آنتالیا ، امروزه یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه محسوب می شود که در خلیج آنتالیا واقع شده است و در سواحل مدیترانه ای غرب ترکیه قرار گرفته است . این شهر ترکیب بسیار زیبایی از زندگی سنتی و مدرنیته امروزی است ، جاذبه های تاریخی و باستانی در کنار تفریحات و امکانات بی نظیر مدرن و امروزی ، از آنتالیا یک مقصد گردشگری کامل و بی نقص ساخته است . تفریح و گشت و گذار در شهرهای تاریخی این شهر ، فرصتی بسیار مناسب و عالی برای سفر به دل تاریخ است . سواحل بسیار زیبا به همراه تفریحات و فعالیت های آبی متفاوت و گوناگون نیز از دیگر جذابیت های آنتالیا می باشد .

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

اطلاعات ضروری آنتالیا
اختلاف ساعت با تهران : 1:30- (یک ساعت و نیم عقب تر)
زبان رسمی : ترکی
واحد پول : لیر ترکیه
کد کشور : 90+
شماره های اضطراری : 112
جهت رانندگی : راست
فرودگاه : فرودگاه بین المللی آنتالیا
وضعیت آب و هوا آنتالیا
آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم و بارانی است . تقریباً 300 روز از سال آفتابی است . همچنین میانگین دمای هوای دریا بین 16 درجه در زمستان و نیز 27 درجه در تابستان است . جولای گرمترین ماه سال در آنتالیا است و دمای هوا در این ماه به 28 درجه می رسد . سردترین ماه سال ژانویه می باشد که دمای هوا در این ماه نیز به 10 درجه می رسد .
بهترین زمان برای سفر به آنتالیا
بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه آوریل است ، البته ماه ‌های آوریل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگری در این شهر است . ماه‌ های ژانویه تا مارس چندان برای سفر مناسب نیستند  چرا که در این ماه‌ ها ، ممکن است هوا به شدت سرد شود و بازدید از جاذبه های توریستی و گردش در ساحل ‌ها سخت خواهد بود .
هزینه های سفر به آنتالیا
متوسط هزینه های روزانه در سفر به ترکیه به شرح ذیل می باشد .
سفر ارزان : بیش از 135 لیر ترکیه
سفر میان رده : 150 الی 350 لیر ترکیه
سفر لوکس : بیش از 350 لیر ترکیه

آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور لحظه آخری تابستان 97 آنتالیا و تور ارزان قیمت آنتالیا تابستان 97 ، شرایطی برای مسافران فراهم کرده است تا با کمترین هزینه ، بیشترین لذت را در سفر داشته باشند . ما لیستی از انواع مختلف تورها با قیمت های متفاوتی در اختیار شما قرار می دهیم تا با توجه به بودجه و زمان خود ، بهترین پکیج تور آنتالیا را انتخاب کنید . قیمت تور آنتالیا با توجه به نوع ایرلاین ، نوع هتل و باقی امکانات موجود در پکیج ، متغیر خواهد بود . به این صورت با بررسی پکیج های تابستان 97 تور آنتالیا قیمت مناسب را انتخاب نمایید ، و از تور آنتالیا تابستان 97 بهره مند شوید .

این مطلب یک راهنمای سفر به آنتالیا در حد بسیار کم و کوچک بود که بدانید به کجا می روید و بایدهای لازم را در اختیارتان گذاشتیم تا بتوانید سفری خوب و فراموش نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.