موزه ها، مقبره ها و آثار تاریخی و باستانی ترکیه اسرار زیادی را در خود نهفته است.معماری شاهکار این سازها هنر دست استادان مردم این کشور را به نمایش گذاشته است. همراه با آژانس مسافرتی با برخی از جاذبه های دیدنی آشنا شوید.

آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس بدروم

این آرامگاه یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس به نیابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد. این آرامگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است. امروزه تبدیل به موزه فضای باز شده است و زیبایی های معماری باستانی آن تحسین می شود. بعضی از مجسمه های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده اند.


ساختمان معبد مستطیلی شکل و ارتفاع آن حدود ۴۰ متر می باشد. این معبد روی تپه ای مشرف به شهر قرار دارد که دور تا دور آن با حیاط بزرگی احاطه شده است. در مرکز آن نیز سکوی سنگی ای قرار دارد که توسط پلکانی زیبا با شیر های سنگی ، به بالای سکو متصل می شود. شما نیز با رزرو تور لحظه آخری بدروم یکی از بازدید کنندگان این آرامگاه باشید.

موزه آتاتورک ازمیر

این محل در گذشته، بین سال های 1875 الی 1880، برای اقامت تاجران فرش در این منطقه بنا شده است، و بعد از آن و بعد از وقایع ماه سپتامبر سال 1922 به دست دولت افتاد. مدت زمان کوتاهی از این محل به عنوان ستاد ارتش و هتل استفاده می شده است و بعد از آن پیشنهادهایی شد برای اینکه این بنا، محل اقامت آتاتورک در زمان بازدیدش از شهر باشد و با موافقت نیز همراه بود. طبق این قرار، آتاتورک بین سال های 1923 الی 1924 بارها و در موقعیت های مختلفی در این محل اقامت کرده است.

این بنا امروزه و در حال حاضر به افتخار او، به موزه ای برای نمایش طرز زندگی، لباس ها، کتاب ها، مبلمان و حتی سایر متعلقات مردان بزرگ و تاثیر گذار شده است. ویدیوی معرفی آتاتورک و همچنین توضیحات اشیای موجود در موزه همه به دو زبان ترکی و انگلیسی در این مکان به بازدید کنندگان ارائه می شوند. این توضیحات دو زبانه کمک بسیار زیادی کرده است تا توریست ها و گردشگران استقبال بیشتری از این مکان انجام بدهند و نسبت به آن شناخت بیشتر و بهتری به دست بیاورند. برای اطلاع از قیمت تور ازمیر با مهرپرواز در ارتباط باشید.

باسیلیکای سنت جان کوش آداسی

بازدید از بقایای باستانی یکی از مهمترین تفریحاتیست که در کوش آداسی می توانی داشته باشید. بایسیلکیای سنت جان که بر روی بقاییای ساختمان دیگری ساخته شده است، تاریخ یونانی را برایتان بازگو می کند. ستون های سفید رنگ باسیلیکای سنت جان هر ساله توریستان زیادی را به کوش آداسی دعوت می کند. باسیلیکای سنت جان یکی از بهترین اماکن دیدنی کوش آداسی در ماه اکتبر است! چراکه در این ماه یک جشن زیبا در آن برگزار می شود و حتما شرکت در آن برایتان جالب خواهد بود.

اگر شما هم قصد سفر به کوش آداسی و دیدن آثار باستانی فوق العاده زیبایش را دارید، برای اطلاع از تور ارزان کوش آداسی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.