 

نکته مهم در مورد تعیین هزینه های سفر: 

اگر در قالب یک تور های خارجی ارزان به هر شهر یا کشوری سفر کنید، می توانید خیلی از موارد بالا از جمله هزینه بلیط هواپیما، هزینه ترانسفر فرودگاه به هتل، هزینه اقامت، صبحانه (در بعضی موارد ناهار و شام) و یک سری از گشت های شهری را پوشش دهید و دیگر نیازی به محاسبه تک تک آن ها نداشته باشید. در این صورت هزینه های بالا برایتان به صرفه تر تمام خواهد شد. بهتر است که بعد از محاسبه تک تک این موارد با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا از آفرهای تورهای لحظه آخری ما مطلع شوید.

قدم چهارم- مقصد نهاییتان را برای سفر انتخاب کنید

وقتی که هزینه های سفر را بررسی کردید، می توانید بنا بر بودجه خود مقصد نهایی که با شرایط شما جور در می آید را انتخاب کنید. ببینید که بودجه شما به چه نوع سفری نزدیک تر است. ببینید که می توانید در مقصد مورد نظرتان یک سفر لوکس، متوسط یا ارزان را تجربه کنید و بعد بنا بر نظر خود یک سری تحقیقات نهایی را انجام دهید و ببینید که چه تفریحاتی، چه هتل هایی و چه وسیله حمل و نقلی در شهر یا کشور مورد نظرتان برای شما مناسب است.

 

 

قدم پنجم- قبل از سفر چند اپلیکیشن کارآمد برای خودتان نصب کنید تا در مدیریت هزینه های سفر به شما کمک کنند تا بنا بر برنامه پیش بروید و هزینه های سفر از دستتان در نرود

بهتر است که اپلیکیشن XE Currency را نصب کنید تا بتوانید درک بهتری از ارز کشور مورد نظرتان داشته باشید و هر لحظه بتوانید محاسبه کنید که به پول کشور خودمان در حال خرج چه مقدار پولی هستید. 

در وب سایت BudgetYourTrip.com هم می توانید هزینه های میانگین سفر در هر شهر یا کشوری را مشاهده کنید تا نمایی کلی از هزینه هایتان را در ذهنتان داشته باشید.

یک سری اپلیکیشن ها نیز برای گوشی های تلفن همراه راه اندازی شده اند که همه آن ها به مدیریت هزینه های سفرتان کمک می کنند. همه آن ها کارآمد هستند، اما دیزاین ها و محیط های مختلفی دارند و شما باید ببینید که با کار با کدامیک از آن ها راحت تر هستید. یکی از این اپلیکیشن های مدیریت هزینه های سفر TrailWallet است که مناسب گوشی های آیفون است. اپلیکیشن Travel Pocket هم برای گوشی های تلفن همراه اندرویدی و هم برای آیفون ها مناسب است. از طرفی اپلیکیشن MoneyWise هم کاربری مشابهی با اپلیکیشن های قبلی دارد و فقط برای گوشی های تلفن همراه اندرویدی نوشته شده است. این اپلیکیشن ها برای شما این امکان را به وجود می آورند که بتوانید هزینه های سفر را با توجه به ارزهای مختلف بررسی کنید. نحوه کار با آن ها بدین شکل است که ابتدا بودجه هر روز سفرتان را تعیین می کنید و بعد هر بار که هزینه ای کردید، در آن درج می کنید تا مشخص شود که چه میزان پول برای آن روزتان در اختیار دارید.در نهایت به شما توصیه می کنیم که قبل از رزرو تورهای خارجی، با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن به سفر بروید و از تورهای لحظه آخری ما بهره ببرید. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازدید از بزرگترین و زیباترین آکواریوم ترکیه در آنتالیا

بزرگترین و زیباترین آکواریوم جهان در آنتالیا

 

آنتالیا این شهر زیبا و دیدنی با جاذبه های جذاب و بی نظیر خود هر ساله پذیرای گردشگران زیادی می باشد.آکواریوم آنتالیا بزرگترین آکواریوم تونلی جهان است که دارای تنوع بی نظیری از آبزیان می باشد و یکی از جذاب ترین مرکز دیدنی و تفریحی در آنتالیا است. 

اکواریوم آنتالیا

 

این آکواریوم آنتالیا با طول 131 متر و عرض سه متر بنا شده است که یکی از بزرگترین آکواریوم های بزرگ در جهان نیز می باشد.در این اکواریوم می توانید گونه های مختلفی از آبزیان را مشاهده کنید. همچنین می توانید از سمی ترین و رنگارنگ ترین خزندگان را، در این آکواریوم بیابید و یک سفر زیرزمینی هیجان انگیز و ترسناک را تجربه کنید.همچنین شما می توانید جهان دریا ها را با تکنولوژی سه بعدی در این مکان ببنید و از منظره بی نظیر و زیبا آن لذت ببرید.این اکواریوم در مجاورت ساحل کنیالتی آنتالیا نزدیک مرکز شهر قرار دارد.

سفر به ترکیه این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای آنتالیا مهرپرواز تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

 

آنتالیا و جهان زیر آب

 

آکواریوم آنتالیا داستانهایی از سراسر جهان را روایت می کند. می توانید جادوی دنیای زیر آب را کشف کنید. می توانید با کوسه ها و گونه های مختلف آبزیان که هیچ خطری ایجاد نمی کنند، شنا کنید.

طراحی و دکوراسیون مخزن اصلی این آکواریوم مثل هواپیماها، کشتی و کشتی های زیردریایی با اندازه واقعی است. همچنین شما می توانید بزرگترین صخره های مرجانی در جهان را در این آکواریوم مشاهده کنید. علاوه بر این، شفاف ترین آب آکواریوم جهان در آکواریوم آنتالیا می توانید مشاهده کنید.

 

بخش های مختلف آکواریوم

 

مایشگاه جانوران و گیاهان ابزی

بخش های موضوعی

مخزن اصلی و تونل آکواریوم

جهان دریا

موزه دنیای برف و یخ

پارک بازی

دریانوردی با سینما سه بعدی

بعد از فعالیت هایی پر از کشف و کاوش در زیر دریا، می توانید در کافه و رستوران های موجود در این آکواریوم زیبا در ورودی و تراس بی نظیر آن، استراحت کنید و غذاهای متنوعی، از اقصا نقاط جهان میل کنید.

 

 

با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما آنتالیا، رزرو هتل های لوکس ترکیه ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

سفری شگفت انگیز به جزیره دایناسور در بالی

 

اگر فکر می کنید بالی بهشت اندونزی است پس به جزایز نوسا سفر نکرده اید. نوسا مجموعه الجزایر کوچکی هستند که بهشتی در اندونزی می باشد . نوسا لمبونگان و نوسا پنیدا از مهم ترین و زیباترین این جزایر هستند.نوسا پنیدا جزیره ای در جنوب شرقی بالی است که در مجاورت نوسا لمبونگان قرار دارد.این جزایر هنوز آنچنان رونقی ندارند ولی زیبایی و بکر بودن آن ها توجه خیلی از گردشگران و توریست ها را به خود جلب کرده است.

نوسا پنیدا بزرگترین از مجموعه جزایر نوسا می باشد. این جزیره یکی از زیباترین مقاصد در اندونزی می باشد یک جزیره پر از شگفتی اکثر گردشگران در یک سفره یک روزه به نوسا پنیدا می روند که جالب ترین و هیجان انگیز ترین مکان های آین جزیره زیبا را از دست می دهند.این جزیره بسیار خلوت و بکر است و می توانید یک سفر آرامش بخش برایتان رقم بزند .

این جزیره یکی از بهترین نقاط دنیا برای گرفتن عکس می باشد و زیبایی های آن دسته کمی از یک نقاشی شگفت انگیز که مثل یک رویا می باشد ندارد.صخره ها، ساحل کریستالی شگفت انگیز، ماسه های سفید و طبیعت بی نظیر آن همه و همه باعث ایجاد یکی از زیباترین مکان ها شده است.نوسا پنیدا به جزیره صخره های معروف است.

نمای شگفت انگیز از صخره ها و ساحل جزیره پنیدا

تفریحات شگفت انگیز درجزیره نوسا پنیدا

نوسا پنیدا به لطف مجموعه ای از معابد بی نظیر هندو، مناظر طبیعی، صخره ای و تالاب های بزرگ ، تپه ها و صخره های شگفت انگیز، ساحل های دور اوفتاده، غار های بزرگ و آهکی و... این جزیره یکی از شگفت انگیز ترین و عجیب ترین جزایر می باشد.این جزیره حدود 200 کلیومتر مربع است.ساحل کریستالی ساحل شن و سفید، غواصی در این ساحلی یک از بهترین تجربه غوصی می باشد در این جزیره می توان از صخره های مرجانی بکر لذت برد.اگر خوش شانس باشین می توانید کوسه ها و نهنگ های زیادی را در این جزیره شناسایی کنید.دیدن طلوع و غروب خورشید از منظره زیبا و دیدنی جزیره می توان لذت برد. 

غواصی در کنار لاک پشت ها و مرجان ها

ساحل دایناسور KelingKing

 

احتمالا بهترین تصویر شناخته شده نوسا پنیدا، صخره به شکل سر دایناسور است که در ساحل KelingKing می باشد . این ساحل در جنوب غربی جزیره واقع می باشد و در مقایسه با همه شگفتی های جزیره این مکان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری می باشد. این مکان یک پدیده دیدنی شگفت انگیز را برایتان رقم می زند.اقیانوس به رنگ لاجوردی و صخره های شگفت انگیز به یکی از محبوب ترین مقاصد این جزیره تبدیل شده است.این منطقه در حال رونق می باشد و رستوران و کافه های زیادی در حال افتتاح در این جزیره می باشد.این ساحل شلوغ ترین مکان این جزیره است آن هم به خاطره این دایناسور دوست داشتنی و شگفت انگیز که توریست ها و گردشگران زیادی را برای ثبت عکس های زیبا به سوی خود جذب می کند.

با مهرپرواز یک سفر هیجان انگیز به بالی را برای خود و دوستانتان رقم بزنید .مهرپرواز با ارائه بهترین تورهای لحظه آخری و خدمات مسافرتی در خدمت شما عزیزان می باشد.

نمای جزیره دایناسور جزیره نوسا پنیدا

آبشار Peguyangan

 

این در واقع یک آبشار واقعی نیست این مکان از پله های زیادی تشکیل شده که مثل یک آبشار می باشد پایان این پله ها در کوه به یک معبد مقدس ختم می شود و یک منظره زیبا و دیدنی از کل جزیره را برایتان به نمایش در می آورد که یک تجربه جدید و هیجان انگیز می باشد.

اکثر گردشگرای که به این جزیره وارد می شوند نمی دانند که این جزیره به عنوان جزیره جادوی سیاه شناخته می شود.این جزیره تاریخی بوده است و مردم محلی معتقدند روحانی های بد و تاریکی از سرزمین اصلی به این جزیره تبعید شده اند.

نما از آبشار  Peguyangan

 

در سفر به اندونزی این بهشت زیبا را از دست ندهید و یک زمان مناسب برای دیدن این جزیره شگفت انگیز و کشف زیبایی های آن بگذارید.

با مراجعه به آژانس مسافرتی مهرپرواز یک سفر خوب را تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mehrparvaz admin

بازاریابی اینترنتی
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور ترکیه
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

قیمت بلیط هواپیما
بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی
www.Trip.ir