کشورهایی که در تابستان شب برایشان معنا ندارد 

 در بعضی از نقاط جهان به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خورشید در آن ها غروبی ندارد و شب همانند روز روشن است .این رویداد جذاب در قطب و کشور های نزدیک آن میتوان مشاهده کرد.این رویداد جذاب  در اوخر بهار و ماه های گرم تابستان قابل مشاهد است.

کشور های بی نظیری که این رویداد جذاب و کم نظیر در آن اتفاق می افتند عبارتند از :
کشور زیبای نروژ،کشور  بی نظیر ایسلند کشور طبیعت و آتش فشان ها ،شهر های شمالی زیبایی کشور کانادا،کشور زیبای سوئد،کشور بی نظیر فنلاند با طبیعت بکر آن،و روسیه که معرروف ترین آن است میتوان نام برد.

سفید به زیبایی شب های سفید روسیه

سفید همانند سفیدی شب های سنت پترزبورگ

روسیه بزرگ ترین کشور دنیا که از آسیا به اروپا کشیده شده .روسیه یکی از با تمدن ترین کشور های اروپا و آسیا می باشد و دارای تاریخ و فرهنگی غنی می باشد.روسیه یکی از توریستی ترین و پیشرفته ترین  کشور های دنیا محسوب میشود و یکی از بهترین نقاط برای گرشگران از اقصی نقاط جهان می باشد .سالانانه گردشگرانه زیادی را به سوی خود جذب میکندد و تور های (تور مسکو و سنت پترزبورگ) زیادی از طرف آژانس ها برای دیدنم این کشور زیبا و بی نظر ارائه میشود.

شب های سفید روسیه

شب های سفید روسیه یکی از معروف ترین رویداد های طبیعی این شهر زیبا در کشور زیبای روسیه است که سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این پدیده ی نادر به این کشور سفر میکنن.این پدید زیبا فقط در برخی از کشور ها قابل دیدن است  سنت پترزبورگ روسیه یکی از زیباترین و ناب ترین آن هاست .
 غروبی که به پایان نمیرسد ،میتوان از آن به عنوان زیبا ترین و عجیب ترین پدیده  طبیعی نام برد .به خاطره این پدیده جذاب سالانه جشنواره ها و فستیوال های مختلفی از اوخر فصل بهار و فصل تابستان برگزار میشود  که گردشگران زیادی را به سوی خود دعوت میکند .
البته تموم شدن این پدید و غروب کردن خورشید به منطقه و موقعیت جغرافیایی آن هم بستگی دارد.در طول این جشنواره ها آتیش بازی ،انواع جشن ها،کنسرت ها و ... برگزار میشود در طول شب های سفید تعداد حضور گردشگران در تور روسیه به بالاترین نقطه خود میرسد .
شب های بی نظیر و سفید روسیه