ازمیر مقصد بسیار عالی و محبوب توریستی و گردشگری و نیز از بزرگترین شهرهای ترکیه است. این شهر با موقعیت عالی که دارد جایی عالی برای کار و فعالیت های تجاری و صنعتی است اما همانند شهرهای دیگر ترکیه شلوغ نیست و آرامشی خاص دارد. در رستوران های ازمیر انواع غذاهای سنتی، غذاهای دریایی و نیز دسرهای لذیذ سرو می شوند و به دلیل نزدیکی به دریا، رستوران های دریایی بسیاری دارد، بنابراین یک مقصد عالی برای علاقمندان به غذاهای دریایی است. امروز آژانس هواپیمایی مهرپرواز سعی دارد تا چند مورد از بهترین رستوران های ازمیر را به شما معرفی نماید تا در سفر به تور ازمیر بتوانید از این اطلاعات استفاده نمایید و غذایی لذیذ و خوش طعم را نوش جان کنید.

رستوران آکینین یری | Akinin Yeri
رستوران بسیار خوب آکنین یری در نزدیکی مرکز شهر ازمیر قرار دارد و جزو رستوران هایی است که در سفرتان نباید از دست بدهید. در مسیر رسیدن به رستوران، مناظر جذاب ساحلی و همچنین طبیعت فوق العاده شهر ازمیر نیز می باشند، در انتظار شما هستند که با تماشای آنها آرامشی بی نظیر به شما دست می دهد. منوی رستوران را که باز می کنید، انواع متفاوتی از غذاهای دریایی به چشمتان می خورد که به قدری تنوع دارند، انتخاب را برایتان کمی دشوار می کند. با توجه به صیدهای تازه روزانه ای که وارد بازار می شود، در منوی رستوران تغییرات کوچکی ایجاد می شود. با وجود اینکه گاهی رستوران مملو از مشتری می شود، اما خدمه و پیشخدمتان تمام تلاش خود را می کنند تا خدماتی سریع و بدون ایراد و نقص را ارائه دهند.

رستوران آکینین یری | Akinin Yeri

رستوران دنیز | Deniz
رستوران دنیز که موقعیت مکانی اش دقیقا در مرکز ازمیر است، یک رستوران عالی و فوق العاده و کامل است و بر روی غذاهای دریایی تمرکز دارد. این رستوران در سال 1981 تاسیس شده است و بعد از گذشت چندین سال همچنان توانسته یکی از بهترین رستوران های منطقه باشد. در این رستوران با وجود دکوراسیون شیک و مجللی که دارد، به هیچ عنوان احساس خستگی نمی کنید و به عبارتی با محیط شاد و مهیجی که دارد، حوصله تان اصلاً سر نمی رود. رستوران دنیز دارای منظره ای شگفت انگیز از دریای اژه را به نمایش می گذارد که این موضوع باعث محبوبیت بیش از اندازه این رستوران شده است. پیشنهاد می کنیم نزدیکی شب را برای رفتن به این رستوران انتخاب نمایید، زیرا غروب آفتاب از این رستوران منظره ای دارد که محال است فراموش کنید. قبل از سرو غذاهای دریایی خوش طعم و لذیذ، از شما با انواع مختلف مزه ها و نان های محلی از شما پذیرایی می شود.

رستوران دنیز | Deniz



کافه لا سیگاله | La Cigale
در کافه فرانسوی لا سیگاله در شهر ازمیر، خبری از غذاهای سنتی و محلی ترکی نیست و با وجود فرانسوی بودن کافه، غذاهای بین المللی از نقاط مختلف جهان را نیز سرو می کند. دکوراسیون متفاوت و خاص رستوران، اولین چیزی است که نظر مشتریان را جلب می کند، نورپردازی های جذاب که در گوشه و کنار رستوران به کار رفته است، حال و هوای تازه و بسیار خاصی به این مکان بخشیده است. منو رستوران دارای غذاهای فرانسوی، پاستاهای ایتالیایی و حتی غذاهای چینی می باشد. یکی از دلایل محبوبیت رستوران لا سیگاله، جدا از دکوراسیون خاص، غذاهای بین المللی لذیذ و همچنین قرار گرفتن رستوران در کنار جاذبه های گردشگری ترکیه شهر ازمیر است.

کافه لا سیگاله | La Cigale



رستوران ماورا | Mavra
رستوران ماورا به دلیل قرار داشتن در بین دو خیابان شلوغ باعث می شود که گاهی بین شلوغی ها گم شود، اما با این وجود پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان این رستوران فوق العاده را از دست ندهید. غذا خوردن در این رستوران به قدری تجربه ای خاص برایتان خواهد بود که ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن برایش را دارد. قبل از سرو غذا، با انواع مزه های خوش طعم از شما پذیرایی می شود. رستوران دارای منوی متنوعی دارد که انواع سلیقه ها را راضی نگه دارد، تمایل به میل کردن غذای دریایی دارید و یا دوست دارید غذاهای گوشتی نوش جان کنید؟ کسانی که علاقه به غذاهای دریایی دارند، این رستوران یکی از بهترین انتخاب ها برایشان خواهد بود، چرا که یکی از دلایل محبوبیت رستوران ماورا، غذاهای خاص دریایی آن است.

رستوران ماورا | Mavra



کافه ریحان پاستانسی | Reyhan Pastanesi
در این کافه بسیار شیک و دوست داشتنی و فوق العاده، خبری از منو نیست و تنها می توانید اسنک ها و شیرینی ها و یا کیک هایی که در ویترین گذاشته شده اند را انتخاب کرده و سفارش دهید. چنانچه مایل باشید که در جایی دنج و آرام صبحانه یا نهار خود را میل نمایید، این کافه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. نه تنها اسنک های لذیذ و شگفت انگیز اینجا باعث محبوبیت و معروفیت این کافه شده است، بلکه دکوراسیون خاص و بسیار زیبای آن نیز بر محبوبیت آن افزوده است. چنانچه تمایل به خوردن شیرینی بودید، کیک ها، کوکی ها و تارت های این کافه که به زیبایی تزئین شده اند، می توانند شما را شگفت زده کنند. البته این مکان حتی برای کسانی که رژیم هستند و تمایلی به خوردن شیرینی ندارند نیز مناسب است زیرا که در این مکان دسر هایی دارد که چندان شیرین نیستند و رژیمی تر هستند.

کافه ریحان پاستانسی | Reyhan Pastanesi

رستوران پیزریا وندیک | Pizzeria Venedik
با وجود اینکه پیتزا یک غذای ترکی محسوب نمی شود، اما در رستوران پیزریا وندیک به قدری خلاقانه تغییرات و تحولات پایه ای و اساسی بر روی نوع پیتزا ایجاد می کنند، که غذای محلی و سنتی به شمار می رود. در این رستوران، پیتزا با ترکیبی از طعم ها و مزه های ترکی تبدیل به غذایی جدید شده است که همانند آن را در هیچ رستورانی نمی توانید بیابید.