کوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره‌ی دریا، برای خود ترک‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید. تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی، باعث شده سفر به کوش‌آداسی، هر موقع سال، جذابیت‌های خودش را داشته باشد؛ ولی با تمام این‌ها، بهار این شهر با وجود گل‌های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان‌های گل‌کاری‌شده، چیز دیگری است.نکته مهمی که برای مسافران تور کوش آداسی نوروز 97 وجود دارد و باید بدانند این است که کوش‌آداسی فرودگاه ندارد، ولی رفتن به آن‌جا از طریق فرودگاه ازمیر، که در هشتادکیلومتری شهر واقع شده، امکان‌پذیر است.
کوش‌آداسی، به سواحل شنی و صخره‌ هایش معروف است. یکی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب  است.

 

کوش آداسی معروف به جزیره کبوتر

معنای نام کوش آداسی همین جزیره پرنده است. منظره زیبای این جزیره در زمان غروب آفتاب هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در زمان مهاجرت فصلی پرندگان ، جزیره کبوتر در کوش آداسی پر از پرنده های زیبا می شود. در زمان های قدیم نام این جزیره کوش آداسی یا جزیره پرندگان بوده است اما در زمان امپراطوری عثمانی این نام را به شهر دادند و برای این جزیره نام جزیره کبوتر را انتخاب کردند. در دوره عثمانی این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است به همین دلیل داخل این جزیره یک قلعه ساخته شده است. همچنین بازدید از موزه داخل قصر بزرگ جزیره خالی از لطف نیست.

با طی مسیری 1.5 کیلومتری که بسیار هم جذاب و مفرح است به اسکله ای خواهید رسید که شهر را به جزیره کبوتر متصل میکند و در امتداد اسکله کشتی های تفریحی را مشاهده خواهید کرد که به شما تورهای دریایی را پیشنهاد میکنند که  از تفریحات کوش آداسی ست . مسیر دریایی کشتی کروز شما را به جزیره کبوتر می رساند . جزیره کبوتر با چشم انداز 360 درجه ای محل مناسبی برای آرامش وعکاسی شماست و در جزیره بقایای توپهایی را که قبلا جهت مقابله با مهاجمان استفاده میشده را میشود دید.البته دیدن درختان سفید پوش زیتون نباید شما را به اشتباه بیاندازد، خبری از شکوفه نیست و آنچه را که شما مشاهده میکنید دستمالهای سفید رنگی است که برای برآورده شده آرزوها به شاخه های درخت گره زده شده و شما این منظره را در کنار چشمه های خانه حضرت مریم نیزمشاهده خواهید نمود. برای رسیدن به جزیره کبوتر از دلموش شماره 5 میتوانید استفاده نمایید و البته بازدید آن در شب بسیار چشم نواز است. آژانس مهر پرواز ارائه دهنده تور کوش آداسی فروردین 97 با امکانت و خدمات پکیجی می باشد.

 

پارک های آبی

کوش آداسی دارای سه پارک آبی بزرگ می باشد. پارک آدالند در 4 کیلومتری و آکوا فانتزی در 6 کیلومتری کوش آداسی قرار دارند و لانگ بیچ آکواریزورت در 5 کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است که از دوتای دیگر کمی کوچکتر می‌باشد. پارکهای آبی آکوافانتزی و لانگ بیچ در واقع هتل هایی هستند که پارک آبی هم دارند اما آدالند فقط پارک آبی است. رفتن به پارک های آبی در سفر به کوش آداسی از واجبات است و حتما باید رفت و از دستش نداد . برای رفتن به پارک های آبی اتوبوس های خطی رایگان وجود دارد. لازم به ذکر است که در آدالند، نمایش دلفین ها هم وجود دارد. این پارک های آبی زیبا از ساعت 9 صبح تا 6 بعداز ظهر برای گردشگران باز می باشد.

 

 

کاروانسرای دیدنی اوکوز محمد پاشا

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا ، نزدیکی بلوار آتاتورک و اسکله است ؛ کاروانسرایی است متعلق به قرن 17 و ساختمانی شبیه به قلعه دارد. برنامه‌ی شب ترکیه با آوازهای محلی ترکی هر شب در همین کاروانسرا برپاست . از کنار کاروانسرای اوکوز محمد پاشا خیابان بارباروس هایرتین را که مستقیم بروید، به بازار قدیمی کوش‌آداسی می‌رسید که بافت سنتی خودش را حفظ کرده ، کوچه‌هایش سنگ ‌فرش است و ماشین اجازه‌ی ورود ندارد.

 

 

 

معبد آرتمیس در افه سوس

براساس یافته های باستان شناسی، بتکده یا معبد آرتمیس (یا دیانا) و مجسمه آرتمیس در شهر افسوس و نزدیکی کلیسای اس تی جن(که انجیل یوحنا در آن توسط اس تی جن نوشته شده)در سال 560 قبل از میلاد به دستور کرزوس پادشاه لیدیه بنا نهاده شد . این بنا با ابعاد 130متر در 79 متر بر 120 ستون 20 متری و از جنس مرمر استوار گردیده بود که در وسط بنا نیز مجسمه آرتمیس قرار داشت . این معبد 200 سال بعد در شب تولد اسکندر مقدونی در یک آتش سوزی عمدی تخریب گردید اما مدتی بعد به دستور اسکندر بازسازی شد و تا 300 سال پس از میلاد مسیح پابرجا بود اما با افول شهر افسوس غارت شد و نهایتا سیلی ویرانگر کل معبد را در گل و لای مدفون کرد و امروزه تنها دو ستون از آن بنای با عظمت باقی مانده است. جهت مشاهده تور کوش آداسی بهار  97 روی لینک کلیک کنید.