موارد زیادی از بهترین تفریحات استانبول در نوروز 1401 وجود دارد که با توجه به آب و هوای جذاب برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. این جاذبه های گردشگری را در ادامه معرفی می کنیم.

فصل بهار از فصل هایی است که ایرانیان زیادی آن را برای سفر انتخاب می کنند. زیرا آب و هوای مناسب و تعطیلات عید نوروز، جذابیت سفر با تور ترکیه ارزان نوروز 1401 را دو چندان می کند. نمی توان از زیبایی ترکیه در فصل بهار مخصوصا در ایام نوروز به سادگی گذشت، مخصوصا اینکه آب و هوای معتدلی در کشور حاکم است و درختان با شکوفه ها در مقابل بناهای تاریخی مزین شده اند. با خرید تور ترکیه بهار 1401 آژانس مهرپرواز راحتتر به این کشور سفر کنید و لذت ببرید. در این مطلب می توانید با بهترین مکان ها برای بازدید در استانبول در فصل بهار آشنا شوید.

 

بهترین تفریحات استانبول در عید نوروز 1401


تفریحات استانبول در فصل بهار و نوروز 1401 کدامند؟


فعالیت هایی را که توصیه می کنیم در فصل بهار در استانبول انجام دهید، در این برنامه آورده ایم: فعالیت هایی مانند پیاده روی در مناطق زیبا، ورزش، قایق سواری، موسیقی و گذراندن اوقاتی خوش از مواردی هستند که به آن پرداخته ایم.

 


قدم بزنید و تنوع فرهنگی در استانبول را کشف کنید

 

فصل معتدل بهار در استانبول زمان ایده آلی برای لذت بردن از پیاده روی در شهر است. استانبول کلان شهر بزرگی با بیش از 16 میلیون نفر جمعیت است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. استانبول شهری منحصر به فرد در جهان است و تنوع زیاد محله های آن دائماً به شما یادآوری می کند که در چهارراهی بین شرق و غرب جهان هستید. در طول پیاده روی خود مجذوب موارد دیگری مانند زندگی افرادی با سبک زندگی کاملا متفاوت خواهید شد.

اگر می خواهید سفر ارزانی به استانبول را تجربه کنید می توانید تور استانبول نوروز 1401 در آژانس هواپبمایی مهرپرواز را رزرو کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور ارزان استانبول نوروز 1401 و همچنین تور چارتری استانبول ویژه ایام نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به استانبول تجربه نمایید.



پیاده روی در پارک های استانبول

 

کمی هوای تازه تنفس کنید. به شما توصیه می کنیم پس از چند روز بازدید از استانبول، در یکی از پارک های شهر برای استراحت در طبیعت کمی هوای تازه داشته باشید. بهار فصل گل های لاله در استانبول است، هر ساله از 9 آوریل تا 30 آوریل جشنواره باشکوه لاله ها برگزار می شود.

اگرچه اغلب تصور می شود که گل لاله از هلند می آید، اما در زمان امپراتوری عثمانی توسط ترک ها به اروپا وارد شده و همچنین نماد سلاطین است. شما می توانید در آثار هنری دوره عثمانی نقش های گل لاله زیادی پیدا کنید و امروزه نماد شهرداری استانبول است.

شهرداری استانبول برای گرامیداشت گل لاله بیش از 15 سال است که این جشنواره را برگزار می کند که در این جشنواره شهر به ویژه پارک ها به گل لاله آراسته می شود.

این جشنواره در بیشتر پارک های شهر برگزار می شود. پارک امیرگان با بیش از 2 میلیون گل لاله، واقع در شمال بسفر است و پارک ییلدیز استانبول با 800000 گل لاله، واقع بین مناطق بشیکتاش و اورتاکوی است. شما همچنین می توانید گل های لاله را در سراسر شهر مشاهده کنید، به خصوص در خیابان اصلی در کنار دریا بین فرودگاه آتاتورک سابق و شهر قدیمی می توانید آن ها را ببینید.

بسیاری از درختان یهودا را نیز می توانید در فصل بهار در استانبول ببینید. روی گل های سفید درخت به رنگ ارغوانی در می آید که به آن جلوه بسیار خاصی می بخشد. ارگووان نیز نام این درخت در ترکی است. این رنگ بسیار کمیاب و تکثیر آن دشوار بود اما در امپراتوری عثمانی و به ویژه برای سلاطینی که عاشق پوشیدن لباس هایی با این رنگ گرانبها بودند، بسیار مهم بود.

در سال 2012، دولت تصمیم گرفت که بیش از 100000 عدد از آنها را در شهر بکارد. آنها را عمدتاً در سواحل بسفر از جمله قلعه های روملی و آنادولو هیساری خواهید یافت.
 


دویدن در تنگه بسفر

در واقع تپه های شهر در نگاه اول نقطه ایده آلی برای دویدن به نظر نمی آید. با این حال، با کمی انگیزه می توانید به سواحل بسفر بروید و به استانبولی هایی بپیوندید که به طور فزاینده ای به دویدن و ورزش در اطراف بسفر می پردازند.

 


سوار یک کشتی کروز تفریحی در بسفر شوید

تنگه بسفر، تنگه ای است که شهر را به دو قسمت مختلف تقسیم می کند، اما اروپا و آسیا نیز سرسبزترین قسمت شهر هستند. در فصل بهار، سفر دریایی در تنگه بسفر ضروری است که در تعطیلات خود در استانبول انجام دهید. از روی آب می‌توانید به وسعت شهر پی ببرید، و کاخ‌های عثمانی، آسمان‌خراش‌های شمال استانبول در مرز بسفر را مشاهده کنید.

 

 
جزایر پرنس (آدالار) را کشف کنید

این فصل از سال برای رفتن به مجمع الجزایر جزایر پرنس بسیار خوب است. این جزایر تنها یک ساعت با استانبول در دریای مرمره فاصله دارند. تردد خودروها یا سایر وسایل نقلیه موتوری در تمام مجمع الجزایر ممنوع است و در روزهای هفته در فصل بهار از نظر تعداد گردشگران خلوت تر است.


پایان فصل فوتبال در استانبول را از دست ندهید

با ورود به استانبول بلافاصله متوجه می شوید که فوتبال جایگاه مهمی در جامعه ترکیه دارد. همه طبقات مردم را گرد هم می آورد. از رئیس جمهور ترکیه گرفته تا راننده تاکسی و حتی زنان، همه نظری در مورد فوتبال دارند.
 


از جشنواره های موسیقی و رویدادهای بهاری لذت ببرید

در طول بهار بسیاری از جشنواره های فضای باز در استانبول برگزار می شود. به یاد داشته باشید که بلیط های خود را از قبل رزرو کنید زیرا این رویدادها بسیار محبوب هستند و همیشه پر هستند. در اینجا یک نمای کلی از جشنواره های بهاری آینده است، برای جزئیات بیشتر فراموش نکنید که ستون ماهانه ما را بررسی کنید: کنسرت ها و نمایشگاه ها در استانبول.

 


در تور هلیکوپتر شرکت کنید

 

پرواز کنید و استانبول را از هوا کشف کنید، این احتمالا بهترین راه برای درک وسعت شهر و همچنین گذراندن یک لحظه فراموش نشدنی است. کمی گران است اما اگر توانایی مالی دارید تور هلیکوپتر را توصیه می کنیم! شرکت تور هلیکوپتر استانبول سه نوع پکیج را ارائه می دهد که عبارت اند از یک تور کوتاه، متوسط ​​و طولانی که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.



از غذاهای شهر استانبول به طور کامل لذت ببرید

غذاهای ترکی خوشمزه و متنوع هستند و استانبول شهری است که مردم آن مهمان نواز هستند. شما می‌توانید آدرس رستوران‌های ترکی خوب و مکان‌های خوب برای بیرون رفتن را به راحتی پیدا کنید.

 

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

 

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال 1401 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com