سفر به مارماریس و نکات مهم آن

اگر می خواهید به مارماریس سفر کنید، این مطلب بسیار برای شما مفید است. ما در این مطلب تمام نکات مهم درباره سفر به مارماریس را به شما می گوییم و در مورد هر آنچه که به سفر به مارماریس مربوط است، از وسایل نقلیه این شهر گرفته تا صرافی های آن و حتی اسکناس ها و سکه هایی که در این شهر استفاده می شوند، با شما صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.

وسایل حمل و نقل عمومی مارماریس

در مارماریس یک سری مینی بوس محلی وجود دارد که خود مردم مارماریس به آن ها دلموش می گویند. مینی بوس ها و اتوبوس های مارماریس با رنگ های مختلف از هم تفکیک شده اند و بر اساس رنگشان می توان متوجه شد که در چه مسیری تردد دارند. مثلا مینی بوس های سبز رنگ داخل شهر مارماریس تردد می کنند، اتوبوس های نارنجی رنگ بین مارماریس و ایچملر در رفت و آمد هستند، اتوبوس های زرشکی رنگ بین مارماریس و بلدیبی تردد می کنند، اتوبوس های آبی رنگ مخصوص مسیر مارماریس به آرموتالان هستند و در آخر اتوبوس های مسیر مارماریس به خلیج یالانجی صورتی رنگ هستند. ضمن اینکه یک سری تاکسی زردرنگ نیز در مارماریس در رتف و آمد هستند که با تاکسی متر کار می کنند و کرایه مسیرهایشان بر اساس مقدار کیلومتری که با آن ها طی می کنید، تعیین می شود. البته توصیه ما به شما این است که در صورت امکان از همان اتوبوس ها و مینی بوس های مارماریس برای تردد استفاده کنید و خیلی به دنبال استفاده از تاکسی های گران قیمت این شهر نباشید.

بانک ها و صرافی های مارماریس

بانک های مارماریس در روزهای وسط هفته از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز هستند و فقط بین ساعات 12 تا 1:30 ظهر برای ناهار تعطیل می شوند.ضمن اینکه بعضی از اتوبوس ها در روزهای شنبه نیز که در واقع روز آخر هفته تلقی می شود، تا نیمه روز باز هستند. از آن طرف صرافی های مارماریس همه روزه تا ساعت 11 شب باز هستند. ضمن اینکه خیلی از هتل های مارماریس نیز غرفه صرافی دارند و امکان تبدیل ارز در آن صرافی ها نیز برای توریستان مهیا شده است. اما بهتر است که از صرافی های داخل هتل ها استفاده نکنید و به جای آن ها، به صرافی های داخل شهر مراجعه کنید.

آب شهری در مارماریس

آب شهری در مارماریس و منطقه ایچملر حاوی کلر است و به همین دلیل بهتر است که در مارماریس و ایچملر از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنید. اگر هم می خواهید از آب شهری استفاده کنید، حتما باید آن را قبل از استفاده بجوشانید.

شماره های اضطراری مارماریس

توصیه ما به شما این است که قبل از سفر به مارمایس، شماره های اضطراری این شهر را در جایی یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به تماس با آن ها در این شهر نیاز پیدا کردید، دنبال شماره آن ها نگردید. شما می توانید برای تماس با آتشنشانی مارماریس با شماره 110، برای تماس با پلیس مارماریس با شماره 155، برای تماس با آمبولانس مارماریس با شماره 112 و برای تماس با گارد ساحلی مارماریس به شماره 158 تماس بگیرید. لازم به ذکر است که در مارمایس هم بیمارستان های دولتی و هم بیمارستان های خصوصی وجود دارد و اصولا پزشک های این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما می توانید در صورت امکان با این زبان با آن ها صحبت کنید. 

اختلاف ساعت مارماریس با تهران

ساعت مارماریس همیشه با تهران نیم ساعت فاصله دارد. نکته اینجاست که ساعت ما در تهران در 6 ماه اول سال یعنی از اول فروردین تا آخر شهریور نیم ساعت جلوتر از ساعت مارماریس است و از آن طرف در 6 ماه دوم سال یعنی از اول مهر تا آخر اسفند، ساعت ما نیم ساعت عقب تر از ساعت مارماریس را نشان می دهد.

شدت آفتاب در مارماریس

دمای هوا و همین طور شدت آفتاب در فصل تابستان در مارماریس زیاد می شود و شما حتما باید در زمان اقامت در مارماریس از کم ضد آفتاب استفاده کنید. ضمن اینکه شما در فصل تابستان باید در مارماریس میزان زیادی آب بنوشید تا بدنتان دهیدراته نشود. اگر هم احیانا می خواهید با فرزندتان به مارماریس سفر کنید، حتما باید کلاه آفتابگیر سر او بگذارید و به او بیشتر در طول روز آب دهید تا از بیمار شدن او در این شهر جلوگیری کنید.

شدت آفتاب در مارماریس

 

اسکناس ها و سکه های مارماریس

در مارماریس همانند دیگر شهرهای ترکیه از ارز لیره استفاده می شود. در این شهر اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیره ای و همین طور سکه های 1، 10، 25 و 50 کوروسی و البته سکه های 1 لیره ای وجود دارد. لازم به ذکر است که هر 100 کوروس با هم تشکیل 1 لیره را می دهند و این یعنی کوروس پول خرد مردم مارماریس و دیگر شهرهای ترکیه است.

حشره های مارماریس

در مارماریس مثل هر شهر ساحلی دیگری حشره زیاد وجود دارد. اگر می خواهید خواب راحتی در این شهر داشته باشید، بهتر است که حتما اسپری های ضد حشره را در طول این سفر همراهتان داشته باشید و مدام از آن روی سطح بدنتان اسپری کنید تا حشره ها نتوانند آرامش شما را در مارماریس به هم بزنند.

امیدواریم که این نکات کاربردی برای سفر به مارماریس برای شما هم کارآمد باشند و هر کدامشان بتوانند به شما در جهت تجربه سفری لذت بخش به مقصد مارماریس کمک کنند. برای رزرو تور مارماریس و قیمت تور انتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره مارماریس بیشتر بخوانید:

✔ هزینه سفر به مارماریس

✔ نزدیک ترین فرودگاه به مارماریس کجاست؟

✔ بهترین زمان سفر به مارماریس