ازمیر در ترکیه شهری دیدنی و بسیار جذاب برای گذراندن سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی است. آثار باستانی، سواحل با ماسه های بسیار زیبا، شهرهای تاریخی، آب های معدنی، کافه ها و رختان نخل، همه و همه از ازمیر، شهری بسیار زیبا ساخته است که توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. آژانس مسافرتی مهرپرواز برای شما مطلبی فراهم آورده است که بتوانید در سفر به تور ازمیر از آن بهترین استفاده را داشته باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

موقعیت جغرافیایی ازمیر
ازمیر بعد از استانبول و آنکارا، سومین شهر مهم ترکیه به شمار می رود، و جمعیت آن حدوداً 4.000 نفر می باشد. این شهر بسیار زیبا در ساحل دریای اژه قرار دارد و از جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب مب آید. ازمیر دارای مناطق بسیاری است، اما منطقه کناک، بهتر از باقی مناطق تاریخ شهر را به تصویر کشیده است. بعد از استانبول، ازمیر دومین بندر بزرگ ترکیه است.

راهنمای سفر به ازمیر

خلاصه ای از تاریخ ازمیر
شهر باستانی و تاریخی ازمیر دارای تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب می باشد. بر اساس حفاری هایی که باستان شناسان انجام داده اند، تاریخ زندگی در این شهر به 6500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. بعد از جنگ جهانی اول و شکست امپراطوری عثمانی، با توجه به اینکه اکثر جمعیت این محدوده را یونانی ها تشکیل می دادند،  یونان نه تنها اداره ازمیر بلکه اداره کل ناحیه اژه را بر عهده داشت. آتاتورک در تاریخ 9 سپتامبر 1922 ازمیر را به کشور ترکیه برگرداند، از آن موقع هرسال این روز را به عنوان روز آزادی شهر جشن می گیرند.

اطلاعات ضروری ازمیر
زبان : ترکی
واحد پول : لیر ترکیه
برق : 230 ولت
فرودگاه : فرودگاه بین المللی عدنان مندرس که در 18 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد.
شماره های اضطراری : 112

آب و هوای ازمیر
ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه ایست و این به معنی تابستان های خشک، طولانی و گرم و زمستان های ملایم و بارانی است. میانگین بارش سالانه 686 میلی متر می باشد که 72% آن در ماه های آبان تا اسفند اتفاق می افتد. بیشترین دمای هوا در زمستان بین 10الی 16 درجه است. در تابستان گاهی دمای هوا به بالای 40 درجه می رسد اما معمولاً مابین 30 الی 36 درجه است.

راهنمای سفر به ازمیر



بهترین زمان سفر به ازمیر
با وجود اینکه ازمیر تابستان های بسیار گرمی دارد ولیکن بیشتر توریست ها و گردشگران تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. موقع غروب آفتاب، هوا مقداری خنک تر می شود و نسیم دلپذیری شهر را فرا می گیرد.

شکم گردی در ازمیر
غذاهای خوش طعم و لذیذ ترکی هر شکم گردی را عاشق سفر به ترکیه می کند، کافی است یک بار سری به رستوران های این شهر بزنید تا برای همیشه عطر بی نظیر غذاهای خوش بو و خوش طعم این شهر زیر زبانتان بماند. نمونه هایی از معروف ترین غذاهای سنتی و اصیل ترکی عبارتند از : کوفته، مانتی، بورک

جاذبه های گردشگری ازمیر
از آنجایی که ازمیر شهری تاریخی و ساحلی است، پر از جاذبه های گردشگری و توریستی می باشد. چند نمونه از مکان های گردشگری ازمیر که دیدنشان خاطره ای فراموش نشدنی را برایتان می سازد را در اینجا نام می بریم تا بتوانید در سفر خود از آنها استفاده نمایید.
میدان کوناک، آسانسور ازمیر، خیابان آلسانکاک، بازار کمرالتی، حیسار، قلعه کادیفکاله

راهنمای سفر به ازمیر


سواحل تفریحی ازمیر
ازمیر دارای سواحل بسیار زیبا در کنار دریای اژه می باشد، سواحلی که خیلی از مرکز شهر دور نیستند و برای رسیدن به بیشتر آنها می توان از حمل و نقل عمومی استفاده کرد. تعدادی از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ازمیر عبارتند از : فوکا، دیلیکی، یورلا، سفیری، حیسار و ...

فستیوال های ازمیر
جشنواره سالانه بین المللی ازمیر : از سال 1987 هر سال در اواخر تیر برگزار می شود و در طول آن نمایش ها و اجراهای موسیقی بسیاری برگزار می شود.
جشنواره جاز اروپایی ازمیر : فستیوالی فرهنگی که در نیمه دوم اسفند هر سال برگزار می شود. در این فستیوال عاشقان سبک موسیقی جاز دورهم جمع می شوند.
جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ازمیر : این رویداد از سال 1999 برگزار می شود و در آن فیلم های کوتاه به نمایش در می آید.