ازمیر شهری است که در غرب کشور ترکیه است که از بسیاری از جهات با استانبول متفاوت است. بر اختلاف استانبول، در ازمیر بیشتر مردم محلی و بومی خواهید دید و زندگی کاملاً سنتی را می بینید، از آن طرف در استانبول شاهد زندگی مدرن و شلوغی و ازدحام می بینید و و جاذبه های بسیار جذاب و رنگارنگ آن حسابی سرگرمتان می کند. در شهر ازمیر تا دلتان بخواهد می توانید از آرامش و سکوت لذت ببرید. اگر تور ازمیر مقصد سفرتان است، زمان زیادی را برای بودن در این شهر در نظر بگیرید، نه تنها برای دیدن و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری و تاریخی و اماکن دیدنی آن، بلکه برای قدم قدم زدن در خیابان های تاریخی آن هم به توجه و زمان نیاز است. در این شهر مرزی و شگفت انگیز و زیبا جاذبه های بسیاری وجود دارد، امروز آژانس هواپیمایی مهرپرواز 5 مورد از دیدنی ترین و بهترین جاذبه های گردشگری ازمیر را به شما معرفی می کند تا با آنها بیشتر و بهتر آشنا شوید تا در سفر خود از دیدن آنها بتوانید نهایت لذت را ببرید.

ازمیر آگورا | Izmir Agora
در منطقه ازمیر آگورا می توانید آثار به جای مانده از بازاری را مشاهده نمایید که در زمان های قدیم در مسیر راه ابریشم قرار داشته است. این آثار تاریخی و به جای مانده، خرابه هایی از یک بازار باستانی است که قدمت آن به 2هزار سال قبل یازمی گردد. کانال آبی که در گذشته نیز در این بازار بوده و وجود داشته است، امروزه هم در اینجا به چشم می خورد و از میان بازار گذشته است.

ازمیر آگورا | Izmir Agora

پاموکاله | Pamukkale
پاموکاله یک جاذبه کاملاً طبیعی در ازمیر است که گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. پدیده طبیعی پاموکاله یک چشمه آب گرم طبیعی به شکل پلکانی است که نمونه آن را می توان در "باداب سورت" مازندران یافت. سنگ های سفید رنگ و آب کاملاً آبی رنگ جلوه ای بسیار دیدنی و جذاب به آن بخشیده است. در گذشته و زمان های قدیم، مردم در آب این چشمه طبیعی استحمام می کردند و خود را می شستند.

پاموکاله | Pamukkale



بازار کمارالتی | Kemeralti Bazar
در بازار کمارالتی و در بازارهای مشابه و سنتی ازمیر، برخلاف اکثر بازارها، می توانید به راحتی با فروشندگان گفت و گو کنید و محصولات را مشاهده نمایید، بدون اینکه حس کنید مجبور هستید که محصولی را خریداری کنید. اگر به این بازار رفتید، حتماً آبنبات هایی که در خود بازار تهیه می شوند را امتحان کنید، حسی تازه و تجربه ای خاص و شیرین را برایتان خواهد ساخت. همچنین در این بازار می توانید لذیذترین و خوش طعم ترین شیرینی های ازمیر و نیز زیتون های سیاه و سبز را خریداری کنید. گشتن و دیدن این بازار قطعاً یکی از خوشمزه ترین تجربه های گشت و گذار در ازمیر برای شما خواهد بود.

بازار کمارالتی | Kemeralti Bazar



روستای شیرینجه | Sirince
ساختمان های بسیار زیبا و دیدنی و کوچه های باستانی و قدیمی در روستای شیرینجه، برای معماران و عکاسان بهشتی روی زمین به شمار می رود. اگر در این روستا قدم بزنید، می توانید خانه های سنتی ترکی را ببینید و چنانچه ترکی هم بلد باشید، با فروشندگانی که با دیدنتان به شما سلام می کنند، کمی گفت و گو کنید. هرچه به نواحی بالاتر روستا بروید، این حس در شما به وجود می آید که در زمان به عقب می روید. برای بیشتر لذت بردن از دیدن مردم محلی و میل کردن نان های تنوری تازه و دیدن جاذبه هایش، بهتر است چند روزی را در میان مردم این روستا سپری کنید.

روستای شیرینجه | Sirince



تفریحات ساحلی
در ازمیر یکی از بهترین تجربه هایی که می توانید داشته باشید، این است که در پیاده روی طولانی کنار ساحل قدم بزنید و از آفتاب دلنشین شهر لذت ببرید. بعد از ظهرها و یا بهتر است بگوییم عصرها نیز می توانید خودتان را به یک چای لذیذ در محیط دلنشین و گرم کافه ها و رستوران های کنار ساحل دعوت کنید. علاوه بر اینها، شما همچنین می توانید با قایق سواری در آب های زیبا و آرام، برای خود و همراهانتان خاطره ای فراموش نشدنی و خاص رقم بزنید.

تفریحات ساحلی