قرار است بزرگترین هتل در فرودگاه استانبول ساخته شود. در چند وقت اخیر استانبول اعلام کرده کرده است که برای بهبود تجربه سفر مسافرانی که به به این شهر زیبا می آیند، قرار است در فرودگاه این شهر هتلی مجلل ساخته شود. این هتل قرار است 451 اتاق داشته باشد. هتل قرار است که داخل ساختمان اصلی ترمینال ساخته شود و دسترسی به آن برای مسافرانی که برای تجارت و یا حتی کسانی که برای تفریح به این شهر می آیند، همچنین برای خدمه پروازها و نیز افراد دیگری که در فرودگاه هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
این هتل مدرن با طراحی فوق العاده و عالی و فن آوری های جدید به دست سازنده خود که شرکت یوتل(Yotel) می باشد، قرار است تا در دسترسی راحت تر مسافران تور استانبول به اقامتگاه، گام مثبتی را بردارد. مدیرعامل شرکت خدمات فرودگاهی گفته است: "باعث افتخار است که شرکت یوتل را به عنوان اپراتور هتل فرودگاه برگزیده اند. این فعالیت در فرودگاه استانبول تاریخ ساز خواهد شد، چرا که این اولین هتل فرودگاهی است که قرار است در دنیا ساخته شود و همچنین از چند نظر رکورد جهانی را به خود اختصاص داده است، یکی از این رکوردها مربوط به محل قرار گیری هتل است که در بزرگترین فرودگاه دنیا می باشد. این هتل هم اکنون در مرحله ساخت و ساز قرار دارد. هتل به شدت بر روی دینامیک حمل و نقل و نیز هوایی منطقه ای سه قاره آسیا، آفریقا و نیز اروپا تاثیر خواهد گذاشت. هتل در فرودگاه تازه و جدید، باعث رشد چشمگیر و بسیار سریع شرکت هواپیمایی ترکیه و شرکت هواپیمایی حمل کننده پرچم جمهوری ترکیه خواهد شد که به اکثر کشورهای دنیا پرواز می کنند. همچنین او اظهار کرد تمام تلاش گروه برای آسایش و نیز اقامتی در آرامش و به دور از استرس برای مسافران و مهمانان خواهد بود تا زمان انتظار و کارهای اداری آنها را کاهش دهد."

همچنین آنها اعلام کردند که این هتل باعث می شود تا برندی جهانی جدیدی معرفی کنیم تا مردم و قاره ها را به هم متصل نماید، علاوه بر این باعث می شود که مهمان نوازی مردمان ترکیه به جهانیان اثبات شود. افتتاح این فرودگاه در 29 اکتبر(7آبان) سال جاری انجام خواهد شد و برای میزبانی از مسافران تمام نقاط جهان آماده خواهد بود.
ظرفیت این فرودگاه بعد از توسعه به حداکثر 200 میلیون نفر خواهد رسید و در کل 6 باند و 3 ترمینال خواهد داشت. در فرودگاه INA بیشتر از 350 مقصد به یکدیگر متصل خواهند شد و حدوداً 100 ایرلاین در آن فرود خواهد آمد.

ساخت هتل د ربزرگترین فرودگاه دنیا در استانبول