شهر دبی یکی از شهر های امیرنشین‌ امارات متحده عربی است. که در حاشیه جنوبی خلیج فارس واقع شده است. این شهر که به مدد فروش و درآمد بالای نفتی به یکی از قطب های اقتصادی ، تفریحی و گردشگری جهان مبدل شده است توانسته گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کند. گردشگران دبی یا بهتر بگویم تور های دبی که در سرتاسر جهان برگزار می شود به دو گروه تقسیم می شوند. گروره اول کسانی که برای تفرح به این شهر سفر می کنند و گروه دوم کسانی که برای تجارت یا شرکت در نمایشگاه های بین الملی که در این شهر برگزار می شود به دوبی سفر می کنند.

با ساخت و ساز های بیشمار و پروژه های هیرت آور دبی، این شهر امیر نشین حاشیه خلیج فارس در سال های اخیر توانسته به یکی از غول های صنعت گردشگری در جهان مبدل بشود و فروش تور دبی و تور لحظه آخری دبی برای گردشگران و بازرگانان جزو پرفروش ترین تور های جهان شناخته بشود.

آب و هوایی دبی :

معمولا آب و هوای حاشیه جنوبی خلیج فارس برعکس ایران ، در طول سال بارندگی ندارد و سواحا آرام و برونه موج های بلد است مه دبی هم از این قاعده مسنثتی نیست.دبی از آبان (November) تا فروردین (April) آب و هوای گرم و دلپزیری را دارد ولی از با فرارسیدن ماه خرداد (May) تا مهر (October) آب و هوای دبی گرم می شود که معمولا آفر تور دبی در این ماه از سال شروع می شود ولی رطوبت هوا در طول سال کاملا یکسان است.

بهترین زمان به دبی :

بهترین زمان به دبی در در فصل تابستان می باشد. دبی در فصل تابستان به دلیل گرما هتل ها ، مراکز خرید و رستوران های دبی خدماتشان را به گردشگران با تخفیف ارائه می دهند و هم چنین قیمت و هزینه تور دبی در این فصل تقریبا نصف می شود
مراکز خرید دبی :

یکی از جذاب ترین قسمت های سفر خرید کردن است مخصوصا برای خانم ها ، مراکز خرید دبی در جهان بسیار معروف است و به طور قطع می توان گفت تمامی برند های معروف و نام آشنای جهان در پاساژ های و مرکز خرید دبی نمایندگی فعال دارند و اجناس خود را با قیمت های جهانی به فروش می رسانند. مراکز خرید دبی یکی از مدن ترین ، زیباترین و با شکوه ترین مراکز خرید در دنیا است که در نوع خود بی نظیر است از مراکز خرید دبی می توان به دبی مال (Dubai Mall)، مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)، مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)، دیره سیتی سنتر(City Centre Deira)، دبی مارینا مال (Dubai Marina Mall)، مرکز خرید میردف (Mirdif Dubai)و دبی فستیوال سیتی (Dubai Festival City) نام برد.


هتل های دبی :

دبی به دلیل جذب گردشگر در سراسر جهان دارای هتل های بسیاری می باشد . هتل های دبی در جهان از شهرت خاصی برخوردار هستند و تمامی امکاناتی که به ذهن مسافرات می رسد را بدونه هیچ کمی و کاستی برای آن ها فراهم می کنند. هتل های دبی بیشترین تنوع را در جهان دارد از هتل های 4 و 5 ستاره گرفته تا هتل های لوکس دبی و با مردن ترین و آخرین متد های روز جهان اداره می شوند. از هتل های معروف دبی می توان به هتل جمیرا امارات تاورز (Jumeirah Emirates Towers)، هتل رافلز (Raffles Dubai )، هتل تاج دبی (Taj Dubai)، هتل برج العرب جمیرا (Burj Al Arab)، هتل پارک حیات دبی (Park Hyatt Dubai)، هتل اوبریو (The Oberoi Dubai)، هتل آرمانی دبی (Dubai Armani Hotel)، هتل آدرس مارینا (Address Dubai Marina), هتل دارالمسیاف و هتل آتلانتیس (Atlantis, The Palm)اشاره کرد.


جاذبه های گردشگری دبی :
دبی به قدری جاذبه گردشگری و توریستی دارد که نمی توان تمامی آن ها را بیان کرد. گردشگران دبی در اوج گرمای تابستان می توانند به اسکس روی برف بروند یا در اوج زمستان در سواحل دبی موج سواری کنند و یا در شب ها به رستوران ها و دیگر مراگز تفریحی دبی بروند. از جازبه ها و مراکز تفریحی دبی می توان به آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی ، برج خلیفه ، بازدید از بازار طلا و ادویه ، پارک آبی ویلد وادی (Wild Wadi)، موزه‌ های دبی ، بازدید از مرکز دهکده‌ی جهانی و بیابان گردی اشاره کرد.

بیابان گردی در دبی یکی از بهترین مرکز تفریحی دبی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند و گردشگران با خرید تور دبی به دیدن این بیابان ها می روند . شاید در ذهن گردشگران بیابان های امارات یک صحرای خشک و بی آب و بی آب و علف باشد ولی دیدن مراکز تفریحی ، ماشین سواری ، اردوگاه های صحرایی و .... این ذهنیت از بین می رود.

رستوران های دبی:
دبی دارای رستوران های زیادی می باشد که انواع غذا های محلی و بین المللی را طبخ و پخش می کنند.این رستوران ها همگی از بهترین و ارگانیک ترین مواد غذایی تهیه و پخت می شود. که خاطره خوشی را از تور تابستانی دبی به یاد گردشگران می گزارند. از رستوران های معروف دبی می توان به Pierchic ، Margaux،Eauzone ، AL hadheerah و رسنوران های معروف ایرانی در دبی به زرّین ، بناب ، شهرزاد و حاتم طلائی اشاره کرد.