شهر بندری مارماریس (Marmaris) در سواحل مدیترانه و استان مولا (mula)واقع در جنوب غرب ترکیه است. مارماریس یکی از محبوب ترین شهرهای تعطیلات ترکیه و بزرگترین استراحتگاه در سواحل اژه است. این شهر توریستی در طول فصل گردشگری پذیرای 400000 نفر گردشگر است.
اطراف مارماریس را کویچغیز(köyceğiz)، دریای سفید(akdeniz)، دادچا(datça) و خلیج قوک اوا(gökova körfezi) احاطه کرده است. مارماریس مرکز اصلی قایقرانی و سفر آبی است و میتوان آن را بهشت مدیترانه نامید.

مارماریس (Marmaris) بهشت مدیترانه-مهرپرواز

چطور به مارماریس سفر کنم؟


سفر به مارماریس با هواپیما
فرودگاه دالامان (Dalaman)در فاصله 100 کیلومتری شهر مارماریس قرار دارد. فرودگاه میلاس (Milas)بدروم نیز در فاصله 147 کیلومتری مارماریس قرار دارد . در فصل تابستان که پروازهای چارتر مستقیم برقرار هستند می توانید برای فرودگاه میلاس و یا دالامان پرواز مستقیم تهیه کنید، در غیر این صورت می توانید از پرواز های ازمیر استفاده کنید و  از ازمیر به صورت زمینی به مارماریس بروید که تقریباٌ 5 تا 6 ساعت طول می کشد . همچنین از آنکارا در تمام طول سال پروازهای داخلی به فرودگاه دالامان وجود دارد.

سفر به مارماریس با اتوبوس و جاده‌ای
حمل و نقل به مارماریس توسط جاده ها به خصوص در دوره های تابستان به خوبی سازماندهی میشود. سرویس‌های اتوبوس زیادی از شهرهای بزرگ و از مناطق بسیار نزدیک برای هر ساعت به سمت مارماریس وجود دارد، مسیر اتوبوس‌ها حدود 13 ساعت از استانبول، 5 ساعت از ازمیر، 7 ساعت از آنتالیا و 10 ساعت از آنکارا و 3 ساعت از بدروم است.
بهترین زمان سفر به مارماریس
مارماریس دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است که تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی بارانی و خنک دارد. آب و هوای مارماریس در تمام فصل‌ها گرم می باشد و تنها در روزهای زمستان ممکن است دمای هوا به کم‌تر از ١٥ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد. این ویژگی باعث شده که دریای مارماریس در تمام طول سال برای شنا و دیگر ورزش‌های آبی مناسب باشد، بهترین زمان سفر به مارماریس از اوایل بهار تا اواسط تابستان است. شما میتوانید بدون دغدغه‌ی تهیه‌ی بلیط و مکان اقامت، با انتخاب تور مارماریس به این شهر سفر کنید و از تمام لحظات خود لذت ببرید!

غذا خوردن در مارماریس
رستوران‌های مارماریس تنوع غذایی زیادی دارند، غذاهایی از جمله: شوربا (Corba)، پیتزای ترکی، سیمیت (Simit)، پیلاف (Pilav) و ... 
غذاهای دریایی، کوفته و کباب‌های لذیذ با بهترین کیفیت در اکثر رستوران‌ها به خوبی سرو می‌شوند، از این رو انتخاب غذا در آن‌جا کار سختی نیست. همچنین دلمه‌های گیاهی متنوع در رستورانهای مارماریس وجود دارد و پیشنهاد میکنیم کسانی که علاقمند به غذاهای گیاهی هستند این فرصت را از دست ندهند!
میتوانید هر یک از غذاهای ترک را در رستورانهای معروف مارماریس از جمله: رستوران سمدان(Samdan Restaurant)، رستوران پیکادیلی (Piccadilly Restaurant)، رستوران د گریت کورنر استیک هاوس (The Great Corner Steak House)و ... میل نمایید. نوش جان!

مارماریس (Marmaris) بهشت مدیترانه-مهرپرواز

کجا اقامت کنم؟

در شهر ساحلی مارماریس بیش از 286 هتل با امکانات متنوع آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به گردشگران است، از جمله هتل های برتر این شهر میتوان نام برد. برای آشنایی با جزییات و دیدن عکسهای این هتل ها مقاله‌ی هتل های مارماریس را بخوانید.

خرید در مارماریس
معروف‌ترین مراکز خرید مارماریس تانساس و میگروس می‌باشند که برند‌های جهانی در این مراکز خرید نمایندگی دارند. اگر به دنبال سوغاتی‌های خاص ترک هستید، فروشگاه‌های تابلو فرش و لباس‌های چرمی را می‌توانید در جاهای مختلف شهر با قیمت مناسب خریداری کنید، زمان خرید تا می‌توانید چانه بزنید تا قیمت را به نصف برسانید!
 در بازار مارماریس ترکیه می توانید اجناس چرم و جیر عالی، لوازم مسی و برنجی، جواهرات و اشیای عقیق را پیدا کنید. در بین صنایع دستی زنان، مشهورترین آنها انواع سوزن کاری را می توان یافت. همچنین عسل با طعم کاج و صنوبر عالی هم خریداری کرد. از اول مهر تا آخر آبان اکثر فروشگاهها و مغازه های مارماریس اجناس خود را با 50 درصد تخفیف میفروشند.

مارماریس (Marmaris) بهشت مدیترانه-مهرپرواز

جاذبه های گردشگری مارماریس

با توجه به اینکه مارماریس شهر ساحلی بوده، بیشتر تفریحات و جاذبه‌های گردشگری آن با آب همراه است. از مکان‌های گردشگری میتوان ساحل های مارماریس، پارک های آبی مارماریس، دالیان (Dalyan)و...را نام برد. علاقمند به دیدن بهشت مدیترانه هستید؟! مقاله‌ای کامل در مورد جاذبه‌های گردشگری مارماریس بخوانید و کوله بار سفر را ببندید! 

امیدواریم مطلب مارماریس بهشت مدیترانه توانسته باشد مقداری راهنمایی های لازم درباره مارماریس را به شما عزیزان داده باشد تا بتوانید در سفر به این شهر زیبا از آن استفاده ای مفید داشته باشید.