تحقیقاتی هر ساله صورت می گیرد که طی آن بهترین شهر برای زندگی انتخاب می شود. برای چند سال متوالی ملبورن در استرالیا توانسته بود جایگاه اول را به خودش اختصاص دهد، ولیکن سال جاری یعنی در سال 2018 این جایگاه به وین واگذار شد. به عبارتی بهترین شهر برای زندگی در سال 2018 وین اعلام شده است، چنانچه تا به حال به تور مسافرتی اتریش رفته باشید و از نزدیک وین را دیده باشید حتما می توانید دلیل این انتخاب را متوجه شوید. علت اینکه وین توانست جایگاه ملبورن را از آن خود کند، کمتر بودن نرخ جرم و جنایت در وین نسبت به ملبورن بود. بنابراین طبق به روزترین و جدیدترین نظرسنجی ها و مطالعات صورت گرفته، در حال حاضر وین بهترین شهر برای زندگی می باشد.
واحد اطلاعات اکونومیست در بیانه ای علت انتخاب وین را چنین تشریح کرد: در چند سال اخیر کشورهای اروپایی با مشکل حملات تروریستی روبه رو شده اند، بنابراین معیارهای امنیتی در انتخاب بهترین شهر برای زندگی نقش پر رنگ تری دارند، با این حال در انتخاب امسال تلاش شد تا معیارها به حالت عادی بازگردند.

بهترین شهر برای زندگی کجاست؟!

شهرهای ملبورن و وین در معیارهایی همانند مراقبت های بهداشتی، سطح تحصیلات و زیرساخت ها باهم برابری داشتند ولیکن وین از نظر بهبود مداوم، دارای وضعیت بهتری بود و اولین شهر در این لیست شناخته شد. دیگر شهرهایی که در صدر جدول بهترین شهرها برای زندگی بودند، اوسکای ژاپن، کلگری کانادا و سیدنی استرالیا هستند.
شاید برایتان سوال باشد که آخرین شهرهایی که در این لیست قرار گرفته اند کدام ها هستند؟ داکا، دمشق و لاگوس آخرین شهرهای لیست مورد نظر می باشند. جایگاه وین تا سال 2019 قابل تغییر نیست ولیکن بعید نیست بعد از آن ملبورن بتواند جایگاه خود را مجدد به دست بیاورد. 
برای مطالعه اخبار گردشگری به روز و مهم، می توانید به سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.