پارک های آبی

کوش آداسی دارای سه پارک آبی بزرگ می باشد. پارک آدالند در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که از دوتای دیگر کمی کوچکتر می‌باشد. پارکهای آبی آکوافانتزی و لانگ بیچ در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند اما آدالند فقط پارک آبی است. رفتن به پارک های آبی در سفر به کوش آداسی از واجبات است و حتما باید رفت و از دستش نداد . برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. لازم به ذکر است که در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. این پارک های آبی زیبا از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر برای گردشگران باز می باشد.

 

 کاروانسرای دیدنی اوکوز محمد پاشا

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا ، نزدیکی بلوار آتاتورک و اسکله است ؛ کاروانسرایی است متعلق به قرن 17 و ساختمانی شبیه به قلعه دارد. برنامه‌ی شب ترکیه با آوازهای محلی ترکی هر شب در همین کاروانسرا برپاست . از کنارکاروانسرای اوکوز محمد پاشا خیابان بارباروس هایرتین را که مستقیم بروید، به بازار قدیمی کوش‌آداسی می‌رسید که بافت سنتی خودش را حفظ کرده ، کوچه‌هایش سنگ ‌فرش است و ماشین اجازه‌ی ورود ندارد.

 

معبد آرتمیس در افه سوس

براساس یافته های باستان شناسی، بتکده یا معبد آرتمیس (یا دیانا) و مجسمه آرتمیس در شهر افسوس و نزدیکی کلیسای اس تی جن(که انجیل یوحنا در آن توسط اس تی جن نوشته شده)در سال 560 قبل از میلاد به دستور کرزوس پادشاه لیدیه بنا نهاده شد . این بنا با ابعاد 130متر در 79 متر بر 120 ستون 20 متری و از جنس مرمر استوار گردیده بود که در وسط بنا نیز مجسمه آرتمیس قرار داشت . این معبد 200 سال بعد در شب تولد اسکندر مقدونی در یک آتش سوزی عمدی تخریب گردید اما مدتی بعد به دستور اسکندر بازسازی شد و تا 300 سال پس از میلاد مسیح پابرجا بود اما با افول شهر افسوس غارت شد و نهایتا سیلی ویرانگر کل معبد را در گل و لای مدفون کرد و امروزه تنها دو ستون از آن بنای با عظمت باقی مانده است. جهت مشاهده تور کوش آداسی نوروز 97 روی لینک کلیک کنید.