آنتالیا از بنادر مهم گردشگری است . این بندر زیبا در مکانی سرسبز و زیبا قرار دارد. در این منطقه زیبا مراکز تاریخی مهمی قرار دارد و زیستگاه وحوش و گیاهان طبیعی می باشد و در حال حاظر منطقه حفاظت شده می باشد . آنتالیا پایتخت توریستی ترکیه به شمار می رود . مردمان آنتالیا بسیار خونگرم و مهمان نواز و آماده مهمان نوازی از مسافران عزیز تور آنتالیا نوروز97 می باشد. آنتالیا منطقه اصلی توریستی مدیترانه می باشد . آنتالیا با در نظر گرفتن طول ساحل ها و ناهمواریهایش در حدود 650 کیلومتر وسعت و در حدود 500 کیلومتر طول دارد .

 

رستوران کرال سوفاراسی (سوفراسی)

این رستوران معروف به میز شاهانه است و  قبلا در آنکارا فعالیت می کرده و حدود ۲۰ ساله که به آنتالیا منتقل شده . نام رستوران کرال سوفراسی از اتاق های غذا خوری دوران امپراطوری عثمانی گرفته شده و انواع خوراک های مدیترانه ای و ترکی را سرو می کند. اگه توی سفر به آنتالیا دلتون یه غذاهای گوشتی خوش خوراک در کنار اسکله خواست، این رستوران پیشنهاد خیلی خوبیه.

 

شهر کمر آنتالیا

شهری است که در 40 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و به علت فراوانی منابع آب شیرین ،مقدار شوری آب چندان بالا نیست. نام کمر از دیوار بلندی که برای جلوگیری از ورود سیل به داخل روستا ساخته شده گرفته شده است.
ساحل شهر کمر ساحلی با پرچم آبی است. واژه پرچم آبی از سوی اتحادیه اروپا اعطا گردیده و درمعنای مناطقی که دارای سواحل پاک و تمیز هستند استفاده میگردد.

 

موزه آتاتورک آنتالیا

Antalya Ataturk Museum

موزه آتاتورک از دیدنی های آنتالیا می باشد . این موزه محل نگهداری وسایلی است که در گذشته مورد استفاده بنیان گذار جمهوری ترکیه یعنی آتاتورک قرار می گرفته است.
موزه  آتاتورک همان خانه ای است که آتاتورک در سفر ۶ مارس سال ۱۹۳۰ به آنتالیا یک هفته در آنجا اقامت گزید. در سال ۱۹۸۰ تحت عنوان موزه آتاتورک افتتاح شد.خانه دو طبقه می باشد. در طبقه پایینی، اتاقها، حمام و آشپزخانه است. آتاتورک در اتاق بالکن دار طبقه دوم استراحت کرده است . موزه آتاتورک بجز روزهای دوشنبه همه روزه جهت بازدید همگان باز می باشد