راهنمای جامع سفر به ازمیر

آیا شما هم می خواهید به شهر زیبای ازمیر که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است، سفر کنید؟ پس بهتر است که راهنمای سفر به ازمیر را مطالعه کنید. راهنمایی که بر اساس تجربه های مسافران نگارش شده است و مسلما خط به خط آن برای سفر به ازمیر مفید است. با ما همراه باشید و این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

ازمیر چگونه شهری است؟

ازمیر یک شهر مدرن است که حال و هوای جوانانه دارد. شهری که در لیست بزرگترین شهرهای ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفته است و بعد از استانبول و آنکارا بزرگترین شهر ترکیه است. این شهر که هم جمعیت دانشجوی زیادی دارد و هم توریستان زیادی دارد، یکی از شادترین و مفرح ترین شهرهای ترکیه است و با وجود جاهای دیدنی و سواحلی که دارد، بی شک یکی از خاص ترین و دیدنی ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که می توانید با تور ارزان ترکیه به آن سفر کنید.

ازمیر چگونه شهری است@

 

چگونه به ازمیر سفر کنیم؟

از آنجایی که ازمیر یک شهر بزرگ و پیشرفته است، دسترسی به آن خیلی ساده است. این شهر یک فرودگاه خوب به نام فرودگاه عدنان مندرس ازمیر دارد که حدودا 45 دقیقه با مرکز شهر ازمیر فاصله دارد و امکان سفر از کشورهای دیگر و همین طور شهرهای دیگر ترکیه به مقصد آن امکان پذیر است. علاوه بر این، امکان سفر به ازمیر با اتوبوس و قطار نیز از شهرهای دیگر ترکیه ممکن است.

آیا ازمیر برای خرید خوب است؟

در ازمیر حدود 15 مرکز خرید وجود دارد که در میان آن ها، مرکز خرید اپتیموم، مرکز خرید کیپا پارک، مرکز خرید فروم بورنوا و مرکز خرید آگورا از بقیه معروف تر هستند. گذشته از این مراکز خرید، یک بازار قدیمی به نام کمرالتی در ازمیر وجود دارد که خیلی از اهالی ازمیر و همین طور خیلی از توریستان سوغاتی هایشان را از آنجا تهیه می کنند و خریدهایشان را در آن انجام می دهند.

یک منطقه به نام آلسانجاک نیز در ازمیر وجود دارد که پر از فروشگاه های بنام از برندهای معروف است و آن ها نیز برای خرید عالی هستند. با این وجود باید بگوییم که ازمیر هیچ کم و کاستی برای خرید لباس و سوغاتی های متنوع ندارد و این شهر می تواند به راحتی عاشقان خرید را راضی کند.

کدام منطقه ازمیر سرزنده تر است؟

اگر احیانا به تفریحات شبانه و شب زنده داری علاقه دارید، باید به شما بگوییم که منطقه های آلسانجاک، کارسیاکا و کوناک بهترین مناطق ازمیر برای تفریحات شبانه هستند. البته همه مناطق ازمیر سرزنده هستند و همه آن ها کافه ها و کلاب های زیادی دارند. اما در میان همه مناطق ازمیر، این سه منطقه حال و هوای سرزنده تری دارند.

در کدام منطقه ازمیر اقامت کنیم؟

شما می توانید بسته به نظر خودتان در مرکز شهر ازمیر اقامت کنید تا نزدیک به خیلی از جاهای دیدنی ازمیر مثل برج ساعت ازمیر و منطقه خرید کمرالتی باشید یا مناطق اطراف ازمیر را برای اقامت انتخاب کنید تا در یک هتل ساحلی اقامت کنید و از تفریحات مفرح تری بهره مند شوید. مثلا می توانید در تور ازمیر هتل های منطقه آلاجاتی را برای اقامت انتخاب کنید یا در شهر چشمه در استان ازمیر یا منطقه فوچا اقامت کنید. 

در کدام منطقه ازمیر اقامت کنیم

 

از کدام جاهای دیدنی ازمیر بازدید کنیم؟

پارک حیات وحش یکی از آن جاذبه های گردشگری ازمیر است که حتما باید از آن بازدید کنید. خوبی این پارک حیات وحش این است که با باغ وحش های معمولی تفاوت های زیادی دارد و در آن به خوبی از حیوانات نگهداری می شود و حتی به بازدیدکنندگان نیز اطلاعات جامعی درباره زندگی و شخصیت حیوانات داده می شود. شما با سفر به ازمیر می توانید از جاهای دیدنی مختلفی در مرکز شهر نیز دیدن کنید که از جمله آن ها می توان به آسانسور ازمیر، برج ساعت، آگورا باستانی ازمیر و قلعه کادیفکاله اشاره کرد. در ضمن می توانید از سواحل مختلف ازمیر دیدن کنید، از پارک های آبی و اماکن تفریحی ازمیر استفاده کنید، از موزه های ازمیر بازدید کنید و حتی از اماکن باستانی اطراف ازمیر مثل شهر باستانی افسوس دیدن کنید.

چگونه ارزان به ازمیر سفر کنیم؟

بهترین پیشنهادی که برای سفر ارزان به ازمیر می توانیم به شما داشته باشیم، این است که با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا ارزانترین تور ازمیر را به شما آفر دهیم و راه را برای سفر ارزان شما به ازمیر هموار کنیم.

 

درباره ازمیر بیشتر بخوانید:

✔ هزینه های سفر به ازمیر

✔ آیا ازمیر برای خرید خوب است؟

✔ ازمیر برای زندگی بهتر است یا استانبول؟